La tammikuu 2016

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja SannaM
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Mulla oli tänään varhaisultra ja valitettavasti ei löytynyt kuin tyhjä ruskuaispussi, eli tuulimuna on kyseessä :( en ymmärrä ettei ole tullut vuotoja tai mitään vaikka nyt rv 8+4, nyt sitten odotellaan aikaa omalta lääkäriltä. Siellä varmaan tarkistetaan vielä, ja sit mietitään keskeytysvaihtoehtoja :( onnea teille kaikille muille odotukseen <3

Vieläköhän voi mattimyöhäinen liittyä seuraan? Täällä ilmoittautuu toista lastaan odottava. La 11.1. Yritän lueskella mitä täällä on jo juteltu mutta viestiketju on jo hurjan pitkä. Mulla tossa talvella oli kanssa tuulimunaraskaus, ja nyt kun tulin raskaaksi niin jännittää ja vähän pelottaa että miten kaikki menee. Ultra on vasta juhannuksen jälkeen. No, mutta mukava tutustua teihin, jänniä aikoja elellään!

Voimia todella paljon Kat1. Itselläni edellinen raskaus osoittautui tosissaan tuulimunaksi ja pahalta tuntuu puolestasi. Minun kohdalla oli viikkoja 9+5 silloin eikä vuotoja myöskään, että ei se aina ilmene vuotojen kera.

Voimia kat1 :Heartred

Onpa hankalia nää yöt, menee ihan valvoessa ja huonoa oloa pidellessä.
Eilinen päivä oli haasteellinen 4vee uhmailijan kanssa kotona, en ois voinu kuvitellakaan miten pienestä ja sievästä tytöstä voi yhtäkkiä kehkeytyä tollanen ärrimurri, siinä vaiheessa kun tyttö alkoi töniä mua ihan tosissaan mun mahaan niin kyllä mulla itku pääs! Ja se tavaroiden heittely kohti. Aattelin jo et mitä hemmettiä?!! Ja tähän vielä toinen lapsi?! Millähän hermoilla??! :wtf

Ja nyt oon jo alkanu panikoimaan meidän tilanpuutetta/ talon toimivuutta - ku mikään ei pelaa nytkään ja sit ku tulee yks tulokas lisää. Joku kätevä sisustus/ tilanratkaisu olis paikallaan, aaaargh :help
Tai sit mulla on ollu nyt saikulla ihan liikaa aikaa ajatella kaikkia näitä juttuja.

Tähän tolkuttomaan väsyyn oon kiskonu floravitalia (hemppari oli neuvolakäynnillä toissa viikolla alhainen) mut ei ainakaan vielä tunnu tehoja, kellään muulla mistään muusta nestemäisestä rautavalmisteesta kokemuksia?

On kyllä niin *piip* olo että, anteeksi vuodatus.

Ja tervetuloa uusille myös mun puolesta:welcome

Niin ja sekin ketuttaa kun perunat pitäis saada istutettua maahan asap muttaku en saa niitä hemmetin 45l multasäkkejä siirrettyä millään ilveellä 10m kasvimaalle :confused2
Yhden säkin sain kierittämällä ja sit alkoikin tolkuton alavatsavääntö. Voe voe :crybaby2On tää hankalaa!
Joku niistä dobblereista mainitsi, mulla on ollu sellainen angelsounds esikoista odottaessa ja se oli jokseenkin ihanan rentouttava tunne kuullostella niitä ääniä kun siltä tuntui. Ne kuului kuitenkin tosi hyvin ja selvästi, ite koin sen rauhoittavana kun välillä mietti että onkohan pikkumuru vielä siellä. Mulla toi esikoinen oli kyllä sellanen rämäpää jo masussa, potki ja vipels menemään ihan mahottomasti, ettei siinä paljoa dobblereita ois tarttenu ku liikkeet alkoi tuntua jo tosi ajoissa. Saa nähdä tunteeko liikkeet nyt peräti vielä aikaisemmin.. Ai niin, kerran tai kaks dobbleri oli ihan pelastus - muistan kun tuli ihan paniikki, oli tosi kuuma kesäpäivä ja jouduin muutenkin lepäilemään tukalan olon takia, en tuntenut mitään liikettä masussa, olin muistaskseni rv 25++ tai jotain silloin. Isäntä toi kylmää käärettä ja oli ihan paniikissa, mutta dobblerilla seurattiin sydänääniä ja kaikki olikin ihan ok. Huh! Siinä vaiheessa vekotin oli kyllä kultaakin kalliimpi, meiltä on kummiskin matkaa lähimpään päivystykseen etc ihan liikaa. Eli nyt jos vaan jostain vielä löytäis sen vanhan dobblerin .... Ottaisin ehdottomasti käyttöön heti kun mahdollista :p

