La tammikuu 2016

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja SannaM
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Siinä mun mekossa on kans poikkileikkaus vyötärön kohalla, ja just ilman sitä tylliä se vaan korostaa mun mahaa :) Kyllä mä sen tyllin vielä joskus siihen hankin, ja tykästyin mekon malliin niin paljo et aion tilata pari muutaki vastaavaa eri kuoseila. Mut sitten joskus vasta :grin Mä niin harvoi itelleni mitää vaatteita raaskin ostaa, vaik tarpeen kyllä olis. Mä oon esim. ollu monta vuotta ilman välikausitakkia. Nuorempaa odottaessa ostin äitiystakin, mut seki jäi tosi vähälle käytölle ku napit irtos (oli tosi huono kiinnitys) ja en oo saanu laiskuuttani niitä takasinkaa laitettua. Nyt aattelin et täytyy yhet äitiyshousut ostaa ja paita ja se tärkein eli kantopontso, jota vois sitte käyttää loppuraskauden ja kantoajan ja myöhemminkin. Eli se ois sellanen vuosia kestävä tuote ja monikäyttönen. Sit ei varmaa tarvikaa hetkee (eli tosi pitkää aikaa) mitää itelle ostella paitsi yhet liivit lisää.

Miten muilla ketkä menossa 10+ päivillä niin menkkajomotusten laita..?
Täällä nyt 10+3 ja oikeastaan pitkin päivää jomotellut alamassua :shifty:
Ei mitään vuotoja kuitenkaan mutta sitä perusjomottelua, olo muuten normaali mutta väsynyt vain :woot:

Luin tuossa netin ihmeellisestä maailmasta hassun vertauskuvan että jos viime viikolla pikkuinen ollut rypäleen kokoinen niin tällä viikolla se on limen kokoinen, niin hurjaa on kasvu ja kohtu kasvaa samaa tahtia otuksen kanssa :happy:

Onneks ukko joutu lähtemään töihin niin saan rauhassa vollottaa noitten naapurimaan häitten takia :grin
Voi Carl Philip.... :love7

:grin

Ihanaa että joku muukin itkee noiden kuninkaallisten häiden takia :) heti ku ohjelma alkoi niin nieleskelin täällä palaa pois kurkusta. Siinä vaiheessa ku morsian tuli kirkkoon niin aukesi sellanen Niagara silmistä et oon pillittänyt täällä silmät päästäni. Taitaa olla ensimmäinen hormonihyökkäys koko raskauden aikana mulle.. Muuten ollut mieli aika tasainen enkä normaalisti näin voimakkaasti reagoi tällaisiin :)
Ens kuussa on kaverien häät joten toivottavasti ei ole sama reaktio silloin :) Ehkä tähän vaikuttaa sekin, että meillä on huomenna eka hääpäivä :Heartred

Eilen oli ihan pakko tehdä vielä vika raskaustesti, en halunnut mennä neuvolaan ja kuulla etten ole ollutkaan raskaana. Clear blue digitalin näyttöön tulikin 3+, eli kyllä siellä jotakin kyydissä on :grin

Tänään on ollut paljon parempi olo, johtuu varmaan siitä että olen syönyt tänään tosi säännöllisesti, vaikken ole suostunut uskomaan että se auttaisi kuvotukseen:rolleyes:

Minäkään en ensin myöntänyt sitä että säännöllisesti syöminen pitäisi pahan olo loitolla mutta kappas, ei ole pahoinvointia kuin aamuisin jos silloinkaan. :D Tänään tuli päivällä vähän pidempi tauko kun oltiin ostoksilla ja taju meinasi lähteä.. En enään yhtään kestä olla sisätiloissa ihmisten keskellä.. :s

