La tammikuu 2016

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja SannaM
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Meillä esikoista odottaessa tuleva isä sai joululahjaksi isyyspakkauksen multa. Just kaikkea tuon tyylistä oli siinäkin :) Tykkäsi hirmuna!

Mun mielestä tuo tämän vuoden äitiyspakkaus on aivan ihana! :Heartred Äitiyspakkauksia olen jo monta vuotta seuraillut, tämä on mun mielestä kivempi kun viime vuoden pakkaus. Ehdottomasti siis otan sellaisen kun ensimmäistä lasta odotetaan. Mä oon ostanut jo ennen plussaa jonkun verran vauvanvaatteita kirppiksiltä.

Isyyspakkaus voiski olla hyvä idea. Esikoiseen uppouduin niin että miesreppana tunsi itsensä ihan ulkopuoliseksi eikä erokaan kai ollut kovin kaukana. Jospa nyt yrittäis ottaa sen sisäpiiriin :)

Uskosin ettei oteta nyt pakkausta. Esikoisesta otettiin kyllä. Mie myöski väsäilin miehelle isyyspakkauksen ja oli kyllä yllättyny.

Nyt on saunailta vietetty ja tanssimassa käyty. Olo on ku krapulassa, vaikka sain nukkua pitkään. Ei vissii kärsi enää valvoakkaa :D Torkahin sohvalleki ennen kaheksaa.

Kiva nähdä että täällä on aika paljon ensimmäistä odottavia :) Ite kanssa meinaan ottaa pakkauksen, innolla jo odotan sen tonkimista :D toi isyyspakkaus kuulostaa tosi kivalta idealta, täytyy pitää mielessä ja itsekkin harkita.

Kyllä se äitiyspakkaus pitää ottaa, kahdelle ensimmäisellekin otettu. Onhan siinä oma viehätyksensä aina.
Se on kyllä totta, että toppapuku on sopiva sitten kesäaikaan, mutta menee varmasti hyvin vaunuissa ekana talvena, kun puvusta saa pussin.

Isyyspakkaus miehelle joululahjaksi on muuten hyvä ajatus!

Hemmutar, no höh mikä mies! :/ ei tollee sanota varsinkaan raskaanaolevalle!

Mä oon kans aatellu tuolle miehelle isyyspakkauksen väsätä. Kaikkee kivaa oon sinne jo silmäillyt :)

Hyi hitsi, mulla on koko päivän ollut tosi huono olo. Äsken se sitten huipentui siihen että sai kolme kertaa käydä laattaamassa. Hyi olkooooon! :(

Jos tulevan kakkosen mitat menee suurinpiirtein samoin kun meidän poitsun ni voisin luulla et se viime vuoden pakkauksen haalari kyllä menis edes osan talvee. Sen koko on 68/74, mut reima valmistajana tekee tunnetusti aika reilun kokosia haalareita ja ne menee yleensä aika pitkään. Meillä poju nyt 9 kk ja joku reilu 70 cm pitkä, niin jos olis vaa alkuvuonna syntyny ni luulisin että se haalari olis menny talven ajan. Nyt jäi käyttämättömäks ku oli kamalan iso talvella poitsulle.

Toki en tiedä onko reima edellee uuden haalarin valmistaja ja lapset on erilaisia, mutta voisin kuvitella et haalari on aika sopiva talvella. Talvisin näkyy mun mielestä ulkona aika paljon taaperoita joilla on just äp:n haalari käytössä. :)

