La tammikuu 2016

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja SannaM
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Olen 2 hengen huoneessa yksin ollut monta päivää. Ehkä näin parempi, kun olen hirveen huono nukkumaan jos kuuluu ääniä. Perjantaina oli 4tuntia toinen tuossa, mutta lähti sitten synnyttämään. Eikä oo sen jälkeen näkynyt huonekavereita.

Eikä ehkä ihan mukavin tilanne, jos toinen olisi käynnistykseen tullut ja itse yrittää estellä synnytystä. :D Ehkä huomenna tulee toinen tähän huoneeseen. Ei voi tietää.

Kiiamaria, Joo no mähän olin tosiaan silloin esikoisen aikaan kolmen hengen huoneessa ainoa jonka synnytystä esteltiin, toiset pyörähti käynnistettävänä. Se kävi aika raskaaksi pidemmällä aika välillä. Tosin asiaan vaikutti sekin että molemmat lähti lähes poikkeuksetta aina yöllä saliin eli yö oli yhtä ähinää ja puhinaa ja meteliä alusta loppuun asti.

Tämä perjantaina ollut nainen tuli noin 11.30 ja lähti synnytykseen 15.30. :D eli onneksi päivä aikaan tapahtui sekin. Hän oli viikolla 41+4. Sanoinkin hänelle, että voi kun voisit antaa mulle viikoistasi vaikka 4. Itse tuolloin 27+4.

Nyt on turvakaukaloa lukuunottamatta kaikki isot jutut vauvalle hankittu! Jee :)

Eilen haettiin Ikeasta tuo valkoinen Sundvik sänky ja nyt on Manduca hankittu myös. Ihana hoitoalusta löytyi myös verkkokaupasta. Pinnikseen ajattelin vielä hankkia nuo Finlaysonin harmaa-valkoiset elefantti lakanat :)
Enää kaikkea pikku juttua tarvii hankkia ja tietty saada se pirpana käyttään näitä kaikkia :) Sitä tarvii vielä malttaa odottaa <3
Vielä 4 viikkoa ja 4 päivää mammaloman alkuun! Sitä odotellessa :)

Nyt on turvakaukaloa lukuunottamatta kaikki isot jutut vauvalle hankittu! Jee :)

Eilen haettiin Ikeasta tuo valkoinen Sundvik sänky ja nyt on Manduca hankittu myös. Ihana hoitoalusta löytyi myös verkkokaupasta. Pinnikseen ajattelin vielä hankkia nuo Finlaysonin harmaa-valkoiset elefantti lakanat :)
Enää kaikkea pikku juttua tarvii hankkia ja tietty saada se pirpana käyttään näitä kaikkia :) Sitä tarvii vielä malttaa odottaa <3
Vielä 4 viikkoa ja 4 päivää mammaloman alkuun! Sitä odotellessa :)

Meillä vähän eri tilanne. Mitään muuta ei ole kuin pinnis kasassa ja muutamat vaatteet. Kaikki muu on vielä hankkimatta. Oon priorisoinu noita tarvikkeita. Esim vaunut ei ole meillä ykköshankinta listalla, mutta turvakaukalo sen sijaan täytyy olla jo hyvin pian hankittuna. Myös rintapumppu on ykkölistalla ja koti sillalailla laitettu että on vauva kiva tuoda kotiin. En halua sitten väsyny synnytyksen jälkeen alkaa enää järjesteleen kotia. 10 vkoa olisi aikaa. Kai tässä taas kiiruhtaa tulee, kun joulujututkin tulee samaan syssyyn. ☺

Moikka kaikille! Oon sillointällöin käynyt etsimässä muita tammikuisia mutta en ole kirjoitellut. Ja voi olla ettei minusta aktiivista käyttäjää tulekaan, mutta ajattelin nyt vihdoin heipattaa kun on ollut mukava seurata keskustelua.
Minun raskauteni oli yllätys joka selvisi kesäkuussa kun olin toista kertaa oksennustaudissa. Kesä oli melko raskas väsymyksineen ja oksenteluineen. On se hassua miten ristiriitainen tunne raskaus on, eräänä päivänä iltavuorossa oksennin taas kaiken ja olin niin loppu ja itkua melkein tihuutin naama täynnä verenpurkaumia, mutta samassa tunsin pienen potkun tai töytäisyn vatsasta ja äkkiä olikin mieli ja sydän täynnä lämpöä. Mutta vielä viikolla 17 oksensin koko viikon ja olin joutua tiputukseen. Edelleen oksennan mikäli ruokailu myöhästyy liikaa.
Vaikeuksista ei pahoinvoinnin jälkeen päästy, vaan seuraavaksi murtui kylkiluu ja sitä sairastettiin muutamaviikko. Onneksi vauva alkoi potkia kylkiin vasta juuri murtuman parannuttua.
Nyt on kuitenkin onnellinen olo ja hankintoja on paljon tehty. RUssa luvattiin vilkas ja tempperamenttinen poika. Yhtään en tiedä mistä olisi mahtanut sellaisia geeniä periä... :-D
Laskettu aika olisi 18.1. Luulen kuitenkin että todellinen aika on vuodenvaihteessa. Tsemppiä kaikille!

