La tammikuu 2016

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja SannaM
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Ostin pienelle lomamatkalta lapaset. Nuo vaan näytti niin ihanalle, 2krt villaa ja menee sitten vielä seuraavanakin talvena.
f6fb2f37bd0a0fa659ad7b25b98965b9

Tuo on tosi ärsyttävää, ku yöllä pissan jälkeen uni ei tulekkaan. Onneksi joka kerta ei käy niin, ku pahimmillaan tulee käytyä viis kertaa yön aikana pissalla.

Hävettää aivan miten nopsaa sitä nykyään hengästyy :D Päivittäin tulee käveltyä yks mäki ylös ja nykyään ylös päästyä oon jo aiiiiivan hengästynyt, ku ennen ei ollut mitään ongelmia.

Silmissä mustenee yhtenään. Tosi usein kun nousen ylös, mutta nykyään joskus myös kun seison kauan paikoillaan.

Mutta millään noista oireista ei ole väliä, ku tunsin eilen ekaa kertaa vauvan liikkeet. :Heartred

Täällä yksi yökyöpeli valvoo... Talo hiljainen, mutta uni ei tule, vaan sen tietää että aamulla kyllä väsyttäis...

Neuvola oli alkuviikosta. Verenpaine ok. Painoa -200g lähtöpainoon ja vauvalla sykkeet ~159 :) supisteluista kehotti olemaan herkästi yhteydessä, jos kivuliaana jatkuu. Nyttemmin vointi niiden osalta ollut helpompi (koputtaa taas puuta). Tänään kävin pitkästä aikaa varovasti testimiielessä jumppailemassa pumpin minipainoilla. Vähän nippaili vatsaa jälkikäteen, mutta ei äitynyt pahemmaksi. Hengästyminen oli kyllä uusissa mittasuhteissa ja samoin huomasi että alaselkään kävi, kun ei saa enää samalla tapaa vatsalihaksista tukea selälle.

Kauhee pakkomielle tullut muuten saada pakkanen täyteen marjoja, oon nyt kykkinyt kaks reissua mustikkametsällä ja vielä aattelin huomenna mennä, ja vadelmat, pensasmustikat ja mansikat pitäs hommata vielä. Ja viinimarjat, että sais mehua talven varalle :) yhden sortin pesänrakennusviettiäkö?

No nyt minullekin kävi tuo että heräsin yöllä vessaan ja sen jälkeen jäin hereille pyörimään sänkyyn, ja tunnetusti yöllä ei pitäisi miettiä mitään kun tuli kamala stressi että mitä sitten kun vauva syntyy olen varmaan todella väsynyt kun en saa yöunia nukuttua jne jne jne. Onneksi jossain kohtaan olin saanut unen päästä taas kiinni.. nyt kyllä väsyttää.. Sain eilen ihanan yllätyksen työkaverilta, sellaisen raskauskorun mistä en aiemmin ollut kuullutkaan, se laitetaan kaulaan viikolla 20 kun vauva kuulee jo ja pidetään raskauden loppuun asti, vauvan synnyttyä hänen pitäisi tunnistaa tuo helinä mikä korusta tulee ja rauhoittua siitä :) nätti koru ja kaunis ajatus!

Oi, täällä ensimmäinen hyvin nukuttu yö pitkään aikaan :)

Ja eikä mahaankaan jomota, alkaa vähän epäilyttämään että väsymys aiheuttaa sen... Voisko kroppa vinkata tuolla jomotuksella että kaipaa lepoa.
2 eka loma viikkoa nukuin kun tukki, ei jomotuksia, heti kun unettomat yöt alkoi, alkoi myös jomotus.... Kiva ruveta seuraamaan tarkemmin, taidanpa ruveta ihan paperille merkkaamaan näitä tuntemuksia :hungover:

Ihanat nuo mom ja dad sukat, sellaiset täytyy saada ja tehdä sitten Robinit että kirpulle toiseen jalkaan valkoinen ja toiseen jalkaan harmaa sukka :grin

Jaiks, tänään jo 17+0 :joyful:

Minulla myös pakkomielle täyttää pakastin marjoilla. Selkä kipeenä kyykkimisestä ja jostain syystä nyt joka ilta kun lopulta pysähtyy sohvalle niin ei meinaa päästä ylös kun oikeassa pakarassa tuntuu sellainen suonenvedon tyyppinen jumi. Tänään rv 17+1 ja eilen mietin tunsinko ensimmäisen liikkeen. Sellainen muljahdus vain...vai olisiko ollut suolisto. Minulla istulka edessä vaimentamassa havainnointia

Unikko, taitaa se issias hermo siellä pakarassa olla, mulla juuri oikealla puolella kyykkimisestä tulee... Parhaillaan vetää nilkkaan asti kun pahaksi ärtyy :/

Maanantaina töihin niin saa taas nauttia siitä kivusta :D

Mulla iski vti, voin kertoo että oli pikkasen hirveetä olla töissä ja joka asiakkaan jälkeen vessaan. Lääkärissä yritti kuunnella sydänääniä, mut se laite oli nii huono ettei kunnolla kuulunut. Sain antibioottikuurin ja se laittaa niin väsyttämään... Töissä on ihan hirveetä, oon ihan kuoleman väsynyt ja motivaatio nolla. Vielä ois 3 työpäivää ja sit yks vapaa!!! :) Nyt on iskenyt joku kauhee masennus ja väsymys kausi. Tuntuu että elämä on vaan töitä, nukkumista ja sitä että väkisin koittaa sinnitellä hereillä.

