La tammikuu 2016

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja SannaM
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Jatkuva hiki, yleensä aina kylmä.. Öisinki ollu fleecepöksyt jalassa niin nyt pelkät pikkuhousut :D
Ja vois ikkunanki laittaa auki :D
Mut ukko valittaa että hän paleltuu :)

Massu.. Ei massua, ainakaan näkyvää, ei kylläkään saa enää entiseen malliin vedettyä sisään.. Tuntuu että jokin ottaa vastaan :)

Taas valvottu ja pyöritti yö.. En tykkää :(

16+5

Mulla on ilmennyt kahdenlaista unioiretta. Joko en saa illalla unta vaan pyöriskelen parisen tuntia ennen nukahtamista tai nykyään useammin herään 2 jälkeen ja pyörin hereillä viiteen asti. Se onkin kiva kun herätys kello herättää 5:20 töihin:confused: Pikkasen on muuten silmäpussit erottuvammat kuin ennen. Ootan koska ne rupeaa killumaan alempana ku tissit..

Maha löytyy! Ja selvä semmonen. Housut ei tosiaan menny enää pariin viikkoon kiinni:grin

Toivottavasti itse vältyn noilta uniongelmilta, nukun kun tukki herätykseen saakka mutta tuntuu ettei mikään unimäärä riitä, viimeyönäkin 9 tuntia mutta silti ei jaksanut nousta oikein, ja joo silmä pussit on uusi ilmestys täälläkin!! :D Maha on ihan selkeä pallo jo... en sitten tiedä onko turvotusta osa, varmaankin.. :) (viikkoja 15) onko muilla tullut sellaista eteen että hengästyisi nopeammin ja pienistäkin suorituksista? Vai onko minun kunto vain tippunut kaiken makoilun ja nukkumisen takia :D

Kyl nää valvottavat hormoonit on tooosi "kivoja" ;) mä nukun vaihtelevasti. Kun esikoinen nukkuu samassa huoneessa niin havahdun kaikkiin ääniin mitä hänestä nukkuessa lähtee. Vaikka esikoinen nukkuu suht hyvin, niin mä herään ihan turhiinkiin ääniin. Esim. Kun hän unissaan inisee yms.

Täällä kyllä nukutaan, mutta jokapäiväiseen päänsärkyyn alan jo kyllästyä. Esikoisen raskaudessa särki kerran päätä kolme päivää, laukaisi migreenikohtauksen, kävin päivystyksessä ja se siitä. Nyt on särkenyt viikosta 9 lähtien joka päivä. Torstaina on lääkäri, sille puhun, että eikö mitään voi tehdä.
Ja mahaa on, mammahousuja käyttäny jo monta viikkoa ☺

Täällä jomotellut perjantaista asti alamassua, eilen jomotteli enemmän nivusiin, eilen päivällä myös alkoi selvästi enemmän tuntumaan kuplintaa ja hiveltelyä navan alapuolella, sama jatkui yöllä kun pari kertaa aivastin kovasti, sen jälkeen kun rauhotuin takaisin peiton alle niin hiveltelyä :)
Nyt taas aamulla tuntunut samaa..
Ihan samaa tuntemusta kun mitä pari kertaa sillon tällön tuntunut, siis muutama viikko sitten.

Olisikohan juniorin monot kasvanut sen verran että alkaa potkuja tulemaan :grin

Voi ei... Törmäsin Kinuskikissan sivuilla mustikkahertta ohjeeseen, pakkohan tuota on kokeilla :)
Vanhanajan vaniljakastike ja valkosuklaa täyte ja mustikat päälle :)
Ihana anoppi toi eilen 10kg mansikoita ja 4kg mustikoita :) :Heartred

Muoks. Juu, hengästymistä täälläkin havaittavissa :(

Muokattu viimeksi:
Josefiina: Jep, täälläkin hengästytään todella herkästi, esm. kodin kymmenen rappusta riittää, mutta se kuuluu kanssa toimenkuvaan:joyful: Ekassa raskaudessa jossain vaiheessa vähän helpotti mutta melkein kesti koko raskauden.