Nannuska11, Mä oon saanu raudan nousemaan aika hyvin Salus Floradix Kräuterblut-Saftilla. Ja sit tietty Maltofer tipatkin on ihan kokeilemisen arvoisia, maku kaikista siedettävin.

Voimia Kat1!

Tervetuloa uusille!

Venla: minulla on ihan mielettömät mielialanvaihtelut ja alakuloisuus on hallitseva tunne... Toivon myöskin pian väistyvän näiden tunteiden, sillä alkaa jo itseäänkin pelottamaan nämä negatiiviset tuntemukset ja esikoinenkin kärsii kun äiti on väsynyt ja mieli maassa. Tsemppiä, - toivotaan että pian helpottaa!

Minulle tuli nt-ultran ajankohdaksi 30.6, mielestäni kovin myöhään sillä silloin minulla jo 12+5 menossa? Asutaan tosiaan ulkomailla ja täällä ilmeisesti eri käytäntö noiden viikkojen suhteen...

Muutoin olo ok, pahoinvointia vain satunnaisestai mutta mieltä pitäisi saada jotenkin kohentumaan (olen myös alkanut pelkäämään, että olenko tästä raskaudesta näin alakuloinen ja onneton, koska nt-ultrassa tulee sitten huonoja uutisia. Eli jotenkin mieleni kanssa siihen valmistautuisin?).

Mukavaa keskiviikon jatkoa!

Tammimamma mulla nt-ultra 25.6. ja silloin viikkoja 12+6, edelliset on molemmat ollu rv12+2. Mut tonhan voi tehdä 13+6 asti. Niin sinällään ei edes ole kovin myöhään :)

Unelma16 - ihanku oisin vertaillu floradixin ja floravitalin rautamääriä ja tossa floravitalissa olis jopa enemmän ku floradixissä?

Tammimamma mulla np-ultra osuu jonnee 12+4 hujakkeille, juhannus taitaa sotkea täällä vähän aikatauluja.

Paljon voimia Kat1

Tammimamma: Mä googlettelin raskaus+mielialanheilahtelut ja löysin aika paljon eri juttuja aiheesta. Tämä voi tosiaan kestää jopa imetyksen päättymiseen asti, että se ei sinänsä helpota tilannetta. Mutta on myös mahdollista, että tilanne helpottaa ainakin keskiraskauden ajaksi. Ja sen verran tätä on ainakin tutkittu että äideillä, kellä tulee tämä kriisivaihe tässä alkuraskaudessa niin on sitten pienempi riski synnytyksen jälkeiseen masennukseen. Mua kyllä helpotti lukea muidenkin kokemuksia aiheesta ja osaan nyt ehkä vähän paremmin käsitellä omia mielialoja (toisin sanoen en usko että oon tulossa hulluksi tai ole enää muutenkaan paniikissa). Näytin myös miehelle muutaman linkin niin senkin ymmärrys asiasta on nyt ihan eri.

Mulla on se nt ultra viikolla 12+4.

Nannuska11, niin siis aivan :) Noihan on oikeestaan sama tuote. Vital on hiivaton ja gluteeniton ja rautaa 19mg. Dixissä rautaa 15mg..

Takaisin