Mullaki hengästyttää tosi helpolla. Täytyy myös lääkärin kans jutella sykkeistä, että saanko urheilla enää ollenkaa ko sykkeet ei pysy millään suositusten sisällä :D Esikoinen jouduttii käynnistään sen korkeiden sykkeiden takia, joten mietityttää voiko se vaikuttaa siihen.
Liikkeitä kuulostelen, mutten uskalla luottaa kaikkiin onko se vauvaa vai suolia :D Onneks ei oo pitkä aika neuvolaan, jos pääsis vaikka sydänääniä kuunteleen...

Ootteko te olleet hajamielisiä?
Mulla tuntuu olevan vähän väliä sanat hukassa ja esimerkiksi appiukon kanssa keskusteltaessa en saanu päähäni sanaa pesusieni, niin mun piti sellainen kaivaa kaapista ja näyttää että tätä tarkoitan :D
Välillä myös unohdan kesken kirjoittamisen, että mitä olin kirjoittamassa. Onneksi mies osaa tulkita mun vaillinaisia lauseita :)

Täällä kanssa hengästytään herkästi. Ja sykkeet nousee nopeasti ylös.

Liikkeitä en ole vielä tuntenut, mutta dopplerilla ollaan päivittäin kuunneltu pienen sykkeitä. Tänään rv 16. Menee aika hirmusta vauhtia.

Rypäle. Täälläkin unohtuu sanat ja nimet aina välillä. Kaupasta unohtuu tuoda ostokset, jos en ole niitä kirjannut ylös. :D:)

Viime lauantaina oli mun veljen häät, enkä tiedettävästi jäänyt muille kiinni ku mun siskolle. Se kysy jossain kohtaa iltaa, että onko joku syy, miks en juo.. vastaukseks näytin mun mahaa ja mun siskon ensimmäinen kysymys oli, että onko se mun nykyisen poikaystävän :laughing025 no en edes loukkaantunut, vaan vähän hämillään vastasin, että joo. Okei, me ollaan seurusteltu nyt vasta 8 kk, mutta olihan tää samainen mies mun avec siellä häissä! ehkä se oli vaan semmonen kysymys, joka tulee jostain kun yllättyy, eikä oikein itsekään tiedä mistä :facepalm: No kai tässä on kerrottava nyt äitille ja veljellekin, kun sikiöseulonnoistakin saatiin hyvi uutisia :)

Mielihalut <3 en saanu nukuttuukaan ja edessä olis pitkä matkustaminen kohtapuoliin. Pööh.. miten mä jaksan :D

Hengästymisestä oli myös, kyllä täälläkin hiton helposti hengästytään ja unohdin eilen mm. Puhelimen kotiin ? :D nimiä,sanoja ym myös :D

Jep, täällä saa välillä etsiä kunnolla sanoja... Eilenkin yritin miettiä uunin luukulle sanaa.... Näytin vain ja sitten kun en että mikä se oli niin tuo uunin musta aukko tuossa keskellä :grin
Ukko vaan katto kulmat ylhäällä ja tokas että senkin pösilö! :grin

Vilma-Sofia, miten sulla se rakkohommeli alko? Täällä saa kyllä vähän väliä juosta pissalla ja jää sellainen painon tunne ihan alamassuun että jäi niinkun kesken...
Kotikonstina yritän tässä karpalomehua ja vettä ja vitamiinia vedellä ja aamulla soitto neuvolaan jos ei ala helpottaa :(

Se on vaan normaalia että saa juosta pissalla, mulla ainakin kohtu painaa tällä hetkellä virtsarakkoa ja kun huolestuin viime viikolla asiasta niin soitin terkalle ja pyysin ottaan viljelyn ja negatiivinenhan se oli. Tänään mammapolilla istuessa ja odottaessa lääkärille pääsyä kävin varmaan 5 krt vessassa ja just ennen lääkärille menoa ja sit vielä lääkäri hyppyytti kesken ultrauksen vessaan että saa paremman näkyvyyden koudunsuulle ja istukkaan :) muutoin käynti oliki hyödytyön kun lääkäri tuumas mulle kuin idiootille samat asiat mitä tiesinkin eli sokruarvot ja verenpainearvot kotimittauksessa hyvä ja oheisti ottamaan yhteyttä jos nousevat. No olihan se mukava ultralla kurkkia taas pörriäistä.

Takaisin