La tammikuu 2016

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja SannaM
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Mulle kans tuli eilen liberon kuponki postilaatikkoon vaikka liityin jäseneksi vasta vähän aikaa sitten.

Neuvolalääkärillä käyty ja saikkua on nyt mammalomaan asti. Ens viikon loppupuolella alkaa virallinen loma. Kuinkahan saan ajan kulumaan, ku tulikin näin pitkä pätkä tähän vapaata ennen mammalomaakin!
Täytyy pyydellä tuttuja kahville ja oman jaksamisen mukaan siivota kaappeja johonkin kuntoon.

Tänään 33+0 <3

Haluisin nukkua vielä hetken... Ja ajatus sokereiden mittaamisesta ottaa taas päähän, jaksais yhtää! Ei oo ollu mitää ongelmia niissäkään.

Eipä tullu nukuttua viime yönä. Tyttö kissa tuli kainaloon nukkumaan ja mä sitten valvoin, kun toinen nukkui. :)

Mulla on vaan tuota närästystä. Huomenna olisi äippäpolille käynti, kohdunkaulan tarkistus, vauvan ultraus sekä kokoarvio ja ktg. :) Hiukan jännittää tuo kohdunkaulan tilanne. Joutuuko sitä taas seuraavat 2.5vk lepäämään vaan.

KIIAMARIA hauska että meille sattui samalle päivälle tuo kohdunkaulan ultraus :) en oo siis ainoa joka odottaa huomista!! Mä oon kyll aika reteesti touhunnut kaikkea ilman mitään tuntemuksia joten uskon että tilanne on sama kuin kolmeviikkoa sitten... jos ei niin oon kyllä valmista kamaa synnyttämään :) tän päivän olo on vaan se että käynnistykseen mennään! Mua ehkä jännittää huomisessa enemmän tän vauvan koko kuin kohdun kaula... sokerit ei oo mitenkään kunnossa niin pelottaa että siellä on joku jättivauva! Ja tottakai googlettelin päivällä kaikkia miten istukka on joutunut kuolioon kun sokerit on ollu pielessä ja miten radi vauvoilla on usein hapenpuutetta kohdussa ja ja...

Jouduin hetkeksi pysähtymään tuolla matkalla kun kävelin työpaikalle, iski ihme särky/jomotus mahaan..

Täälö käytiin neuvola lääkärillä tänään. Kohdunkaula pehmentynyt ja kypsähkö ja kohdunsuu sormelle auki. :D
En tiedö oikeen miten suhtautua asiaan :D toisaalta ei tarkoita mitään toisaalta paljonkin. Huhhuh pää on sekasin..

Ohhoh täällä alkaa kaikki olee yksitellen valmiita näköjään vauvan tuloon! Kukahan meistä synnyttää ekana! Vitsi osalla voi olla jo jouluna vauvat kainalossa...

No lääkärin kommenttina oli että "no jos vielä pari viikkoa pysyis masussa kasvamassa" :shy:
Mö en vaan yhtään ymmärrä mitä nyt pitäis odottaa? Kuinkakohan tää tästä etenee ja saako nyt pelätä joutuvansa synnärille millon vaan :sorry:

Ff itse olen samaa miettiny näitten olojeni kanssa et liekkö jo jouluna pikkune kainalossa :) mut toivotaan et pysyy alkuvuoteen asti nyt kuiteskin :)

Joo mulle sanottiin viimeks että rv33 saa tulla eli viikon päästä :) melkein jo toivois että tuliskii nii loppuis tää epä varmuus ja jännitys... jos vaikka siitä vauva ajasta osais nauttia kun tää raskaus on nyt ollut mitä on :rolleyes:

Saadaan tosissaan jännittää huomista, ForestFairy.

Olishan se kun jouluviikolla pieni päättäisi syntyä. Onneksi silloin olisi jo rv36 täynnä. :)

Kiiamaria, kokeileppa siihen närästykseen lasi vettä ja 1tl ruokasoodaa, mä tosin olen laimentanut mehua ja siihen se sooda, se auttaa yllättävän äkkiä :)

Mulla iskee nykyään pahoinvointi, kun ajan autoa...Tai on pitkin raskautta ollut aina välillä autoa ajaessa pahoinvointia.

mä oon kanssa niin kypsä tähän raskauteen että olla ja voi, tahdon vaan saada vauvelin syliin... ja taidan toteuttaa seuraavalla mammapolilla uhkaukseni ja todellakin sanon lääkärille että kortisonit kankkuun ja leikkuriin siitä viikon päässä (ois silloin rv.35+ jo menossa) mut tuskimpa tuo toteutuu, katellaan sit joulun ja uuden vuoden välillä käynnistystä/sektiota kun tulee se rv 38 täyteen silloin, toisaalta jos tulee suunniteltu sektio niin sama kai se on venyttää sitä sit ens vuoden alkuun.

Mulla kohdunkaula hyvässä mitassa edelleen. Katsotaan vaan ku supistelee näin paljon, että yliaikaiseksi menee :D
Tammikuun ekana päivänä alan hyppiin
haaraperushyppyjä, saunoon, harrastaan porraskävelyä ym menevää ;) Siihen asti saisi pysyä masussa vaikka olotila onkin jo tukala..

Joo samoin minä, aloitan tammikuun alussa karkottaa pikkusta yksiöstään.. :)

Takaisin