La tammikuu 2016

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja SannaM
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Huomenta vaan, vapaapäivä ja silleen. Nyt on taas niitä harvoja aamuja kun mies ottaa päähän. Kun olis ollu yks pk-seutulaisten tapaaminen klo 10 ja tää apina ei halua että lähden, et syötäis aamupala yhdessä kun nähdään taas joskus klo 23 jälkeen illalla. Sitku ilmotin näille naisille etten nyt sit pääsekään niin tää pelle kysyy et no etkö sä jo mee?! Voi tsiisus, vastasin sille vihaisesti että ehdin jo perua sun takias. Olisipa se tapaaminen ollu puolen päivän jälkeen niin toi olis lähteny jo töihin...

Mul ei oo ongelmaa liian korkeis paineis vaan päinvastoin ne on liian matalat. Viimeks oli yllättävän hyvät kun ylä paine oli 101 ja ala paine 65. Yleensä ylä paine on alta sadan.

Juu, mikähä siinä on että noissa ns. "Virallisissa jutuissa" toi verenpaineen mittaus menee aina päin pyllyä, kaippa sitä jotenkin jännittää sitä.. ja kun miettii että niinkun tämä raskaus asia on itelle ihan uutta ja koskaan ei tiedä mitä neuvolassa on kun ei ole kokenut niitäkään käyntejä ennen.. :)
Heh.. kun mittaisivat sillo kum synnärille astuu tammikuussa niin räjähtää varmaan se laite :D

Täällä on kaaduttu petiin! :(
Flunssan poikanen iski illalla, vaan toivottavasti menis yhtä nopeesti ohi kun tulikin. Huomennakin pitäis mennä teatteriin, ei täs ehtis niiskutella!
En tiedä sanoinko jo kun joku aika sitten puhuttiin lemmikeistä kuinka hyvälle tuulelle minut sai kommentti että lapsivedessäkin kelluu koirankarvoja, mutta edelleen aina kun imuroin, tuo saa minut hymyilemään.
Nukuin todella huonosti, heräsin yöllä stressaamaan autosta ja rahasta ja kaikesta ja tuntui etten saa happea tarpeeksi. Vauvakin melskasi hulluna ja teki oloa entistä tukalammaksi. Nyt olen koittanut levätä mutta naapurissa porataan kylppärin laattoja irti. :D
Minut on myös vallannut omakotitalo kuume ja koiranpentukuume. Taitaa hormoonit hyrrätä!
Pitäisiköhän kokeilla niitä inkiväärishottia flunssan hoitoon?

Inkivääri on kielletty Suomessa, muualla maailmassa sitä suositellaan raskausaikana mm. pahoinvointiin :confused:. Itsehän tajusin vasta nyt, että rakastamassani jouluteessä on inkivääriä, mutta olen sitä ehtinyt muutaman mukillisen jo kitusiini vetää ja edelleen sälli tuntuu samaan tahtiin mahassa potkivan.

Kyfi, ihan edelleen olen sitä mieltä että niitä karvoja kelluu siellä... :D
Vasta kattelin napaani niin sielläkin oli pari mustaa koiran karvaa, vähä repesin... noh.. onpahan niitä vaatteissa ja jokapuolella.. jos vaan 24/7 on elukoita kotona :)

No mä oon juonu glögii vaikka siinä onkin luonnonmausteina mm. Inkivääri, ja piparia syöny viime viikolla.. Edelleen poitsu hengissä mukana.. :)

Niinjoo mäkin oon kyllä lukenut tosta, mutta ymmärsin että ainakin tuoretta inkivääriä vois käyttää, mutta joitain teollisia valmisteita tulis vähentää?
Enpäs tiedä mutta meinaan kyllä popsia piparia sun muuta hyvällä omallatunnolla!
Naapurin mummeli just kertoi kun lyllersin koiran kanssa ulkona, että heidän tyttärensä kun on saanut lapsia, oli perheen koiralle kätilö lähettänyt aina jo vaipan etukäteen nuuhkittavaksi niin on sessu tiennyt sitten heti kuka on tulossa! :D
Ootteko jo tehneet listan mitä pakkaatte sairaalaan mukaan? Tuli vain mieleen että sitä täytyy varmaan alkaa funtsia kun lähtöön on enää alle kaksi kuukautta :O

Niin ja mä olen monen kaverin kuullut tehneen juuri niin, että vauvan lähellä on sairaalassa jo pidetty jotain harsoa tms joka on sit viety ennakolta kotiin lemmikin haisteltavaksi. Itseasiassa meilläkin anoppi vei yhden harson heidän koiralleen kun meidän nuorimmainen syntyi eikä kenelläkään ollut tietoa miten koira reagoisi lapseen. Samalla sen harson avulla opettivat, että haistaa saa, mutta ei saa koskea muuten.

Ja mitä tulee inkivääriin niin mä olen käyttänyt sitä kohtuudella. Inkivääriteeni olen kyllä jättänyt odottamaan raskauden jälkeistä aikaa, mutta ruoissa muuten käytän inkivääriä ihan normaaliin tapaan. Tärkeintä kai lienee välttää niitä luontaistuotekauppojen inkivääritabuja yms överiä.

