La tammikuu 2016

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja SannaM
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Kurjaa kun niin monella on jos jonkinlaisia kipuja... :sad001 Koetetaan tytöt kestää! :) Ja kiitos vinkistä, ei tullut mieleenikään, että vois olla liitoskipuja jo tässä vaiheessa (14+6)!

Lumikello, mulla oli esikoista odottaessa just tota häpyliitoksen kipuilua. Sitä kesti varmaa kolmisen viikkoa. Joika kerta ku nous seisomaan niin tuntu et jalat lähtee alta ku se kipu oli niin kova. Nuorempaa odottaessa se ei oireillu mitenkään, ja nyt tässä raskaudessa sitä tavallaan särkee jos nukkuu kyljellään sillee et jalat on päällekkäin (vaikka tyyny oliski välissä).

voihan issias sentään ja fyssarille on aika vasta reilun 2vkon päästä, taitaa jäädä haaveeksi enää mahallaan makoilu hierontapöydällä, itse oon koettanu tehdä venytystä lantion seudulle joka avais lantiota ja helpottas issiashermon puristustilaa, hetken se auttaakin

Kirjottaako kukaan blogia? Olis kiva lueskella jotain uusia vauva/odotusblogeja. :)

Mua huvittaa että sielä nt-ultrassa annettiin synnytys sairaaloiksi vaihtoehdoiksi kättäri taikka Jorvi, no tottakai me mennään kättärille kun Helsingissä asutaan.. :o

Eilen oli ensimmäinen työpäivä loman jälkeen. Sielläpä juorut liikkuu kyllä metkan vikkelään :wideyed: Vauvauutisista minua onnitteli kahvipöydässä sellainenkin, joka oli samaan aikaan (ja viikon jo aikaisemminkin) lomalla. No sinänsä, ei itse tarvitse kertoa... Ja toisaalta meidän työympäristö on sellainen, missä on ihan hyvä kollegoidenkin tietää.

Nt-ultrassa mun laskettu aika aikaistu 5 päivää. Soitin neuvolaan seuraavaa neuvola-aikaa, niin terkka oli vähän hämillään, että on vaihdettu la:ta. Mutta hyväksyi sen kuitenkin.

Sitten sokerirasituksesta ekalla neuvolakäynnillä toinen terkka oli sanonut, että kahdesti joudun käymään (pcos). Oma terkka on sitä mieltä, että kyllä yksi sokerirasitus riittäisi, ettei pcos nosta sokeriarvoja mitenkään merkittävästi, eikä tässä kohtaa bmi:nikään ollut "riittävä". Mutta hän laittoi lähettee mulle siihen testiin kuitenkin ja nyt sitten ensi viikolla käyn siinä ensimmäisessä. Katsotaan mitä siinä sanotaan.

Tänään taas sitten töihin, 7.30-16.30... :yuck::shifty::hungover:

Mulla ei kyllä mennyt ihan putkeen tämä arjen aloitus.. Yöllä nosti lämmön ja alkoi ripuli eli ainakin pari päivää pysytään sit taas kotona. Ripuliahan mä tähän väliin kaipasinkin ;) Toivottavasti vaan muu perhe välttyy tai tuo nuorempi ainakin joka perussairauksiensa vuoksi sairastaa kaikki vatsataudit rajuina ja pitkän kaavan kautta.

Mariannen tuo 17+0 kommentti sai ihan havahtumaan.. Niin pitkälläkö sitä jo ollaan, täällä tänään 16+5..
Joskus seikkailin tuolla joulukuisten ryhmässä, katselin mitä tulevaisuus tuo tullessaan viikkojen suhteen :)
Ajatus vain oli että kamala, noilla jo 17+ menossa, minulla vielä kamala matka siihen.. Ja sitten niitä massukuvia kanssa näkyi siellä... Niitä myös päivittelin :D

4 viikkoa lomaa takana ja ollu lähes täysin irti koneelta. Nyt sitten taas töissä ja paikallaolevia työkavereitakin olen valottanut tilanteesta. Toisaalta, ei tää maha mitenkään piilossakaan enää oo:wink Housut ei ole menny enää toviin kiinni, mutta hiuslenkillä on nappi viritetty niin, ettei ihan putoo jalassa ja maha tuubi päällä ettei avoin vetskari vilku kaikille:grin Kokeilin ekan raskauden mammahousuja mut ne ei viel oikein pysy jalassa kun maha ei kuitenkaan oo viel niiiiin iso.

Lisäksi liitoskivut vaivaa koko ajan enempi täälläkin, varsinkin jos kävelee yhtään pidempään. Ja harkka suppareita tulee. Maha on vähän väliä ihan pinkee. Taidan olla suppariherkkä, koska ekassa raskaudessa en pystynyt liikuntaa harrastamaan viikkojen 20 jälkeen, supparit kun muuttu kipeiks. Toivottavasti nyt pärjätään vaan näillä mahan pinkoiluilla:confused:

Täällä tänään 17+1. Ihan selkeä vauvapötsi ollut jo tovin näkyvissä. Ei jää kenellekkään epäselväksi miksi maha pömpöttää :D

Tukiliivin hommasin selkäkipuihin ja voi vitsit se on hyvä! Suosittelen hommaamaan.

