La tammikuu 2016

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja SannaM
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Hei ihan mielenkiinnosta. Missä päin teillä tuntuu liikkeet? Mulla tuntuu nykyään meinaan tosi usein tuolla ihan lantion sisässä semmosta kutittelua ja tuuppimista. Välillä ihan tuntuu että kohta hulahtaa käsi alapäästä ulos :D tai että vauva yrittää takapuolen kautta pihalle. Onko muilla samoja vai onko mun vaavi nyt ihastunut tohon lantiossa hengailuun? Muuallakin siis tuntuu, mutta usein tuolla ihan ihan alhaalla!

Mulla tuntuu liikkeet oikeastaan ympäri mahaa. Nyt kun vauva on kääntynyt niin potkii enimmäkseen ylämahaan, mutta viimeksi viime yönä oli kyllä vuosisadan bileet menossa. Havahduin ihan hereille, kun tuntui siltä kuin vauva olis ravistellut koko kroppaansa ihan antaumuksella, kun tuntui kauhea muljahtelu ja tökkiminen ihan koko mahassa. :D Olis kyllä ollut mielenkiintoista nähdä, mitä se oikein touhusi!

Naps93 mullakin pään liike tuntuu ku painautuu alas josta johtuen vaavin hikka tuntuu selvästi alhaalla ja kyl potkut tuntuu ylävatsalla :)

Mulla tuntuu kanssa eniten tuolla alavatsalla.
Kaveri onkin tosi liikkuvaa sorttia ja tuntuu tosi hassulta kun tuntee niin paljon liikkeitä. Nuo kaksoset eivät mahassa paljon mahtuneet liikkumaan, joten en ainakaan muista heiltä tällaista jumppaa.:)

Täällä nyt 29+1, maanantaina oli neuvola ja sanottiin että raivotarjonnassa on, alhaalla tuntuu pientä kutittelua ja rakkoon tuuppimista ja ylhäällä sitten kovia potkuja, vaihdellen vasemmalla ja oikealla puolella ja sellaista pyllyllä tuuppimista :)
Ja välillä potkii niin että tissi heiluu :D

Mää niin toivon et tää muksu kääntyis jo rt:hen kun mun alakerta on kovilla kun murjoo potkuillaan sitä.

Täällä bebe oli kokoarviossa torstaina poikittain. Pää mun vasemmassa kyljessä. Saishan tuo jo kääntyä raivotarjontaan. Tai siis olihan hän jo rt:ssä mut onkin sit kääntynyt takas perätilaan.

Mulla oli tiistaina selvästi poikittain ja naurettiinkin lääkärin kanssa, että kerrankin mun lapsi on muuten kuin pää lantiossa. Joka raskaudessa kun vauvat on hengannut vain pää alaspäin ja pääasiassa vielä raivotarjonnassa. No eipä tämäkään malttanut päivää pidempään olla poikittain vaan on kääntynyt takaisin pää alaspäin. Juuri miehelle nauroin kun tuntuu selvästi että oikealta puolelta maha on tyhjä ja vasen puoli on täynnä vauvaa. Potkut tuntuu oikealla hieman navan yläpuolella ja käsien liikkeet alavatsalla. Nyt kun vauva on päivätorkuilla (ollut tosi vilkas koko päivän kun sai sokerirasituksesta kunnon sokeripöhinät) niin tuo oikea puoli tuntuu tosiaan tyhjältä. Ja tällä samalla tavalla mulla on nuo isommatkin lapset pääasiassa viettänyt aikaa. Mulle sanoikin yksi lääkäri edellisessä raskaudessa, että mun lantiossa on ilmeisesti vauvojen hyvä olla juuri noin.

Mulla suurin osa liikkeistä tuntuu aivan alhaalla ja viime viikolla ultrassa poju oli istumassa. Saisi kääntyä itellä. En siihen kääntöön haluaisi. Tyttö olikin jo rakenneultrasta asti raivotarjonnassa, sillä tää nyt niin uudelta tilanteelta tuntuu. Maanantaina on äippäpolille aika, katsotaan mitä alakerralle silloin kuuluu ja missä asennossa vaavi majailee.
Ja kiiamarialle paljon tarrasukkia nyt matkaan!!!

Täällä tuntuu kovimmat potkut ylävatsassa, mistä päättelen, että kaveri olis raivotarjonnassa. Kovasti se itseään möyhäilee ja viihtyy etenkin oikean kyljen puolella (monesti selkä tuntuu sillä puolella). Nukkuessa ei itse pysty tuntia kauempaa kerrallaan olemaan vasemmalla kyljellä ilman että koko vasen puolisko kipeytyy ja ei meinaa selälleen päästä. Oikealla kyljellä nukkuessa ei mitään ongelmaa.

Mulla tuntuu potkut tuolla alhaalla häpyluun yläpuolella ja korkein kohta missä niitä tuntuu on navan kohdalla.. Mut useimmiten se monottaa tonne alas.

Alinah. Näyttää ihanalle nuo vaatteet.

Täällä päätti Papu juuri, että ei ainakaan vasemmalla kyljellä äiti saa nukkua. Tulee oikein kipeitä potkuja. :D

Täällä pystyy pieniä hetkiä nukkumaan aina jommallakummalla kyljellä, mutta parhaiten nukun selällään. Ei tunnu pahalta, vaikka kaverin painon tunnenkin. Maanantaina äippäpolilla kysyn, voinko edelleen nukkua selällään ja onko siitä haittaa vauvan omatoimiselle kääntymiselle.

Miten se kääntäminen tapahtuu jos vauva päättää olla pepputarjonnassa eikä käänny? Kuulostaa epämiellyttävältä toimenpiteeltä äkkiseltään :(

Olipahan yöllä herätys :)
Ei siis mitään pahaa mutta se tunne.. hihii.. kuin kilon painoinen elohiiri olis ollu massussa, oikealla ja vasemmalla puolella ylämahassa vuorotellen nopeaa jumppaamista, sellaista nopeaa tärinää, liekkö napero virutellut kunnolla? Näitä ollut sillon tällön :)

Täällä vaan nuha jatkuu ja tämä kurkkukipu, yskä ehkä hieman parempana, kurkkukipukin tuntui eilen illalla nukkumaan käydessä että jesh, nyt se on ohi menossa..... yöllä sitten närästi sen verran kiitettävästi että aamulla oli kurkku tulessa taas tuolta ihan ylhäältä..
Liekkö viime päivien (öiden) närästys tehnyt tuon kurkunpään araksi+sit se yskä :O

Täällä liikkeet tuntuvat vielä melkeinpä joka puolella. Mutta eniten kyllä ylämahalla, oikealla kylkikaaressa.
Kaveri antaa nukkua yöt rauhassa, niin kyljellään kuin selällään. Mahallaan en ole nukkunut enää pitkään aikaan, kun ei ole tuntunut mukavalta.

Nyt olisi viikon mittainen loma. Onneksi. Maanantaina sokerirasitus ja seuraavan viikon maanantaina olisi neuvola. Mitäköhän tässä viikossa tapahtuu minun mahalle, tai siis kuinka paljon se kasvaa :) Kävely on sellaista vaappuvaa jo :wacky:

Täällä liikkeet tuntuu vähän joka puolella masua. Nyt on taas kääntynyt pää alaspäin ja potkii ylävatsaa, hetki sitten oli poikittain ja sitä ennen potkut tuntui ihan alhaalla. :D

Nyt on täällä otettu kortisonit kehittämään vauvan keuhkoja. Naamaa punottu aika kivasti ja muutenkin hikeä pukkaa, johtuen kortisonista :D

Takaisin