La tammikuu 2016

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja SannaM
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Kaveri joutui antamaan kissan pois kun poikakissa ei hyväksynyt lainkaan raskautta. Repi vaunujen kankaita ja heitti kaapista vauvan vaatteet lattialle sekä kusi niille.

Terveisiä täältä lämmöstä! :)
Täällä tarkenee ja hyvin oon jaksanut vaikka ajattelin et oon kipeä liikkumisesta ja lämmöstä :) Syödäkin on uskaltanut ku on tosi siisti hotelli jossa ollaan. Pirpana rummuttaa masussa aina kun mamma levähtelee :) Jospa tää viikko menisi ilman ongelmia!
Masu on kyllä niin iso jo! Miehelle sanoin muutama päivä sitten et 25 rv takana, tuntuu vähältä jäljellä oleva aika. Nukkumaan mennessä oikeen säikähdin ku mietin et masun kasvamisen kannalta viikkoja on ihan älyttömästi jäljellä! :D Kuinkahan pallukka sitä onkaan ku oikeesti loppuvaiheessa mennään :)

Aphrael meilläkin 4 vuotias esikoisemme yks aamu tuli meidän huoneeseen kun heräsi ja kuuli et miehen kaa jutellaan siel niin se siin miun vieressä istuskeli ja noh mullahan alko olla nälkä ja mahasta kuulu kauhee mourr ääni niin neiti tuumas " hihii äiti pieras" niin tuumasin neidille takasi et " ei äiti pierassu vaan se oli vauva " niin neiti sit ihmeissään halusi kuunella mun masua ja paino korvan mahalle niin ei menny ku hetki niin masu asukkilta tuli monotus neidin korvalle ol neidillä muuten hyvä ilme et sai miehen kaa naurua pidätellä ku neiti vähän säikähti ja oli hämillään ku ei aikasemmin oo potkuja tuntenu :D

Lepäilty on ja rauhassa muuttokuormaa purettu. Huomaa kyllä että olo on parempi kun ei töitä tarvi miettiä. Toisen kerran neuvolaanki kutsuttiin tällä viikolla ja oli paineet ja sykkeet normaalit jo, vauvan sykkeet myös. Maanantaina oli vielä turhan korkealla. On näköjään oikeasti tärkeää levätä välillä :)
Nyt vieressä tuhisee siskon 2v ja 10kk lapsoset, hieman esimakua tulevasta ;D eihän tässä ite osaa nukkua edes

Meilläkin on muutto takana, eilen just saatiin viimeiset muuttolaatikot häkkivarastosta purettua vajaa 2 kk muuttopäivästä. :grin Kun meikäläinen alkaa sisustamaan, ei kannata henkeään pidätellä projektin loppumista odotellessa... Voi mennä pari viikkoa etten tee mitään uuden kodin eteen, ja sitten vähän järjestelen paikkoja, hankin uudet verhot tms. ja kappas, olen taas täynnä inspiraatiota!

Jaahas, mahtaakohan mun laadukkaat yöunet olla sitten tältä erää hetkeen luetut. Yöt ovat olleet nyt reilun viikon ihan uskomatonta härdelliä. Parin tunnin unien jälkeen herään ja siinä sitten heräilen 0,5-1 h välein aamuyöhön saakka, jolloin makaan yleensä pari tuntia tuntia valveilla. Varmaan yön aikana tulee herättyä vähintään 10 kertaa. Argh! Koskaan ennen ei ole ollut mitään tällaista, ja vielä pari viikkoa sitten nukuin ihan normaalisti. Joskus oon valvonut aamuyöllä ahdistuksen takia herättyäni "sudenhetken" stressiin, mutta nyt ei voi olla kyse siitäkään. Mieli on täysin levollinen enkä näe edes painajaisia, mutta en vaan pysy unessa jostain syystä. Täytyypä kokeilla magnesiumia, jos se rauhoittaisi unta.

