La tammikuu 2016

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja SannaM
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Enni vieläkö hylkii pulloa? Kokeilkaa hörpyttämistä, sen pitäs onnistua helpommin :) Meil poika on täysimetyksellä, mut kerran oon antanu hörpyttämäl et sain rauhottumaa rinnalle ja onnistu tosi hyvin vaik sitä ei oltu ollenkaa edes harjoteltu aiemmin. Pulloa ei ole saanut kertaakaa eikä saakaan. Tuskin huoliskaa ku ei tuttikaan kelpaa :) Nyt pitäski lypsää maitoa ja pistää pakkaseen ku ois tarkotus laittaa lapset ens kuussa hoitoon et päästäis jollain tavalla juhlistaa miehen synttäripäivää kahden kesken. Silloinkin sitä hitaja saa hörpyttämällä maidot pojalle antaa.

Pitipäs kommentoida jotain muutakin mut ehdin jo unohtaa että mitä, oli niin monta sivua tossa luettavana :grin

Bettie: hyljeksii edelleen. Kielellä pyörittelee tuttiosaa eikä yritä edes imeä siitä. Yökkii ym kivaa. Ostin uuden tuttipullon erilaisella tuttiosalla niin ei yöki niin paljon mut ei suostu imeen. Iltaisin oon pari kertaa saanut tutin huijattua suuhun ku lutkuttaisi tissiä niinku tuttia. Mut ei kyllä pidä sitäkään suussa ilman et pidän itse tutista kiinni :D

Miten tuo hörpyttäminen käytännössä tapahtuu?

Ens kuussa tarvisin muutaman tunnin "omaa aikaa" menojen takia, mut vaikee lähtee jos mies on ihan purjeessa tuon tytsyn kans täällä sitten..
Onneksi aamupäivisin pääsee kuitenkin kuntosalille kun mies vapailla. Tytsy yleensä nukkuu sen ajan ku olen poissa.

Ja voi vitsi mikä kevät väsy on itselle tullut ZzZzZ!! Voisi nukkua ihan kokoajan ja mieskin ollut nyt paljon töissä/pois kotoa niin tuntuu et seinät kaatuu välillä niskaan :) Ja olis kaikenlaista tekemistä mut eiiii jaksa tehdä!
Sitte harmittaa nuo tytsyn puklailut ku puklailee ihan kamalasti.

Meinaatteko alkaa antaa vauvalle makuannoksia 4kk:n jälkeen?
Mää ajattelin aloittaa (apua, mihin tää aika on hurahtanut ku se on ihan kohta!) ja toivottavasti maitoa tulee et saisi imetyksen pidettyä kuitenkin ainakin siihen puoleen vuoteen ensisijaisena eväänä vauvalle. Imetän kyllä pidempäänkin jos vain maitoa tulee. Mut muun ruoan ohessa sitten puolen vuoden jälkeen.

Mä oon tässä jo antanut :) riisivelliä jota itse teen on suurta herkkua ja luumusose on alkanut upota vaikka onkin tosi kirpeää :) eilen ja tänään maistoi ruusunmarja-päärynä sosetta lusikallisen mutta se on vielä ihan liian kummallista :) vaikka ei ookkaan niin kirpeää!

Mä en, imetystä 6kk asti ja sitten puolen vuoden iässä imetyksen ohella alotan soseiden maistatuksen. :)

Alunperin itsekin ajattelin imettää sinne 6kk asti pelkästään, mut ehkäpä se ei häiritse imetystä jos jonku teelusikallisen päivässä saa jotain muutakin :) toivottavasti ainakin näin :)

Mäkin ajattelin maistatuksen aloittaa 4kk iässä, eli tasan kuukauden päästä. Ja ajatus olisi, että menisi 6kk iässä joku annos kiinteänä. Tyttö menee hoitoon 7kk iässä n. 3-4pv/kk ja en saa lypsettyä varmaan niin paljoa, että kaikki ruuat siitä saisi. Noh, katotaan miten imetys sujuu silloin muutenkaan. (Musta tuntuu, että se on välillä aikamoista tähtitiedettä kaikkine herumisineen ym. :))