Onko teillä jo mietitty nimiä? :) Meillä on miehen kanssa sellainen hauska sattuma että molemmilla kiertää suvussa sama miehen nimi, niin luonnollisesti se sitten tulisi meidänkin pojalle. Ja poika olo on vähän ollutkin ;) tytölle olisi jo iso kasa nimiä mistä pidetään, joten haastavaksi tekee se että miten niistä kaikista osaisi valita sen yhden oikean :D onneksi on vielä aikaa miettiä :D

Hih, meillä mies on jo päättäny pojan tulevan kaksiosaisen nimen, joka kuulostaa tosi hyvältä, mutta vasta hiljattain tajusin että miehen mielestä nimi tulee yhdysviivalla :hilarious: (Eikä siis etunimi & toinen nimi kuten olin ajatellut)

Haluaisin lyhyen perusnimen, ehkä jopa "vanhan". Tytölle varmaan toinen nimi on jo lyöty lukkoon koska mun äitillä ja anopilla on sama toinen nimi:joyful:

Mutta itse olen sitä mieltä, ettei nimeä voi valita ennen kuin on tavannut tulokkaan.

Mulla olisi jo selkeä mielikuva tytön nimestä, kun esikoisen kohdalla otettiin nimiin miehen mummon nimi, niin nyt sitten olisi mun mummon nimen vuoro. Pojan nimikin on EHKÄ tiedossa, mut salissa sen sitten näkee kumpi tulee ja mikä nimi toteutuu :) Esikoisen kohdalla taisi vasta ristiäispäivänä nimien järjestys lopulta loksahtaa kohdalleen :D

Me ehdittiin edellisessä keskenmenneessä raskaudessa miettiä hieman nimiä. Mitään päätöksiä ei oltu tehty, mutta pojalle mulla oli mielessä toinen nimi, joka on mulle merkityksellinen ja mieskään ei sitä heti tyrmännyt. Tässä yritysaikana olen miettinyt toisinaan itsekseni nimiä ja olisi mulla mielessä tytöllekin jo toinen nimi, jonka tahtoisin antaa. Miehen kanssa en ole nimestä puhunut ja veikkaan, että meillä nimiä aletaan miettiä vasta joskus nt-ultran jälkeen.

Jos muut itkivät eilen kuninkaallisia häitä, niin minä meinasin pillahtaa itkuun koirien kanssa iltalenkillä, kun hälytysajossa olevia ambulansseja ja paloautoja ajoi monta kappaletta meidän ohi ja mietin, että jossain on nyt tosi iso hätä.

Minä en oikeastaan itkeny niinkään niitä häitä vaan sitä itse prinssiä että oi miks, miks sä meet ton kaa naimisiin, tuu mielummi tänne.... :grin:grin
On se vaan sen verran komia mies... Ah...
Oma ukko taas.... Tommonen.... Mehtäläinen mikä nyppii kokoajan mun hermoja :grin :wtf:
Ihania nämä hormoonit :)

Hormooneista ja mielialoista puheenollen...
Pystyttekö te muut olemaan hermostunutta ulkona noiden miljoonien itikoitten takia...
Mähä raivosin äsken ihan naama punasena niille tuolla takapihalla.. :banghead:
Tuntuu että tietyistä asioista palaa hermot ihan niinku sillä sekunnilla.. :grumpy:

Hemmutar: täytyy myöntää et toi prinssi on todella komea :)

Mulla on kyllä ollut tasapaksu mieliala. Ei hermostumisia :) ainut on tää väsy joka saa välillä hölmöjä ajatuksia päähän. Toivon mukaan alkaa helpottaan jossain vaiheessa!
Olotila väsyä lukuunottamatta on tosi hyvä joten mietityttää sekin et onko kaikki hyvin..

Täällä itkettiin miehen veljen ja mun ystävän häitä eilen. :D oon muutenki herkkä ja sit vielä nää hormoonit :rolleyes:

Mulla pyörähti eilen 11 viikkoa täyteen. Ajattelinpa kysyä teiltä muilta että supisteleeko kellää? Mää kävin eilen saunassa siskon kanssa ja sen jälkeen hirveet supistelut. Selkeät ja kipeät. :( vuotoja ei oo ja kivut meni sitte ajan kans ohi. Kesti maks kaks tuntia.

