La tammikuu 2016

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja SannaM
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Me nyt tilattiin sitten eilen hobbarilta turvakaukalo ja samaan otin rintapumpun. Koin esikoisen kohdalla välttämättömäksi kun maito nousi niin hurjaa vauhtia. Mies meni häthätää silloin ostamaan ensimmäisen jonka löysi. Ja mikä helpotus oli kun sai paineita tasattua pumppaamalla kun ei vauva vielä niin paljoa pystynyt syömään.

Täälä tuli ekat saikkupäivät raskauteen. Yöllä alko jo selässä tuntumaan ihmeelliseltä ja nukkuminen oli hankalaa. Onneksi aamulla oli neuvola ja kaikista huonoin olo tuli sielä, kun tutkimuspöydältä nousin sydänäänien kuuntelun jälkeen. Rupes pyörryttämään oikein kunnon tuskanhien kans kun pääsin siitä ylös. Oikeella keskiselässä selkärangan vieressä ja vähä alempana ja sivussakin tuntuu.. Istuminen ei oo kivaa ja jalat koukussa selällään ei myöskään pysty olemaan.. Sain onneksi siis suoraan saikkua terkkarilta tän päivän ja huomiseksi lääkäriajan, jos tarvii lisää saikkua. Harmittaa miehen puolesta ku sen piti tuoda mut kotiin vielä neuvolan jälkeen (vielä ihan vastakkaiseen suuntaan kun työpaikka ja töihinkin 30min ajomatka) ja oma auto jäi sinne parkkipaikalle. En uskaltanu lähtee ajamaan ite sen pyörryttämisen jälkeen. Tarkoitus oli siis neuvolan jälkeen kummanki lähtee töihin.
Parasetamolia oon ottanu ja nyt on lämmin kauratyyny selän ja kyljen päällä. Se helpottaa jonkin verran, mutta välillä juilii silti. Oon tässä ehtiny jo aiemmin miettimään, etten jaksais töissä sitä jäljellä olevaa seitsemää viikkoa ihan vaan motivaation hiipumisen takia, mutta nyt toivon vaan kovasti, ettei tää vaiva jää seuraksi koko viimeiseksi kolmannekseksi. Nyt on kuitenkin vasta 27+5. Mahassa on onneksi kaikki hyvin eli riittää kun ittensä kans pärjää.

Mä istuin aamun sokerirasituksessa. Ötökkä nukkui (tai oli sokerikoomassa) koko sen ajan. Maanantaina viimeistään saan tulokset, kun on seuraava neuvola-aika.

Meillä on kaikki isoimmat hankinnat tehty. Nyt ehkä hieman pieniä vaatteita lisää. Tänään hain hoitoalustan postista vihdoin ja viimein. Vauvan huoneesta ollaan irroteltu tapetteja pois, jotta saadaan uutta ilmettä huoneeseen. Se on suurin projekti ennen vauvan syntymää (ja pitää vielä vaihtaa kylppärin saumat uusiin).

Mä olen tämän viikon kesälomalla (virallinen kesäloma, kun saikku siirsi sitä aikaisemmin). Tämän viikon jälkeen olen antanut itselleni luvan rentoutua töiden suhteen, jos siltä tuntuu. Töitä ei olisi enää kuin 6 viikkoa ja 3 päivää. Työni on kuitenkin fyysisesti ja henkisesti raskasta leikkaussalihoitajana. On tuntunut ajoittain tukalalta olla töissä jo nyt, mutta kohta helpottaa. Ja jotenkin muutenkin siellä on melkein kaikilla työmotivaatio laskussa - niin myös minullakin.

Hankinnat on ihan puolitiessä ja katotaan nyt niiden kanssa, monet voi onneksi vaikka mies ostaa jos tarvitsee. En ole hankkinut mitään äitiysvaatteita eli samoilla mennään. Farkut nyt ei mahdu, mutta legginssit ovat mukavat. Ajattelin tilata korkeavyötäröiset äitiyslegginsit ja imetysliivit, mutta toivottavasti ei joutuisi muuta hommaamaan.

Yksi mitä mietin on, että pitäisikö vauvalle ostaa pienempi haalari/pussukka kun tuo äitiyspakkauksen malli on melko iso, mitä sanotte? Ei kuitenkaan mene varmaan makuupussissa turvakaukaloon..

Retsu kuulostaa siltä et sul on siel rangassa fasettilukko. Eli selkä tarvis niksautuksen. Omt-fysioterapeutille kannattaa varata aika. Mul meni esikon aikana pahasti lukkoon enkä osannu ite avata kuin osan lukoista. Omt-fysioterapeutti sit avas kaikki eli kävi koko rangan läpi ja oi sitä ihanuutta ku kivut katos sen siliän tein :)

Mä ostin 56 kokoisen toppahaalarin/puvun, aamuyöstä asti muksu monotellu mahaa, lyhyitä taukoja välillä pitänyt.. <3

vk 29 poks. Täällä tyypin lempihommaa on potkia minua synnytyskanavaan (ei kivan tuntusta) tai pötkötellä poikittain. Se asento kun yhdistetään jatkuviin harkkasuppareihin niin kiristää kuvasti kun ylävatsalla on kuoppa ja maha pinkeenä poikittain olevan tyypin muotojen mukaan. Pitää varmaan hankkia riippukeinu kun noin tykkää tossa asennossa ollao_O

