La tammikuu 2016

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja SannaM
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Onko muilla muuttunut tää syömiskuvio alkuun verrattuna? Alkuvaiheessa jos söi päivän aikana huonosti niin jossain vaiheessa tuli aivan kamala olo ja ei enää oikein edes pystynyt kunnolla syömään ku nälkä oli liian kova.
Nyt tämä mennyt itsellä ainakin ohi ja muutamana päivänä on tullut syötyä aivan liian vähän eikä olossa tunnu mitään poikkeavaa.
Näin viime yönä unta liittyen tähän huonoon syömiseen. Vauvan liikkeet ja sydänäänet oli heikot ultrassa. Lääkäri avasi mahani auki, että voisi tarkkailla vauvaa paremmin ja tehdä diagnoosin mistä vaisuus johtuu :) alkoi lusikalla syöttään jotain sosetta vauvalle ja sanoi, että tämä lapsiraukka on vaan niin kauhean nälkäinen, että sen takia se on vaisu :D Kursi mahan kasaan ja vauva jäi reippaana jatkaan eloa vatsassa oma massu täynnä :D
Päätinkin nyt oikeen tsempata et ei saa tulla liian pitkiä syöntitaukoja ettei vauvan tule nälkä ja välttyy moiselta toimenpiteeltä! ;)

Kävin tänään hakemassa kaukalopussin ku sain ton Eisbärchenin pussin fb-kirppiksen kautta 15 eurolla. Oli tosi siistissä kunnossa niin mun mielestä aika edullinen!

Mä oon ainaki niin hajamielinen ja kuutamolla välillä, et ei mitään rajaa. Sanat ihan hakusessa ja mies kattoo ku pöljää ja töissä ne vaan nauraa mulle:grin Kotona tungen maitotölkkejä lasi- tai lautaskaappiin etc. On kyllä niin tervettä menoa että! Esikon kanssa oli aivan sama homma ja valitettavasti vaan paheni imettäessä:p

Täällä oli sitä kohdun kohdalla olevaa jomottelua 4 päivää ja tänään se painunut tuonne rakon alueelle ja pieni hörppy vettä niin saa pissiä 10litran sankon täyteen ja jää se tunne että rakko olisi edelleen täysi... En tiedä kuvittelenko vain mutta....
Ärsyttävä neuvolan soittotuntikin klo 12-13 ja hätätapauksissa 8-10..

Kirvellä ei kuitenkaan eikä muutakaan... Eikä kylkiin eikä selkään koske kuten kerran rakkotulehduksessa, kuumenkin sillon nosti.... :(

Ne unet... Heh he... Mulla oli Magic Mike synnytyslääkärinä yks yö.. Halusin vain et se ei koskaan synny että tämä tilanne loppuu siihen enkä ikinä nää tuota lääkäriä enää! :grin :grin

ai niin kattohan se lääkäri tänään ultralla myös että paljonko oli kohdun kaulaa jäljellä ja vajaa 5cm sai sille mittaa joten ei oo mitään siellä onneksi tapahtunu :)

Mä oon yrittänyt tän viikon olla töissä, mutta raskaalta tuntuu. :wacky: Kiva töissä on olla, mutta alkuunsa laitettu "ylipitkiä" päiviä. Ei varmaan muuten mitään, mutta tän vuoden aikana meillä on porukka reagoinut huonoot sisäilmaan - minä mukaanlukien. Voisin osittain syyttää tätä väsymystäni sillä, mutta saattanee se hemoglobiini olla tullut alaspäin viime mittauksesta. Eilen oli ensimmäinen kerta, kun meinas ruveta heikottamaan kesken toimenpiteen - ja vielä sektiossa :oops:
Hengästyttää helposti - ei tarvitse paljoakaan uurastaa/kävellä, että puuskuttaa.

