La tammikuu 2016

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja SannaM
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Naisiltahan ei saisi painoa kysellä mutta kyselenpähän kuitenkin..

Paljonko itsekullakin on painoa ja pituutta?
Täällä 168cm, 87kg.
Neuvolassa mitattiin sillon 7+3 ja jotain niin 89,4kg.
Eli ilmeisesti turvotus laskenut tai sitten se maidon juonnin vähentäminen on pudottanut tuota painoa :) laihduttanut en ole, syönyt normaalisti :)

Toinen kysymys...

Miten muilla massun näkyminen?
Täällä nyt 13+2 ultran mukaan ja villiä mielikuvitusta saa kyllä käyttää että minkäänlaista massukumpua näkyisi :)

Muokattu viimeksi:
Kyllä minuakin kiinnostaa muitten painon kehitys...
160cm, 70kg oman puntarin mukaan olisi tullut +2,5kg, ei paha, nyt siis rv14+1
Torstaina ensimmäinen lääkäri neuvola, siellä on tarkempi vaaka...

Ja tuntuu, että olen nyt yhtäkkiä paisunut ku pullataikina... turvotusta?

Vois ehkä käydä ostamassa tuollaisen vartalotyynyn, jos niitä on vielä jäljellä, kun töistä pääsen... :)

Pituutta 149,5cm, paino tällä hetkellä 44,8kg.. Masu on kauhee pömppö ja sen perusteella viikkoja vois luulla olevan jo paljon enempi. Tosin mulla aina ollut vähän pömppömaha tai sellainen tullut helposti, et varmaan taa vaihteeks on turvotusta tullut, kun vähän tullut repsahdettua viikonloppuna herkkuihin eli sipsiin ja karkkiin...

Painoa tullut 1,8kg siitä, mitä neuvolassa rv 6+5 mitattiin. Tosin silloinkin mun paino oli ehkä normaalia alakantimmassa, kun ei ollu ruoka maistunu pahonvoinnin takia. Nyt taas viikonlopun aikana tullut 0,5kg lisää, et tälläistä jojoilua ollut kuukauden 44-45kg välissä.

Itse olen 170cm pitkä ja painoa oli ekassa neuvolassa 70,6, ennen plussaa olin pudottanut painoa 74,6kg:sta 67,5 kg:n eli noin kolme kiloa oli tullut lisää :eek: ja tässä on kyllä tullut syötyä kaikenlaista ja arvasin että painoa on tullut, onneksi ei kyllä neuvolan täti sanonut mitään, oli vain että nyt pitää syödä mitä tekee mieli ja pystyy, sitten myöhemmin voi tsempata. Ja nyt olisi ultran mukaan 9+6 (neuvolan mukaan oli 11+ jotakin) ja kyllä tämä massu aikalailla pömpöttää. Pitäisi tämän kuun loppuun odottaa, ennenkuin kerrotaan vanhemmille, nt-ultra on ensiviikolla, mutta vanhemmat on reissussa, niin kerrotaan kasvotusten molempien vanhemmille samaan aikaan. Pelkään vaan että näkevät jo vatsan perusteella mistä on kyse ennenkuin keritään mitään sanoa :grin

Tuntuu, että tässä on ihan sekaisin, kun ultrassa tultiin takapakkia. Ihan kuin olisi jotenkin tyssännyt koko raskaus, mennyt jotenkin tauolle. Nyt odotan vain nt-ultraa jossa varmistuu LA, että missä nyt oikeasti mennään. Oli jo tavallaan itse elänyt pidemmällä ja kun piti mennä reilu viikko takaisin, niin oli kyllä todella hankalaa. Puhelimessa on odotusappi ja siinäkin on alkuperäinen LA ja sen mukaan on kaikki tiedot päivittäin tullut, nyt ei ole niitäkään halunnut lukea kun ne menee eellä, mutta ei ole halunnut vaihtaakaan sitä LA kun ei tiedä mikä se tarkalleen on. On tämä hankalaa :whacky011

