La tammikuu 2016

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja SannaM
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Ei täällä niinkään nukahtamisvaikeuksia vaan juuri sitä pyörimistä ja valvomista niiden vessareissujen välissä :(
Jos ei tarviis käydä veskissä niin nukkus varmaan aamuun asti...

Ja ihanaa... La lähtee koira taas ukin luo hoitoon, ei tarvitse sitä kuorsausta kuunnella joka yö sängyn alta :)

Kyllä nuo työpäivät alkaa ottamaan kunnon päälle oikein kunnolla, ei taho jaksaa seistä koko päivää :(
Viime yönä tuli pyörittyä oikein kunnolla ja vessassa sai ravata... mut vihdoin yöllä olin tuntevinani jotain liikkeitä, nyt jo 17+2 :)

Siellä mä tänään TYKS:in äitiyspolilla olin ensin diabeteshoitajalla, kaks kertaa se otti sokeriarvot multa, kun eka kerta kusi. Sitten se pamautti mulle vielä uutispommin, että mä joudun jatkossa piikittämään klexanea. Ihmettelen vaan että miks näin aikasin, kun mulla ei oo minkään näköstä veritulppahistoriaa. Tätikin joutus vasta synnytyksen jälkeen. Ymmärtäisin pelkän matkan ajaksi, mutta loppuun asti ? Ja 10 piikkiä maksaa sellanen 39e paketti ja pitäs niinku joka päivä piikittää... Kaikenlisäks jouduin synnytysosastolle kätilön kanssa, kun mulle iski niin hirvee paniikkikohtaus. Loppupeleissä puoltoista tuntia meni siellä istuessa, itteäni tsempatessa itkien, kunnes annoin miehen sit pistää, kun en itse halunnut. Sokeriarvoistakaan en päässyt eroon, vaan pitää siis mittailla, mies saa nyt sit hoitaa senkin mun puolesta.

Hemmutar, ei oo niitä "luita". Tuossa on sellainen leveä kuminauha ja koko mahan päälle vedettävä joustava osa. Tosi mukava käyttää. Olin noita samoja googlannu että pitäis käydä ostamassa, mutta sattumalta kirpparilta löysin, ihan ku uusi, ja just mun koko, 6e :D

Uniongelmia täällä. Heräilen koko ajan ja pyörin :/ pissalla ei tarvi käydä mut selkä väsyy ja välillä on muuten vaan tuskainen olo.

Mäki löysin ton kirpparilta, 10€ :D
Sellainen musta mikä menee makkaralle sit alapäästä kun tarpeeks kauan pitää, mut ihana päällä :)

Voi ei Lauruskaah, tsemppiä sinne ja virtuaalihali :) <3

Mul ei onneks oo viel ollut pahemmin uni ongelmia,mut niitä odotellessa.... Aikasemmissa on alkanut tulla puolen välin jälkeen.... Tsemppiä lauruskaah...

Mun sisko onkin lähdössä tammi-kesäkuuksi vaihtoon Meksikoon tai johonkin yhtä kauas... Kuuluu pakollisena sen opintoihin ja sen on pakko lähtee just sillon ellei se halua lykätä valmistumista puolella vuodella eli ei käy. Mua alko nyt huolettaa, et pääseekö se sit ristiäisiin vai joudutaanko sittenkin tekemään kummeja pelkistä kavereista/tutuista. Sisko kyllä sano, että se ei ihan helposti (syli)kummiudestaan oo luopumassa vaan koettaa sit järkätä asiat niin, että sais vapaata/lomaa ja hommattua rahat lentoihin, mikäli mun vanhemmat sitä suostus sponsoroimaan. Mut surettaa, ettei se oo täällä sit kattomassa mun vastasyntynyttä vauvaa vaan pahimmassa tapauksessa tapa sen vasta joskus kesällä... Vaikee myös kuvitella, ettei mun ainut sisko myöskään ois osallisena ristiäisissä. Mut onneks tuohon on vielä niin pitkä aika, et ehkä nämäkin asiat saa järjestymään.

Uniongelmia ollut myös täälläkin. Oon ihan sairaanväsynyt nyt pari huonosti nukutun yön jälkeen, kun joutu aikaisin aamulla menemään töihin ja tekemään 8,5h työpäivät ilman kunnon taukoja. Onneks huomenna iltavuoro niin teoriassa ois mahdollista yrittää ees nukkua pitkään.

