Mää just eilen puhuin miehelleni et ei muista enää itseään sen pallomasun kanssa :) tuntuu että siitä on ihan älyttömän kauan aikaa! Voi ihanuus näitä ilmoja mut kiva ku ei saa mitään sisällä aikaiseksi! Kauhee sotku mut ulos tulee mentyä aina ku pystyy :) pyykkiä sentään tulee pestyä ku ne kuivuu super nopeaa ulkona :)
Meidän olis tarkotus laittaa tyttö 1v tarhaan, mun mielestä se on ihan iian aikasin! Verratuna belgian tapoihin oon ihan onnellinen tästä ajasta :) Miten siellä belgiassa on ruokailun laita? Sitten ku kiinteitä jo syödään? Täällä norjassa pitää tarhaan ja kouluun laittaa lapsille eväät mukaan mikä on mun mielestä ihan kamalaa koska ite oon tottunu siihen että tarhassa ja koulussa on aina lämmin lounas jne.
Oliskohan mulla ens vuonna mahdollisuus laittaa oma pieni kasvihuone pystyyn ja sinne vähä porkkanoita, salaattia ja kurkkuja kasvamaan :)
Joo, kyllä meillä moni asia on täällä todella hyvin! :) Asioita mitä ei edes mieti kun ovat selvyyksiä täällä mutta eivät kaikkialla.
Aika hankala olisi miettiä tarpeeksi täyttävää evästä lapselle jos sitä ei saa lämmittää :S
Kyllä! Mun esikoisen serkut yms asuu saksassa ja sielläkin on koulun käynnissä hassuja juttuja kuten kun vanhin niistä meni kolmannelle luokalle ni nää joutu ottaa pankista pienen lainan että saivat kirjat maksettua! Täällä tuntuis tosi pahalle jos jollain ei olis varaa koulukirjoihin
No emmä tiiä, Hollannissa ei kukaan syö päivällä (aikuiset tai lapset) lämmintä ateriaa ja se vaan on tapa. Siksi ehkä voi mennä nää ristiin. Syövät iltapäivällä vasta lämpimän. Tottumusjuttuja, vaikka onhan Suomessa kattavat koulu- & päivähoitojärjestelmän.
En mäkään tiiä... mut tosi monilta vauvoilta lähtee tukka kokonaan pois ja sit kasvaa takas! Esim mä synnyin mustahiuksisena ja pian ne oli tippunu pois ja takas kasvoi ihan viti valkoinen kikkarapää
Alinah, Ei ole vaarallista ollenkaan. Meillä on kaikilla lapsilla rapsuteltu karstaa päästä ja hiuksia on lähtenyt mukana. Esikoisella on ollut tosi paksut hiukset pari vuotiaasta lähtien ja keskimmäisen hiuksia leikattiin jo ennen vuoden ikää ja nyt vaikka vuosittain leikataan 20cm paksuista hiuksista pois niin jatkuvasti hiusten latvat roikkuu takapuolen päällä :D Ei siis paljon ole hiusten kasvuun vaikuttanut.
Minulta lähtee tukottain hiuksia. Tuntuu, että jo ennestään ohuet hiukset ohenee päivä päivältä enemmän vaan. Kun tyttö tarraa hiuksiini kiinni, niin tukko jää hänen käteensä.
Lienee kuitenkin jotain hormonitoiminnan juttuja.