La tammikuu 2016

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja SannaM
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Minä oon keränny nyt 10kg. Yhtään enempää ei enää tarvi tulla. Turvotus on nyt aivan valtavaa, aamuisin tuntuu että jalkapohjatkin on ihan pyöreät. Vihkisormukset ei todellakaan mahdu enää sormeen..:( Viikot 33+4.

Mie oon onneksi sentään säästyny turvotuksilta ja painonnousulta ko oon edelleen miinuksella painonnousun suhteen täs raskaudessa (ei haittaa kun oon ylipainoinen ja kun on radiruokavalio), mut kaikkea muuta vaivaa senki eestä on ollut.

Tammivauva meillä miehellä ulosotto vie palkasta ( laitettiin hänen opitolainansa ulosottoon et tulee maksettuun) niin toimeentulotuessa on huomioitu se eli ku miehellä vie n. 500€ kuukaudes ulosotto niin toimeen tulotuki on laskettu käteen jäävästä osuudesta ja jos talo on edelleen velalla eli maksat asuntolainaa ja asutte kyseisessä asunnossa se otetaan huomioon menona :) ainakin täällä :s kannattaa käydä lasketuttamassa ihan :) myökin miehen kaa ku esikoinen synty kidutettiin itteemme ja sit joku sano et eihän se ota jos ei anna niin noh olikin joka kuukaus 250-300€ vajetta ollu :o nyt en oo pitkillee käyny kysyy ku on rahatilane ollu riittävä mut itsekin joutuu varmaan ens viimestään tammikuus menee ku vissiin miehen työpaikka on kii enskuussa niin eipähän rahaa jää :(

Mulla on ollu joka raskaudessa tota kalvojen napsumista. Nyt alkanut myös tämän raskauden osalta.

Oli paino miinuksella, taisiis ei oo tullu kiloja/grammoja viime neuvolakäynnistä vaan on lähtenyt. Tyytyväinen olen! :)

Verenpaine oli 138/81. Ja kaikki hyvin, sain tämän liikelaskenta lappusenkin mukaan. :) Mä oon kyllä sit yhteydessä kättärille jos liikkeitä ei tunnu tarpeeksi.

ImageUploadedByVau Foorumi1447683585.463355.jpg

Ainaki täällä diakoniatyö huolehtii myös niistä jotka ei kuulu kirkkoon. Joskus ennen lapsia tullu sieltä ruoka-apua haettua ja hyvin tiesivät ettei kirkkoon kuuluta :) Toisaalta ei olekaan kirkon asia asettaa ketään eriarvoiseen asemaan uskon (tai sen puutteen) perusteella.

Hyvä kun näin on!!! Joskin valitettavasti monessa muussa asiassa kirkko niin tekee... ja kaikessa ei ole kyse varsinaisesti uskosta vaan myös siitä että toimintaa ja palveluita järjestetään niille jotka kirkollisveroa maksavat ja joissain tapauksissa tämän kyllä ymmärränkin. Mutta hädän hetkellä on hienoa että kaikkia autetaan ja niin pitää ollakin.

Täällä haettu liberolaukku ja tongittu sen sisältöä.. :) päivä on menny suursiivouksen parissa ja vähän kirjaa lukiessa. Mä niin nautin ku on aikaa lukeakkin, viimeksi lukenu varmaan kaks vuotta sitten ja nyt oon viikon sisällä lukenu jo viis kirjaa. :D vauva se senku potkii ja möyrii. <3 itellä menee hermot tohon jatkuvaan närästykseen mihin mikään ei auta. :( ja ai niin, huomenna neuvola ja tästä eteenpäin siellä tarttee käydä joka toinen viikko. :)