Mulla on kyllä toi vau.fi sovellus toiminut nyt ihan hyvin. Välillä on ollut päiviä että se ei oo toiminut mut en oo sitä uudelleen asennellut, kyl se on alkanu toimii sitten yleensä seuraavana päivänä tai viim parin pvän päästä.

Sokerihuurre, onko sun tukiliivissä ihan ne "luut", siis mitä rintsikoiden sivuissa on?
Mistä ostit ja paljon makso? :)

Mä hommasin sen kevyt version, on sekin ihan jees, nyt se vaan nousee rullalle alareunasta jos ei saa tarpeeks työnnettyä housun sisään :D

Mun on kanssa hommattava se tukiliivi, että voin edes vähän saada apuja työntekoon loppuvaiheessa. Ja kun selkäongelmat on vaivannut jo vuosia pienen rungon ja suurten rintojen takia. Joten kokemuksia otetaan vastaan!!!!

Onko muilla muuten öisin uniongelmia?
Täällä mennään ysin maita rauhoittumaan sänkyyn, 9-10välillä unille.
Iltapisu klo 21, seuraava pisu 23 sit seuraava kahen-kolmen maita.. Vaikka ei tule vettä juotua öisin, tippa vain että saa kasteltua kieltä.
Mahallaan tulee nukuttua, sen takia pissattaa niin paljon, yksi yö meni selällään ja kertaakaan ei tarvinnut juosta..
Mutta se nukahtaminen.. Pyörii ja pyörii vain, vaihtaa tyynyä ja kuuma ja mielessä pyörii miljoonia asioita.

Maanantaina pitäs töihin lähteä, ihana tämmöisillä yöunilla :(

Itsellä oli kanssa nukahtamisvaikeuksia yhdessä vaiheessa, mutta katos jossai vaiheessa pois :) yleensä illalla sain hyvin unta mutta kun yöllä heräsi vessaan niin ei meinannut uni tulla enää millään! Nyt muutaman viikon oon saanu iha hyvin unenpäästä kiinni :)

Mulla ei iltaisin ole kauheasti univaikeuksia, mutta useimpina öinä jään valvomaan klo 3-5 välillä oman vessareissun jälkeen tai kun nuorimmainen on herättänyt. Työaikaan tuo on ehkä huonoin aika valvoa kun kello herättää 5.15.

Mulla ei oo ollu nukahtamisvaikeuksia ja yön saan melkein aina nukuttua ilman mitään katkoja *koputtaa puuta*. Ainut ero ennen raskautta olevaan aikaan on se, että herään paaaljon aikaisemmin nykyään. Lomallakaan en oo kertaakaan nukkunut pitempään kuin kahdeksaan vaikka normisti oon tosi aamu-uninen.:sleep011

Mä olen täällä ihan pulassa tuon nuorimmaisen kanssa kun jäi luonnollisesti myös kotiin tarttuvan vatsataudin uhan vuoksi. Teini pakeni isälleen käymään ja mies joutuu koko ajan hyppäämään asiakkaiden luona. Mulla ei siis pysy mikään sisällä ja olo päänsärkyineen sen mukainen. Ja jostain kumman syystä tuolla vaille nelivuotiaalla riittää virtaa mm kiipeillä mun mahan yli jne kun en jaksa muuta tehdä kuin maata. Onneksi mies toi äsken tässä työpisteellään pyörähtäessään mulle ison lasin Gatoradea. Jos se pysyisi edes sen aikaa sisällä että ehtisi vähän imeytyä jotain. Muutenkin nesteen tarve kasvanut hurjasti nyt raskausaikana niin huomaa selvästi jo puolessa vuorokaudessa kuivumisoireita.

Ai niin. Soitin aamusta töihin että olen ripulilla ja pois tän ja huomisen niin apulaisosastonhoitaja sanoi "Miten voit tietää oletko huomenna sairaana? Soita huomenna uudelleen." Hassua kun molemmat ollaan suolistopuolen ammattilaisia ja tiedetään kyllä mm miten taudit tarttuu ja kauanko elimistö vaatii toipumisaikaa rajun vatsataudin jälkeen vaikka varsinainen tauti olisikin jo ohi. Sitäpaitsi hänelle olisi varmaan ollut helpompaa hommata mulle sijainen huomisellekin tänään kun se että soitan huomenna sillä minuutilla kun työaika alkaa (ketään ei ole paikalla aiemmin) hidastaa töiden tekemistä jopa muutamalla tunnilla ennen kuin vaje saadaan täytettyä. Mut omahan on ongelmansa ;) Mä ehdin kyllä soittelemaan :D

Takaisin