La tammikuu 2016

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja SannaM
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Mulla oli esikoista odottaessa valkovuotoa niin et piti pikkuhousunsuojaa käyttää ettei housun harukset kastu :D Nyt vielä ihan normaalissa määrin ollu.

Tampereella neuvola-ajat varataan aina käynnin yhteydessä (paitsi eka tietty soittamalla). Nt-ultra varattiin ekan neuvolakäynnin yhteydessä ja muistaakseni nt-ultrassa varaavat sitten ajan rakenneultraan eli kun viikot on vahvistettu.

Mulla ollut molemmissa raskauksissa tosi runsasta vuotoa ja koostumus ja väri vaihdellut valkoisesta juoksevasta vihertävään klimppiseen eikä mitään tulehduksia, hiivoja ym ole kummallakaan kerralla löydetty. Holisee niin paljon et koko ajan tuntuu inhottavalta. Esikoisesta holisi niin paljon yhessä vaiheessa et tutkittiin ettei oo lapsivettä :D

Täällä käytiin esikoisen neuvolassa ja kuunneltiin samalla pikkukaverin sydänäänet <3 sykkeet 168-172 ja jumpsutti pieni siellä hirveetä kyytiä menemään :) sit alkaakin ens viikon np-ultran jännäys :)

Täälä myös ens viikolla (ke) np-ultra :) Kovasti jo odotellaan sitä. Täällä aikalailla oireetonta oloa, välillä närästää ja pissalla saa rampata, mutta siinä ne suurimmaksi osaksi onkin. En osaa olla huolissani oireettomuudesta, kun edellisessä raskaudessa mulla ei ollut mitään oireita muutakun pissalla ravaaminen..tosin mulle kyllä tuli raskausmyrkytys ja neiti syntyi sektiolla rv 32+4.

Diadem: onpas jännä juttu, kun mäkin olen HUSin alueelta, mutta meillä kyllä ite soitetaan ja varataan ultratkin. Eli ilmeisesti on ihan sairaalakohtaista noi käytännöt.

Miirumaarum: mulla ainakin ollut välillä ihan reippaastikin valkovuotoa ja normaalia kuulemma on.

Mulla on pahin olo selkeesti jo helpottanut..päivisin ei ällötä läheskään niin paljoa enää, mutta iltaoksennukset tulee edelleen :yuck: Tämän viikon to np-ultra :eek:

Diadem: onpas jännä juttu, kun mäkin olen HUSin alueelta, mutta meillä kyllä ite soitetaan ja varataan ultratkin. Eli ilmeisesti on ihan sairaalakohtaista noi käytännöt.

Miirumaarum: mulla ainakin ollut välillä ihan reippaastikin valkovuotoa ja normaalia kuulemma on.

Mulla on pahin olo selkeesti jo helpottanut..päivisin ei ällötä läheskään niin paljoa enää, mutta iltaoksennukset tulee edelleen :yuck: Tämän viikon to np-ultra :eek:

Mulla oli ekassakin raskaudessa näin ja kavereilla ollut myös. Ja siis NKL/KOS sairaalana (nkl nykyään kuulemma ohjataan kaikki ultrat, esikoisen kohdalla sain valita kumpaan haluan ultraan mutta sillonkin valitsin nkl vaikka kättärillä synnytinkin) :)

Täällä tulee valkoista valkovuotoa varsinkin silloin jos juilii tuonne alamassuun :)

Sama täällä.

Mitäs juhannussuunnitelmia teillä on? Me ollaan varmaan vaan kotosalla, kun mies saattaa saada pari duunivuoroa viikonlopulle. :)

Valkovuotoa tulee ja runsaasti, sitä tulee normaalistiki runsaasti, että sitä pikkuhousunsuojaa ilman ei voi elää. Nyt raskaana vuodon määrä vaan lisääntyy entisestää, ja välillä se muistuttaa ihan ovislimaa, kirkasta ja sitkeää. Mitää tulehduksia ei oo koskaa todettu.

Ai en olekaan ainoa joka kärsii supervalkovuodosta. Piti käydä Ruohonjuuresta ostamassa muutama kestopikkuhousunsuoja lisää, kun vanhat eivät enää riittäneet, ja kertikset eivät oikein sovi minulle ollenkaan pidempään käyttöön. Ja yhyy, tässä tulee nyt liikaa tietoa, mutta jotenkin tuntuu että alapää haisee paljon vanhemmin kuin ennen :depressed: Ei kutise, mutta yöh! Mies väittää, että ei haista mitään normaalista poikkeavaa, mutta en tiedä uskonko, kun ei se ikinä haista vanhan roskispussin hajuakaan. Pitäisi ehkä käydä näytillä..

Mä vuosin valkoista esikoista odottaessa ihan niin että lorisi. Piti aina käydä tarkistamassa ettei ollut verta. Nyt ei juuri normaalia kummempaa, ehkä aavistuksen runsaampaa, mutta ei tarvi vaihtaa alkkareita kesken päivän. ☺
Sukupuolen kysymisestä ei olla kyllä vielä edes keskusteltu, molemmille aivan sama kumpi tulee, kunhan on terve. Eikä nimiäkään ole sen kummemmin mietitty kun että M - kirjaimella pitää alkaa kun me kaikki muutkin aletaan. ☺