Kannattaa vaikka käydä ihan siellä toimistolla kyselemässä tuosta toimeentulosta :) me ollaan jouduttu yhdessäolon aikana hakemaan melkein joka kuukausi ja edelleen laitetaan hakemusta menemään, kun muuten on just se tilanne että tilillä on 10e ja kaks viikkoa pitäs elää..ollaan jouduttu lainaileen hätävarasummia sisaruksilta että on saanu vaippoja tms ja sit heti maksettu pois kun toimeentulotuki tulee. Meilläkin siis nyt aika paljon ylimääräisiä kuluja (kelalle takasperintää, mun opintolaina, meidän molempien silmälasien kk erä). Toistaiseksi hengissä selvitty ja alkaa pikkuhiljaa oppia tämmöseen elämään, mut oishan se ihanaa kun ei tarttis aina ressata rahasta! Tsemppiä tammivauva! Kyllä kaikki selviää kun jaksaa nähdä vaivaa :)

Hellu miten sen libero laukun saa tilattua :o itse yritin mut ku likkas siitä tilaa niin hyppäs toiselle sivulle :s

Täällä odotellaan sitä koodia, että saisi sen libero laukun hakea. Ilmeisesti vielä jonkun hetken saa odotellakin kun laskettuun aikaan vielä 9viikkoa. :)

Ei oo tänne näkynyt libero koodia vaikka olen sinne sivustolle liittynyt ja laskettuun olisi vähän reilu 6vko (?!)
Babyboxin kävin hakemassa ja tongin sen :D vähän oli suppea mutta ihan hauska.

Tuossa liberon lähettämässä sähköpostissa lukee mulla näin.

" Kuponki lähetetään aikaisintaan 8 viikkoa ennen laskettua aikaasi ja viimeistään lapsen ollessa 5 viikkoa vanha. Laukun löydät vaippahyllystä ja saat sen kassalla kuponkia vastaan. " :)

Muistaakseni siinä luki, että koodi voi tulla joko ennen laskettua aikaa tai lasketun ajan jälkeen.

Ja mulla ny ei sitä varmaan vielä kuulukaan kun 9 viikkoa vielä vissiin laskettuun. Onhan tässä itellä aikaa odotella.. :)

Eilen käytiin neuvolassa. Kaikki pienokaisellamme hyvin, kasvaa "3400 g" -käyrällä. Neuvolatäti sanoi, että tulee siro vauva.
Influenssarokotukset otettiin myös, saatiin kumpikin. Ei ainakaan mitään suurempaa ongelmaa tullut rokotteen jäljiltä. Onneksi.

Jos tämän päivän vielä katsois töissä jaksamistaan ja noita liitoskipuja.. Ei oikein vauhtia tahdo enää piisata leikkurintöihin. Jos tuntuu pahalta, niin sitten otan kyllä oitis yhteyttä neuvolaan.

Vielä olisi tämä päivä mukaanluettuna niin 22 arkipäivää ennen kuin pääsee mammalomalle - sitä odotellessa.
Neuvolassa tuumasivat, että vauva ei taida mennä yliaikaiseksi, jos on niin pitkään kuin vaan mahdollista töissä. Pitäneekö paikkaansa, tiedä häntä sitten...

Mies kävi eilen polven magneettikuvauksessa ja tänään saa siitä sitten "tuomion", kun käy ortopedin vastaanotolla. Jos siinä on jotain leikattavaa, niin toivomme totisesti, että se hoituisi vielä tämän vuoden puolella.

Mä sain sen liberolaukkukoodin eilen ja tänään ajattelin heti käydä hakemassa. Olin jo aikaisemmin liberokerhon jäsen ja sähköposti tuli ihan itellään, ei tarvinnut erikseen tilata mitään. Babyboxin haen ens viikolla, on roikkunut haku elokuusta asti... Eipä vaan ole tullut asiaa sinne puolelle kaupunkia missä tuo lastentarvike sijaitsee. Ihanaa kun h-hetki lähestyy. Mieskin odottaa niin innoissaan! ❤

Mulle tuli viime viikolla sähköpostia Liberolta että se kuponki tulee postissa, 8vkoa ennen laskettua aikaa tai viimeistään 5vkoa lasketun jälkeen.. Eilen oli kuponki postilaatikossa.. :) pitäis vaan saada aikaseks hakea..

Takaisin