Meillä oli tänään uus ultra. Hoitaja ei viimeksi nähnyt napanuoraa kunnolla. Tänään sitten sekin saatiin kuviin,ja seulontojen tulokset ja muut näytti oikein lupaavilta.Kaikki siis tällä hetkellä oikein hyvin.Mahakin alkaa vähän jo näkyä.Kavereille olen tänään uutista kertonut,ihanasti ovat kaikki asian ottaneet vastaan.Jokohan tässä itsekin uskaltais alkaa nauttimaan tästä odotuksesta:wink

Hemmutar mulla on aikasemminkin ollut niin tuntu oireet tutulta. Sellanen kroppa et vaikka kuinka hygieenisesti koitan olla niin aina tulee :(
Elikkä siis työpäivän aikana pissatti jatkuvasti ja tuntui semmosta kirvelevää paineen tunnetta. Sitten ku kävi pissalla ei tullukkaan melkein mitään.
Mulla kyllä nyt ollut jatkuvasti muutenkin kamala pissahätä ja vessassa pakko ravata jatkuvasti. Ja just jää toi tunne ettei rakko tyhjene kunnolla. Menispä pian ohi :(

Mullakin kyllä toi että oon ihan hajamielinen, ja sit se että en vaan jaksa keskittyy mihinkään. Jos joku puhuu mulle en vaa millään jaksa kuunnella. Ja sit välillä kysyn itte jotain ja en jaksa kuunnella ees vastausta :D

Tänään uutena oireena töissä tuli kädet ihan tulipunaiseksi ja niihin tuli valkoisia pisteitä, sit ruoes kaikki suonet pullottamaan ihan sikana. Vieläkin punottaa. Onkohan tää ihan normaalia? :o

Hui kun paljon taas viestejä tullut :)

Jäi mieleen uni-ja syömisjuttuja.. Mulla alkanu vähä huonon unen kausi. Oon pirteä enkä meinaa nukahtaa ja kun herään niin vaikea saada unta.. Sama oli ekassa raskaudessa. Ja alussa teki tosi paljon mieli koko ajan syödä, nyt ihan normalisoitunu :)

Huomasin kanssa että ruokahalut muuttuneet, alkuraskaudessa teki mieli vain rasvaista ja sokerisia herkkuja eikä olisi voinut kuvitellakkaan ihan normaalia kotiruokaa, ja leipää meni kamalasti. Nyt normalisoitunut ja kotiruoka maistuu ja hedelmät, salaatit yms. Eikä ole niin hillitön ruokahimo enää.. Voi syödä ihan normaaleja annoksia :D ihan hyvä, olisi muuten alkanut paino kohoamaan jos olisi pitempää jatkanut samalla ruokavaliolla. menen ihan sillä mitä keho pyytää, eiköhän se parhaiten tiedä mitä ravintoaineita tarvitaan! Monivitamiinilisää raskaana oleville ja imettäville olen viikolta 7 syönyt vielä varmuudeksi :)

Ostakaa hyvät naiset kaappiin karpalomehua ja jos vaan on suo alueita lähellä niin käykää keräämässä pakkaseen :)
Juttelin aamulenkillä erään sairaanhoitajan kanssa niin se sanoi että nopea kotiapu alkavaan rakkotulehdukseen olisi juuri ne karpalot, sekä paljon PALJON vettä juotava.

Siis tämä vinkki kun alkaa tuntumaan että olisikohan tulossa se viheliäinen tauti :)

Itse olen kärsinyt useista virtsatietulehduksista elämäni aikana ja mun niksi oireiden helpottamiseen on ruokasooda liuotettuna veteen. myös c-vitamiinin suurina annoksina on sanottu auttavan. Mutta ruokasoodan löysin, kun minulla alkoi oireet usein yöllä, ja tarvitsin nopeaa lievitystä ja se nyt on semmonen, jota usein löytyy aina kotoa! Ja täytyy muistaa, että kotiniksit on nimenomaan ennaltaehkäisyyn tai oireiden hetkelliseen lievitykseen, mutta jo alkanutta tulehdusta ne ei poista, vaikka oireet häviäisivätkin.

Nykyään mun tilanne on semmonen, että kun ensimmäinen tunne ilmaantuu, niin alle tunnin päästä pissaan verta :sad001

Ja kuten Hemmutarkin sanoi muistakaa juoda paljon!

