La tammikuu 2016

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja SannaM
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Alinah mulla vaan periaattees on alkupainosta tullu edelliseen neuvola käyntiin se 3,5kg ja varmasti tulee vie loppuajasta se 2-3 kg et toivittavasti pääsis noin vähällä niin lähtis kaikki mitkä on tullukin :) ja saatan päästä allekin lähtöpainon :)

Aaa, tää on kyllä niin yksilällistä. Siis tämä painon nousu toisilla raskaus aikana. Kunhan mun neukkutäti ei ala kauheesti tosta painosta puhumaan niin on mullakin mukavempi olla, toivon et tosiaan osa kiloista jää synnärille ja osa katoaa imetyksen yhteydessä ja loput häviäisi vaunulenkeillä jne. On tossa mun kuntopyöräkin odottamassa niitä kunnon reenejä.. ;)

Raskausdiabeetikon ruokavalion aloittamisen jälkeen viikolla 16 mulla on paino pysynyt koko ajan -1,5 kg lähtöpainosta, joka oli 82 kg. Ja arvot ollet mittauksissa aina alle raja-arvojen. Tosin mittaan vain kerran kuukaudessa 3-4 päivää paasto-arvon+ tunnin arvot 4-6 kertaa päivässä . Mulla sokerirasituksessa ylitty tunnin arvo.

Mulla tuli esikoisen aikaan 14-16kg et toisaalta nyt et jos paino vaan nousis tään muksun istukan ja kohdun painon verran niin ois siinä lähtöpainos ku mie alotin keväällä laihduttamaan mut se sit jäi tän raskauden myötä niin jos pääsis keväällä jatkaa siihen mihin jäi :)

Mä laihduin 10kg mut sit loppu seki ilo siihen kun plussasin, saa nähdä montako kymmentä kiloa jää taas laihdutettavaa. :3 olis kiva päästä sinne alle 70kg kun painoin ennen raskautta parhaimmillaan 74kg tossa keväällä. Ja oli tarkoitus laihduttaa se 20kg yhteensä et painaisin n 64kg mut kattoo sit kun muksu on ulkona et miten löhtee paino putoo. :)

Mutta siis kyllä me ollaan iloisia tästä pienestä ihmeestä <3

Niih no se paino on pientä pikkuseen nähde <3 ei kyl malta vuottaa et toisen sais kainaloon. Mut sit pelottaa kyl toi paino ku mulla on koulu ajoilta omakuva vääristymä. Eli mua haukuttiin lihavaks ja rumaks vaikka olin normipainoinen ja kaunis. Ja nyt sit ku liho niin siitä on tullu pakkomiel omakuva inholle :(

Mäkin haluaisin 10 kg pois painosta, sitten kun tämä vauva on syntynyt. Painoin 3 vuotta sitten vain 73 kg.
Sitten lopetin kuntosalilla käynnin. Mulla oli tuulimunaraskaus 3/13. Elämä oli stressavaa ja painoa tuli lisää. Eikä ollut motivaatiota muuttaa ruokavaliota tai liikkua. Tai liikuin, mutta söin suhteessa liikaa.
Ihmeellisesti tämä pikku ihme on antanut motivaatiota elämäntapamuutokseen.

Onko teillä kokemusta, mikä on realistinen odotus kuinka äkkiä kilot katoaa? Ja kuinka paljon kroppa muuttuu pysyvästi?

Synnytyksessä lähtee melkein 10kg luokkaa painoa. Ja imetys kans pudottaa. Mutta se miten painon hallinta onnistuu, on itsestään kiinni :) itellä lähti synnytyksen ja lyhyen imetyksen aikana 10kg, mutta kun vanhat elämäntavat palasi, niin kilotkin tuli takaisin :D mut itsellä raskauden aikana tuli vaa 1,5kg lähtöpainoon nähden lisää. Tän kaa tulee paljon enemmän, kun ei tippunu alussa paino kuin vajaan 2kg.

Ohhoh. Mulla jatkuu mun tarkka ruokavalio ensi vuonna mikä oli mulla laihduttaessa..