Täällä muuttu 12+4 12+2teen viikot ultrassa... Vaikka olikin noin vähän niin ketutti ihan kamalasti :grin
Noh... Siirsin noihin sovelluksiin uuden la:n ja olin sen pari päivää lukematta niitä juttuja :grin :grin :grin

Tiedän... Hölmöä :)

Mä olen aina ollut aika hoikka, kahdessa aiemmassa raskaudessa lähtöpaino ollut 50kg ja molemmissa tullut vain n.7,5kg painonlisäystä raskauden aikana. Nyt näin vuosia myöhemmin lähtöpaino olikin lähes 57kg ja vielä ei ole tullut painoa lisää. Viikkoja siis nyt 11+6 (Ultran mukaan 12+2). Huvitti kun neuvolantäti kysyi ekalla käynnillä, että oletko ollut aina näin kamalan hoikka, vastasin että en nyt mennään samassa kun aiemmissa raskauksissa painoin enimmillään :) Noh nyttemmin päästään rikkomaan uusia kymmenlukuja ensimmäistä kertaa.

Maha kyllä näkyy jo, en tiedä voiko vaikuttaa kun istukka on edessä, että pömpöttää enemmän ja toki uudelleensynnyttäjällä taitaa muutoinkin näkyä helpommin. Iltaa kohden maha näyttää kuin oltais ainakin viikolla 20+ mutta se toki on turvotusta suurin osa. Vaan kyllä aamuisinkin on jo selvää kumpua havaittavissa <3

Mä olen 173cm ja lähtöpaino tähän raskauteen 77kg ja siinä on nytkin. Välillä käynyt 75kg ja välillä 78kg ;) Viikkoja nyt omien laskujen mukaan 10+5, neuvolan mukaan 11+3 tms. Ultraan vielä pari viikkoa joten sitten vahvistuu kuka oli eniten oikeassa ;)

Ja se maha.. Oma löllykkämaha edelleen, tosin enemmän ja herkemmin turvotusta kuin yleensä.

Tänään labrassa käyty ja sutjakkaastihan tuo meni vaikka unohdin sanoa, että suonet on tosi vikkelät. Taitava näytteenottaja siis.

Minä 162cm, ja painoa on nyt 78,2kg tullut 3kg lisää tässä alkuraskaudessa ja se huolettaa! Nyt vaa lenkkeillyt takasin kehiin jajaja...

Muoks. Yritin soittaa naistenklinikalle mutta sielä ei osata vastaa puhelimeen. Huomenna aamusta uutta yritystä! Varmaan pitäis jo parin viikon sisällä olla ultra! Eikä siitä helkutin ajasta oo tietoakaan...

Muokattu viimeksi:
Itse olen 180cm pitkä ja 70kg painan tällähetkellä. Ensimmäisessä neuvolassa olin 67.9kg että muutama kilo tullut lisää. Maha turvottaa niin kovin että näytän siltä kun olisin pidemmällä raskautta :D

Selkä on reistaillut aikaisemminkin kun sairaslomaa viettelin kyseisestä syystä ja nyt on muutamana päivänä ollut niin tajuttomat alaselkäkivut että en tiedä miten sitä lomalta palailu töihin onnistuu ensi viikolla. Voi apuva !

Enään 2 viikkoa ultraan ja alkaa pikkuhiljaa jännittelemään. Sydänäänet kuuluu niin mahtavasti että oikeastaan ei osaa enään pelätäkkään että jokin olisi huonosti.. Täytyy silti "yrittää" pitää jalat maassa :D

Mulla ollu kanssa tosi kipee toi iskias... toivottavasti ei pahene mitä pitemmälle raskautta pääsee :o

Minä olen 170cm pitkä ja painoin 83,5 kg ensimmäisessä neuvolassa. Tänään oli neuvolakäynti ja paino oli 83,6kg joten onneksi on vaan tullut 100g viidessä viikossa (tänään 12+2) :) kun odotin esikoistani oli alkupaino 69kg mutta raskauden loppupuolella painoin 90kg ja sen jälkeen en vaan saanut painoni putoamaan alkuperäiseen painoon. Joten siksi on minulle todella tärkeetä että en lihoisi niin paljon tällä kertaa. Viime raskaudessa oli tullut 2,5kg painoa lisää ennen rv12 joten siksi olen tosi iloinen että ei ole tullut oikein mitään nyt :)

Venlalle kiitos tyynyvinkistä, täytyy hakea itsekkin!

