La tammikuu 2016

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja SannaM
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Mun alkumitat ekassa neuvolassa (7+1) oli 161 cm/ 79,9 kg. Sama lukema oli myöskin kotivaa'alla. Nyt 10+2 painoa on 81,4 kg. Tuntuu siltä, että pelkkää nestettä on kertynyt, kun sormet tuntuu sellaisilta nakkimakkaroilta.
Vauvamasusta vielä haaveillaan - sen verran vyötäröllä ollut aikaisemminkin tuota "tavaraa", että ei se varmasti ihan pian näykään.

painon suhteen +/-0kg lähtöpainoon vielä mut elopainoa on huomattavan paljon jo ennestään niin oon vaan tyytyväinen kun ei oo noussu.

Hei! Täällä ilmoittautuu uusi esikoisen odottaja mukaan. Olen keskustelua jo hieman seurannut ja tässä muutama tieto meidän odotuksesta. Eli la olisi 6.1, eli tänään viikkoja 13+6. Alkuraskauden pahoinvoinnit alkavat olla takana, tosin väsymystä edelleen ajoittain reippaammin. Sattumalöydöksenä minulla huomattiin TSH arvon olevan 3,65 ja TSH 15 luokkaa, neuvolalääkäri aloitti tyroksiini lääkityksen vajaatoimintaan, tsh:n pitäisi olla kuulemma 2,5-3,0. Sokerirasituksessa on ylipainon takia viime viikolla käyty ja se ilmeisesti ok, ainakin neuvolasta lupasivat soittaa jos arvoissa häikkää. Niskaturvotus uä oli rv 13+0 ja siellä päällisinpuolin näytti kaikki hyvältä, verikoevastauksia ei ole vielä tullut. Ihanaa oli nähdä pikkuinen heiluttelemassa raajojaan <3 Istukka on etuseinässä mutta silti kotidoplerilla hyvin kuuluu vauvankin sykkeet. Alamahavihlaisuja on ja etenkin jos on kyykyssä vähän aikaa tuntuu ettei meinaa päästä ylös, tulee puristava kipu alamahaan? johtuneeko istukan sijainnista vai mistä? ei kärsi kasvimaata kitkeä :D Onko muilla tällasita ongelmaa?

Ainiin ja kriittiset mitat tänään 165cm/103kg, 1,5 kg tuli alkuraskaudessa....ei saisi kovinkaan paino kuulemma raskaana ollessa nousta minulla. Lisäksi on toooosi vaikeaa syödä vaan jotain salaattia kun tuntuu että vain roskaruoka kelpaisi, suolaa himoan, vaikka en sitä ennen raskauttakaan ole juuri syönyt...nyt voisi syödä pitsaa joka päivä :P

Ääh..korjaus ekaan viestiin siis että t4v oli sen 15 luokkaa. Sikäli jos oikein olen ymmärtänyt niin ilman raskautta kaikki kilpirauhaskokeet olisi olleet normaalit. Ottivat myös jonkun vasta-aine kokeen ja sekin normaali

Tervetuloa mukaan Unikko! :) Itsellä ultra vasta perjantaina edessä, hieman jo jänskättää! Kiva kuulla että kaikki näytti olevan sinulla hyvin! Joo ennen söin todella terveellisesti mutta nyt ei tee mieli mitään kevyttä vaan pelkästään kaikkea roskaruokaa ja herkkuja!! Täytyy vaan koittaa liikkua paljon :D

Mulla lähtötilanne plussatessa oli n152/47,7 ja ekassa neuvolassa paino oli 48,3 viikoilla 10+3. Ja nyt ei oo sen jälkeen tullu :) mulla aamu ja iltapainon ero saattaa olla 1,5kg, joten aamupainosta mittaan olenko lihonut vai en. :) luulen että tällä kertaa paino nousee jo ennen puoltaväliä kun aikaisemmin alkanut nousta vasta sen jälkeen. Tavoite ois max 10kg, mut saa nähdä miten käy.

Mun äidille kerroin kun oltiin tulossa äiti-tyttäret reissusta ja ajeltiin loppumatka kaksin. Puheltiin et pitäs hieronnassa käydä ja ite lisäsin että ei saa pariin kuukauteen käydä. Se sit kyseli että no? Vastasin vaan et tulee tammikuussa vauva jos kaikki menee hyvin. Ihan mielissään oli ja heti kyseli laskettua päivää ja naureskeli kun osuu esikon synttäripäivälle. Isälle en oo ruukannut suoraan sanoa, on paljastunut sit jossain vaiheessa kun asia on varmaa :) äidille kertoessa viikkoja oli joku 5, mutta kuitenkin olisin keskenmenosta kertonut (tai kertoisin, jos vielä käviskin niin) niin sama oli kertoa heti.

Unikko mä meinaan et se vatsakipu, mikä tulee kyykkiessä (ja mulla eteenpäin kumartuneena istuessa) johtuu siitä et poikittainen vatsalihas siellä menee kramppiin :) Ainaki ite oon kohdistanu kivun siihen lihakseen, kohtu se ei ainakaan ole, joten ei huolta.