Mulla tuli esikosta lähemmäs 25kg ja nuoremmasta noin 20kg. Esikkoa odottaessa lähtöpaino oli 64 ja nuorempaa odottaessa 70 ja nyt kolmatta odottaessa 81, joten kaikkea en oo koskaa saanu pois vaan joka kerta tullu lisää. Synnärille on jääny molemmil kerroil 6-7kg . Esikn kohal imetys ei vieny grammaakaa pois, mut sen jälkee laski vähän. Nuoremmasta tippu alkuu kivasti paino, mut sit se alko tulee takaskii. Mulla on vaan vaikea saada motivaatiota mihinkään. Viime keväänä osallistuin fb:ssä pyörineisii haasteisii ja niillä sai muutaman sentin kropasta lähtemään, mt paino ei silti tainnu pudota läski vaan muuttu lihakseks. Mut toisaalta mä oon joka raskaudessa ollu silti fyysisesti paremmas kunnos vaikka painoa on ollu edellistä enemmän :)

Syön mä nytkin normaalia kotiruokaa jne, mut tota ruokavalioo en pystyis nyt käyttää.. :)

Mulle ei montaa kiloa tullut esikoisesta mutta hänen ekan elin vuoden elin mäkkisafkalla/pikaruualla ja energia juomilla :hilarious: muka koskaan ei jaksanut yöheräilyiden takia tehdä ruokaa... joten ekan vuoden aikana tuli painoa +10kg joista en jaksanut välittää kun silloin 17v tuntu että kroppa on lopullisesti pilalla raskausarvista yms nyt vanhana ja viisaana tiedän että ei se ihan mee niin ja varmasti aijon hyödyntää jatkossa näitä oppeja joita radi on mulle tuonut... vaikka en oo edes laihduttanut vain syönyt säännöllisesti niin paino on pudonnut kokoajan :)

Ompa ihana kuulla että noita kiloja on kertynyt muillekin! On ollut välillä niin huonoihminen olo kun lukemat on huristellu eteenpäin ja lähipiirin odottajat ovat keräilleet jotain viittäkiloa koko raskauden aikana mulla lähtöpaino oli 62 ja kohta poksuu varmaan 80 kg rikki. Ystävät kyllä lohduttaa että ei se näy, eipä. Mutta jännä kyllä että että ei esim naamassa näykään, vaikka normaalisti posket alkaa heti pullottaa kun paino nousee. Imettäminen varmasti viekin painoa hyvin, jos siihen kykenee.

Pääkaupunkiseudun odottajat: olen tulossa täältä Pirkanmaalta käymään ja tarkoitus olisi löytää paksu toppatakki itselle mutta ei oo tarkoitus käyttää satoja euroja - mistä kannattais lähteä katsomaan? Lisäksi olisi tarkoitus ostaa tulokkaalle kaikenlaista pientä (vaunut, hoitopöytä ja pinnasänky on hankittu mutta ei juuri muuta) joten kaikki vinkit mihin kannattais mennä otetaan vastaan! :)

Mulla on viimeistään imetykset pudottanut painon hyvin lähtölukemiin. Mutta tosi yksilöllistähän tuo on muutenkin miten aineenvaihdunta toimii. Ja mulla on painonpudotusta edesauttanut sekin, että olen lasten allergioitten vuoksi ollut sellaisella ruokavaliolla, ettei mitään valmiita herkkuja/pikaruokia jne ole ollut olemassa eli ei ole tullut naposteltua turhaan..

No mul tosiaan on aina ollu hyvin hidas aineenvaihdunta ja se tuntuu vaan hidastuneen ennestään. Jo ennen raskautta ollu ongelmia nesteen kertymisen kanssa ja jakoihin jää aina painaumat pitkäks aikaa. Veden juontia lisäsin eikä sillä ollu aikutusta. Tiedän et maitotuotteista varsinkin juustosta pitäis kokonaa luopua ku ne mulla vast turvottaaki, mut miten mä voisin niistä luopua ku lapsuudessa ollu isovanhemmil maitotila ja sieltä jo opittu, et päivittäin edes jotain maitotuotteita on pöydässä. Ja juustot on vaan niin hyviä varsinkii mustaleima :p Sokeria pitäs myös vähentää ja kauran oon myös huomannu lisäävän turvotusta ittelläni. Joskus tuli kokeiltua myös viljatonta, mut varmaa liian lyhyen aikaa, miehessä se näky kyllä heti mut sil onkii nopea aineenvaihdunta. Mun ois pitäny jatkaa sitä useempi kuukausi et ois jossai näkyny. Mut jos edes pääsis valkosist jauhoist eroon :rolleyes:

Takaisin