La tammikuu 2016

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja SannaM
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Iitulle tsemppiä, toivotaan että oli ihan harmitonta vuotoa! <3

Toi onkin hyvä idea että kirjoittaa mieluiset nimet paperille ja niistä valitsee miltä tulokas sitten näyttää :) meillä oli esikoisen kohdalla tytölle nimi valmiina jo ennen plussaa :D sitten ei näyttänytkään sen nimiseltä ja pitkään mietittiin mikä olisi hyvä.. Mikään muu ei kuitenkaan enään kelvannut, ja päädyttiin siihen nimeen mikä oli valittu jo kauan sitten.. Nyt on kyllä ihan nimensä näköinen :)

Tsemppiä ja haleja Iitulle ♡

Täällä mies päätti, ettei haluta tietää kumpi tulee (mä oisin halunnu tietää). Syyksi sanoi sen, että olisi iloisempi yllätys, jos tulisi poika.. :/ Saa nähä näkeekö itse kakkosultrassa koko vauvaa, kun mies ei haluu että näkisin etukäteen kumpi sieltä tulee.. :( Esikoisen kohdalla katottiin kumpi oli tulossa.

♡ Huomenna rv 10+0 ♡

Me kyllä halutaan tietää sukupuoli.
Ei mitenkään malta odottaa. Toivottavasti ei ole sitten jalat ristissä tms.

Nimiä ei kyllä olla mietitty. Esikoisen nimi päätettiin noin viikko ennen ristiäisiä :)

Meki halutaa ehdottomasti tietää sukupuoli. Nyt ollaan kyllä jo arvailtu että varmaan tyttö on tulossa kun tää pahoinvointi on niin sietämätöntä. :D

Tytölle nimi on myös valmiina mutta jos tuleekin poika niin sitten voi olla hankalampi. Esikoinen on poika eikä meinattu millään keksiä sellasta nimeä mikä sopi molemmille.

Milloin tuo nipt-testi tehdään ?

Tuota Nipt-testiä ei tehdä automaattisesti kaikille raskaana oleville, vain niille joilla on ollut aikaisemmassa raskaudessa kromosomeissa poikeavuuksia tai niille joille nt-ulrassa+seerumiseulassa havaitaan riski kromosomipoikkeavuuteen.

Meillä esikoiselle oli nimi valittuna raskausaikana jo mutta muuttui ihan toisenlaiseksi syntymän jälkeen, junnun etunimi oli jo selvillä raskausaikana ja se pysyi sit mieluisena syntymänkin jälkeen.

Illalla alkoi uudestaan vuotamaan ja kovat kivut. Yöllä käytiin päivystyksessä, mut ei tultu hullua hurskaammaks. Oli joo lääkäri ja ultralaite, mut se ei saanu mitään kuvaa, kun oli niin vähän kokemusta ultran käytöstä. Laittoi lähetteen keskussairaalaan. Nyt oottelen soittoaikaa sinne. Pitää ensin soitella, ei voi vaan mennä paikalle. Pitkiä minuutteja, koko yö. Edelleen toivon, että kaikki ois kunnossa! Kiitos teille tsempeistä.

Voimia iitu!:Heartpink

Me halutaan tietää sukupuoli mutta tiedetään ettei kerrottu tieto ole sataprosenttisen varma, jos edes heppuli on sitä katsottaessa edes sopivassa asennossa (kaverilla meni koko vaatekaappi uusiks). Kaikialla ei kuulemma edes haluta kertoa, ettei sitten perästäpäin syytellä väärästä infosta. Esikon kanssa jouduttiin pyytämään ja silmät kirkkaina nyökyttelemään, ettei se haittaa jos saadaan väärää infoa. Tyttö tosin pyllisti ultraajalle iloisesti eikä arvailun varaa hirmusti jääny.

Mulle tulli muuten postissa perjantaina ohje ilmoittautua sokerirasitukseen kesäkuun puolivälin jälkeen. Yök! En muistanu et näin ajoissa pitäisi..:hungover:

Mä mietin et pitääkö mun joka ikinen kerta varata uudet ajat käynneille ultrat ja neuvolat. Missäs päin porukka asuu kun kerta kirjeitä kotiin asti tulee? :o

Me halutaan tietää sukupuoli, haluttiin ekastakin :) ja nimi oli esikoiselle päätetty jo, mutta mentiin sillä et jos ei näytä nii vaihetaan. Mutta kun tyttö saatiin syliin niin ei ollut epäilystäkään etteikö se hänen nimensä olis ollut <3 tässäkin raskaudessa ollaan huumorilla nimiä pyöritelty, mut meillä vähän eri näkemykset pojan nimestä ;) ja mulla siis vahva poikaolo kun on niin erilainen raskaus kun esikoisesta (siinä ei ollut pahoinvointia, tässä on yms yms)

Iitu hurjasti tsemppiä ja voimahaleja <3

Alinah, minä oin HUSin alueelta, eli täällä tulee molemmat ultra-ajat kirjeellä kotia, pian ekan neuvolan jälkeen. Muuten neuvola varataan sit aina edellisen neuvolakäynnin yhteydessä tai puhelinpalvelusta.

Ja huh, täällä ei ainakaan olot ole helpottaneet, etova olo välillä tosi voimakasta. Ummetus, menkkakivut, finnit samaten lisääntyneet.

Tänään rv 10+4 ja aamulla oli pakko taas kuunnella pientä puksutusta dopplerilla <3

Mukavaa ja aurinkoista juhannusviikkoa kaikille :)

Toivottavasti kaikki on hyvin Iitu78 <3

HUS täälläkin. Ja naama kukkii, ihanaa:shifty:

Huomenna menossa labraan antamaan näytteet. Ottanee pari extra putelia verta, kun kilpirauhaslääkitystä pitää aina seurailla tässä alussa mut ei kai neljää enempää tässäkään tapauksessa:happy:

Mulla neuvolantäti varaa aina seuraavat käynnit tapaamisessa lopuksi. Nt-ultran varasi mulle jo puhelimessa samantien, kun plussasta soitin. Eiköhän se varaa rakenneultrankin sitten mulle samalla tavalla aikanaan mun ollessa paikalla.

Meillä ensimmäinen neuvola varataan suoraan terkkarilta ja ensimmäisellä käynnillä saa seuraavan ajan, seuraavalla kerralla taas seuraavan ajan. Mä meen nt- ja ru-ultriin Kokkolaan johon terkka teki lähetteen ja sieltä tulee sitten kirjeellä kumpikin aika. Tuonne nipt-testiinki terkka teki lähetteen ja ne soittaa sitten Oysistä mulle ajan. Helppoa kun ei tarvitse itse huolehtia moisia. Terkka otti neuvolassa 2 putkea verta ekalla käynnillä ja sitten seerumiseula otetaan tuolla Kokkolassa ultran yhteydessä.

Täälläkin käytiin antaa näytteet, tosin multa otettiin 4 putiloa
(neuvola määränny seulat, ja ne perus neuvolan hiv kuppa yms ja pvk)

Mullakin on tosi vahva tyttöolo.. Aikanaan oli pojasta myös vahva poikaolo. Voisikohan tähän luottaa!?!

Hei onko muilla ollut valkovuotoa nyt raskauden aikana? Mulla on nyt parina päivänä tullut pari tippaa ihan valkoista vuotoa. Ei se kai mitään vaarallista ole?

Takaisin