Itellä pituutta siis sen 161,5cm ja lähtöpaino oli 81kg omalla vaa'alla. Neuvolassa ekal kerral näytti sitte 79, (jotain), ja nyt näyttää oma vaaka 80kg. Ens maanantaina on neuvola seuraavan kerran, ni sit näkee mitä se niitten vaaka näyttää. Oma vaaka on sellai vanhanaikanen eikä digi :) Tänään 14+4. Ite toivon et ei tulis 10 kiloa enempää, mut tiedän et kyllä sitä tulee. Itsekuri ku on olematon, ja syksysin kärsin muuteni sellasesta väsymyksestä et mikään liikunta/terveellinen ei maistu.

Mulla on liikaa vielä painoa ja mä laihduin jopa tammikuusta toukokuuhun 10kg ja oli tarkoitus laihduttaa vielä 12kg ainakin.. No se jää nyt sitten tonne ensi vuodelle... Mutta kyllä tässä liikkumaan alan samalla tavalla kun tuon mun laihdutus projektin aikana... :) täytyy toivoo ettei mulle tuu mitään 20kg painoa tän raskauden aikana..

Soitin nyt naikkarille, vastasivat vihdoin! Ultra aika olis mulla sitten 24.7 klo 9, onneksi aamusta koska mulla näyttäis olevan töitä tuolloin iltapäivästä, kerkee hyvin sitten käymään siellä.. Ja nyt soitettiin neuvolasta että mun eilisestä pissanäytteestä on löytynyt joku bakteeri että se on hoidettavissa antibiooteilla ja mulle nyt lääkäri kirjottaa ereseptin... Ei kuitenkaan ollu mikään vaarallinen kun kysyin.. No mutta hyvä että saan samantien lääkityksen tähän.

Minäkin tykkään tuosta ultra ajasta! <3 kyllä nyt tuli helpottunut olo, kun tietää koska se on! Mutta harmittaa vähän jos mies ei pääsekään tonne mukaan. Kun ollaan kummatkin odotettu tota aikaa kuumeisesti.

Alinah... Voisin kuvitella että olisit kertonu mun äidille... Siis olen varma että ihan samanlainen vastaanotto kun kerrotaan... :facepalm:
Siis ihan kuulosti mun äipän reaktioita tuo.... :grin

Hemmutar, ei kiva yhtään! :( toivon että ei olis samanlaista vastaanottoa.. En haluis kenenkään kokea samaa.. :/ <3 toivottavasti sun äitis olis iloinen teidän puolesta! :)

Kyllähän sitä monenlaista vastaanottoa vauvauutiselle on saatu. Enimmäkseen kuitenkin positiivista onnittelua. Mutta myös onnittelematta on jätetty ja jatkettu keskustelua sillä kuinka kovia paikkoja ne keskenmenot on jos kohdalle sattuu...ei ole kaikilla ihmisillä tapoja ☺

Siis se tässä huvittavinta on ku olen jo 33vee ja pelkään vanhempieni reaktiota :grin

Jep, ei ole sisaruksia niin ei ollenkaan kokemusta miten ne voisi asian ottaa...
Vuosia äiti on jankuttanut että elä pilaa elämääsi vielä lapsilla, elä nuoruutesi( hän oli reilu 20v kun minut sai..ilmeisesti jäi nuoruus sillä kesken :wideyed: )
Sit pari vuotta sitten se vaan sano että jos et koskaan hanki lapsia niin myyt sitten kaiken omaisuuden, mökit ym ym... Ja nautit niistä rahoista..
No joo..tuosta vois rivien välistä lukea jo jotain..
Sit viime syksynä soitti ja kysyi vaan että ettekö te voisi jo vauvoja hankkia että hän pääsisi kaikkea hörsöä ostamaan kaupoista.. Muuta asiaa sillä ei sitten ollutkaan :grin
Noitten perusteella vois luulla ja kuvitella että se odottaa jo uutisia ja olisi onnesta soikeena MUTTA SILTI...
Nyt se jostain on saanut päähänsä että me ollaan niin erilaisia ton miehen kanssa että onko meillä kaikki hyvin ja tapellaanko me ja ja ja ja on kuulema kamalan huolissaan.. ÖÖÖÖ....
Miten ne ei vaan voi ymmärtää että tuskin sitä semmosen ihmisen kanssa olis ja asus jne jos olis vaan leikkimielellä mukana... o_O

Taitaa tuo mielikuvitus olla vaan noilla "vanhuksilla" aika villi välillä..... :wideyed: :woot:

Hemmutar: Luulen että äitis odottaa jo innolla ensimmäistä lasten lasta :)
Minun äiti on jo kuollut, ei ole tuota kertomisen jännitystä. Anopille ja appiukolle kerrottiin np ultran jälkeen, olivat innoissaan ja onnittelivat. Minun isä ei vielä tiedä...

Kävästiin apteekissa miehen kanssa niin mies otti kaksi semmosta vauvan odotus kirjaa mukaan sieltä.. :D kun luuli että on erikseen isille ja äidille ne kirjat mutta huomasin että se on kaksi puolinen.. ;)

Yhyyyyy! Mua ärsyttää nyt ihan sikana! Ostin aiemmin päivällä itelleni illaksi snickersin, nyt kun meinasin sen syödä, niin mies kysy että "eikös sulla oo se sokerirasitus aamulla?".
Arvatkaa nyt tekeekö mun kahta kauheemmin mieli syödä toi hiton patukka! :D kauhee nälkä taas muutenkin ja ainoastaan 1-2kuppia vettä saa juoda :( En olis muistanu koko rasitusta jossei mies ois muistuttanu. Hormonit <3

Takaisin