La tammikuu 2016

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja SannaM
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Josefiina aamukampa on se millä lasketaan päiviä :) siitä ennen aikaan inttipojille kettuiltiin et montapa piikkiä kammassa on jälellä :D taino taidetaan vielkin kettuilla :)

Maanantaina neuvola niin pitää pyytää että katsoo ettei olisi raudanpuute itselläkin :/ tsemppiä opiskeluun! :)

Oli eilen niin rankka muutto että mahaan sattui ja yöllä olin heränny huutamaan ku jalka kramppas tosi kivuliaasti. Kaks viikkoa sairaslomaa sain kun lääkärin tuoliin istuin ja samantien aloin vollottaa :D nuori mieslääkäri oli hyvin surkean näköinen eikä tienny oikeen mitä sanoa :D

Olin eilen toisessa sokerirasituksessa ja jessus että tulikin huono olo. Ei se ensimmäinen kerta ollut näin paha. Pari tuntia puuskuttelin ja nieleskelin itkua/oksennusta odotustilassa. Olin ottanut käsikonsolin mukaan, sillä sain ensimmäisellä kerralla ajan kulumaan, mutta nyt ei kyennyt. Toivon mukaan nämä rasitukset oli sitten tässä.

Kaiken huipuksi labran täti ei saanut kyynärtaipeiseta verta ja sitä jouduttiin kaivelemaan tuosta kämmenen päältäkin useampaan otteeseen. Tuntui, että täti oli enemmän hädissään tilanteesta, kun pyyteli anteeksi ihan jatkuvasti ja selitti, että minulla on tosi tiukka nahka (?) käsissä ja on hankala saada neulaa läpi + ja suonet karkaa. Itse keskityin siihen huonon olon sietämiseen. Nyt näytän tiputuksesta tulleelta narkkarilta = molemmat kyynertaipeet ja kämmenselkä mustana. Tänään pitäisi soitella neuvolaan tuloksista.

Lisäksi saatiin eilen kuningasidea äidin kanssa ja lähdettiin ikeaan hankkimaan tavaraa mm. isyyspakkaukseen. En ole kuukausiin kävellyt noin paljon ja illalla se kostautui. Koko keskikroppa ihan lukossa ja kipeä. Nukkumisesta ei tullut oikein mitään. Sanoinkin miehelle aamulla autossa, että jos tänään ei olisi perjantai, niin ajaisin työpaikan sijaan suoraan työterveyteen. Yritän saada paikat levolla kuntoon viikonlopun aikana, mutta jos ei auta, niin sitten maanantaiksi yritän saada lääkärin. Ei ole enää kivaa tämä.

Mun kokemuksen mukaan raskaus sujuu tosi nopeasti puolesta välistä sinne rv 35-38 väliin. Sen jälkeen alkaa taas aiks matelemaan. Poikkeuksena se sika mitä on tarvinnut olla vuodelevossa, silloin päivätkin tuntuu viikoilta..

Bimbelibom, Toivottavasti sinulla viikonlopun lepäily riittää rauhoittamaan tilanteen! Itsellä kanssa olo on kuin hakatulla ja mä olin vaan kaksi päivää töissä :D

Josefiina, nyt olen ihan hirmusen tuhma.. olet ollut mielessä.. tai noh, et siinä mielessä.. :)
Sillonku joskus kerroit että se vauvelin isukki ei osallistu (ymmärsinkö oikein?)
Niin onko siitä ryökäleestä kuulunut mitään?

Kamalan hyvälle tuulelle saa kyllä tuo ainun profiilikuva aina.. hihiiih :)

Ostin netistä käytetyn Anita-tukivyön, mut en kyl osaa sanoa onko siitä ollut mitään apua. Tuntuu, että pikemminkin on tullut paikat kipeeks, silloin kun on sitä käyttänyt. En tiedä oonko sit oikein sitä laittanut edes tai sopivalle kireydelle. Kauheen kireelle en oo sitä uskaltanu laittaa, kun tuntuu, että se litistää vauvan :D Töissä selkä kipeytyy muutenkin ehkä vain silloin, kun joudun nostelee painavia laatikoita/kuormaa ja muuten kipuja tuntuu enempi navan seudulla. Navanseudun kivut oon tulkinnut osittain ihon venymiseen/kiristykseen liittyviks, koska siihen mulla noita raskausarpia on tulossa.

Musta_lammas; mäkin ostin nettikirpparilta tukivyön selkävaivoihin, nyt oon kaks päivää sitä ehtinyt käyttää töissä eikä oo paljoa apua ollut. Taitaa olla liian iso, enkä kans tiedä kuinka kireälle sitä edes uskaltais laittaa.. Ainut apu mulle on ollut se, kun "juoksee" (siis pienen matkan, tai siis kiiruhtaa johki) niin se tukee vatsaa, mikä on Ok. Mutta joo selkä aivan tulessa taas tämän päivän nosteluiden ja kumarteluiden jälkeen :(
Sovin pomon kanssa et yritän delegoida noita hommia muille, mitkä rasittaa selkää, mut tiedän jo et työkaverit tykkää kyttyrää.. Sit ei auta muu ku jäädä saikulle!

Joo, kävelylle mennessä oon sitä vyötä nyt lähinnä käyttänyt, kun just tukee maha eikä pääse se niin liikkumaan.

En tiiä oonko vähän turhan ajoissa hommaamassa vauvatarvikkeita, mut oon nyt ostanut meille käytettynä Baby Björnin sitterin ja ens viikolla haen Manducankin :) Eihän nuo mitään ihan halpoja ole käytettyinäkään, mut kuullut kummastakin niin paljon hyvää, et aattelin noita tulevalla muksulla sit kokeilla.

Hemmutar haha mä jo aattelin että nyt on hormoonit laittanu naisen sekasii!!! :D Mutta siis joo.. ei ole kysellyt eikä ollut osallistumassa mihinkään enkä ole itsekään painostanut tai ahdistellut asialla yhtään, ajatukseni on että kaksin ollaan pojan kanssa ja kaikki muu on vain plussaa, ei tule sitten pettymyksiäkään :) toivon lapsen kannalta että saisi isäsuhteen hänen kanssaan, sen näkee sitten syntymän jälkeen että miten asiat menee, tuppaa asia tulemaan vasta siinä kohtaa todelliseksi hänellekkin :D Positiivista on että lapsen isän kanssa ei ole mitään riitaa enkä hänelle kanna kaunaa mistään, peukut pystyyn vaan että lapsi saa molemmat vanhemmat elämäänsä edes jollain tapaa :)

Onkohan tuo tukivyö ja SI-vyö nyt sitten kaksi eri asiaa? Tuo SI vyö nimittäin ei tule vatsalle juuri yhtään vaan lantiolle nimenomaan hyvin alas "kursimaan" löystynyttä lantiota kasaan. Mulla ei ainakaan tuo vyö paina masua ollenkaan, kun menee tosta häpyluun päältä. Ja tiukalla pitää ollaa se jos hyödyn haluaa, mulla vaan puutuu nyt sitten lonkat sen kanssa...

Huoh, kotiin riennän nyt töistä ja kiva kun istun junassa niin tunnen vaan kuinka muksu painaa virtsarakkoa tms. :S hommaa riittää koton, uunin pesu sekä kaappien pyyhkiminen ja loput krääsät laatikoihin.. Huh... No mä oon huomenna töissä kun muutto tapahtuu.. :D

Takaisin