La tammikuu 2016

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja SannaM
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
ny voi sanoa että veetuttaa ja lujaa... tänään soittivat oulusta ja eivät suositelleet nipt-testiä kun olen liian lihava jonka takia sitten on 20%!!!!! mahdollisuus saada virheellinen testitulos ja suosittelivat suoraan lapsivesipunktioon menoa jossa on sitten se km-riski, mää oon ihan ulalla että mitä mä teen!!!!

No mitäs ihmettä, kummallista touhua! :o

P.S must tuntunu koko viikonlopun ja tänään et oon tositositosi väsyny. Nukkuminen maistuis ympäri vuorokauden... Just äsken nukuin en edes tiedä kauanko, mutta heräsin sitten siihen että oon nukkunu suu auki kun oli niin kuiva et kieli tarttu ikeniin tms. Ärsyttää herätä tommoseen... :(

Mä olen kanssa huomannut että tää väsymys on ihan erilaista kun normaalisti, vois vaan nukkua ja nukkua ja kun herää niin on vielä väsyneempi ja päänuppi ihan sekaisin että kauanko nukkunut ja ihan TÖÖT olo.. Ja muutamia kertoja heränny ku tyyny ihan märkä, kuola varmaan valuu kun niin makeassa unessa :grin

Kylläpäs nyt ärsyttää.. Tai edelleen se aamun labra... Kun soitin sitä aikaa sinne TK:n niin kysyin pitääkö olla pissimättä, sanovat että ei täällä mitään virtsanäytteitä enää oteta että sullahan on ne 4tunnin pidätyksellä olevat näytteet että verta vain...
Noh... Töistä lähtiissä kävin kunnon pisun heittämässä ettei housuun tule kesken reissun niin mitä vielä.... Labratäti antaa ekana käteen pissipurkin että sulla on varmaan rakossa ainakin tunnin pidätys....
:smiley-angry026
Noh.. Eli uus reissu tehtävä pelkän pisun takia, on tää niin......tätä....:smiley-angry002

Niin.. Siis tästä väsymyksestä vielä... Aamulla herää ihan virkeänä mutta tää olotila iskee ehkä tuossa puolenpäivän tienoilla ja sit jatkuu iltaan asti.
Mä niin ootan että klo on 20.00 niin aivan varmasti painelen yöunille :)

Muokattu viimeksi:
ny voi sanoa että veetuttaa ja lujaa... tänään soittivat oulusta ja eivät suositelleet nipt-testiä kun olen liian lihava jonka takia sitten on 20%!!!!! mahdollisuus saada virheellinen testitulos ja suosittelivat suoraan lapsivesipunktioon menoa jossa on sitten se km-riski, mää oon ihan ulalla että mitä mä teen!!!!
Mitä mitä? Eikö nipt olekaan verikoe? Miten lihavuus siihen vaikuttaa? Eikö ne nyt voi sitä ottaa silti, jos kerran 80 % mahdollisuus saada oikea tulos?

Nipt-testi on verikoe ja kyllä ne voivat ottaa sen testin mutta eivät suosittele sitä tuon korkean virhemarginaalin takia, suomenkielisiltä sivuilta en löytäny informaatiota asiasta mutta englanninkielisiltä sivuilta äkkiä luin että korkea bmi vähentää sikiöperäistä materiaalia äidin veressä (jos nyt oikein sen osasin suomentaa).
  • The relative proportion of cell-free fetal DNA is reduced in women with a high BMI as they have more of their own cell-free DNA circulating in their blood. This may increase the chance of getting an inconclusive result.

Aika oudolta kuulostaa toi, että ylipaino vähentäisi sikiöperäistä materiaalia.. Mitä hyötyä olisi ottaa seerumiakaan, koska ajatus siinä on kuitenkin käsittääkseni sama kuin nipt-testissä :O

Heippa! Kauan olen jo lukenut teidän juttuja täältä ja nyt vihdoin uskallan itsekkin tulla poriseen.
Meillä on eka lapsi tulossa ja la on 8.1., eli nyt on 10+3.
Tämä on toinen raskaus, eka oli kkm, joka selvisi vasta nt-ultrassa. Tuon takia olen nyt ollut aika jännittynyt tämän raskauden kanssa. Oon käynyt yksityisellä jo varhaisultrassa ja viime viikolla nt-ultrassa, jossa pieni kaveri iloisesti heilutteli käsiä ja jalkoja <3
Tänään kävin antamassa 5 putkellista verta ja ensi viikolla on sitten julkisella puolella nt-ultra, en malta odottaa sitä!

Titi: mulla on ihan sama juttu..aivan possuolo tän turvotuksen kanssa. Mä aina kuvittelin hoikkana ihmisenä saavani sellaisen söpön ja siron mahan tohon eteen, mut sen sijaan oon levinnyt joka suuntaan. Odottelen sitä energistä keskiraskautta, kun olo antaa myöden mennä salille.

Maajo, saanko kysyä et paljonko sulla on bmi? Ku mulle ne soitti siihen testiin ajan tänään eikä painosta ollut mitään puhetta... Mietin vaan et onkohan mulla sama edessä ku en ole minäkään mikään pieni ihminen...

Aile: Saako kysyä miten on arki sujunut kahden pienen kanssa? Itse olen toivonut, jos saisi juurikin kolme lasta lyhyillä ikäeroilla. Moni kuitenkin varoittelee sitä arjen raskautta, kun lapset on kaikki kerralla pieniä ja mahdollisesti vielä vaipoissakin. Mies tosin on sitä mieltä, että lapsilla saisi olla pari, kolme vuotta ikäeroa ja että kaksi olisi maksimi. Mutta aina sitä saa haaveilla...

Jansculi: eiköhän ne sulle ois jo puhelimessa sanoneet jos testi ei sinulle olisi soveltunut, ko se täti tivas heti ensimmäisenä mun painoa ja sitten kun sanoin että oon ylipainoinen niin kysyi että painanko yli sen ja sen verran ja sitten löi faktat kehiin että he ei voi suositella testiä ja kun kysyin virhemarginaalia niin sanoi tuon 20%.

Tänään käyty keskussairaalassa. Ultrassa näkyi vain musta pieni möykky, viikkoihin liian pieni, eikä sydän lyö! Huomisaamuna osastolle ja kohdun tyhjennykseen. Ei tän näin pitänyt mennä :dontknow

Parempaa onnea teille kaikille matkaan. Mä jään ketjusta pois ja ajan kanssa tästä tokenen. Kiitos kaikille, oli ilo olla matkassa mukana.

Voi iitu78 <3 oot ollut tänään mielessä ja pohdin et mitenköhän siellä menee, maailman kurjimmat uutiset. Voimia <3

Illan itkupotkuraivarit ja mietintöjä miehen kaa ja tämmöiseen tulokseen tulimme miehen kaa: jätetään tuo nipt-testi väliin ja mennään vaan perus nt-ultraan+seerumiseulaan ja jos ne sitten hälyttää niin sitten jatkotutkimuksena tuo lapsivesipunktio eli normikaavalla mennään. Kun kuitenkin mulla ois ens viikolla tuo nipt-testi ja nt-ultra+seula ja tuosta jälkimmäisestä saa nopeammin vastaukset mitä nipt-testistä. Nyt jo onneksi rauhallisemmalla mielellä ni on pystyny jo miettiin järkevästi tätä.

Takaisin