Ja hörpyttäminen on helppoa pienisuisesta astiasta, paras minusta on muovinen lääkemitta. Sitä saa puristettua hieman "kasaan" vauvan suun mukaan. Ja ei muuta kun ääntä kohden maitoa siitä, vauvat nielee yleensä reippaasti :). Paljon helpompi kuin esim. isommalla ruiskulla antaa. Ja kaipa tuo nokkamukistakin menisi, tuossa lääkekipossa se hyvä, että näkee helposti paljonko lorauttaa.

Meillä olis suunnitelmissa matkustaa Helsinkiin lentokoneella kesäkuun alussa, tyttö on sillon 4 kk ja toivon että se menee yhtä hyvin ku esikoisen kanssa ku samas ikäsenä käytiin Lontoossa. Jostain luin että näin pienille vauvoille ilman paineet yms vaikuttaa paljon lievemmin. Passikuvat ottaminen esikoisen kanssa oli aika hassua, Espoon jossain ihme valokuvaamossa otettiin kuva ja mun piti jotenki kyykyssä olla ja nostaa poika kainaloista ja pitää päätä samalla paikalla ja ite en saanu näkyä kuvasta... Aikamoista taiteilua oli. Ehkä ei ollu valokuvaajalla paljon kokemusta vauvojen passikuvien ottamisesta :D
Imettää aion 6kk ja siitä sitten sormiruokailulla alotetaan :) nyt on 3kk täysimetetty ni miks ei sitte vielä 3kk jos tyttö kerta kasvaa noin hyvin. Hörpyttämisestä oli juttua, mä jouduin kerran hörpyttää ku ei saanu imettyä ku sattu niin paljon tyttöä suuhun siis ja lypsin shottilasiin ja siitä suoraan pieniä huikkia. Kyllä hän nieli ihan hyvin vaikka paljon meni ohi kans :)

Mie kans oon ajatellut että imettäisin sen 6kk ja sitten alottaisin maistelut. Tosin jos alkaa ennen sitä näyttää et maito ei enää pelkästään riitä niin sitten aloitellaan maistelut jo aikaisemmin.

Olin kanssa ajatellut imettää 6kk, mutta tämä uusi raskaus laittoi vähän asiat uuteen uskoon. Sattuu nimittäin imettäminen paljon. :/

Ensi viikolla tulee 4kk ja aloitetaan maistelu. :)

Kiiamaria: Oletko raskaana? :)
Onnea! :) miten pitkällä raskaus on?

Aika moni meinaa siis täysimettää 6kk asti. Mua rupee nyt mietityttään et ei kait se oikeesti vaikuta imetykseen jos max teelusikallisen päivässä saa jotain muutakin? Eikö ne perustele näitä muuttuneita suosituksilla et vaikuttaisi siihen ettei ehkä allergioita tule niin herkästi?

Enni85: Olen raskaana. :) En tiedä yhtään miten pitkällä, mutta luulen että aika alussa. Ei tullut yhtään kuukautisia.

Me ollaan nyt 3 iltana otettu iltamaidon seassa n.20ml maissivelliä..pikkuhiljaa siis totutellaan ja ei ole mitään oireita tullut :) Tankataan siis illalla vähän tuhdimmin kun poika on niin kova syömään. 4kk iässä alotellaan sit makujen maistelu :) mä odotan kans niitä ihania ilmeitä :D

Juu näin minäkin oon miettinyt, että ei tuo lusikallinen tai pari maistelua päivässä ole imetyksen häiritsijä tai mikään muukaan. Eli eipä se pidä nälkääkään, mutta saapahan ainakin tyttö ja suolisto vähän esimakua.
Happymom miten on iltavelli vaikuttanut öihin?

Takaisin