La tammikuu 2016

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja SannaM
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Huh huh. Onpas kiva krapula olo ilman alkoholia :(
Eilen olin häissä ja pari päivää aiemmin sain ihanan homman lähes ainoana selväpäisenä juhlijana, et joudun kuskaan hääparin hotellille ja palauttaan laina-auton.. Pääsin sitten viideltä yöllä nukkumaan!! Ihan järkky kamala olotila nyt..
Koitin juhlissa mennä "nukkumaan" kun juhlapaikka sen mahdollisti, mut eihän siellä nyt saa nukuttua ku bändin möykkä kuului niin selvästi. Onneksi enää ens viikko töitä ja sit saa jäädä lomalle!

Mulla on ollut koko alkuraskauden niin, et suolainen maistuu enemmän mitä makea, vaikka normaalisti olen makean ystävä. Karkkipäivänä tulee valittua salmiakkia ja lakuja, vaikka niitä pitäisi ennemminkin vältellä :)

Mää en nyt muista kirjoitinko aiemmin et ku se nt-ultra peruttiin niin otin nyt maanantaille sen ajan. Sitte alkoi harmittaan, kun mies ei pääse sinne niin vaihdettiin aika torstaille. Harmittaa odottaa niin kauan mut oli tosi tärkeää mulle ja miehelle, et sekin näkee mitä tuolla vatsassa on. Jos tulee pettymys ja kaikki ei ole hyvin niin on tuki heti mukana.

Mua hirvittää jos selviää et jotain on pahasti vialla ja päädyttäisiin aborttiin. Hirvittää ajatus siitä, että abortoi pienen ihmisen näkösen kaverin :( ei sais ajatella näin pitkälle, mut nyt ku ultra siirtyi niin tuli tuollasetkin ajatukset. Kuitenkin joka päivä kasvaa ja kehittyy tuolla masussa niin mietityttää ihan pöhköt jutut.

Ihan normaaleja ajatuksia sulla, niin ne mullakin oli ja on edelleen...
Sanoin miehelle vielä siinä aulassa silloin että eläkä nyt kamalasti vielä innostu asiasta että jos siellä ei olekkaan mitään tai on mutta ei mitään liikettä näy.. :sad001
Olin nimittäin viime maanantaihin asti vielä sitä mieltä että massussa ei ole mitään kun kaikki on niin oireetonta ollut.

Ultratäti löi ultralaitteen alamassuun ja samantien näkyi siellä selällään makaavan "joku", liikkumatta :nailbiting:
Sit heilahti käsi ja toinen kääntyi kyljelleen ja ultratäti sanoi että elävä sikiö on täällä. Siinä vaiheessa tuntui että kivi putosi sydämen päältä..

MUTTA..
Perhana kun tää puhelin sammui välillä niin osa tekstistä pyyhkiytyi pois :(

Ultra oli siis viime maanantaina, jos olisin viisaampi ja "tämä järki" päässä niin osaisin kysellä enemmän...
Missä istukka ja saisko kuunnella sydänääniä ym ym ym asiaan kuuluvia kysymyksiä..
Jäi vähän kakka maku tosiaan ultrassa ja varsinkin siitä hoitajasta kun sillä tuntui olevan jonnekkin kamala kiire...
Ennen meitä nimittäin se juos puhelimen kanssa sen aulan ohi vähä väliä ja meillä oli aika klo 14 niin päästiin sisään vasta 14.10 ja ulkona oltiin reilu 10min myöhemmin :(

Muokattu viimeksi:
no jo on ollu kiireinen ultraaja teillä Hemmutar, meillä oli aika 11.00 mutta päästiin jo 10.50 huoneeseen ja eka se haastatteli viime syksyisestä että kuinka olen toipunut yms yms. ja sitten alettiin ultraamaan ja tosiaankin jouduin pedillä liikkuun että jos pieni kääntyis oikein ja lopulta lattialla pomppiin, 11.30 päästiin pois huoneesta ja marssittiin labraan että ihan rauhassa saatiin pientä ihastella, itse olin hänet jo 2 kertaa aiemmin nähnyt mutta mies näki ensimmäistä kertaa.

Joo ja mehän oltiin siellä jo 13.40 ja sillo lähti se edellinen pariskunta sieltä huoneesta pois....

