La tammikuu 2016

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja SannaM
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Ai luki vai? :D Hahah huomaa hyvin kuinka tarkasti luen ohjeet :D Eiks ne lueta vasta sit ku on menny v*tuiks? ;)

Mullakaa ei äippäpakkauksen vaatteet värjäytyny, pesin ehkä (en enää muista) neljäskympis ne, mut pesin pesupähkinöillä. Oon huomannu et pesupähkinöitten kanssa värit kirkastuu vaatteista, mutta valkonen ajan saatossa muuttuu kellertäväksi/rusehtavaksi ja valkosille siinä tapauksessa suositellaaki valkopesua silloin tällöin. Tosin en laittanu kaikkia samaa koneelliseen, vaan tummemmat meni muun tummemman pyykin seassa. Eli vaaleat värit ja valkoset oli sekasin samas konees :)

Mämmi mulla vauva joskus painaa ikävästi sinne häntäluun suunnalle. On jotenkin sellasessa asennossa et häntäluu ja koko suoli jää inhottavasti puristuksiin ja silloin on pakko kulkea sellasta ankka-kävelyä. Samois kohis tuntuu voimakkaasti myös painetta makuulla silloin.

Mä kokeilin nyrkkipesulla niitä turkooseja housuja pestä, et jos lähtis väriä. Eivät päästäneet, mut kuitenkin pitää pestä erikseen. Mulla ei oo noi äp laatikon vaatteet menny pilalle, mä oon pessyt kaikki 50 asteessa kun suurin osa kuitenkin vaati 60 asteen pesua mitä katsoin, mut meidän pyykinpesukoneessa ei oo edes 60 asteen pesuohjelmia niin pääsin sit helpommalla.. Kun ei tarvinnu alkaa lajittelee eriksee jotain 40 asteen pesupyykkiä. :)

Mä pesin laatikosta(kin) vaan ne pienimmät. Laitoin kaiken pikkupyykin väreistä viis samaan koneelliseen eikä pöllövaatteet vaihtanut väriä. Toki meillä suurin osa oli tytön vanhoja jo moneen kertaan pestyjä vaatteita eli siksi uskalsin nakata sekaisin. Isommat laatikon vaatteet pyykkäilen vasta uudessa kodissa. Ja tosiaan niistä yksistä housuista oli ihan erillinen lappu siellä pakkauksessa :D

Mä en ees huomannut mitää erillistä lappua o_O Täytyypä kattoa löytyskö se sieltä vielä, ku siel kumminkin on vielä vaatteita ja ne tarvikkeet siinä pussissa.

Mä oon vähitellen pessyt niitä pienimpiä vaatteita, mutta olen näköjään unohtanut totaalisesti äitiyspakkauksen :woot: No, kyllähän sitä vielä kerkee. Isompia pesen sitten sitä mukaan, kun tarvii. Tai ainakin sitten vasta aloitan niiden pesun, kun vauvan huone saadaan sellaiseen kuntoon, että saa sinne laittaa suoraan paikoilleen.

Painoarvio mulla oli joskus viikolla 28 (muistaakseni), samalla kun tarkistettiin istukan sijainti.. Sillä hetkellä oli 1370 g. Sf-käyrän mukaan meille syntyy n. 3400 g painava vauva. Tuo kyseinen painoarviokin menee sillä samaisella käyrällä.

Tansku, Mäkään en viitsi sen takia pestä yli 60cm vaatteita kun tuntuu turhalta pestä niitä suoraan muuttolaatikkoon. Pesen sit uudessa kaappiin. Me muutetaan kuitenkin vauvan ollessa max pariviikkoinen niin hyvin ehtii. Enhän mä ole hänelle varannut kuin yhdet petivaatteetkaan. Niillä saa pärjätä muuttoon asti :D

Aphrael mä pengoin koko äp-laatikon ylösalasi enkä löytäny lappua niistä housuista :) Pienemmät laput (2) koski kestovaippaa ja toinen liivinsuojia. Ja sit kaks isompaa lappua; toises oli saatekirje vanhemmille ja toises luettelo pakkauksen tarvikkeista. Ja en oo mitään kyl heittäny poiksaa niist lapuist mitä siel oli :grin

Mullakaan ei ollut sellaista lappua laatikossa. Parit vaaleat bodyt ja yhen valkosen kypärämyssyn värjäs tosi vaalean sinisiks.

Minä alan varmaan parin vk päästä tai joulun jälkeen pestä vauvan vaatteet. Mulla vielä kaks viikkoa koulua jälellä. 9 pv alkais äippäloma, mut yritän olla 18 pv asti koulussa.

Multa löyty tämmöset laput tuolta äitiyspakkauksesta. ImageUploadedByVau Foorumi1449171852.927735.jpg

Mä luin sen värjäävien housujen lapun etukäteen ja fiksusti päätin ignoorata sen ja mullakin ne keltaiset pöllöpotkarit värjäytyi. :) Ei voi muuta sanoa kuin että oma oli vikani. :p Ne värjäytyi jotenkin hassusti, kun se potkureiden reunanauha jäi normaalin valkoiseksi ja alun perin valkoinen taustakangas värjäytyi siniharmaaksi.

Voisko olla niin, että se lappu olisi lisätty pakkauksiin vasta siinä vaiheessa kun täällä on osa jo pakkauksensa saanut. Mulla kun on la vasta loppukuusta ja taitaa olla monella muullakin jotka on lapun saanut. Ihmeen myöhään kyllä liitetty jos noin on, kun pakkaus on kuitenkin ehtinyt olla jaossa jo pitkään.

Just samanlailla kun lumikellolla! Reunanauha valkoinen ja pöllöt harmahtavat.. Pikkusen näyttää vielä uuden pesunkin jälkeen harmahtavalta, mut lopputuloksen näkee sit kuivana vasta :) Vihreestä sain jotenkin hyvännäköisen vielä..

Hö, ei meilläkään tuommosta lappua ollut! tylyä kyllä noilta tässä vaiheessa lisätä lappu, vai onko tehtaalla tullut tuommoinen virheellinen erä sitten, kun osa on jo pakkauksensa saanut..?

Varmaan palautteitten perusteella lisätty tuo lappu kun huomattu, että monilla värjää tms.

Takaisin