La tammikuu 2016

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja SannaM
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Hui olkoon, 50päivää jäljellä :eek:

Eilen oli neuvola ja extra käynti verenpaineen takia kahden viikon päästä, illalla mittasin kotona pari kertaa niin ihan normaalit olivat, tais mieli jännittää sitä flunssapiikkiä (kammoan piikkejä ja verikokeita, kylmä hiki tulee jo hemoglobiinin otosta! :nailbiting: eikä toi sokereiden mittauskaan mitään herkkua ole joka päivä :shifty: )
ja huonot unet oli yöllä.. ja nyt kans oli hyvät paineet kun nukuin kun tukki :)

Naperoinen oli jo tooooosi alhaalla päänsä kanssa, pylly ja selkä oikealla puolella ja jalka työnti kylkeä ulospäin, toinen vähän venytteli :shy:

Lääkäriajankin sain 15.12, siellä sit ultraavat kokoa :)
Onneks sain neukkutätin puhuttua ympäri että ei sille jouluviikolle kun siinä tarpeeks touhua muutenkin.. :angelic:

Jos ottas vielä parin tunnin unet tässä, mikäpä kiire tässä heräillä :p

Hemmutar, Mulla vaikuttaa huonosti nukuttu yö aina verenpaineita nostaen ja näköjään sokereitakin.

Täällä aloitellaan "häätöyritykset" eli lopetellaan tämä jatkuva lepäily supistusten iskiessä paria viikkoa ennen laskettua aikaa. Ei uskalla ottaa riskiä että syntyy yhtään ennen täysiaikaisuuden rajaa.

Jos meillä vaan suinkin kaveri kääntyy yksiössään niin jumppa alkaa meillä varmaan jo uuden vuoden aattona. "Huonosti" jos käy eikä pieni ymmärrä kääntyä eikä ulkokäännöskään toimi, saadaan pieni syliin jo joulun välipäivinä ❤

Liitoskivut ajoivat tämän odottajan lepolomalle (30+1 tänään), ainakin hetkeksi. Ei työnteosta mitään tule, kun ei pääse nopeasti etenemään, jos tilanne sellaista vaatisi.

Meillä pikkuinen on viihtynyt raivotarjonnassa jo useamman hetken. Ja toivottavasti viihtyy loppuun asti. :)

Miehen polvessa ei ole tällä hetkellä mitään akuuttia leikattavaa. Mutta katsotaan vielä muutama viikko, jos vaivat jatkuvat, niin sitten puukon alle. :nailbiting: Onneksi miehen sisko palailee kuun lopussa kotimaahan, niin siitä saadaan sitten apua kaikin puolin.

Minä yritän pitää jalat ristissä 1.1.asti.. :D en halua että tää syntyy ennen sitä.

Täällä suursiivous sillä mallilla että enää keittiö jäljellä. Jes! :) oikeen ihmettelen miten oon saanu näin paljon jo itestäni irti. Jos tässä nyt painelis suihkuun, ottais päiväunet ja alkais sit lukee kirjaa. :)

Päksissä taas... olipas kiva kun henkilökunta toivotti mut tervetulleeks takasin :) vaikka viimeks olin aika hankala! Ja tuttu hoitaja puhutteli etunimellä ja kertoili jotain silleen että kyllähän sä nää muistat ku just tääl olit :)

Mäki taidan alottaa ne häätöjutut tossa uudenvuoden yönä, sauna siivous ja syönti, eikös ne ollu noi 3 ässää? :D

Eilen tosiaan otettiin myös ne flunssa rokotukset, nyt perinteisesti vähän hellänä käsivarsi ja aivastuttaa ja nokka valuu.. ei kuitenkaan flunssainen olo..

Ff tykkäsin siis siitä mukavasta henkilökunnasta :)

Kiitos tsempeistä mammat <3 kyllä tuntuu että huolet puolittuu kun ne saa jakaa! Ja kun emme olekaan ainoa pari joka kamppailee samojen asioiden kanssa. Nyt on hieman helpottanut, sain kelalta sairaslomarahoja takautuvasti ja hyvällä päivärahalla saan kuun loppuun vielä. Jospa nää tästä asia kerrallaan :) mieskin sai luvan tehdä ylitöitä niin paljon ku jaksaa ja niinhän tuo on painanut.
Vähän orpo olo kun se ei paljoa ole kotona mutta tuntuu että taakka tippuu harteilta kun näkee miten uo-velka pienenee viikko viikolta!:))

Tänään eka kertaa uudessa kotikaupungissa päästiin yhdessä käymään neuvolassa. Vauva edelleen raivotarjonnassa ja hyvin voi. Oma leposyke kuitenkin pitkällä toista sataa ja paineet korkealla, niitä nyt aletaan päivittäin seurailee ja tutkii että mistä johtuu.

Tammivauva, mulla ainaki verenpaineet ja sykkeet huitelee taivaissa kun stressaan jostain asiasta ja pyörittelen niitä asioita yötä päivää päässä ja nukun huonosti :(

Esim elokuussa kun tulin kesälomalta töihin ja alkoi saikkukierre ton selän takia ja jännitti pääseekö erityismammalomalle, lääkäri kirjoitti aina viikon kerrallaan ja käy testaamassa töitä päivä ja tule sitten hakemaan lisää saikkua...
Neukkukortin mukaan verenpaineet tuohon aikaan oli luokkaa 143/85.
Mammaloma päätös tuli ja työt loppui ja pari päivää siitä niin paineetki putos 131/73 :D

HahHAa näkisitte mun verenpaineet.... eilen varsinkin! Illalla esim 152/99 :rolleyes: nyt aamulla oli vähän parempi!!

Ff, mulla neuvolassa oli jotain 141/95 :D
4 kertaa se jakso mitata että pääs tulokseen 134/91 ja että tuu 2 vkon päästä käymään ja mittaillaan lisää ja jos tulee näköhäröjä ja ylimääräistä turvotusta tai vannetta ylämahaan niin heti soittoa neuvolaan tai päivystykseen..
Kotona ei oo ku rannemittari niin sillä mittaillu ja merkinny paperille tuloksia...

Minkähä nuijanukutuksen yöks sitä tekis ennen seur.neukkulaa niin olis noi arvot hyvät... :D

Mull ei kyll auta mikään kun valkotakkis lisä on niin suuri! Voiku jostain tarvike lainaamosta saisi lainaksi verenpainemittarin... joskus lainasin anopilta ja ne oli kotona toosi hyvät kaikki arvot

Mulla oli viime neuvolassa verenpaine ok mut pulssi 108 :D kysy terkka, että jyskyttääkö päässä :D

mä mittailen kotona ton valkotakkiskammon takia verenpaineita kun ne saa lukemat nousemaan todella korkeiksi, onneksi on sit kotimittausarvot näytettävänä, mittari on 6v vanha mutta on tsekattu joka raskaudessa nlassa että näyttääkö se samoja lukemia kuin heidän mittari ja näyttäähän se joten on siinä mieles luotettava.

Takaisin