La tammikuu 2016

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja SannaM
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Tulikohan meillä rokotteista mitään ihmeempää ku vaan samana päivänä/iltana oli tosi kiukkunen ja väsyny ja seuraavana päivänä ja eilen halus nukkua koko päivän... Tai en minä muista :D päivät menee niin kauheen nopeesti ja kiukuttelu on meille aika jokapäivästä. Aina ku tyttö on pitemmän aikaa tyytyväinen eikä kitise ni ollaan tosi yllättyneitä :D Kyllä se on alkanu nyt viihtymään yksin aika paljon ja just siinä leikki matolla (ei ehkä ihan tuntia kummiskaan) Hyvä jos jaksaa olla tunnin putkeen edes hereillä xD ). Juttlee leluille ja käsille.

Käytiin fysioterapiassa eilen, täällä joku yleinen käytäntö että 3kk iässä käydään. Tyttö on vähä tukevampi vasemmalle puolelle (minkä mä oon ite kans huomannu) Mut se miäs siellä sano että kannattaa laittaa leluja ja virikkeitä oikeelle puolelle että se kans kehittyis, muuten tosi tukeva tyttö. Näytin kans sitä että ku käsistä otetaan kiinni ni puskee itteensä ylös. Setä oli ihan yllättyny, hänellä ei vissiin vielä kauheesti kokemusta ollu ku oli just valmistunu :D mutta 3 viikon päästä mennään uudestaan.
Pitäisköhän Näätämöstä käydä hakee simaa... hmm.. :P

Meillä tyttö vetää oikealle puolelle. Kun nostaa kainaloista ylös niin on kroppa vähän vinksallaan tuonne oikealle. Päätä myös tykkää pitää oikealle mut sitä on saatu vähän vähennettyä juuri tuolla et lelukaari toiselta puolen tyhjä ja sängyn toiseen laitaan laitoin patjan alle pyyhkeen et on tuon "ylämäen" takia vaikeampi pitää päätä oikealle käännettynä.

Täällä on muutama viikko harjoiteltu päristelyä ja arvatkaapa mitä täällä on nyt tehty miltei päivän ympäri viimeiset pari päivää..? Sylki lentää ja joka paikka täynnä pieniä läiskiä päristelystä.. Alkuun tuo oli ihan hauskaa, mutta nyt jo alkaa vähän tympiä kuunnella tuota :D

On kiva ku poika ton äänensä tajunnu ku välilä tulee senmosii kiljahduksia oikee. :D

Meilläkin on käytetty keskimmäisen kanssa sitä Muksun riisipuuroa. Toinen yhtä kätevä on Hollen versio, mutta sitä on huonommin saatavilla. Nuo on siitä kivoja kun eivät sisällä maitoa niin sopii maitoallergisillekin. Osa noista lasten puurojauheista kun on maidollisia. Niin ja nuo (ja monet muut) löytyy samasta hyllystä Pilttien ym kanssa eli turha etsiä puurohiutaleiden joukosta ;)

Meillä aletaan varmaan miettiä kiinteitä parin kuukauden päästä kun tyttö on nyt vasta 3kk. Uskoisin että riisillä tai bataatilla aloitellaan. Bataattia pitäisi kokeilla taas tuolle nelivuotiaallekin niin saan molemmille sit samasta erästä kätevästi. Samoin tehtiin pari viikkoa sitten kalan kanssa eli mies savusti itselleen kalaa niin teini ja 4v sai pitkästä aikaa kokeiluannokset. Teinin kokeilu jäi pieneen suupalaan mutta 4v näyttää sietävän jossain määrin eli saa jatkossakin maistiaisia.

Me saadaan muuten se toinen rota vasta 4kk neuvolassa.

Tiedän tunteen :) meillä opittiin vappu aattona!! Iik ihanaa :) nyt kun vielä kääntyis takasin ni ei tarttis olla joka hetki kääntämässä!

Ff:niinpä! :D kauhee punnerrus ja ähkintä että pääsee mahalleen ja sitte vasta kauhee puhina alkaakin ku on mahallaan :)

Mies sano että turhaan tungen pojan vaatteita minnekää jemmaa ku käyvät pieneksi jos tässä toinen vielä tulee.. ;)

Ihana aurinko :) tässä kotona terassilla ihana istua! Tarvii vaan ostaa kunnon löhötuoli tänne vielä :)

Pitäisi varmaan tänään tehdä bataattisosetta ja aloittaa maistelut sillä :)

Vitsi et tuo lapsen pukeminen on vaikeaa ku ilmat muuttuu. Yleensä tulee liikaa puettua. Vaikee miettiä miten tuo pikkunen tarkenee. Herkästi näyttää ainakin lämmin tulevan tuolle pikkuselle.

Mä olen kyllä laittanut jemmaan pienet vaatteet, vaikka joulukuun puolessavälissä toinen tulossa. :)

Toista päivää on tämmönen kuumeinen olo, mut kuiteskaan ei oo kuumetta. Tosi rasittavaa!

Onnittelut Kiiamarialle tulevasta perheenlisäyksestä! Meillä lapsiluku on täynnä eikä ole yhtään haikea olo. Näin yks yö unta et olin raskaana ja mulle se uni oli painajainen. Heräsin ihan hiestä märkänä ennen ku tajusin et se oli vaan unta. Mulle jäi raskausajasta niin hirveet traumat kaikkine kipuineen yms et mä ajattelen vaan et luojan kiitos ei ikinä enää. Näin on just hyvä! ☺ Mut mulla onkin jo ikääkin sen verran et nyt voi jo keskittyä muuhun. Mä siis kyllä laitan poitsun vaatteet myyntiin kirpparille ku pieneksi menevät. Tietysti jotain säästän muistoksi niinku oon muiltakin tehnyt.

Mä pääsen aika helpolla näiden vauva vaatteiden kanssa kun sain paljon (monta säkillistä) mun kaverin äidiltä joka on niitä jemmaillut :) mukana myös vielä oli mun esikoisen vaatteita 10vuoden takaa! Niin nyt vaan pakkaan ne sille takas ja seuraava onnellinen odottaja saa ne :) isompien vaatteiden kanssa on myös helppoa kun exä kertoi että heille tulee vauva 21.10 :) ni voin sitten laittaa sinne ainakin jos tyttö tulee! Hassua että mun esikoisesta tulee samana vuonna kaksin kertainen iso sisko :)

Voi kun jäi näiden keskustelujen seuraaminen vauvan syntymästä alkaen ihan nollaan...:rolleyes: Nyt kun meidän vauva on jo aloittanut päiväkodin, ja minä taas töissä koneen ääressä, niin ehkä ehdin tänne edes vähän useammin.

Niin, siis meidän pikkuinen on nyt jo päiväkodissa! :wideyed: Täällä Belgiassa tämä on ihan tavallista - töihin pitää palata jo reilun kolmen kuukauden äitiysloman jälkeen... Ei oikein ole muuta vaihtoehtoa, jos ei halua irtisanoutua töistä. Tyttö on kyllä sopeutunut oikein hyvin, ja ihan iloisena aina aamuisin jää hoititätien huomaan, mutta kyllä minua vähän harmittaa jättää noin pieni sinne, välillä tulee mieleen, että olisiko pitänyt vaan mieluummin jättää tämä unelmatyöni, ja keskittyä olemaan hyvä äiti...:sorry: Ajatuksia?

Takaisin