La tammikuu 2016

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja SannaM
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
En oo taas ollenkaan täällä ehtinyt käymään! Ollaan syötetty kaveria nyt oikeestaan kokonaan pullolla ja hienosti on paino noussut! :) 2,5kk paino oli jotain reilun 5600g ja pituutta jo 60,7cm. Pituutta tullut jo yli 10cm! Maito on nyt vähentynyt niin, että kohta ei enää rintamaitoa saa ollenkaan. Ei rinnat vaan innostu pumppaamisesta ja kamulle ei rinta oikein kelpaa. Mutta näillä mennään :)

Alinah: Meillä ei myöskään saatu vastetta korvista synnärillä ja 2vko iässä kontrollissa meni juuri ja juuri toinen korva testistä läpi. Toisesta korvasta ei saatu vastetta vaikka moneen kertaan yritettiin mitata.

Voi ihanuus mikä nauraja tuosta neidistä on tullut! :) Ei voi ku itsekin nauraa ku toinen kiljahtelee ja hekottaa päälle kun mulla on niin hyvät jutut mukamas ;)

Naapuri sanoi antavansa tuon bumbo tuolin vai mikä se olikaan -lainaksi. Ihan kiva niin saa kokeilla viihtyykö tytsy siinä ja jossain vaiheessa ruokailut voi olla jees tuossa ku syöttötuoli on liian iso vielä ja tueton ja syöminen aikamoista sotkua :)

Meillä oli maanantaina eli siis eilen 3kk neuvola (sillon ikääki tasan 3kk :P) Paino 5740 melkein 2 kg syntymäpainosta ja pituuttaki tullu 10cm lisää :) ihan hyvällä käyrällä mennään. tissimaito riittää hienosti. Multa ei oo kukaan vielä kysyny että joko annetaan jotain perunaa tai muuta eikä kukaan tuputa mitään muutakaan. Kuka mainitsi ikean?? Mä haluan ikeaan!! Tältä on vaan pirun pitkä matka sinne, eka on varmaan 7 tunnin ajomatkan päässä. Meille luultavasti/toivottavasti tulee kohta muuttoki eteen ja sinne olis kiva saada vähän kivoja juttuja ikeasta :P Miten muuten vauvat suhtautuu muuttoihin? Tajuuko ne että nyt ollaan uudessa paikassa vaikka kaikki tavarat on samoja?

Korva asiaa meillä katottiin sairaalassa molemmista korvista, ekasta tuli heti vihreetä mut tokasta ei meinannu tulla mitään, mut sit tti putsas laitteen ja löyty heti kaikki :)

On kyllä aivan ihanaa ku tääki tyttö on alkanu nauraa ja kijlahtelee ja höpöttämään ihan kamalasti!!!! oikeen pitkiä keskusteluja käydään välillä. Lelutki on alkanu pikkuhiljaa kiinnostaa.

Ohhoh! Pojat taitaa pienestä pitäen melkeen olla isompia mitä tytöt. Meillä 3kk neuvolassa tyttö 5440 g painava ja nyt parin viikon päästä 4kk neuvola tulossa :)

Ite oon vähän harmissani tästä näin nopeasta kasvusta. Ois ollu kiva saada pitää vauvakokoinen vauva vähän pidempään, varsinkin ku tää on se viimeinen. Mut nyt näin ja vauva tää on isokin vauva! ☺

:D
Meillä ei painanut 3kk kuin sen 7,38kg, huhhuh!
Mua surettaa myös noi kaikki kivat vaatteet, joita kerkee pitää niin vähän aikaa- jotkut ei mene kapean mallin takia lainkaan! :/
Onhan se isokin vauva, mutta en mä ainakaan kantele tätä päivät pitkät missään manducassa tai liinassa-- ei selkä kestäs :)

Täytyy varmaan varata pian aika poliisilaitokselle pojan passia varten, että joskus saisi sen. Ajateltiin etelään lähteä jossai kohtaa mutta en tiiä minne mennään. :D