Ruokasooda on muutenkin hyvä apu moneen vaivaan ja tasapainottaa elimistön luontaista PH:ta :)

Täällä tuskailin eilen niiden oireiden kanssa..
Illan aikana kääntyi olo ja kroppa normaaliksi, ilmeisesti olin juonut liian vähän vettä ja jouduin pidättelemään pissaa liian kauan yhdessä vaiheessa päivää, ne laukaisi sitten sen olotilan. Lämpimässä saunassa istuin pitkään ja lämpimän viltin alla istuin illan, muutaman kerran juoksin vessassa, viimeisellä kerralla oli olo että nyt tuli rakko tyhjäksi.. Sen jälkeen loppui se olo :bored:

Yölläkin sain jopa nukuttua mahalleni koko yön, 2 kertaa vain juoksin pisulla, viime öinä sen 3-5kertaa..

Nyt... Olo mitä mahtavin :)
Väsynyt mutta onnellinen.. Minulle tulee vauva, eilen se iski vasta kunnolla takaraivoon tuo tieto :happy: :grin

Mä odotan sitä kun tunnen vauvan ensimmäiset liikkeet, en jaksais odottaa! :D oon malttamaton!

Hempuli, soittelin aamusella neuvolan suuntaan ja heti jos alkaa kirveltämään ja sattumaan pissaus, ja että ei tule kuin tippa ja kaksi ja koskee, niin päivystykseen tai lääkäriin.
Mekin kun tällähetkellä ollaan maalla, keskellä korpea, niin on matkaa kiitettävästi..

On ollut aiemmin kerran tulehdus (vuosia sitten) ja se kyllä veti samantien olon ihan veteläksi, pissa hais niin pahalle ja oli tummaa ja koski kylkiin. Ja se kirveltäminen sen pissayrityksen jälkeen, hyi olkoon..

Ja en tiedä näinkö harhoja tai jotain mutta ihan kun alkas massu pömpöttämään, muutenkin kun tuo röllykkä :woot:

Mulla kanssa tuo pakastimen täyttämisvimma marjoilla, nyt on täällä mansikkakausi parhaimmillaan ja oman penkin satoa kerätty ihan mukavasti, äiti ja isi oli keränny hilloja meille lapsille muutaman rasian niin niitäkin sit kohta löytyy pakkasestai, mustikoita ja puolukoita pitää käydä itse poimimassa kuhan kypsyvät, viinimarja sato jää heikoksi joten eipä sit mehuja keitellä ens vuonna, karpaloita varmaan käydään sit syksymmällä pohjoisessa lapsuuden maisemissa keräämässä. Keittelin tossa alkuraskaudessa joskus viime vuotiset karpalot mehuksi joten sitä sitten aina välillä juon kun siinä ei paljon hiilareita ole :)

Eilen piti töissä paljastaa raskaus esimiehelle. Oli jo jotain epäillyt, mutta hämmästyi, että jään niin pian pois (Kelan mukaan pääsee mamma lomalle 26.11) ja yks työkaveri tuumasi, että kyllä sen jo huomaa... :-o
Ensi viikolla onneksi neuvola, tuntuu että edellisestä on jo ikuisuus...
Syöminen on kyllä normalisoitunut täälläkin, ei tarvi ahmia koko ajan herkkuja, eikä tee edes niin paljon mieli...
Ja nuo unet, ne on ihan kyllä tyhmiä välillä :D
Onneksi ei joka yö herää vessaan, mutta iltaisin tulee kyllä käytyä usein.
Vielä olisi pari työpäivää ja sitten 6pvän vapaa, tulee kyllä tarpeeseen, seisomatyö niin tahtoo aina ruveta juilimaan, ku päivän on jalkojen päällä...

Aij aij aij olisi itsellä edessä ensi viikon jälkeen esimiehelle kertominen kun hän palaa lomilta jännittää enemmän kuin vanhemmille kertominen :D

Takaisin