Pyörryttääkö muita? Mulla koko päivän keikkunu, rauhassa pitää olla koko ajan. Pystyssä kyllä pysyn, mutta ilkeältä tuntuu silti. Päätä alkanu myös taas särkeä. Yhdistäisin nuo kuitenkin siihen että joka ikinen niska-hartia lihas aivan jumissa. Ja selkä myös..jospa silti lenkille uskaltaisi :)

Mua huimaa äkkinousuissa esim. kyykystä ylös tai makuulta sängyltä ylös tai muut nopeat asennon vaihdot, pää ei pysy perässä.

Hemmutar, täälläkin jonkinlaisia uniongelmia. Nukahdan illalla kyllä kuin saunalyhty, mutta herään joka yö klo 1.30-3.30 välillä vessaan ja sitten ei meinaa tulla uni enää uudestaan. Pyörin ja hyörin, mikään asento ei ole hyvä ja on kuuma. Joinain öinä menee parikin tuntia valveilla, kunnes uni tulee uudestaan. Ja sitten pian jo soikin kello, jolloin kyllä väsyttäisi... :sleep002

Huimausta alkanut olemaan täälläkin, toistaiseksi lähinnä liikkeelle lähtiessä, kun sen tekee liian nopeasti. Välillä kyllä huimaa ihan paikallaan seistessä/istuessaankin.

Musta-lammas tiedän tuon tunteen.... Itelläni kävi esikoisen kohdalla samalla tavalla... Sisko lähti viikko ennen pojan syntymää ulkomaille.... Hänestä tuli kyllä kummi vaikkei päässyt ristiäisiin.... Tuli täällä käymään sitten kun poika oli nelisen kuukautta.... Toivottavasti siskosi pääsee ristiäisiin sitten kun se aika koittaa..... ☺

Tätä ainaki pyörryttää.. Joinaki päivinä ihan sikana ja koko ajan ja joinaki ei ollenkaan.
Univaikeuksia ei kyllä oo.. :) nukahan ku laitan silmät kiini ja yöllä jos herään ni nukahan samantien..

Minulla ei meinaa illalla uni tulla ja nukun tosi levottomasti..mutta ei sentään mene yöt valvoessa. Nyt pitkästä aikaa tuntuu muutenkin suht normaalilta, eli oireet on lähes olemattomat. Minulla siis oli jatkuva väsymys, etova olo ja mahassa kaikenlaista kipuilua ja tuntemusta. Nyt on muutama päivä mennyt lähes normaalisti. Seuraavia oireita odotellessa ;) Aika helpolla olen noiden kanssa vielä päässyt. Kaikki tsempit ja sympatiat heille, keillä on ollut/on pahoja pahoinvointeja!

Täällä pyörryttää alhaisen verenpaineen takia just kyykystä tai vaikka vaan tuolilta liian nopeesti ylös noustessa. Pää on ollu kans kipee jo pari päivää mutta neuvolasta saadusta kirjasta luin, että hormonitkin aiheuttaa tässä vaiheessa sitä. Huomenna jo 15+0, nopeesti menee aika ja maha kasvaa! Eilen testasin kaikki farkut mitä kaapista löytyy vähän niinkun ennakkoon jo parin viikon päästä alkavia töitä varten ja totesin, että just nyt vois parit vielä mennä nappi auki -menetelmällä, mutta töihin pitää keksiä päälle jotain muuta. Kaverilta saadut äitiyshousut on nyt kuitenkin sen verran isoja, että niihin ei ihan vielä voi siirtyä. Pitää vissiin toivoa lämpimiä kelejä niin voi pitää mekkoja kunnes maha kasvaa lisää. :) Oon yleensä hirvee vilukissa ja aina vähintään on sormet ja varpaat jäässä niin tulevan syksyn välituntivalvontoihin pukeutuminen jännittää, siksi mekot ei yleensä oo ykkösvalinta jos valinnanvaraa on.

Retsu aika samoissa mennään, tänään tuli 15+0 täyteen! :) Eikö sua ole raskausaika helpottanut paleluun? Mäkin olen aina ollut vilukissa mutta nyt ei oo niitä ongelmia, päin vastoin. Yölläkin joudutaan nukkumaan ikkuna auki vaikka ulkona olis miten kylmä tahansa ja mä nukun ilman peittoa ja mies hytisee paksun täkin alla vaatevuoren sisällä. :p

Aika paljon tuntuu olevan heräilyä ihmisillä. Sama täällä, vaikka ei käy valittaminen sillä nukun kyllä kuin tukki. Tosin oon niinkin väsynyt, että vaikka nukkuisin hyvät 8h - työpäivä - kotona MIN. 1,5 tunnin päikkärit joka päivä. Monesti nukun yli kaksikin tuntia.

Lumikello2015 sama täällä! Ikkuna auki jok'ikinen yö =D.

Onko täällä tammikuun odottajille tullut jo minkä kokoista vauvamahaa?

Takaisin