Kai se liitty jotenkin raskaudesta aiheutuvaan lisäkuormitukseen elimistölle. Ymmärtääkseni raskaana hengittää enemmän/syvempään (kunnes loppuvaiheessa vauva vie tilaa keuhkoilta), mutta vastapallona myös vauva tuottaa enemmän hiilidioksidia äidin käsiteltäväksi ja se kai isoin vaikutus hapen loppumiseen on.

Tääl kans hengästytään todella helposti.... Sit ku on viel rasitusastma joka ei helpota tilannetta.... Tuntuu et ei tarvi paljon mitää tehä ku jo hengästyttää.....

No hyvä että muillakin sama, hyvässä kunnossa kun yleensä olen niin pelästyin että mitä tapahtuu, entisenä tupakoitsijana myös pelko että noniin nyt tuli se keuhkoahtauma sitten jälkikäteen!! :D

Näin jälkikäteen kun ajattelen niin tuo hengästyminen tais olla mun ihka ensimmäinen raskausoire. Muistan kun vajaa viikko ennen plussaamista olin normijumpassa ja ihmettelin, että miten näin hengästyttää... Ja tämä "huonokuntoisuus" jatkuu edelleen. :wink

Lumikello2015: Ei oo ainakaan vielä auttanut raskaus lämmittävästi. Välillä on ehkä jopa kylmempi. Muutosta odotellessa.

Mullakin tais hengästyminen olla ihan ekoja oireita toukokuussa. Olin ihan ihmeissäni kun kevään treenien perusteella olis pitäny jopa kunnon kohentua mutta hengästytti vaan pienikin homma. Selvishän se syy sitten onneksi.:Heartred

Hengästymiseen vaikuttaa myös se, että raskauden aikana veren määrä lisääntyy kehossa, jolloin sydän joutuu tekemään enemmän töitä.

Täällä on pieni masu.. ;)
Ja juu kyllä täälläkin on hengästymistä mutta olen lukenut saman kuin bettie, että verenkierto lisääntyy niin siksi hengästyttää helposti..

Mä kanssa hengästyn todella helposti. Työpaikkaruokalaan kun pitää kiivetä neljä kerrosta rappusia niin tuntuu että kuolee. Ja tänä aamuna kun jouduin "juosta" junalle niin junassa tuntui että happi loppuu ihan kesken ja ei vaan pysty vetää tarpeeksi henkeä. Ennen raskautta mulla oli hyvä kunto. Cooperissa juoksi yli 2km ja salilla tein tosi raskaita treenejä. Nyt hengästyy jo reippaasta kävelystä koirien kanssa. Tai kotona jos yhtään nopeammin kävelee portaita yläkertaan... Onneksi tämä ei siis nyt tarkoita että kaikki kuntoilu olisi nollattu tässä muutamien viikkojen aikana vaan juuri on tuosta raskaudesta johtuvaa.

Minäkin ennen raskautta kävin salilla ja 5km hölkkälenkkejä vetänyt pysähtymättä ja kunto oli hyvä. Nyt pelkästään juna-asemalle portaiden kävely ylös pistää hengästyttää, yritä siinä sitten hengittää normaalisti.. :D

Täällä hengästytään myös todella helposti. Töissä aikaisemmin juoksin aina 4 kerrosta rappusia ylös ja nyt väsähdän jo puolessa välissä :hilarious: Ja ihan siis kävellessä :joyful:

Tänään joutui seisomaan enemmän töissä kun oli niin kiirus ja kyllä heti alkaa kohtu muistuttaan itsestään, alkaa lievä juiliminen. Nyt myös lonkat on hiukan kipeet.

Täällä nyt 13+4 ja selkeesti kyllä maha ollut arempi tämän viikon. Ilmeisesti jotain kasvukipuja enemmän taas :happy: Masu mulla on ollut jo monta viikkoa ja äitiyshousuihin siirryin 10 viikolla :joyful:

Siellä se meidän kaiffari taas tänään näkyi jumppaavan potkunyrkkeilyä uä:ssä vaikkei mahassa näy eikä tunnu mitään. 18+0 on tänään kasassa. Seuraavaksi vuorossa elokuun puolivälin jälkeen rakenneultra... Ja pahoinvointi senkun jatkuu vain.

Takaisin