La tammikuu 2016

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja SannaM
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Tiita_: vaikka painan "Laskettu aika tammikuussa 2016" niin antaa vaihtoehdoks vaan tämän ketjun :o Hmph.. Auttaiskohan jos asentais koko sovelluksen uusiks.
Voimia 1820! <3

Moikka! Ekaa kertaa uskallan tänne vauvahaaveiden keskeltä kirjoitella, vaikka varhaisessa vaiheessa oonkin. Laskettuaika laskureiden mukaan 24.1 ja esikoista ootellaan! :happy093 aika yllättyneitä täällä vielä ollaan!

Raskaana oon ollut jo kerran aiemmin tammikuusta asti, mutta nt-ultrassa rv12 lääkäri totesi tuulimunaksi raskauden.. Sain lääkkeet keskeytykseen, jonka luulin onnistuneen, mutta seuraavalla viikolla kivut koveni tosi sietämättömiksi ja eikun uudestaan polille.. Noh, eihän sieltä ollut MITÄÄN lähtenyt!! Toisilla lääkkeillä sain vielä kokeilla, kun kaavintaa halusin välttää mahdollisimman pitkään. Eivät nekään kaikkea ulos saaneet, joten kaavintaan jouduin 31.3.
Nyt siis ilman kuukautisia välissä olen raskaana, joka kaavinnan tehneen lääkärin mukaan oli "lähes mahdotonta". Tässä sitä nyt kuitenkin ollaan, raskaana! :)
Ikää mulla on 25, mies täyttää kesällä 26 ja turussa asutaan.

Ihanaa olla mukana, toivottavasti nyt saadaan käärö syliin

Ai säkin oot turusta? Mahtavaa! :) me ollaan eka pariskunta kaveripiiristä joka saa vauvan, ni ei kauheesti oo vielä juttukavereita näistä asioista.

Oireista vielä, mulla on ollu vaan väsymystä ja outoja nipistyksiä mahassa. Nyt siis 5+1. Neuvola 2.6, jossa kysellään varhaisultrasta. Tietääkö joku edullisimman varhaisultrapaikan? :)

Jensky naantalista, mut turussa usein :) mun kaveripiirissä ei myöskään oo kun yks raskaanaoleva ja hänelläkin laskettu aika elokuussa. Sukulaiset joo sikiää myös mutta en koe samaksi asiaksi. :) mulla neuvola myös 2.6 mutta rv 7+1 menossa nyt :)

Huvittaa, kun tietyissä piireissä hehkutetaan, että "kyllä kroppasi tietää mitä se tarvitsee jos osaat sitä kuunnella" ja "terveellinen ruoka virkistää, energisoi ja tuo hyvän olon". Mulla ei oo koko viikolla ollut yhtä seesteinen, virkeä ja normaali olo kuin nyt syötyäni Ben&Jerry's-purkillisen pari tuntia sitten. :rolleyes: Jonkinnäköinen pahoinvointi on löytänyt mutkin, ja tuntuu, että paras olo olisi, jos mussuttaisi tunnin välein vähän jotain epäterveellistä, ainakin niin mun "kroppani kertoo". Melkosta taistelua kyllä välillä säilyttää aikaisemmin niin itsestäänselvät terveelliset ruokatottumukset, vaikka nythän jos koskaan olisi syytä syödä terveellisesti, ihan kahden edestä... No, tässä vaiheessa lienee tärkeintä ylipäätään syödä ja pitää vointi niin normaalina kuin mahdollista. :)

Täällä on astunut väsymys kuvioihin ja olen vetänyt kolmena päivänä putkeen 2 h päikkärit. Noin 4 h päivästä olen touhunnut ja käytännössä loppuosan löhönnyt sohvalla. Äsken kun heräsin ajattelin ettei tuu mitään, oli pakko kaivaa cokistölkki jääkaapista kun kahviakaan en juo. Kylkeen pari hedelmäaakkosta niin hetken oli huippuolo kunnes vetäs mahan ihan kuralle :joyful:

Meidän koira on normaalisti tosi vilkas niin nyt se on jokapäivä vetänyt päikkäreitä kanssani :happy: toivottavasti se tajuaa että mamma ei nyt jaksa.