Meille tulossa pikkukakkonen, mutta silti otetaan pakkaus. Ehdin ensimmäisen lapsen vaatteita jo laittaa reilulla kädellä eteenpäin.
Mä annoin myös ekan lapsen kohdalla isyyspakkauksen, oli mielissään lahjastaan. Enää en ihan tarkkaan muista mitä kaikkea sinne tuli, mutta kertakäyttöhanskoja, pyykkipoika, kirja vauva 2.0 (tai joku sellainen ) ja kaikkea muuta hauskaa. Ja jokaisen tavaran kohdalla oli lappu ja selitys mihin sitä käytetään. Nyt en meinannut tehdä, mutta jotenkin olisi kiva toista huomioida. Aina kun se huomio kiinnittyy äitiin, mutta mies on yhtä lailla mukana odotuksesta, ei niin fyysisesti kuin äiti tosin. :) Urhea on ainakin tuo minun mieheni. Silittelemässä jo nyt masua, vaikka mitään turvotusta isompaa ei vielä näy. Kestää mun pahoinvoinnin ja tunteenpurkaukset. <3

Mie oon suunnitellu että antaisin isänpäivänä miehelle isyyspakkauksen. Oon jo suunnitellu kaikkea miten jäljittelen siihen jonku kelan kirjeen, ja sit kaikkea hyödyllistä sinne, semmosta mikä jotenki yhdistää isää ja vauvaa. Pyykkipojat ja kumihanskat ei ehkä ihan tuon mun suunnitelman tyyliin sovi, vaikka ihan hauskoja onkin. Saattaahan tuo kyllä vielä paljonki muovautua. :)

Äitiyspakkauksen meinataan myös ottaa. Esikoinen kun on tulossa ja mitään ei ole entuudestaan hommattu. Aivan ihana tuo tämän vuoden paketti näytti olevan. <3

Maajo, joo mä koen kyllä ihan samoin. Ja oman keskeytyksen aikaan oli tää Ellin tarina (en tiedä ootko kuullut) tapetilla jonka äiti päätti synnyttää trisomia18 sairastavan lapsensa, ja omalla vauvallani oli sama diagnoosi, kylläkin vielä pahempana kuin Ellillä. Kyllä siinä monet kerrat piti itseään peiliin katsoa että olenko aivan paska ihminen. Itsesyytöksille ei tullut loppua. Näin jälkikäteen en kuitenkaan kadu, ainakaan lapseni ei joutunut kärsimään ja kun jälkitarkastuksessa sain patologin vastaukset ja vauva oli vielä luultua sairaampi, olin/olen entistä varmempi että ei ollut muuta vaihtoehtoa.

Olen mä kuullut tästä Ellin tarinasta ja lukenut koko blogin läpi tän kevään aikana, törmäsin blogiin jo kun itse Marraskuussa keskeytykseen päädyin, sitten keskeytyksen jälkeen pämähti kaikki nyt alkutalvesta päin naamaa. Samaa minäkin mietin olenko ihan hirveä äiti, mutta lopputulos on sama kuin sinulla että tein sen suuresta rakkaudesta lasta kohtaan ettei joutuisi koskaan kärsimään päivääkään. Meillä kanssa oli tuo diagnoosi sama kuin teillä ja tällä Ellillä. Minä näin meidän pienokaisen keskeytyksen jälkeen ja olin jo silloin varma että tein oikean päätöksen, mutta julkisuuden paineet saivat minut epäröimään. Mua harmittaa kun seurasin yhtä toista blogia jonka kirjoittajan tyylistä tykkäsin, teksti olisi voinut olla suoraan minun kynästäni, mutta nyt hän sitten on suojannut bloginsa salasanalla.

Mun tunteiden käsittelyssä auttoi muutama terapia kerta sekä kirjoittaminen, kirjoitin koko tarinan plussasta aina viime vuoden loppuun asti paperille ylös ja edelleen toisinaan vielä kirjoittelen samaan vihkoon tunteitani ylös, ai niin auttoihan mua myös se kun löysin kirjan "Kuvittelenko vai kuoliko jotain". Pitkä on tie ollu tähän pisteeseen asti mutta uskon että nyt ympyrä sulkeutuu ja eheydyn taas ihmisenä kun/jos saan nyytin tammikuussa syliin.