Torstaina kävin virtsakoekontrollissa antibioottikuurin jälkeen ja vieläkään en ole tuloksia kuullut. Lääkäri kipeenä ja annoin luvan toisen lääkärin ne soittaa mut eipä ole viel kuulunut. Vähän rupee olee sellainen olo, että tulehus on saattanut uusia. Mulla siis mahan alareunat ja kyljet sekä selkä kipuilivat mut saikulle pariks viikoks virtsatietulehuksen takia. Mitään tautiin kuuluvia "normi"oireita ei ollut. Nyt on taas kivut ruvennu lisääntymään, mitkä katosivatkin antibioottikuurin aikana. Voi tätä säädön määrää välillä..:confused:

Mä alan tuntea huonoa omaatuntoa töissäkäyntiin liityen, ku saikulla tai etäpäiväilee vähän väliä.

Bumble kannattaa itse soittaa sinne :) ne ei välttämättä kato niitä ennen ku kyselee. Oon oppinu sen tästä omasta tk: sta et vaik sanoo et lääkäri soittaa tulokset niin oo ikinä kuulunu vaan on ite pitäny kysellä :s

Oi, mä löysin tänään kirpparilta Newbien 62/68cm kevyesti "topattu" sellainen velour tyylinen materiaali, pussimallinen haalari vai mikä onkaan :)
Siinä vielä turvaistuimen vyölle reikä.. tuolla me pärjätäänkin sitten lämpimiin keleihin asti autoillessa ja vaunuillessa :)
Onhan se toppahaalarikin hankittu mut kokoa 68..

Meillä on turvakaukaloon oma pussi vauvalle ja oliskohan 62cm paksu collegemateriaalinen haalari nuorimmaisen jäljiltä. Vaunuissa saa sit olla tuossa turvakaukalon pussissa tai äp-toppahaalarissa tms. Eli pientä toppahaalaria en aio hankkia ellei sit osu jossain kirpparilla silmiin muutamalla eurolla. Uskon kuitenkin, että emme juurikaan ulkoile kovilla pakkasilla pienen kanssa. No jos nuorimmainen jatkaa päiväkodissa edes osittain (eli jos ei muuteta tästä pois) niin sit toki hänen hoitomatkansa ulkoillaan, mutta tuon 1km/suunta nyt pärjää vähemmälläkin vaatetuksella vaunujen suojissa.

Mulla kanssa ollu tänään tosi kipeä alamaha eikä ees panadol ja kauratyyny helpota ja tuntui painetta peräsuolen suunnalla ihan kuin kakattas koko ajan, mietin ko et soitanko synnärille vai ootanko huomiseen ja soitan nlaan.

Mä ostin alesta 2 toppahaalaria 50 ja 56 koossa ja maksoivat yhteensä 54e posteineen.

30+0 :)

Kyllä mä ainakin näin tarpeelliseksi ostaa pienempää toppavermettä kun äippäpakkauksen haalari. Sehän on ihan jäätävän iso :o Mä löysin Name it.n toppishaalarin alesta 8e kokoa 50/56 ja sit löysin nettikirpulla uuden veroisen toppahaalarin myös 8e kokoa 62. Ja sitten on 62/68 kokoisena kevyempää haalaria loppukeväälle nettikirpulta. Vaunuihin on sitten lämpöpussi talven pakkasiin ja sitten äp-makuupussi kun vähän lämpenee :)

Meillä on kaikki hankinnat hankittu itkuhälytintä ja tuttipulloja vaille. Ja pitäs varmaan imetysliivit hommata myös. Mutta muuten on vaippoja ja sinkkivoiteita myöten kaikki oottelemassa.

Mä olen tyytyväinen et hommattiin isot kalusteet jo aikaisin, vaik jotkut kauhisteli. En jaksais nyt enää ees kattoa mistään pinnasänkyä tai sittereitä, saati hoitopöytää tai muuta. Kaikki on siis valmiina, tutit ja vaipat osaa mieskin ostaa :)

Meilläkin on pientä sälää vaille valmiina kaikki, pinnis tosin pitää kasata mut sen kerkee ukko kasata ja pedata vaik silloin kun oon vaavin kaa synnärillä :wink turvakaukalo pitäs kaivella jemma nimisestä paikasta esille ja tarkistaa sen kunto että onhan vielä ok.

meillä alkaa kans olla kaikki valmiina. :) vaipat yms. haen sitte vähän lähempänä la:a. Ainut vaan että pinnasänky pitäis vielä hioa ja maalata ku vaan joskus ehtis. :D mutta, muksu voi nukkua aluks vaikka vaunuissa, jos ei sitä ehi tehä. Tuttipulloja ja tutteja ja vaatteita alkaa olla yllinkyllin. :)

Tääl on muksu suurimman osan tästä päivästä istunu masussa niin et pää tuntui erittäin selvästi tos navan kohilla, ja oliki itellä tosi hauskaa sohval pötköttää ku pienel oli hikka. Napa pomppi ihan hulluna :laughing002 Hetken opli poikittain ja nyt taitaa olla vaihteeks pää alaspäin. Eipä osaa päättää miten päin tuolla viihtyis.

Täälä kans vauveli hyörii ja pyörii mahassa niin, että välillä on itellä tosi tukala olo.
Huomenna ois mun vuoro mennä sokerirasitukseen... nyt jo on nälkä ;)

Takaisin