Hei! Enpä mäkään oo pitkään aikaan kirjotellu, mutta lähes joka päivä käyn lukemassa uudet jutut. Nyt on vanhempainilta pidetty jo pari viikkoa sitten ja oppilaillekin kerrottu. Ei oo koskaan ollu luokassa noin hölmistynyt hiljaisuus, kun silloin kun kerroin. Hetken päästä muutama tyttö sitte uskalsi sanoa jo hetken epäilleensä, mutta eivät olleet uskaltaneet tulla kysymään ku muut luokassa oli olleet sitä mieltä, että ei oo mahdollista. :D Nyt vanhempainvartteja pitäessä on moni kysyny, joko tietää tulevaa sijiaista. Vähä on ikävä fiilis sanoa, että vielä ei tiedä mistään mitään ja vaan toivotaan parasta. Vaikka sitä tekeekin "vaan" töitä, on mun ainakin äärimmäisen vaikea olla kiintymättä omaan luokkaan. Vaikka innolla odotan omaa lasta ja kotiin jäämistä, on samalla huoli niitten koulussa omien pärjäämisestä, vaikka reippaita ja fiksuja ovatkin.

Kelaan sais lähetellä jo hakemusta, mutta yks tietty palkanlaskija, joka osaa kertoa kaikki tarpeelliset toimenpiteet työnantajaa varten yksinkertaisesti, sattu jäämään lomalle just sinä päivänä kun olis hakemukset saanu laittaa matkaan. Odottelen nyt siis vielä ens viikkoon ja ehkäpä syyslomalla sais jo hakee pakkausta matkahuollosta. (Toivossa on hyvä elää ;) )

Tänään pääsen eka kertaa kokeilemaan Bailamamaa. Kiva päästä ryhmäliikuntaan muiden mahallisten kanssa. :) Varmuuden vuoksi ajattelin ottaa muuten päivän rauhallisesti, koska eilen imuroin koko talon ja muutenkin touhusin kaikenlaista ja kävin vielä kävelylläkin illalla. Kävelyllä olo meni sitte melko hiljaiseksi hiihtelyksi, sillä alamahassa tuntu vähän liian lujaa. En tiedä, oliko tyyppi vaan liian matalalla ja painoi johonkin, vai olisko ollu supistusta. Kotiin selvisin kuitenkin ihan ok ja olokin parani kun hetken istuskelin. :)

Retsu, mulla ihan sama juttu noiden sijaisasioiden kanssa. Vanhempia ja oppilaita kiinnostaa jo kovasti, kuka tulee sijaiseksi, mutta kun ei ole vielä mitään tietoa. Vanhemmat on onneksi olleet tyytyväisiä siihen, kun oon sanonut että infoan heti kun tiedän. Osa oppilaista jäi suu auki, kun sanoin että ainakin vuodeksi tulee sijainen. Ne ei ehkä ihan hahmota näitä vauvaloma-asioita vaikka yläkoululaisia ovatkin. :D

Huomenna olisi neuvola... kuunnellaanko joka neuvola käynnillä sydänäänet? Tyhmää kun ei ole enää ultria niin olisi kiva saada jotain takuuta että kaikki hyvin :)

Nyt tullut joku ihme painon nousu piikki tässä 2 viikossa tullu 5 kiloa ja olo on nii turvonnut että ei oo todellista! Naamaki iha turvoksissa :D helvetti sentää! Toivottavasti ei tätä tahtia ala painoa tulemaa! Täytyy koittaa saada nesteet liikkeelle ens viikolla ni tulee vähä parempi olo, on tässä muutenki totuttelemista ku oma kroppa ihan vieras :D

Josefiina92 mullaki on joka paikka ihan turvoksissa, aamusta asti ja otsaa myöten :wtf: Ja tän päivä jäljiltä vasta onkii turvotusta eritoten jaloissa, ku on tullu liikuttua huomattavan paljon tavallista enemmän. Hyvä ku saa varpaita käännettyä alaspäin (ikäänkuin nyrkkiin) ku kiristää tost jalkapöydän päältä niin paljon.

Joo jalat on ku kaks pölkkyä täälläkii!!! :( toivon mukaa ei tällästä koko loppuaika!

Takaisin