Kyfi heipat sulle :) ja tervetuloa porukkaan :) eiku vaan aktiivisesti mukaan :)

Tilattiin just Brio Smile -rattaat Hobby Hallista! :) sieltä saa vielä tänään mm. kaikki vaunut ja rattaat -30% alennuksella. Tämä vinkkinä, jos joku muukin on jo päättäny vaunut muttei ole vielä niitä hankkinut. Väreistä jouduttiin kyl joustamaan, mut ajateltiin et toi alennus oli kuitenkin niin hyvä muihin nettikauppoihin verrattuna ja ei tarttee sit enää noistakaan huolehtia enää.

Haettiin myös äitiyspakkaus just postista! Oli vissiin seisonu siellä jo viikon... Jännä, ettei mitään ilmoitusta tullut heti. Perjantaina vaan tuli tekstari, jossa oli "2. ilmoitus paketistanne, jota säilytetään 30.9 asti"... Ei tullut kirjeitse tai viestillä kyllä aiemmin mitään ilmoitusta, et aika huonosti matkahuollon näköjään homman hoitaa. Pääasia, et pääsee tuota pakkausta kohta aukomaan ja tutkailee :)

Meidän tuleva turvakaukalo on vielä käytössä :) Toivon mukaan käyttäjä kasvaa pikaisesti siitä yli niin on sekin sitten valmiina. Saadaan tosi edullisesti hyvän merkkinen kaukalo ja jalusta. Tutusta perheestä ja viime vuonna ostettu niin tietää, et täyttää kaikki turvallisuus kriteerit edelleen :)

Musta_lammas, millä sait tuolla HH:n sivuilla sen alehinnan näkyviin? Siellä joo lukee että kun siirtää tuotteen ostoskoriin niin hinta muuttuu, mutta ei mulla kyllä tapahdu mitään. Pinnasänkyä yritetään tässä tilalla...

Se ale-hinta näkyy siinä ostoskorissa alhaalla, missä on lueteltu postimaksut jne. Mäkin eka ihmettelin, kun näky siinä ostoskorissa ylhäällä kuvan kohdalla normaalina, mut sit vasta huomasin selata sivua alaspäin :)

Joo, nyt tuli näkyviin. Piti kirjautua ulos ja sitten toimi, sitä ennen siis myös siellä alhaalla näkyi vain normaalihinta. Nyt tosin alettiin vielä miettiä, viitsitäänkö kuitenkaan tilata koko sänkyä. Halvemmallakin vois päästä, ja mieluusti hankkisin sen vasta muuton jälkeen eli joulukuussa.

Joulun alennusmyynnit on meillä odotettu asia (Tai siis köh, tekosyy sille ettei nyt jaksa kaikenmaailman juttuja lähteä hakemaan) :D

Meilläkin muuten odotettais välipäivän aleihin asti, mutta ei voi olla varma milloin tämä päättää syntyä. Vielä ru:ssa kokonsa puolesta la olisi ollut 31.12.15 ja kuukautisten mukaan 2.1.16. Joten ei yhtään voi tietää kumman vuoden puolella syntyy. ☺

Suurimman osan hankinnoista uskaltaa onneksi hyvinkin jättää viime tippaan. Jos vauva pääseekin yllättämään ja syntyy ajoissa niin pärjää ilman suutinta osaa tarvikkeita ja toisaalta akuutisti kuka vaan voi ostaa suurimman osan tarpeista ensihätää varten. Tällä ehkä yritän lohdutella itseäni kun valmistelut on ihan vaiheessa vielä :D No meidän ei tosin tarvi ostaa kun vähän pikkuvaatteita, mutta ehkä noi tarvikkeet vois haalia pitkin sukulaisten varastoja hiljalleen tänne kotinurkkiin.. Ja kokeilla mahdutaanko edes akuutisti koko perheellä tohon nykyiseen autoon ;)

Noniin noussut sitten kuumekin. No onneksi olen jo sairaalassa.

Käytiin tänään hakemassa vauvalle pinnasänky ja laatikollinen vaatteita ystävältä. Kaikenlaista sekalaista vauvatavaraa alkaa olemaan täällä. Lähinnä käytettynä saatua tai ostettua. Uutena ei ole kerennyt tai tarvinnut tavaraa hankkia. Itselle olen hankkinut rintapumpun uuden ja äitiysfarkut. Tarkoituksena on kyllä lähteä joku päivä vauvan tarvikekauppaan ostoksille.

Mä istun limpparilla baarissa ja mies pelaa tossa biljardia. Tulin suoraan töistä tänne, kohta sanon miehelle et haluun kotiin nukkumaan. :3

Takaisin