La tammikuu 2016

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja SannaM
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Esikoista odottaessa meillä am.akita rupes vahtimaan sen jälkeen kun tulin raskaaksi, vaistosi varmaan että nyt pitää suojella mammaa :wink Nyt se tulee usein sohvalle istumaan viereen (yleensä ei tuu juuri koskaan sohvalle). Russeli taasen kulkee perässä jokapaikkaan :rolleyes:
On nuo karvalapset vaan hauskoja tapauksia ❤️

Mun vanhemmille tää on toinen lapsenlapsi ja koska mun vanhemmat on tosi lapsirakkaita niin luulen että hyväksyvät uutisen aika nopeasti. Samaan aikaan varmasti kysyvät että eikä tää nyt tullut aika nopeesti / ootteko varmoja.

Miehen vanhemmat pelottaa enemmän, en aio olla paikalla kun mies kertoo, koska miehen äiti ainakin menee sokkiin. Meni silloinkin sokkiin kun kerrottiin kihloista. Miehen vanhemmat saivat esikoisen kolmekymppisinä kun taas mun vanhemmat parikymppisinä, mikä myös varmasti vaikuttaa asiaan.

Siskolle kerroin jo ja ihanaa kun sekin asiaa sulateltuaan vähän hössötti vauvasta :) Muille tarkoitus kertoa vasta nt-ultran jälkeen.

Viime aikoina on ollut tosi epätodellinen olo. Vaikka (miehenkin mukaan) oireet tulee ja menee, on jotenkin vaikea uskoa että on oikeasti raskaana. Etenkin kun ei oikein kenellekkään voi asiasta hehkuttaa/puhua:sad001

hellu94 ihanaa hääpäivää teille :smiley-bounce012

Minun äiti tietää, mutta miehen vanhemmat ei eikä sisaruksemme. Haluaisin odottaa ekan neuvolakäynnin ja vielä mieluummin vielä ultrankin yli (neuvolassa ei meillä päin valitettavasti ultrata). En jotenkin uskalla/halua liian aikaisin kertoa, jos käykin huonosti niin ei tarvitse niin monelle peruutella..:dead:

Minä olen vaan niiiiin turvoksissa vatsanseudulta, että en enää tidä miten päin sitä peittelis töissä ja anoppilassa. Lisäksi minua nukuttaa koko ajan aivan armottomasti ja voin koko ajan pahoin (ekan raskauteni alku oli unelma verrattuna tähän). Siksi jouduin juuri esimiehellekin kertomaan..

Ekasta vauvasta otettiin ultrakuvat puhelimeen ja tällä kerralla tehdään varmaan sama. Lähetetään sitten kuvaviesti niille kelle halutaan kertoa, ilman viitetekstiä. Katsotaan monella välähtää:happy:

Me kerrottiin kummankin vanhemmille sillä tavoin, että annettiin kortit joissa oli pieni runo ja runossa sitten kävi ilmi, että tammikuussa tulee pieni nyytti. Kyllä tulevat isovanhemmat herkisty ja tokas vaan "no on tätä odotettukkin". Siis ja ollaan vasta seurusteltu reilu 2,5v. Ehkä hieman malttamattomia nuo tulevat mummit ;)

Jensky kun kyselit niitä tuulimunan jälkeen raskautuneita niin täällä on yksi. Olen asiasta aikaisemmin puhunut täällä mutta ehkä ei ole silmään niin sattunut. Yhdet kuukautiset kerkesivät olla välissä ja seuraavaksi plussa.

Itse mietiskelen myöskin näitä raskausoireita. Ei kaikilla voi ja ei olekkaan voimakkaita oireita. Omalla kohdalla tuntuu että asusteleeko masuasukki nyt ihan oikeasti elävänä mukana, sillä oireet minimaalisia. Kun lukee täällä näitä kauhutarinoita teistä muista ja pahoinvoinneistanne, niin ehkä taidan vain vaieta ja olla tyytyväinen tilanteeseeni :D

Miulla on kuvotus palannut kehiin ja oli tosi tukala viikonloppu kun koko ajan etoi. Tänään on ehkä aavistuksen parempi olo. Väsyttäis vaan koko ajan..