Täällä on sairaalakassissa jo osa jutuista pakattuna :)
Alan kyllä olemaan aika tyytyväinen, että loppusuora alkaa tässä raskaudessa häämöttämään. Alan olla niin täynnä jo tätä, että oikeen mitään pysty enää tehdä, ei ole hyvä käydä lenkillä, siivoaminen on jo hirmuinen suoritus ja kauppakassien ym. kantaminenkin jo kuin suurempikin urakka (ja mulla kun ei luonne anna periks, että noita joku muu mun puolesta tekis) ja yöt on sitä hyvän asennon ettimistä ja vessassa juoksemista. Samoin odotan sitä ihanaa hetkeä, kun jännetuppitulehdus käsistä helpottaa :)
Onhan tässä niitä ihaniakin puolia, mutta tämän jälkeen tehdään enää yksi, jos sitäkään :)

Me ajateltiin kans harsoon saada vauvan hajut sairaalassa ja mies saa tuoda sen sit koiruudelle haisteltavaksi.

Mää varmaan parin viikon päästä alan pakkaan sairaalalaukkua valmiiksi, kun sitä ennen tarvin vielä laukun toista reissua varten :) jospa sitä ei vielä pariin viikkoon tarvisi sairaalaan menoa varten :)

Mies on ollut yön reissussa, ihanaa saada se kohta kotia! :) Nukuin ihan super huonosti viime yönä ja luultavasti juuri siksi kun oltiin koiruuden kans kaksin.

Hyvä idea tuoda jotain vauvanhajuisia juttuja koiruudelle haisteltavaksi! Meillä koira menee vanhempien luokse hoitoon synnärijakson ajaksi (jos saadaan perhehuone), voisi hyödyntää tätä kikkaa jos tulevat meitä katsomaan jo sairaalaan. :) Oon kyllä aika luottavaisin mielin tuon oman koiran suhteen, sillä se on (sisällä) hyvin rauhallinen ja tasainen otus ja suhtautuu muihin eläväisiin neutraalisti tai korkeintaan kevyen kiinnostuneesti. Kaiken lisäksi kuuro (vanha kun on), eipähän vauvan itku tai myöhemmin lapsen kiljahdukset pääse häiritsemään. Usein käsittääkseni juuri ne lasten kovat ja kimeät äänet ovat se juttu, joka koiria lapsissa eniten hämmentää.

Hyviä uutisia muuten lemmikin omistajille: on tieteellistä näyttöä, että kissa tai koira vauvaperheessä vähentää lapsen allergiariskiä. Mieskin, joka alunperin oli ehdoton ei-koiraihminen ja jolla oli pitkä tie oppia tykkäämään mun koirasta, on kerrankin vaan innoissaan koiran taloon tuomasta tietystä "epähygieenisyydestä" ja hänestä on jopa ok, että koira nuolee vauvaa (vaikkei itseään anna koirien nuolla). Oon ite kasvanut maatalossa koirien keskellä kirjaimellisesti pentulaatikossa (vauvakirjassani on mm. kuvia kun syön pentujen kanssa näkkäriä ja maininta, että halusin juoda niiden kanssa samasta kupista...), ja vaikkei tätä olekaan tieteellisesti osoitettu niin uskon, että tää on yks tekijä mikä selittää, että olen aina sairastellut todella vähän ylipäätäänkin perusflunssia yms.

Asiasta kukkaruukkuun, Lidlistä saa taas noita vartalotyynyjä, ostettiin toinen miehellekin. :) En enää voisi olla ilman, ton avulla löytyy niin täydellinen nukkuma-asento. Muutenkin olin Lidlin tavaravalikoimaa tutkaillessa eilen taas kuin lapsi karkkikaupassa, löytyi mm. aivan täydellinen pitkä neule myös tätä loppuraskautta ajatellen. Taidan tänään käydä hakemassa pari lisää, kun on vähän niukasti ennestään noita pitkiä paitoja. En käsitä, mutta jotenkin noi Lidlin vaatteet tuntuu sovittamismahdollisuuksien puutteesta huolimatta olevan järjestäen olevan sellaisia, jotka eksyvät käyttöön uudelleen ja uudelleen kun ovat niin mukavia, kun taas jotkut tuskalla vaateliikkeistä etsityt kalliimmat vaatteet pölyttyvät kaapin perällä...

Joo aina sillon niitä tyynyjä saa kun itsellä ei oo rahaa ostaa, kesällä oli täysin sama homma ja sehän mua ärsyttääkin. No, pidän peittoa sitten jalkojen välissä ajaa melkein saman asian.. :D

Ostin raskauden alussa tuon ison imetystyynyn käytettynä ja on ollut kyllä pitkiin aikoihin ollut paras tapa käyttää sen 10 € mitä tuo maksoi! Aivan ehdoton apuväline nukkumiseen ollut!
Nyt on kyllä unet täysin kadoksissa ja hieman jo hirvittää, että enkö saa nukuttua enää loppuraskauden aikana. Kahtena yönä harkkasupistuksia tullut jatkuvasti, aamuyöstä vasta loppuvat. Kroppa öisin kipeenä, mitenkään päin ei ole hyvä olla.
Onneksi ei tarvitse töihin mennä!

Näin viime yönä unta, että oltiin juuri kotiutuneet vauvan kanssa. Säpsähdin siihen että vauva on nukkunut koko yön ja olin jo nousemassa ylös sitä katsomaan kunnes iso mahani sai tiedostamaan, ettei vauva taida vielä pinnasängystä löytyä :)

Mua niin ärsyttää kun meille ei enää jaeta Lidlin mainoslehteä jostain kumman syystä mut tohon parin kilometrin päähän miehen serkulle tulee o_O

Takaisin