Hellu, tarkoitatko niinku menkkajomotusta?
Eilen kyselin juuri samaa ketkä on 10+ viikolla niin juiliiko mut kaikki ryökäleet olitte bilettämässä tai muualla niin ei tullut vastauksia :) :) :)

Pe oli vähän, eilen pitkin päivää tuntui sellaista pientä jomotuksen tunnetta ja tänään samaten.. Ei se häiritse silleen.. Mut mielessä vaan alkaa pyörittelemään kaikkea :shy:

10+4

Kyllä mulla ainakin jomottelee ja on kaikenmaailman muitakin tuntemuksia..sellaisia ihmeellisiä nipistelyjäkin "tuolla jossain sisällä", ehkä kohdunkaulalla..?:confused:. Mutta kaipa ne kaikki kuuluu asiaan.

En tarkota semmosta hemmutar.. :) mullaki on sellasta ollu välillä mut nyt oli ihan selkeitä supistuksia.. vähän niinku ois rytmihäiriötä mahassa... :o

Täälä on enemmän ja vähemmän tosissaan heitelty nimiehotuksia maholliselle kakkoselle esikoisen nimen saannin jälkee :D Meillä valinta on haastavaa, ku pidetää miehen kans eri nimistä. Esikoiselle onneks löyty lopulta sellaset nimet, mihin molemmat tosi tyytyväisiä. En ees tiiä kumpi ois vaikeempi keksii, tytölle vai pojalle. Huh.. mut oon ottanu jo käyttöö väsytystaktiikan ;) Jos sillon tällön sopivasti kutun tätä asukkia mun tän hetkisellä suosikkitytönnimiehokkaalla, nii ehkä mieski tottuu siihen...

Täälläkin on nippailuja mahassa, jomotuksia ja poltteluja.. Mutta oon muutenkin tosi herkkä mahani suhteen.

Minkälaisia perheitä teillä muilla on ja elämä muutenkin? Joillakin lukee kivasti noissa tiedoissa esim aiemmista lapsista, mutta olis kiva tietää kuinka moni täällä on toisella kierroksella (tai enemmän)?

Mulla 3v poika aiemmasta suhteesta. Erosimme pojan ollessa ihan pieni ja välit pojan iskään on tosi hyvät, yhteishuoltajuus toimii ja poika on ihan mahtava! Teen töitä isäni yrityksessä, olen tosi läheinen perheeni kanssa, etenkin äitini syksyisen kuoleman jälkeen. En voi kyllä oikein valittaa muuta kuin tästä pahoinvoinnista :) muuten elämä on aika ihanaa :)

hyvää sunnuntaita Tammimammat! Täällä 8+0 tänään :love017

Muokattu viimeksi:
Hei onko muutes kenelläkään koiria? Omani Tuntuu kiehnäävän ihan koko ajan, on lähellä eikä halua päästää mua edes vessaan yksin.. :wideyed:
Nimiä ollaan heitelty, mulla aika kovat vaatimukset mutta tyttöjen nimiä ollaan keksitty montakin, pojalle ei tunnu löytyvän..... Onneksi on aikaa miettiä.

Täällä on koira, 3,5v labbisneiti :)
Vielä ei taida koiruus ymmärtää... Onhan sillä tunteet ym mutta suurin tunne taitaa olla nälän tunne :grin
Miehen perään on koira eniten, tuntuu että välillä ei edes huomaa minua, katsotaan mihin suuntaan homma kehittyy kun massu alkaa kasvamaan jne.. :)

Ennestään ei lapsia ole, ainakin koiruus tulee lapsien kanssa toimeen, jopa niiden pienimpienkin :)
Käy nuuskasemassa ja pusun antamassa ja matka jatkuu tai jää vauvan viereen makaamaan :)

Takaisin