La tammikuu 2016

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja SannaM
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
:bored:

Kyllä on sitten ihan äitiinsä tulossa rakon toiminnan suhteen :grin

Hmm.. hassu tunne kieltämättä, saa pissata useamminkin :grin:rolleyes:

Tänne ei ole vielä rantautunu flunssaa enkä haluakaan. Esikoista odottaessa olin kokoajan kipeenä ja nyt oon välttyny todella hyvin kaikelta. Varmaan sekin kun ollaan enimmäkseen vaan kotona esikoisen kanssa. Mua vois sanoa melkein pöpö kammoiseksi kun välttelen sellasia pöpö pesiä. Esim sisko päiväkodissa töissä niin tosi harvoin nähdään vaikka lähekkäin asutaankin kun aina niiden päiväkoti ryhmässä jotain rokkoa tai mitälie... ja jotenkin tuntuu että kaikki paheksuu jos sanon että nähdään joku toinen kerta jos olet nyt kipeenä. Vaikka olisi kyse vain normi flunssasta joka "ehkä" menossa jo ohi.

Tännekään ei ole rantautunut flunssaa, eikä tarviskaan. :) varsinkaan nyt raskaana kun mitään flunssakääkkeitä melkeinpä ei sais vedellä.. Niin helpompi jos säästyis koko flunssalta.. :) täällä mies lähti töihin joskus puoli 8. Muksu oli hereillä sillon masussa ja potkuja sateli, samaan aikaan oli ihme särkyä mahassa. Ei tuntunu kivalta! :/

Mä kuvittelin alkuraskaudessa että mulla on flunssa tulossa ku kurkku oli pitkään kipeänä.. Ennen kaikkea aamulla yön jäljiltä.. Lopulta kun ei tullut kunnolla flunssaa päälle ja alkoi ajoittain röyhtäyttää niin kokeilin ottaa rennien illalla ennen nukkumaan menoa joka helpottikin oloa.. Kurkkukipu hävisi parin illan jälkeen.. Jostain luinkin et pitkittynyt närästys voi aiheuttaa kurkkukipua, mut ei mulla kyllä mitään närästystä ollut.. o_O
Olen muutenki selvinnyt ilman mitää flunssia tms.. Vatsatauti ainoastaan ollut..

Ok.. pitääpä tota rennietä ostaa.. kokeilla, ei se ainakaan pahaa tee kun tuota närästystä on vaikka ja niin korkealla tyynyllä ei osaa nukkua että sitä ei tulisi.

Mä kirosinki ukolle että jos ei olis tämä siunattu tila niin tää flunssa olis lähteny jo eka vkon aikana, findrexiä naamaan ja burana C:tä..
Höpöhöpö juttuja tämmöset että kyllä se lämmin mehu ja tee auttaa ja lepo.. huomenna 2 vkoa tulee täyteen tätä räkää.. :hungover:
Ja voin sanoo että lämmintä juotu koko talven edestä... :grin

Hemmutar, mulla on varmaan ollut samanlaisia liikkeitä nyt parina yönä. Tuosta pissaamisesta luin itsekin, mutta mulla se liike ei ainakaan ole mitään pientä tärinää tai värinää vaan muistuttaa ennemminkin sitä, kun vaikkapa koira ravistelee itseään. Koko maha heiluu vauvan mukana, ja homma kestää muutamia sekunteja. Hiukan ehdin jo huolestua, kun samalla vauvan muut liikkeet tuntuvat vähentyneen, mutta tuollahan tuo on taas tänäänkin potkiskellut joten ehkä syytä huoleen ei ole.

Ja juu tuosta kurkkukivusta piti vielä kirjoittaakin. Viikko takaperin luulin että oon tulossa kipeeks kun illalla kauhee kurkkukipu, mutta eipä tuo ihme ollu kun oli koko iltapäivän närästäny enempi tai vähempi. En vaan muistanu että oli närästäny melkein koko iltapäivän xD ja monesti aamulla kurkku kipee kun just yöllä hirveesti närästää. Joka ilta otan 2 rennietä ennen nukkumaan menoa ja saattaa joutua joskus 3 aikaan yöllä ottamaan 2 lisää kun oksennus kurkussa. Yölliseen närästykseen auttaa kyllä sekin kun syö iltapalan todella hyvissä ajoin ennen nukkumaan menoa.

Aika jännä tuo Rennie! Täytyy pitää mielessä.
Mullakaan ei onneksi ole närästystä ollut, selkä vain kipeä ajoittain. Luulen, etten oo ihan tehty tällaista raskautta varten sillä vaikka kaikki on sujunut ongelmitta ja vatsakin on suht "pieni" (ei kovin ulkoneva, enemmän sivuillepäin) niin olo on kyllä tukala välillä. Hauskaa kun toiset taas puhuvat, että voisivat munia vaikka 2 vuotta! Hui kamalaa!!!

Saa nähdä kuinka pitkään täällä nyt sitten joutuu olemaan.

Lara, nytku laskee takaperin näitä öitä niin tuskailin vielä ukolle sillo illalla nukkumaan käydessä että miten kamalasti närästää oikein tuolla ylhäällä kurkussa.. hmm.. täytyypäs tsuumailla ja tarkkailla..

Terkku, täällä kamalaa jumppaamista läpi päivän, toissa iltana kesken liikkeiden kamala tärinä ja sit se normaali jumppaaminen jatkui :)
Kylläpähän nuo tuntemukset massussa muuttuu varmaan kokoajan erilaiseksi kun toisella alkaa tila käymään jossain vaiheessa ahtaaksi :)

En pääse tänään vielä kotiin. Mahdollisesti maanantaina kotiin jos kaikki menee hyvin. Pikku hiljaa kokeilua mitä pystyy tekemään ja voinko olla kotona. :) Seuraavaksi ehkä kokeillaan, miten kohtu reagoi hieman pidempään matkaan kävelyä. :)

Aamuvuorossa olleen kätilön kanssa juteltuani olen melko varma, että se öinen ei sitten kuitenkaan ollut supistus. Papu vaan muljasi vähän enemmän. Eli viimeisimmästä supistuksesta on aikaa 23 tuntia. :D

Hemmutar on tosiaan liikkeet muuttuneet kuukauden sisällä jo aika paljon, voimaa tullut potkuihin. Jännä nähdä miten sitten loppuvaiheessa tosiaan kun tila ahtaalla.

Moni on täällä sanonut, että sokerirasituksen litkun juonnin jälkeen alkoi jumppaaminen; meillä ihan päinvastoin =D. Johan hiljeni liikkeet. Nauroin miehellekin, että vauva oli yhtä ryytynyt koko toiminpiteestä kuin minä. Rupesi kotiinpääsyn ja päikkäreiden jälkeen melskaamaan kovemmin kuin koskaan.

Täälläkin napero makas varmaan koomassa hetken aikaa sen sokerirasituksen aikana, sitten alkoi myllääminen kun menin autoon ja söin voileivät ja ison huikan join vettä :)

Sinnna täälläkin vaan ol koko rasituksen hiljasta :s mut kotiin ku pääs ja aamupalan söi niin alko jumpat :) siis sillon joskus monta viikkoa sit :D

Aa, mulla oli eilen se rasitus (27+5). Tuun ihan jälkijunassa kaikessa kun tälläviikolla vasta ekaa kertaa se sf mittakin otettiin :grin.
Maanantaina soittelen sit tuloksia.

Takaisin