Hyvä idea tuoda jotain vauvanhajuisia juttuja koiruudelle haisteltavaksi! Meillä koira menee vanhempien luokse hoitoon synnärijakson ajaksi (jos saadaan perhehuone), voisi hyödyntää tätä kikkaa jos tulevat meitä katsomaan jo sairaalaan. :) Oon kyllä aika luottavaisin mielin tuon oman koiran suhteen, sillä se on (sisällä) hyvin rauhallinen ja tasainen otus ja suhtautuu muihin eläväisiin neutraalisti tai korkeintaan kevyen kiinnostuneesti. Kaiken lisäksi kuuro (vanha kun on), eipähän vauvan itku tai myöhemmin lapsen kiljahdukset pääse häiritsemään. Usein käsittääkseni juuri ne lasten kovat ja kimeät äänet ovat se juttu, joka koiria lapsissa eniten hämmentää.
Hyviä uutisia muuten lemmikin omistajille: on tieteellistä näyttöä, että kissa tai koira vauvaperheessä vähentää lapsen allergiariskiä. Mieskin, joka alunperin oli ehdoton ei-koiraihminen ja jolla oli pitkä tie oppia tykkäämään mun koirasta, on kerrankin vaan innoissaan koiran taloon tuomasta tietystä "epähygieenisyydestä" ja hänestä on jopa ok, että koira nuolee vauvaa (vaikkei itseään anna koirien nuolla). Oon ite kasvanut maatalossa koirien keskellä kirjaimellisesti pentulaatikossa (vauvakirjassani on mm. kuvia kun syön pentujen kanssa näkkäriä ja maininta, että halusin juoda niiden kanssa samasta kupista...), ja vaikkei tätä olekaan tieteellisesti osoitettu niin uskon, että tää on yks tekijä mikä selittää, että olen aina sairastellut todella vähän ylipäätäänkin perusflunssia yms.
Asiasta kukkaruukkuun, Lidlistä saa taas noita vartalotyynyjä, ostettiin toinen miehellekin. :) En enää voisi olla ilman, ton avulla löytyy niin täydellinen nukkuma-asento. Muutenkin olin Lidlin tavaravalikoimaa tutkaillessa eilen taas kuin lapsi karkkikaupassa, löytyi mm. aivan täydellinen pitkä neule myös tätä loppuraskautta ajatellen. Taidan tänään käydä hakemassa pari lisää, kun on vähän niukasti ennestään noita pitkiä paitoja. En käsitä, mutta jotenkin noi Lidlin vaatteet tuntuu sovittamismahdollisuuksien puutteesta huolimatta olevan järjestäen olevan sellaisia, jotka eksyvät käyttöön uudelleen ja uudelleen kun ovat niin mukavia, kun taas jotkut tuskalla vaateliikkeistä etsityt kalliimmat vaatteet pölyttyvät kaapin perällä...