Me ollaan siirrytty kokoon 62 mutta mua ärsyttää ku tosi paljon vaatteita on kauheen leveitä mutta pituudesta hyviä puhumattakaan sitte housuista, koon 62 housut tippuu jalasta tai sitte lahkeet vetää omaa kivaa ku sukat lähtee varpaista. 56 on taas liian pieni. Ollaan saatu tosi paljon vaatteita tutuilta mutta huomaan että silti suosin ite hankittuja vaateita enemmän vaikka saadut vaatteet on kummiski tosi kivoja. Täällä on tosi lämmintä nytte (+11) ja mä en osaa pukee tota lasta niin ettei sillä olis kylmä ja ettei olis liian lämminkään :/ vaunuissa on kumminkin lammas ja sitte päällä on sellanen suoja vielä... Huh huh...

On kyllä vähän toisaalta haikeaa, kun nää kasvaa ja kehittyy niin vauhdilla :) Esim. meidän tytöllä on nyt aivan tajuton yritys kääntyä mahalleen ja mahallaan ollessa hirveä ryömimis-yritys, en kestä! Ei mene varmaan kauaa, kun se jo ryömii :-( Tirautin sen ekan hampaan kanssakin jo pienet itkut, että nyt se meidän tyty on jo "iso" :D
Odotin kyllä, että se kunnon vauvavaihe kestäisi pitempään, vaikkakin on toisaalta hyvä, ettei tarvitse kokoaikaa kanniskella ja tytystä on ollut jo jokunen tovi seuraakin kaikkine "höpötyksineen". Ja kiva myös sekin, että viihtyy aika hyvin helistimien ja purulelujen kanssa, saa siivottua ja tehtyä ruokaa aika rauhassa nykyään :)

Niin, kyllä itelläki vähän haikee fiilis kun kasvaa niin äkkiä. :3

Meillä kans yritetään kovasti päästä mahalleen. Käy aika lähellä kyllä kääntymistä mut viimeinen rutistus vielä puuttuu.. Kyllä nää kasvaa niin nopeeta :(

Meillä on nyt poitsu alkanut osoittaan kiinnostusta lelukaaren leluihin. Saattaa pitkäänkin tuijotella niitä ja samalla potkia ja jopa ehkä vähän tavoitella leluja. Siitä pääsenkin kysymykseen et annatteko te vauvan olla ihan itekseen matolla ja meette itse tekeen jotain esim. täyttään tikari yms. Ja jos jätätte niin kuin kauaksi aikaa? Ku musta tuntuu et mä istun lattialla ihan turhaan ku poika ei välitä musta mitään mut toisaalta en raski jättää sitä yksinkään... Miten te muut toimitte?

Meillä poika on tuossa matolla itsekseen välillä tunninkin. Toki välillä käyn vierellä katsomassa onko kaikki hyvin.

Joo ihan turhaan siinä vierellä on kokoajan, kunhan on kuulolla siinä et tietää mitä vauva suurinpiirtein touhuaa ja kaikki on hyvin.

Voi mitä aikoja KIIAMARIA! Ei meidän tyttö viihdy läheskään noin pitkään yksin. Mutta siis jätän joo lattialle leikkimatolle yksinkin. Meillä näkee keittiöstä vilkuilemaan olohuoneen puolelle helposti. Ja eihän tuo lattialta mihinkään tippumaan pääse, ei ole innokkaita sisaruksia tai eläimiä ja lelutkin senverran kookkaita ettei niitä niele. Hyvänä hetkenä on siinä puolisen tuntia niin, että välillä käyn moikkaamassa ja juttelemassa, että ei ihan yksin oo.

Sama täällä välillä saatan vieressä vaikka syödä lounasta tms mutta jos viihtyy hyvin niin usein teen siinä samalla jotain... meidän neiti tykkää kanssa katella kun mä touhuan :)

Takaisin