Mä oon 168/72. Ja -6kg lähtöpainosta. Masu näkyy jo selkeästi :)

Kuuntelin äsken dopplerilla, hirvee elämä oli masussa! ♡ jäbällä tais olla iltajumpat ♡

Mä olen 160cm pitkä, ekalla neuvolakäynnillä rv 7+6 painoin 53,5kg ja tänään 13+6 painoin 51,1kg, eli painoa on tippunut 2kg. Huolestuttaa, en ole tarkoituksella sitä yrittänyt pudottaa, liekö pahoinvointi tehnyt tehtävänsä.

Huh, olipa lukeminen kun pari päivää oli pois :D
Mutta kesälomareissusta selvitty ja kivaa oli, varsinkin tytöllä :)

Pituudesta ja painosta kyseltiin, lähtöpaino oli 65-67 ja pituus 165. Pitäs vähän saada ylimäärästä pois, mutta se siirtyy nyt myöhemmäksi.
Eikä toi pömppis taida enää koskaan palautua, koska sektio :/

Oonko mä muuten ainut kenen ei tarvii nousta yöllä vessaan? :o Tuntuu muutenkin että kaikki oireet on helpottanu. Nälkä iskee välillä pahasti ja jotkut himot. Esimerkiks lauantaina mun rupes tekeen mieli batterya ja pakko oli hakea kaupasta :D
Naamakaan ei enää kuki niin pahasti :o nyt menossa 13+2.

Ole onnellinen jos et tarvii vessassa juosta, täällä 2-3 kertaa joka yö...

Eilen kirosin kun kävin iltapisulla ysiltä ja painelin nukkumaan niin 20min myöhemmin piti uudestaan mennä.. Sit 2 tuntia siitä niin taas.. Vaikka en edes vettä juonut vessareissujen välissä :mad:
Voi kun saisi kerran edes kunnon yöunet ilman pyörimistä ja vessassa juoksemista :)

Mimi mun ei tarvi nousta yöllä vessaan :P jokunen viikko piti käydä yöllä tai herätä ainakin hetki ennen kellon soittoa ja hirveellä kiireellä vessaan mutta nyt rv 13 on helpottanut ja enää ei herättyäkään tarvi mennä juosten pöntölle :D oireista jäljellä on oikeastaan tissien arkuus/herkkyys sekä vaihtelevat himot. Nyt himoksi on muodostunu päärynät ja appelsiinit! Tuoreita mansikoitakin tekis kamalasti mieli mut ei oikeen ole tarjolla tai sitten hinta on päätä huimaava...

Painosta. Pituutta 168cm ja Neuvolassa punnittu vk 6+3 pahimman turvotuksen aikaan 72,7 kg. Tällä hetkellä rv 13+3 72,9kg eli ihan hirveitä ei onneksi vielä oo tullu. Haaveena olisi että paino nousisi mahdollisimman maltillisesti, koska alkupainossa olisi ollut jokunen kilo pudotettavaa mutta en jaksa kuitenkaan suurempaa stressiä ottaa. Nousee sen mitä nousee mutta yritän liikkua ja syödä niin normaalisti kuin vaan pystyn. :)

Mahaa alkaa täälläkin olemaan. Osa varmasti turvotusta mutta kyllä siinä hitunen on jo vauva mahaakin. Vatsaa ei enää saa vedettyä mitenkään sisään ja vaatteet meinaa ahdistaa.. etenkin tiukemmat housut jos joutuu istumaan pitkään.

Heti alusta alkaen joutunut heräämään yöllä vessaan 2-4kertaa yössä. Hemmetin ärsyttävää. Nyt ehkä vakiintunut "vain" 1-2 kertaan, et vähän harvemmin tarvinnut käydä. Toki nyt kyl ollu yöunetkin vähän lyhyempiä (6-8h).

Takaisin