Täällä kans lorisee välillä ja ihan normaalia kai se on :)
Mulla on aika tyttö-olo ja mielessäni kutsun sitä tulevalla nimellään, joka ollu mietinnässä jo pitkään. :) joku kyseli perheistä, olen naimisissa vuotta vanhemman miehen kanssa ja kolmas lapsi tulossa. Ennestään meillä tyttö 1/13 ja poika 4/14. Ja nyt la 23.1 eli esikon synttäripäivänä :D mut luultavasti käynnistetään aikasemmin jos ei synny itekseen, koska mulla vaarana joutua sit leikkaukseen jos ehtii kasvaa yli 3,5kg..ei siis mahdu :) nyt taas ollut kamala olo niinku esikoiseltakin. Pojalta ei ollu mitään oireita, paitsi ajoittainen väsy ja pissatus. Siksi veikkaan nyt tyttöä pahoinvoinnin ym perusteella :) ultrassa sit ehkä varmistus. Ekassa raskaudessa ei kysytty kun mies ei halunnut tietää ja pojan sukupuoli paljastui rakenneultrassa heti kun lääkäri löi anturin vatsalle :D

Me ollaan kohta lähdössä ensimmäiseen neuvolaan. Perjantaina näin ultrassa sen pienen ihmeen sydämen lyönnit :love7 Viikot tällä hetkellä (vasta) 7+3.
Me ei olla vielä keskusteltu asiasta, että halutaanko tietää sukupuolta. Mä en tarvitse sitä tietoa. Mulle riitti tieto, että vain yksi on tulossa :wink Mutta mulla on sellainen vahva tunne, että sisälläni kasvaa poika...
Lähes oireeton olen. Mitä nyt väsyttää, pissattaa jatkuvasti ja rinnat ovat kipeät.

Täälläkin olo että olisi poika, mistä lie, vaikka se kiinalainen höpöhöpö juttu ennustaa poikaa mut silti.....

Ja edelleen sitä raskauden hehkumista odotellessa..... :woot:

Ja voi kauheeta miten nopeasti menee aika, eka neuvola oli 7+3 ja nyt jo 10+5..
Tuntuu että vasta eilen oisin sen neuvolatätin kanssa höpötellyt

Onks muilla sopeutumista oman kehonkuvan muutokseen? Itse en ole yhtään kotona tämmöisissä turvotuksissa :nailbiting: Aina ollut tarkka painon suhteen ja sen eteen tehnyt töitä. Tuskaani ei myöskään helpota, etten ole pystynyt liikkumaan yli kuukauteen, ja syönytkin pahoinvoinnin vuoksi ihan päin peetä :mad:
Tuntuu, että olen ainut, jolla on tämä alkuraskaus ottanut aika koville, niin henkisesti kuin fyysisestikin.
Viikkojen lisääntymistä laskiessa, josko se siitä :)

Titi: on sopeutumista! Sain itseni juuri hyvään kuntoon esikoisen jälkeen ja nyt taas turvonnut suhteettomaksi... Pahoinvoinnin vuoksi syönyt miten sattuu ja mitä sattuu. Ja enemmän minuun ottaa tämä raskaus henkisesti, - olen ollut jo monta viikkoa alakuloinen ja tänään taas todella synkkä mieli ja huoli tulevasta/jaksamisesta/töihin menosta ja sieltä heti pois jäämisestä/yms. Edes aurinkoisen sää ei minua saa iloiselle tuulelle. Odottelen myöskin tilanteen paranemista viikkojen edetessä!

Tsemppiä!

Valkovuotoa tulee ja runsaasti, sitä tulee normaalistiki runsaasti, että sitä pikkuhousunsuojaa ilman ei voi elää. Nyt raskaana vuodon määrä vaan lisääntyy entisestää, ja välillä se muistuttaa ihan ovislimaa, kirkasta ja sitkeää. Mitää tulehduksia ei oo koskaa todettu.

Samaa vikaa itselläänkin. Tuntuu, että vaikka aina on ollu valkovuotoa, niin nyt tulee tuplasti, joskus jopa triplasti runsaammin. Pariin otteeseen ollu klimppejäkin mukana oikein. Silti ei tulehdusta. Päivittäin pitää pikkuhousun suojaa käyttää, ettei tulis vuoto housuista läpi..

Ihana kuullu, etten ole ainut :Heartred Tietenkään se ei ole ihanaa, että joutuu tälläistä fiiliksiä kokemaan!
Minulla tämä on ensimmäinen, ja en tiedä onko jotain kriisivaihetta, vai heittääkö häränpyllyä vaan hormonit ja tosi rajusti. Mieskin oli jo huolissaan. Kyseinen raskaus alkoi muutenkin odotettua aiemmin, olin varautunut ettei ihan tärppää. Tässä siis olen onnellisessa asemassa, vaikka ikääkin on.

Pahoinvoinnista myös kärsinyt kovin ja neljättä viikkoa saikulla, mikä ei yhtään paranna tilannetta neljän seinän sisällä omien ajatusten kanssa. Olen huomannut, että itkuisuus ja "masentuneisuus" suoraan verrannollisia huonoon oloon.
Parisuhde kovilla, kun miehen ollut tarkoitus muuttaa minun luokse tässä kesän aikana, mutta en tee asian eteen mitään. On ollut oikeastaan parempi, että olen saanut olla yksin...
Nyt väliin on jo mahtunut muutamia parempia päiviä, joten toivossa hyvä elää :happy090

Ensi viikolla pitäisi taas lähteä töitä kokeilemaan. Hieman myös stressi siitä miten selviän, ja varsinkaan kun aamupäivän aikana ei pysty pitämään taukoa.
Ruokaa ei ole tehnyt mieli, mutta herkut kummasti maistuu ennemmän kuin tarpeeksi :biggrin

Kiitos tsempeistä, ja samoin myös sinne! Kyllä tämä tästä vielä iloksi muuttuu :thumright

Miulla on normaalisti jatkuvasti valkovuotoa mut raskauden aikana ei oo ollu ollenkaan. Sama oli viime raskaudessa etten vuotanut mitään. Luksukselta tuntuu. :P

Takaisin