La tammikuu 2016

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja SannaM
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Maajo, joo mä koen kyllä ihan samoin. Ja oman keskeytyksen aikaan oli tää Ellin tarina (en tiedä ootko kuullut) tapetilla jonka äiti päätti synnyttää trisomia18 sairastavan lapsensa, ja omalla vauvallani oli sama diagnoosi, kylläkin vielä pahempana kuin Ellillä. Kyllä siinä monet kerrat piti itseään peiliin katsoa että olenko aivan paska ihminen. Itsesyytöksille ei tullut loppua. Näin jälkikäteen en kuitenkaan kadu, ainakaan lapseni ei joutunut kärsimään ja kun jälkitarkastuksessa sain patologin vastaukset ja vauva oli vielä luultua sairaampi, olin/olen entistä varmempi että ei ollut muuta vaihtoehtoa.

Ilman muuta äippäpaketti tännekin tulee, kun ekaa odotellaan eikä mitään ole valmiina. Se paketin arvo on kuitenkin niin paljon enemmän kuin se rahamäärä. Itse en oo kyllä edes ajatellut, tykkäänkö itse niitä kamppeista vai en. Vauvallehan ne tulee, enkä kyllä muutenkaan oo näissä asioissa kovin kranttu.

...Ja nyt kun uteliaisuuttani kävin katsomassa, mitä pakettiin kuuluu, niin itkuhan siinä meinasi päästä. Ne on niin pieniä ja söpöjä ja ja ja...!

Me otetaan varmaan äitiysavustus rahana kun meillä on kuitenkin viime vuoden pakkaus vielä tallella. Rahat meneeki sitten varmaan tuplarattaisiin kun esikoinen olis tän kakkosen synnyttyä vasta 1 vuode ja 5 kk. Poitsu on nytki jo sen verran villi tapaus et en usko sen pysyvän missään seisontalaudalla...

Teki ne parin tunnin päikkärit terää :D teki mieli jäätelöö, niin pakkohan sitä oli lähtee hakemaan :)

Me otetaan äitiyspakkaus :) tai näin oon alkuun suunnitellu, katotaan.

Me ei oteta pakkausta. 2013 pakkauksen otin ja siitä tuli käytettyä lähinnä kynsisaksia ja hiusharjaa. Vaatteet oli söpöjä, mutta ihan väärän mallisia pitkälle ja hoikalle vauvalle. Talvihaalari olisi ollut sopiva kesällä :(
Äitiyspakkauksen vaatteita oli myös todella vaikea kierrättää eteenpäin. Kukaan ei huolinut niitä edes ilmaiseksi vaikka olivat käyttämättömiä!
Tuplarattaat on täälläkin hankintalistalla ja äitiysavustus menee siihen.

Ehdottomasti otetaan äippäpaketti! :) ei oo kans mitään itellä vielä varastossa, mut eiköhän tässä kerkee hamstraamaan! Ja joulupukilta pitää sitten viimesiä tavaroita toivoa ;) saa nähdä mahtaako mummut seota ihan täysin kun on eka lapsenlapsi molemmille!

Me otetaan ehdottomasti äityispakkaus. Ensimmäinen kyseessä ja mitään ei ole valmiina.

Täälläki ootellaan esikoista, joten äippäpakkaus tulee tarpeeseen. Aattelin iskälle rakennella sit oman pakkauksen ihan vaan siksi että kestää tätä hormoonihirviötä. :) Tosin tänään jo nipotti et taasko sä syöt, joten mieli saattaa tuosta isyyspakkauksesta muuttua vielä moneen otteeseen. :)

Tuli hillitön himo banaanilettuihin (joita en ole ikinä syöny). Neljäs pannulla ja yks jo syöty. Nams!

Eiköhän mekin se pakkaus oteta. Meillä on kyllä aika paljon kaikkea jo vauvalle valmiina koska on tullut osteltua alennusmyynneistä kaikennäköistä, ennen tätä raskautta siis. Ei tuu kaikki hankinnat sitten kerralla.

Ehottomasti otan pakkauksen! Ei oo vielä yhtään mitään olemassa, joten kyllä siinä paljon tarpeellista tulee. :) Iteki katoin sitä haalarin kokoa, että taitaa tammivauvalle olla sopiva sitten kesällä, mut sanokaas nyt kun en vielä vauvojen pukemisesta mitään tiedä: kait sitä liian isoakin haalaria voi ekana talvena käyttää, kun alle pukee sopivasti? Sen pakkauksen haalarinhan saa semmoiseksi pussiksikin.

Eitzu, toi isyyspakkaus kuulostaa hauskalle idealle, mitä olit ajattelut sinne laittaa? :)

Täälläkin ihme nipotusta.. "Taasko sinä syöt" ja "et edes tässä vaiheessa syö edes kahden edestä..."
Meinasin pimahtaa mut sain hillittyä hermot :grin

Paras oli tänään kun menin suihkuun niin kurkkas ovelta ja tokas että tiedän mihin menee hänen ylityörahat ens tilissä, ostaa mulle kuntosalikortin!!!!!
Mitä jos vähän turvotti massua!!:mad:

Esikoiselle otin pakkauksen, ja niin ajattelin ottaa nytkin. Vaikka tavaraa onkin jo hyvin, niin tuleehan sieltä taas kuitenkin kivoja juttuja ja onhan se nyt ihan eri fiilis hypistellä sen pakkauksen sisältöä kun sitä pientä rahasummaa.. :)

Mun mies sanoo mua teini-ikäiseksi hormoonihirviöksi heti jos jotain vähän "kiukuttelen" :D
Mulla kyllä käy sitä vähän sääliksi kun kaikkea se joutuu kestämään. Onneksi se on tosi ymmärtäväinen, ainakin vielä :)

Meki otetaa pakkaus, ja on meiän eka pakkaus. Aiemmin otettii rahana, koska esikkoa odottaessa sain omalta äidiltä hänen nuorimmaisen pakkauksen melkein täydellisenä. Mun nuorimman veljen ja mun esikon välillä ikäeroa sellaset 1v ja 8kk :) Mut ny mä haluun ikioman pakkauksen, ja siinä viel kivat kuosit.

Hemmutar, en nyt ihan hirveesti ole uskaltanu miettiä, mutta netistä oon googlaillu jonkin verran mitä muut on tehny. Useimmissa on ollut ainakin vauva : omistajan opas (käyttöopasmaisesti kirjoitettu opas isälle), ja sitten isä aiheisia vaatteita/kuolalappuja ja jotain ihan tarpeellisiakin vauvajuttuja. Varpajaisia varten jotain alkohoipitoista. Joku termarimuki, kahvia ja energiajuomaa ja sitten huumorilla korvatulpat, pyykkipoika/tulitikut, suojahanskat ym. ei niin tarpeellista mutta hauskaa.

Takaisin