La tammikuu 2016

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja SannaM
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Mää ostin sen kaukalopussin aiemmin käytettynä ja ajattelin ettei haalaria tarvitse, mut löytyi ihana paksu haalari myöskin käytettynä joten ostin myös haalarin. Äippäpakkauksen haalaria en vauvalle laita kun se rassu hukkuisi sinne. Tosi iso on kyllä :(

Meillä vielä hankittavana vaunut, korvikkeita, tuttipullo(ja), tutteja?, vaippoja, (ehkä rintapumppu?), maidonkerääjä, rintakumi, imetysliivit, ja muuta pientä sälää... Voi olla et oon nyt unohtanut jotain tärkeetä mikä tulee sit joskus mieleen.. :D

Mä en oikein tiedä miksi mulle ei ainakaan vielä ole tullut mitään suurempaa tarvetta hamstrata kaikkea vauvakamaa. Ehkä se johtuu siitä, että esikoinen on alle 2v, joten tiedän, että näillä mitä meillä jo on pärjää ihan loistavasti.

Muutamia vaatteita olen ostanut, koska tämä toinen on poika ja esikoinen tyttö, mutta niitäkin tiedän tulevan sitten pojun synnyttyä lahjana roppakaupalla. Lisäksi olen ostanut Nöpsölle synnärille mukaan otettavaksi oman ensilelun, kuten esikoisellakin oli ja muutamia tarvikkeita mitä haluan hänelle säästää, lähinnä sellaisia mitä esikoinen sai äitiyspakkauksesta ja ovat menneet "hänen omaan laatikkoon". Käytännössä siis lakanat, tumput ja töppöset ja ikiomat kotiutumisvaatteet :-)

Meillä oli se perhevalmennus viime viikolla, siellä oli asiaa imetyksestä.
Siellä sanottiin että tuttipulloja ei kannata kamalasti ostella vielä että kun niitäkin on miljoonaa erilaista erilaisilla päillä että kaikki ei vauvalle välttämättä kelpaa.
Sit saatiin pamperssin ja ainun vauvapaketti, ainun mukana tuli tuttipullo ja sit on jo kaapissa se lastentarvikkeen babyboxin pullo.. ne saa alkuun riittää :)

Maria, mulla toi puku on tuollainen beige, hupussa ihanat korvat :)

Meillä kaikki tarvikkeet vielä hankkimatta, vaipat sun muut. Otettava paksu kukkaro mukaan ku lähtee ostoksille :)
Mitkä vaipat vois olla kokeiluun parhaat, kun on vaikka mitä merkkiä..
Jos ottas yhen paketin kokoo 1 ja toisen kokoo 2.

Pinnasänky ja hoitopöytä ollu kasattuna ja elokuusta asti tuolla, pari viikkoa sitten löysin nettikirpparilta valkoisen kehdon, troll merkkisen, sekin piti heti kasata, onhan se ylisöpö :)
Menee siihen asti kun alkaa mönkimään ja kääntyilemään, eikä ole niin kamalan iso kun pinnis :)
Ei tarvii äippäpakkauksesta alkaa vääntämään unikoppaa :)

Kunhan minä tästä flunssasta toivun kokonaan niin otan suunnaksi kangaskaupan ja käyn kankaat hakemassa ja ompelen vauvan pesän, paljon ihania ohjeita netissä :)

Mie en oo viel laittanut vauvalle mitään valmiiks. Enkä oo ostanutkaan viel mitään. Edellisiltä on jäännyt yks äitiyspakkauksellinen pieniä vaatteita ja pari tuttipulloa. Pinnasänkykin on mummolassa. Pitäis vissiin ruveta kohta niitä kaivelemaan esille. ☺

Mulla kanssa ollu tänään tosi kipeä alamaha eikä ees panadol ja kauratyyny helpota ja tuntui painetta peräsuolen suunnalla ihan kuin kakattas koko ajan, mietin ko et soitanko synnärille vai ootanko huomiseen ja soitan nlaan.
Maajo: Mulle lääkäri sanonut (kun näiden kipujen takia joutunut käymään lekurissa nyt tässä muutaman kerran tarkistuksilla), että heti jos on paineen tunnetta niin lääkäriin. Varsinkin jos yhdistyy suppareihin.

Mulle vihdoin soitti lääkäri tuloksista ja uusiin testeihin joudun, vähän laajempiin kuin edellinen oli määränny kun niissä oli jotain epäselvyyttä. Onneks ei oo kivut ihan mahottomia, tänää pääsin töihinkin, jee!

Bumble: onneksi ei oo supistanu ja lopulta tuo paineen tunne peräsuolessa johtui ilmavaivoista ja suolen liikkeistä. Torstaina on nla niin aattelin kysyy terkalta et jos pistäis lekurille mut tarkistukseen tai kattos ite ultralla kohdunkaulan.

Muoks: Jäi sit tuo vaivaamaan niin soitin sitten äsken neuvolaan ja terkka siirsi torstain ajan tälle päivää ni katotaan sitten mitä se sanoo tuosta.

