La tammikuu 2016

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja SannaM
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Enni, ei se kääntöyritys niin paha ole. Mä ainakin sain ensin supistuksia estävän piikin ja piti olla käyrillä puolisen tuntia. Sitten pääsinkin pötköttelemään pöydälle pää jalkoja alempana, jotta neiti nousisi mahdollisimman ylös lantiosta. Puolen tunnin jälkeen lekuri sitten otti mahan läpi kiinni pepun alta ja niskan takaa vauvaa ja yritti suostutella pyörähtämään. Toimenpidettä tarkkailtiin kokoajan ultralla ja sen jälkeen vielä piti olla puoliskan tunnin käyrillä.

Eihän se nyt mikään miellyttävä kokemus ollut, mutta mikäli olisi tarpeen antaisin kyllä yrittää toisenkin kerran. Lähinnä ihoon sattui kun lääkäri joutui painaa koko kätensä mun mahaläskien sisälle saadakseen otteen vaavista. Miehen mielestä näytti varsin brutaalilta, ei ollut voinut katsoa kuin ihan hetken :-D

Mulla kans rasituksessa muksu ei reagoinu siihen sokerilitkuun mitenkään.

Mulla vauva heräili joskus vähän ennen tunnin verinäytettä ja sen jälkeen potki siihen malliin, että vieressä istunut mummokin vilkuili mun heiluvaa mahaa. Meno rauhoittui hetkeksi siinä parin tunnin kohdalla kunnes kävin syömässä aamupalan. Sen jälkeen riitti taas virtaa :D Mutta mun keskiviikkoisen siivoussession jäljiltä pieni oli tosi vaisu keskiviikon ja torstain kun supisteli kovemmin eli jo senkin puolesta eilen meni sit lujaa ;)

mää en oo joutanu kunnolla ees lukee teidän juttuja viimeaikoina, töissä pukannu kiirettä. Tsemppiä teille, joilla tilanne jo meinaa olla päällä. <3

tänään ollu vähän taas kovempi päivä, kun yritin lattioita pestä että saattais olla täällä kotona. Supistella meinaa tän rääkin jälkeen. Reilu tunti sitten meinasin että täytyypä rauhottua ja virittelin kynttilöitä yms. ku aattelin että nyt saa pitkästä aikaa olla kaksin miehen kanssa. Se siitä kun sain kynttilät palaan ni mies hälytettiin töihin. :(

viime viikkoina oon yrittäny pestä kaikki vauvan vaatteet, vaunut ja peitot yms. :) ihana katella niitä pieniä vaatteita tuolla omien isojen seassa. <3 olo meinaa olla aika tukala kun tuntuu että kylkiluut on viisinkerroin koko ajan..ei meinaa ees tajuta omissa liikkeissään että sitä ei enää ookkaan samaa kokoluokkaa ku jonkun aikaa sitten. Vielä neljä päivää töitä, sit alkais äitiysloma..jes!!!:)

Me käytiin juuri saunomassa eli roiskittiin hetki vettä toistemme päälle 50 asteisessa saunassa. Neidillä oli hauskaa. Vauvakin heräsi taas suihkussa. Tekee sen aina eli kuulostaa varmaan hassulta.

Käytiin kanssa saunassa, siinä lauteilla sit kattelin mahaa ku tuntu liikkeitä niin mies näki myös ku toinen monosta anto useaan otteeseen tonne vasemmalle puolelle alamahaa.. :)

Onko täällä kukaan synnyttänyt aiemmin ns. lysynä? Eli päässyt nopeammin kotiin sairaalasta? Onko joutunut olemaan pitkään sairaalassa ja miten käytännössä toiminut? Pääseekö silloin suoraan synnytyssalista kotiin vai tartteeko kuitenkin piipahtaa osastolla? Vaikuttaako muuhun synnytykseen esim mahdollisiin puudutuksiin?

Mua kovasti kiinnostaisi tuollainen mahdollisuus kun kotona kuitenkin vasta vähän vajaa 2v silloin. Serkun vaimo on joskus kehunut lähteneensä synnäriltä kolmesta viimeisestä vaavista 6h synnytyksen jälkeen. Jotenkin kuullostaa että osa olisi kehuskeluakin joten olisi mukava tietää miten homma oikeasti menee :-)

Lääkäriä vaivasin keskellä yötä. :) Sain jostain kauheen allergisen reaktion.

Soffi85, Lysy tarkoittaa sitä, että kotiudutaan ennen kuin vauva on 2vrk tms. Mä kotiuduin nuorimmaisen kanssa kun hän oli 1,5vrk. 1vrk olis kanssa onnistunut mutta ei yöllä viitsinyt ;) Lastenlääkäri tarkisti vauvan lähteissä ja seuraavana päivänä kävi sairaalasta kätilö kotona. Ja neuvolaterkkakin teki sen kotikäyntinsä jo kun lapsi oli 3 tai 4vrk. Mä tykkäsin. Sit yksi vaihtoehto on polikliininen synnytys jossa lähdetään synnytyssalista noin 6h päästä syntymästä kotiin. Silloin vaan lapsi käytetään sairaalassa 2vrk:n ikäisenä lastenlääkärin tarkastuksessa. Toki lapsi tarkastetaan jo ennen kotiinlähtöäkin mut se ei riitä. Näistä on muuten keskustelua oman otsikkonsakin alla.

Ilmeisesti se siis pitää paikkansa, että iso osa suomalaisista saunoo lauantaisin ;) Meillä saunotaan niin harvoin, että on vaan sattumaa jos joskus osuu lauantaille. Joskus naurettiinkin että meidän saunominen lähinnä vaikuttaa siltä kun vältettäis ns perinteisiä saunapäiviä. Suurin syy tuohon lienee kuitenkin se, että useimmiten sauna on täynnä kuivuvaa pyykkiä viikonloppuisin eikä kukaan jaksa kerätä pois saunomista varten :D

Toki täällä on turvallista ja mukavaa ollut. Ruoka tuodaan eteen ja lääkkeet. Televisiosta tulee samat ohjelmat ja netistä näkyy samat uutiset. Lähinnä sen takia kotiin, ettei tuo mies stressaisi niin kovasti kotona.

Takaisin