Se ei meinannu saada sellaista kuvaa mistä nähdä se niskaturvotus..
Se sano että nouse vähä ylös ja yski..
Tein työtä käskettyä ja ei vieläkää sit se jo vähä kovemmalla äänellä että nouse vähän enemmän ja yski niin että lantio heiluu....
Sit sanoin että voi sen alakauttakin jos näin on vaikeaa, "ei me mitään alakautta tehdä, kyllä sen on näinkin onnistuttava"

Arvatkaa vaan mainitsenko asiasta viikon päästä lääkärissä ja sit neuvolassa..... :mad:

Sanottiin vielä että kerro kaikki selvällä suomenkielellä että molemmille eka kerta olla tämmösessä.. :bored:

Millä viikolla se rakenneultra yleensä on? Voi tsiisus jos samassa paikassa ja sama eukko niin en ala......:nailbiting:

Muokattu viimeksi:
Voi eikä, mä yritän päiväunia ottaa niin alkaa tekee mieli keskenkaiken paahdettua ruisleipää maksamakkaralla ja parilla kurkulla... Ja kaveriksi kaakao! :D

Hemmutar, no jopas on ollut ultraaja :o aika ikävää. Rakenneultra on muistaakseni rv 20-22 tienoilla. Ainakin Kysin alueella rakenneultra tehdään Kysillä eikä neuvolassa.

Huomenna pitäs taas yrittää työtekoa pitkästä aikaa. Onneks ei oo ku toi 5 päivää ja sit mulla alkaakin kesäloma.

Ja reilu 2 vkoa seuraavaan ultraan, saatiin sellainen ylimääräinen varhaisrakenneultra, lääkäri tarjosi sitä meille mun mielenrauhan vuoksi ja ilman muuta se haluttiin. Oon niin iloinen miten ihanaa palvelua ollaan saatu, ja miten meidät on huomioitu nyt tässä raskaudessa. Pisteet siis Kys.lle :)

Huh!

Meillä olikin tuossa terveyskeskuksessa se ultra, nyt vähän helpotti että se ultra on muualla :)
Päivän pelastus oli tuo :)

Jep.. Täällä oli kanssa äsken paahdettua ruispalaa maksamakkaralla, kurkulla ja juustolla ja mansikkamehua :)

Yrittänyt hillitä vähän ton maksamakkaran syöntiä......... :oops:

Mä perjantaina töissä söin maksamakkaraleipiä peräti kaks :D olisi voinut vaikka enemmänkin niitä hotkia, mut sai hillittyä itsensä. Kotona ei onneksi ole maksamakkaraa houkuttimena ;) Tammikuuta odotellesaa, että pääsee maksamakkaraa vetämään kaksin käsin :D

Mua kiinnostais kans nähdä niitä jaksoja muttakun meiltä ei löydy koko kanavaa.. :/

Ite kans miettinyt, miten sen kanavan saa näkyviin? Oon hakenu kanavat uudelleen, mut ei auta....

Sama, oon yrittänyt hakee uudelleen ja päivitellä boksia/tv mut ei auta.. :/

Mun kaverin parikymppinen työkaveri synnytti viime vuonna ilman, et tiesi olevansa raskaana :D Tai se sai tietää sit ku oli kipujen takia menny päivystykseen ja lääkäri oli sanonut, et synnytys on käynnistynyt..
Olis kyllä aika kamalaa ku ei ole mitenkään valmistautunut koko asiaan. Yhtäkkiä käärö sylissä :) Oli siinä työkaverit ihmetellyt ku soitto tullut ettei tyyppi tule töihin, ku on yöllä saanut lapsen :D

Meillä muistaakseni ihan kanavien uudestaan haulla löytyi silloin tuo kanava.. :o

hassua kyllä miten on mahdollista että on niin oireeton ja kivuton raskaus ettei epäilykset herää ja ettei tunne vauvan liikkeitä. Ja tuossa ohjelmassakin osa näistä äideistä on tosi hoikkia eikä niistä ulospäin ole raskaus näkynyt, uskomatonta.

Haha katon frii-kanavalta tuota "oho olen raskaana" ohjelmaa, miten toi on mahdollista että ei tajua olevansa raskaana! Ihan hullua :eek:

Näin minäkin aina ennen ajattelin. No, en ihmettele enää! Jos menkat eivät olisi jääneet pois en tähän mennessä välttämättä tietäisi vieläkään olevani raskaana. Olen yksinkertaisesti niin oireeton jos väsymystä ei lasketa. Ja saattaisihan sitä olla muutenkin töistä väsynyt näin ennen lomaa :) mielenkiinnolla odotan milloin tunnen olevani todella raskaana, no ainakin varmaan sitten kun masu alkaa kasvamaan :D

Takaisin