La tammikuu 2016

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja SannaM
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Toivottavasti helpottaa, kun pääset lepäämään alinah!

Ei tästä nukkumisesta tule mitään sairaalassa, vaikka olen yksityishuoneessa.

Voih, mä oon kyl aika huono nukkuu kans sairaalassa. Viimeksi olin polvileikkauksessa Töölössä, nää päätti tunkea mut yöks kylpyhuoneeseen missä oli wc vielä erikseen. Toki sain sielä sitten rauhassa olla, muuten olisin käytävällä joutunut kuuntelemaan muista huoneista tulevaa voivottelua. Mut ei siitä nukkumisesta tullut mitään, pätkittäin nukuin.. Toivottavasti saat pian unta! :)

Särkee lisäksi tuo kanyylikäsi. Mä olen synnytysosastolla Porissa.

Supistelee taas kohtalaisesti. Lisättiin nesteytyksen nopeutta. Kai kohta aloitetaan estolääkitys ja kortisonia annetaan.

Kiiamaria mikä siel tilanne?

Itellä tänää 30+0 :happy093 Tosin musta tuntuu et muksu sit päätti sen kunniaks kääntyä perätilaan ku sellast muljuntaa tuntuu,mitä ei silloin tuntunu ku oli raivotarjonnassa.

Kiiamaria, miten menee?

Mun eiliset kivut oli varmaan jotain hermokipua tai lihasjuttuja tosiaan. Nyt aamulla järkyt liitoskivut, alapää sattuu ja nivuset vihloo kun istuu tai kävelee. Köpöttelen tästä töihin.. Vauva kyllä liikkuu paljon et sillä on vissiin kaikki hyvin!

KIIAMARIA pyydä ihmeessä nukahtamislääkkeet! Vaik mä en osannu nukkua kyll niistä huolimatta.... toivottavasti pääset pian kotiin yhtenä kappaleena nukkumaan :)

Kiiamaria, Toivottavasti ne supistukset nyt rauhoittuisi ihan kokonaan! Ja tosiaan osastolla kannattaa sit herkästi pyytää nukahtamislääkettä jos ei uni tule eikä ole vaivoja. Tietysti jos on jotain vaivoja niin ne pitää ensin hoitaa. Sairaalassa on tosi hankala saada nukuttua yleensä kun ympäristö on mitä on, lisänä jännitys ja sit kun olisikin juuri nukahtamassa niin joku hoitaja kurkistaa ovelta et kaikki on hyvin (kuten kuuluu) ja taas se pyöriminen alkaa. Meidän talossa ainakin ne ovet on sellaisia, että naksahtaa aina vaikka kuinka hiljaa yrittäisi avata. Tein siis ennen nuorimmaista lähes pelkästään yövuoroja eli yritin hiipiä aika usein ;)

Täällä tarkkailussa ollessa ei hoitaja käy huoneessa yöllä, jos en ole kutsunut. Mun mielestä ihan hyvä niin. Joten mä sitten tuotin hälle töitä ja juoksutin luokseni monesti. :D

Nii ja riippuu varmaan osastosta :) lahdessa synnyttäneiden osastolla kuuntelin yön kun pikkuiset vauvat itkusti siellä.. ihania! Ja tayssissa taas oli paljon samalla osastolla käynnistettäviä ja niih tietysti just yöllä joutuivat siirtämään niitä synnytyssaleihin ja välil oli aika tuskaisen kuulosta menoa! :hilarious: ihan meinas itteeki alkaa pelottaa synnytys...

Täällä kaikki on niin uutta ja hienoa, kun tämä on valmistunut maaliskuussa tai otettu tuolloin käyttöön. :)

Synnytyssalit on tuossa käytävän varrella ja synnyttäneet on ilmeisesti kerrosta alempana vauvojen kanssa. :D Tänne ei kuulu kyllä mitään ääntä mistään.

Mä kun esikoista odottaessa makasin Taysissa osastolla kolmen hengen huoneessa niin kaksi muuta oli ains käynnistystä varten ja lähtivät kumpikin aina yöllä saliin. Eka tietty siinä vaiheessa kun olin itse nukahtamassa. Sit tuli oman käyrän aika ja taas kun olin nukahtamassa niin alkoi vieressä hässäkkä. Pahoittelivat kyllä muutenkin kun jouduin olemaan sellaisessa huoneessa missä toiset odottaa synnyttämistä ja mä sitä ettei lapsi syntyisi.

Jaahas. Kohdunkaula oli lyhentynyt taas. Nyt sain kortisonia ja estolääkitystä. Tosin ei taaskaan ole supistelua ollut sen jälkeen kun nesteytystä lisättiin. Siirretään myös osastolle.

Voi kun väsyttää... :sleep002 Nukun kyllä pitkiä öitä (8 tuntia keskimäärin), mutta kääntyessä kyljestä toiselle aina vähän havahtuu... Ilmeisesti unen laatu on kärsinyt koska ei Hb:kaan ole niin alhainen ollut (joskin viime mittauksesta on jo viikkoja)... Jos ihan vähäksi aikaa menisi sohvalle ja sitten koittaisi jatkaa unia... :sleep011 ...eikun siis töitä piti sanomani... :smiley-ashamed005

Mä istun täällä sokerirasituksessa ja vielä puolisen tuntia jäljellä. Ihan mukavasti on mennyt kyllä, mutta hetken olen jo miettinyt mihin suuntaan syömään kun tästä vapaudun ;)

Takaisin