Eka neuvola takana, ja oli tosi mukava kokemus :) huomenna sitten taidan varailla varhaisultraa yksityiseltä, jospa sen sais jo tälle viikolle :)

Jänskääjä, muistelinkin että jollain oli ihan sama tilanne kun itellä! Mulla vaan ei ollu kuukautisia ollenkaan välissä, niin päästään varhaisultraan tarkistamaan millä viikolla mennään.

On alkanu jännittämään se ultra, että mitä jos taas joutuu tuijottamaan tyhjää mustaa aukkoa ruudussa.. Äh, hormonit yrittää masentaa mua! :P

Onko sulla jänskääjä nyt lievemmät oireet kun tuulimunan kanssa? Mulla oli sillon kaikki mahdolliset oireet vahvoina ja nyt tosi vähän mitään!

Juu jensky ! On todella paljon lievemmät, sillä tässä miettii että miten voi olla mahollista tämmönen :D tuulimunassa oli niin kova närästys, tissit oli niin napakat ja aivan älyttömän arat, pahoinvointia oli ja väsymys oli niin mahotonta. Nyt on todella lievänä nämä vähät mitä ny sattuu olemaan. Väsymyskin on alkanut jo helppaamaan että ei ihan pystyyn nukahda.

Haluisin itsekin jo ultraan päästä että näkis mitäs siellä lilluu mutta päätin että mitään en "hätiköi" vaan menen ihan peruskaavan mukaan miten yleensä raskaudessa edetään.

Onko kenelläkään ollut selkäkipuja alkuraskaudessa ? Muutamalta olen kuullut että järkyttävät säryt alkaneet jo melkein heti plussauksen jälkeen. Luulin että olen niksauttanut selkäni joka särkee niin että töistä piti lähteä, mutta aloinkin miettimään että voisiko se johtua tästä "siunatusta tilasta" :D

Mulla oli alaselkä tosi kipeenä ekan viikon plussauksen jälkeen. Kävelin silleen keinuen kuin olisin viimesillään raskaana ja mitään ei voinut latialta nostaa kun kumartelu teki aivan järjettömän kipeää. Mut se meni ohi varmaan viikossa. Toki on ollut jotain hetkittäistä kipua selässä tuon jälkeenkin, mutta se on mennyt melko nopeasti ohi. Hetkeen ei ole ollut kipuja ollenkaan. :)

Nyt rv 9+4

Täällä sillon tällön issias oireilee.. Ärsyttävä vaiva :sad001

Tämä on ihteekin naurattanut...
Jos on massu yhtään kovempi ja joutuu kakkaa änkäämään niin käykö kellään alaselkään, siis ei varsinaista kipua mutta ei mikään nautintokaan.. o_O
Huomasin ton alkavan joskus 8+3 jälkeen, nyt siis 9+5.. Pitkä aika kakkia ja "nauttia" tuosta selkätuntemuksista tammikuuhun asti :wtf:

Ei pitäs liikaa mietiskellä ja pähkäillä.. Mutta tuli vain mieleen :)

Mulla ainakin tuntuu polttavaa/jomottavaa särkyä ja kipua alaselässä jos on suolessa tulossa tavaraa. Helpottaa heti vessassa käynnin jälkeen :D

En ole kehdannut vaan kysyä.... :)

Eikä se siinä vaiheessa tunnu kun vielä touhuaa jotain mutta kun pytylle menee istumaan niin sitten sen vasta tuntee..

Ehkä siellä massukassa on jotain kun tuollainenkin oire....
En ole edes oireeksi tuota laskenut mutta menköötsä nyt kun kanssasisaria löytyi :)

Mä kans kärsin pari viikkoa selkäkivuista oiko ollu rv6-8. Sit se helpotti. Nyt jos selkä joutuu kunnolla rasitukselle, ni sit taas särkee pari päivää.

Takaisin