Muokattu viimeksi:
Täällä plussattiin perjantaina. Laskettuaika 25.1. Eli mahdollisesti helmikuulle kyllä menee. Nyt menossa rv 5+3.

päässä risteilee miljoona eri ajatus ja välillä koko raskautta ei usko todeksi. Mutta uskon, että siinä ne asiat selvityy. :)

Maajo, juu kyllä sen sydämessään tietää mikä on oikein. Minä näin myös keskeytyksen jälkeen tyttäremme, hänessä ei ollut ulkoisia vammoja mikä saikin mut aluksi epäröimään. Mutta sisältä pieni olikin sitten hyvin hyvin sairas. Ootko sä keskustellut enkelinkosketus.net sivustolla joka on just meidän tilanteessa oleville tarkoitettu? Mä olen saanut sieltä paljon tukea ja apua sekä lohdutusta. Suosittelen.

Sokerihuurre, ei en ole keskustellut asiasta siellä vaikka olen tiennyt kyseisen sivuston olemassa olosta, jouduin tekemään sen suhteen päätöksen etten sinne rekisteröidy kun pelkäsin uppoavan näin tunteellisenä ja syvästi tunteita käsittelevänä ihmisenä muiden kohtaloihin niin syvälle ettei sieltä ole enää ulospääsyä, onneksi minulla on ollut muita keinoja käytettettävissä tän käsittelemiseen.

Meillä ei olla vielä mietitty miten toimitaan äitiyspakkauksen kanssa. Toisaalta tekisi mieli kyllä ottaa, koska se äitiyspakkauksen saapuminen on jotain niin ihanaa.. Toisaalta taas meillä on tosi paljon vaatteitakin nuoremman lapsen jäljiltä ja kaikki tarvikkeet myös.. Uskoakseni/muistaakseni nuorimmaisen pakkauksessa oli samankokoinen haalari kuin tuossa nykyisessä ja meidän pienikokoiselle marraskuussa syntyneelle se haalari oli sopiva 1v ikäisenä. Haalari oli käytössä lähes koko talven 2012-2013 ja tyttö siis syntyi 11/2011. Vähän isompikokoisillakin samaan aikaan syntyneillä tuo haalari mahtui sen alkutalven ajan. Silloin vauva-talvena ei tuota haalaria tullut käytettyä kuin kerran varahaalarina, koska lapsi hukkui siihen. Nyt tosin kun haalarista tulee pussi niin on hieman erilainenkin.

Mä olen ollut hereillä klo 3.30 lähtien.. Flunssa tekee toki osansa, mutta ei vaan nukuta! Mihin ihmeeseen mun unentarve on kadonnut viikon aikana. Mä olen siis tosi hyvä nukkumaan ja normaalisti nukahdan uudelleen heti kun olen nuorimmaisen luona käynyt jos yöllä kaipailee, mutta ei onnistu nyt. En tosin tiedä olisko osaksi syy jatkuvassa nälässä ja siitä aiheutuvassa lievässä ällötyksessä. Täytyy ehkä ottaa jotain pientä purtavaa yläkertaan ensi yöksi ja kokeilla josko sen avulla voisi jatkaa unia.. Mut jospa sitä ryhtyisi virittelemään aamupalaa ja hiusten harjaamista ym, ettei tämän tuntien valvomisen jälkeen tule kiire sit kun pitäis lasta mennä herättelemään hoitoon ;)

Sokerhuurre, se yritti vissiin olla vitsikäs.. Nukkumaan käydessä sitten pyysi anteeks kun sanoi rumasti :)
Se vaan ei tajua eikä ymmärrä että miten epämukava olo on mahassa iltaisin, juuri sen turvotuksen takia..

Täällä taas niin huonosti nukuttu yö, huh huijaa.. Millon tämä tissijomotus/turvotus laskee???? Ja että sais nukuttua.. :hungover:

Heräsin myös ihan järkyttävään tissikipuun, tuntuu että tämä vaan pahenee :dead: mietin jo että pitää alkaa varmaan nukkumaan joku utrheilutoppi päällä jossa on vähän tukea.

Takaisin