Muokattu viimeksi:
Kyllähän tuota kaikenlaista sälää vielä puuttuu... Mietin, että uskaltaisikohan sitä ottaa riskin ja luottaa siihen, että vaaveli syntyy vasta siellä tammikuussa ja ottaa vasta äitiyslomalla projektiksi sellaisen kaiken puuttuvan "pikkusälän" hankkimisen. Koska nyt osa-aikaisen määräyksen mukaan työskennellessä, ainaiset tenttiluvut yms. juuri vastikään taaksejättäneenä tuntuu, että mä ehdin kyllä mammalomalla tylsistyä ennen vaavin syntymää, jos sillä tosiaan yhtään on aikomusta olla tammikuinen lapsi. Näitä esikoisen odottajan "ongelmia", I know...

Ihmettelen tässä, kun koko toisen kolmanneksen ajan läsnä olleet nälkä ja suuri ruokahalu ovat kadonneet, mahtaako liittyä tähän raskauden etenemiseen ja siihen, että sisuskaluilla on vatsassa koko ajan vähemmän tilaa. Koko toisen kolmanneksen söin kuin hevonen viisi kertaa päivässä painon noustessa ihan maltillisesti, ja siis mun pelkkä välipala oli usein tyyliin esim. rahka, kourallinen pähkinöitä, pussillinen pakastemarjoja ja kaksi ruisleipäpalaa (eikä mitään kevyttäytteitä). Nyt tuntuu, että oon ihan täynnä koko ajan kolmestakin ateriasta, vaikkei kulutus mielestäni ole muuttunut. En tykkää tästä olosta, syöminen on niin kivaa kun on nälkä. :D Toisaalta eipähän todellakaan ole ongelmaa himotusten kanssa, kun tulee tukkoinen ällö olo jostain ylimääräisestä pikkupikkuherkustakin, kuten keksistä...

Jee sain liikkuma vapauksia :) kohdukaulaa oli n.3cm!! Töihin en enää pääse mutta kotona saa rauhassa liikkua omaa kehoa kuunnellen! Ainoo mikä puhuu enään ennen aikaisen synnytyksen puolesta oli joku ihme testi minkä ottivat jo tayssissa ja taas täällä mikä osoittaa että tuolta alhaalta löyty jotain lapsiveden hajoamis tuotteita?? Lekuri sano että voi omla olla että menee yli tai voi olla että synnytän pian... se testi oli positiivinen jo siis viikko sitten tayssissa

Ne otti sulta sen prom testin joka kertoo että emättimestä on löytyny lapsivettä.

Multakin otettiin prom testi. Kohdunkaula on koko ajan ollut kiinni, mutta silti oli tuo näytti kohonnutta riskiä synnytykseen.

Joo mulla kans on kohdunkaula ollu kokoajan kiinni... mut käsittääkseni toi testi ei oikeesti kerro juuri mitään milloin tää baby syntyy

Vapaapäivä ja yks koneellinen pyykkiä pesty, haluisin noita vauvan vaatteita jo pestä mutku ei oo sitä senkkiä niille vielä tuotu miehen mutsilta niin ei viittis sit niitä turhaan pestä lojuamaan.. Ainiin, miehellä synttärit torstaina, teen sille kakun sunnuntaiksi kun sillon tulee sen mummi ja mutsi kahville. :) täytyy käydä vaan ostaa jostain kaupasta pursottimet...

FF, olen kanssa kuullut että se näyttää useimmille kohonnutta riskiä synnytyksen ennenaikaiseen käynnistymisen.

Olihan se silti aika järkyttävää kuulla tuollainen tulos, kun muutenkin oli pieni paniikki ja pelko päällä.

Mulle ne ei tayssissa edes puhuneet mitään varmaan etten turhaan säikkyisi luin siitä sitten noista papereista ja kyselin tänään että mitä se tarkoittaa ja lääkäri sit selitti sitä ja sanoi että voitais ottaa sama koe täällä... mut nyt ollaan onneks jo hyvillä viikoilla :) ja lekuri sano että viikolla 33 saa vauva jo vaikka tulla että silloin puretaan kaikki rajoitukset!

Täällä puretaan kaikki vasta viikolla 34. :) Eli melkein 6vk olis vielä rauhallisesti ottamista jäljellä.

Nyt kun menin sanoon ettei supista niin johan supistaa kipeesti... neuvolassa oli kaikki ok ja baby oli ultran mukaan kääntyny rt:hen, terkka ei katsonu tarpeelliseksi tsekata kohdunsuuta vaikka ilmaisin sille huoleni.

Nyt on käyty taas kurkkimassa vauvaa :) se kasvaa, mutta pienesti. Painoarvio nyt tasan rv27 oli 764g ja jos tätä tahtia kasvaa niin syntymäpainoarvio on 2.8kg. Kolmen viikon päästä uus kontrolli ja kuulemma tavoite ois saada arvioksi kilo :D perjantaina rasitukseen ja sit ollaan senki puolesta viisaampia. Mä vaan niin pelkään että joku arvo pomppaa yli tai on rajalla..mut ei kai auta ressata etukäteen :)

Tsemppiä kaikille makoilijoille! En tiiä miten itsellä onnistuis ottaa rauhallisesti ainakaan kotona kun on jo kaksi pyörimässä ja järjestämässä tekemistä ihan koko ajan. :p

Tänään kyll just aattelin kun vaapuin sairaalassa paikasta toiseen muutaman mutkan kautta palaten lähtöruutuun :hilarious: että ei tässä kyll enään niin kauheasti edes revitellä että varmasti tulee otettua senkin puolesta rauhassa :) KIIAMARIA me ollaan varmaan molemmat käynnistyksessä tammikuussa!

Takaisin