La tammikuu 2016

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja SannaM
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Mullekin tuli tuo odotettu kirje, mutta ultra on vasta 26.6. Tuolloin viikkoja 12+5. Ei millään malttaisi odottaa, kun ei ole edes mitään tietoa, majaileeko masussa joku vai ei.

Hei kaikki imettävät mammat. Kävin eilen neuvolassa ja sielä neuvolatäti kehoitti lopettelemaan imetystä hormoonituotannon takia.
Oletteko muut saaneet saman neuvon?

Heippa kaikki!

Kävin tänää lasketun ajan määrityksessä Hatanpään puistosairaalassa Tampereella. LA:ksi määräytyi 12.1.2016. Nyt tajuaa ehkä vähän taas vähän paremmin että joku siellä on :) jännittävää!

Esikoista siis ootellaan tulevaksi. Kunhan kaikki vaan menisi hyvin :)

Ps. Miks en saa lisättyä itseäni tuonne tammimasujen listaan, vai tekeekö sen ylläpitäjä?

Mulla eka neuvola viikon päästä eli ens ke :) Jännittää! Mulle tehtiin ultra kun siis menin keskenmenoni jälkitarkastukseen ja tarkoituksena oli kattoa onko kohtu tyhjä. Mutta eihän se ollut <3 Silti nyt ahistaa kun on keskenmeno alla, että onko siellä masussa kaikki hyvin vaikka viimeks 2 vkoa sitten tehtiin uus ultra ja se sydän siellä sykkikin. Silloin viikkoja oli 7+0. Nyt menossa 8+6 ja kauhea ahdinko että pitäis odottaa vielä monta viikkoa ennen kuin pääsee ultraan taas. :( Mulla siis viime keskenmeno oli vaikea kun kohtu ei tyhjentynyt. Ei sitten millään, niin kauhea pelko taas että kohdussa makaisi taas kuollut alkio. :(

ensimmäiseen ultraan menossa! jännittää älyttömästi!! tää paha olo ei helpota ja kesken työpäivän vielä. vielä neuvolan jälkeen tarttis töihin palata.

Jotenkin tuntuu siltä että en uskalla tehdä yhtään mitään, kun pelkään että tulisi joku keskenmeno. Sormet ristissä toivon että kestän.. :) tässä pitäis käydä tulostaa jostain netistä jotain esitieto lappusia ensimäistä neuvolakäyntiä varten. Sanoi täti maanantaina puhelimessa että sillon menee joku tunti siellä. Käydään Malmin terveysasemalla. :) 18.6 olis käynti.

Jada: mitään hoitosuunnitelmaa ei erikseen tehty, vaan mennään fiilispohjalta. En ole kärsinyt pahoinvoinnista sitten edellisen akupunktion ja huomenna seuraava käynti. muutoinkin kyllä oireet loppuneet? ainut oire on itkuisuus... onko muilla samaa, että pienikin vastoinkäyminen tai asia itkettää? Meillä esim esikoisen kiukkukohtaukset (uhma), joita en saa hallintaan, saavat minut korottamaan ääntäni ja itkemään?

Noloa oli, kun ystäväni oli kylässä oman lapsensa kanssa ja minä tälläisenä hormoonihirmuna komensin esikoista (korotin ääntä, kun ei lopettanut kiukuttelua) ja heti perään rupesin itkemään... ystävä ja lapsi katsoivat kuin hullua. Heillä ei ikinä olla kiukuteltu tai korotettu ääntä ja siksi nyt tunnenkin itseni todella huonoksi äidiksi, kun en saa lastani kuriin järkipuheella. Anteeksi avautuminen.

Ja tervetuloa uusille!

Alinah, normaalilla elämisellä et voi itse keskenmenoa aiheuttaa. Kyllä se pieni pysyy mukana, jos ei ole mitään syytä olla pysymättä. :) Tietysti omien tuntemusten mukaan kannattaa olla ja mennä, mutta missään nimessä ei kannata jäädä vain peiton alle makaamaan. Jos raskaus on mennäkseen kesken, se tapahtuu vaikka makaisi paikallaan 24/7.

Aivan. Jotenkin vaan on itellä kauheet pelot, en tiedä miksi. Täytyy vaa elää päivä kerrallaan.. :)

Hei kaikki imettävät mammat. Kävin eilen neuvolassa ja sielä neuvolatäti kehoitti lopettelemaan imetystä hormoonituotannon takia.
Oletteko muut saaneet saman neuvon?

Minulla ei omakohtaista kokemusta kun lopetin imetyksen muutama viikko ennen plussaa mutta imetys voi joissain tapauksissa lisätä vuotoa tai supistuksia ymmärtääkseni. Toisaalta taas kaverini jatkoi imetystä normaalisti raskauden aikanakin, kun hänelle ei noita komplikaatioita tullut.. Olen ymmärtänyt että ainakin aiemmin kehotettiin aina lopettamaan imetys, mutta nykyään sitä ei pidetä välttämättömänä :)

Terkku, sama homma täällä, mulla vaan ultra 29.6, sillo mennään 12+5.
Eilen itkeä vollotin ukolle sohvan nurkasta että sinne asti pitää kestää ja liekkö tuolla ketään jne jne ja samalla itkin kun en saa nukuttua ja kaikki maailman asiat itketti :grin
Noh, viime yönä sit nukuin elämäni parhaat yöunet :grin
Olis pitänyt vollottaa jo sillo 7 yötä sitten!! :banghead:
Noh, työporukan kesken on tapana tehdä pieniä jekkuja toisille.... Tänä aamuna oli sitten mun vuoro kokea se nahoissani, mun rakas juomapullo oli piilotettu ja mähä aloin kuuden aikaan vollottamaan töissä.. *what??!!!?* :facepalm:
Ehkä ne hormoonit tosiaan nostelee päätään tuolla..

Mies kovassa flunssassa, tainnu tarttua minuun, kurkku kipeä ja nokka valuu. Hyviä kikkakolmosia tämän taltuttamiseen heti alkuunsa?
Kun ei taida finrexiä taida saada juoda eikä burana C:tä... Perinteiset lenssulääkkeet.. Nenäsumutteet? :dead:

Skyline mä lisäilen mut en oo hetkeen päässyt koneelle niin siks en oo ehtinyt päivitellä. Kahden pvän sisällä lupaan taas päivitellä! :)

Tänään käytiin neuvolassa. La aikaistui heidän laskurinsa mukaan päivällä, eli 7.1 on la nyt ainakin np ultraan asti :) Ultraa siellä ei ollut, joten tuo hamassa tulevaisuudessa oleva np ultra on sitten ensimmäinen kerta, kun päästään näkemään, että onko tuolla masussa kaikki ok :/ Laskeskelin, että tod. näk. ultra on kuitenkin kesäkuunpuolella.

Hemmutar, noista flunssalääkkeistä kannattaa varmaan kysyä farmaseutilta, mutta muistelen, että Panadol Hot on ok raskaana, mutta nuo Finreksit ja muut ei. Nenäsumutteita ei kai myöskään suositella raskauden aikana. Itselläni on ollu nenä tukossa nyt kuukauden putkeen, ja houkuttelis niiin suihkauttaa vähän Nasolinia nokkaan, että sais edes hetken hengittää vapaasti, mutta ei uskalla :/

Ihanaa loppupäivää hyvät naiset! <3

Maajo, kiitti :)

Lääkekaappi kyllä pullollaan kaikkea mahdollista ja mahdotonta mutta rupee lukemaan noita tekstejä niin järestään että ei raskaana oleville ja imettäville... Täytyy siis suunnata apteekkiin :)

Takaisin