Kyllä meillä ainakin koira älyää kun on veto poissa.. :)
Mekin ollaan melkein joka päivä otettu päiväunet, tarvinnu vaan koiralle sanoo että kylläpäs väsyttää, otetaanko päiväunet niin toinen kömpii ensimmäisenä sängyn alle kuorsaamaan :grin

Tänään on ollut niin vaihteleva olo että.. Alko pahoinvointi nostelemaan päätään täällä kunnolla, sit älysin että viime syönnistä onkin aika pitkä aika, jotain ruokaa vähän niin olo parani samantien, muistaapahan syödä säännöllisesti :)

Eilen illalla ja tänään taas lievää menkkamaista jomotusta, tänään piiiiitkästä aikaa enemmän valkovuotoa, ihmeellinen tuo oma elämä tuolla alakerralle :meh: :grin
Ilmeisesti kuuluu asiaan..
Mutta tämä väsymys, vois vaan olla sohvan pohjalla, mies ei ymmärrä yhtään tätä oloa, urputtaa vaan että koita tehdä jotain...
Alkaa nyppimään tuo ukko, taas... Ah nämä hormonit :grin

Täällä menee tänään 8+1 ja pahaolo palasi huolella... Taisi olla merkki siitä, että istukka erittää hormonia. Toimii siis kunnolla :) Syödä pitäisi tosiaan myös tunnin välein. Sillä ehkä saisi tämän jatkuvan ällöolon pysymään aisoissa.

Tsemppiä kaikille, jotka kamppailette pahan olon kanssa! ❤

Mie oon tässä huomannut semmosta, että fyysiset ja psyykkiset oireet vuorottelee: sillon ku ei oo pahoinvointia niin oon joko itkuinen ja pelokas tai sit kiukkuinen, mut taas pahoinvoinnin ja/tai väsymyksen aikaan mieli on kuitenkin tasainen.

Olin päättänyt, etten ala vielä ostelemaan mitään äitiys- tai vauva juttuja ennen kuin neuvolassa tai ultrassa vahvistuu että joku on kyydissä, mutta niin vain sorruin ostamaan mama-neuleen hm:n alesta... Ei sentään montaa euroa maksanut mut mies kuittailee että ehin kyllä varmasti vielä ennen syksyä shoppailla :D

Huono olo on oikeestaa jo ympärivuorokautista, mut aamusin täytyy oksentaa. Päänsärky on jäätävää. Huono olo helpottuu ihan pieneksi hetkeksi syömällä, ja sit se taas jatkuu :(

Sokerihuurre keskeytys oli kyllä henkisesti raskas paikka, keskeytyspäätös on ollu elämäni vaikein päätös, eikä mun olo helpottanu yhtää viime syksynä/alkutalvena julkisuudessa vallinnu kova arvostelu niitä kohtaan jotka raskauden keskeyttävät kromosomihäiriön takia.

Mää en aikonu hullaantua yhtään heti alkuraskaudesta noin hankintoihin, mutta mun oli aivan pakko saada ME&I:n vauvapeitto, se oli mun mielestä ylisöpö ja passaa kummalle vaan. Sit piti kokeilla että osaanko mää virkata niin kovaa kyytiä on valmistumassa myös virkattu peitto, se tulee joko omaan käyttöön tai sit annan sen lahjaksi yhdelle toiselle odottavalle. Pojilta jääneitä vaatteita oon myyny ja lahjoittanu pois, joten tälle tulokkaalle pitää jossain vaiheessa sit lisää vaatetta ostaa, vaunut pitää hommata kanssa kun meidän entiset vetelee viimesiään. Meinaako täällä porukka ottaa äippäpakkauksen?? mää oon aatellu ottaa kun tykkään tän vuoden paketista.

Tottakai otan jos vaan sinne asti päästään :)
Ensimmäinen pörriäinen vielä olisi tämä niin joutuu tyhjästä aloittamaan hankinnat :)

Takaisin