La tammikuu 2016

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja SannaM
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Sinnna: vauva oppi ottamaan kiinni itse. Joskus harvoin saattaa olla tilanne että on niin hätäinen ja kuolaa vaan koko rinnan täyteen jolloin tarvii pyyhkäistä että saa otteen, mutta muutoin ei tarvi kuin vähän ohjata oikeaa kohtaa suuhun. Mulla kyllä pikkuhiljaa myös nännit on muokkautunut vähän lapsiystävällisemmiksi, mutta ei mitään isoja ole kuitenkaan. Alussa jouduin lypsämään aika paljon niin luulen sen vaikuttaneen myös tähän muokkautumiseen aikalailla. Välillä nännit ei ole juurikaan koholla ja silti vauva saa nykyään otteen joten ovat kyllä aika taitavia oppimaan :)

Me ollaan osittain siirrytty 62 kokoon kun osa 56 on jo hankala pukea päälle ja bodyt jää pituudesta lyhyeks. Paljon eroja merkkien välillä. Name Itin bodyt oon todennut parhaiksi tälle meidän hoikalle ja pitkälle pojalle :) ja tykkään siitä materiaalista.

Meiän pojalla on pääosin käytössä 62-68cm vaatteet, mut muutama pienempikin mahtuu päälle. Pojalla on sen mallinen kroppa et vatsaa löytyy ja olka-haaramitta on pitkä niin ei mitkää kyl 50-52cm bodyistä mahu päälle. Mut sit on yksi Nalle-merkkinen terätön haalari koko 50/56, niin se menee tosi hyvin päälle, mut noi ton merkin vaatteet onki tosi reilua kokoa muutenkin. Poitsun jalat ei oo kumminkaa mitkää kauheen pitkät ni koon 56 puolipotkarit mahtuu edelleen. Puoltoista viikkoa sit neuvolassa pituutta pojalla oli 57,5cm.

Meidän pojalle menee vielä 50 senttisiä vaatteita, niitä ei ole kun muutama. Enimikseen meillä on noita 56-68 senttisiä vaatteita nii ja 74 senttisiäkin löytyy. Mun toinen mummi kun meidän pojalle on ostellut noit 74 senttisiä vaatteita.. :D

Joku ihana Muumi bodynki oli ostanut.

Meilläkin pojalle menis vielä hyvin 50cm vaatteet, mutta niitä mulla ei paljon ollutkaan. Eikä itseasiassa 56cm koossakaan oo kuin ehkä neljät housut :D Mutta 62-68cm vaatteita on sit vaikka muille jakaa :) Mummu vähän innostunut ostamaan niitä. Ja isompiakin vaatteita löytyy aika paljon.

Itse tilasin liivit Lumingerieltä. Taitaa olla koko 65J tai vastaava :D Mun on turha ostaa h&m:n tai vastaavan liivejä, kun kaikki on liian löysiä ympärykseltä, jos otan jonkun xl koon.. :/

Enni meilläkin saa otteen jos auttaa ohjaamalla (litistämällä) ja sillä, että on kuiva... Tää saattaa päästää imuotteen irti useasti ja hermostuu kun ei saa heti uutta otetta vaan mun pitää kuivailla taas. Ja toinen rinta ei onnistu alkuunkaan sillä itse en jotenkin osaa ottaa hyvää asentoa sille puolelle (rintakumilla menee). Välillä on niitä päiviä kun tekisi mieli antaa vaan pullosta helppouden takia kun tää lännen nopein huutaa ja hössöttää, mutta menisi kaikki ponnistelut rintaruokinnan eteen ihan hukkaan.

Meillä menee vaatepuolella 56cm ja osa 50cm vaatteista. Tykkään myös Tutan vaatteista, joissa kahteen suuntaan aukeava vetskari, terät ja käännettävät hihansuut; maailman helpoin vauvanvaate! Mutta tietenkin jos raaskisi ostella niin onhan pop. vaatteet hienoja ja käytännöllisiä, sitä vaan ei viitsi maksaa +/- 25€ yhdestä pienestä bodysta.

Meillä melkein kaikki vaatteet on käytettyjä ja olemme saaneet todella paljon ystäviltä niitä. Ajattelen, että sitä joutuu aikanaan satsaamaan laadukkaisiin ulkovaatteisiin varmasti pennin jos toisenkin. (Minusta niistä ei voi tinkiä, jotta toisella olisi hyvä olla kelillä kuin kelillä).

Kelasta tulee nyt maanantaina äitiyspäivärahaa, se tietää ruokakauppaan menoa.

Mulla olis yks joululahja käyttämättä vielä, lahjakortti ginatricotiin. On vaan tätä läskiä vielä kehossa niin kiva lähtee sitten ostaa vaatteita jotka saattaa jäädä isoksi jossai kohtaa. :D

Mä kans ajattelin että haluisin ostella neidille jotain tyllihameita yms vaikka vaatteita on hulluuteen asti! onneks on noita netti kirppareita! Uutena ihan vaan ekologisuuden takia en haluu ostaa... me kun kasvatetaan niin paljon tota neidin hiilijalanjälkeä noilla kertis vaipoilla ja tuutti putkella! Ja kuitenkin ulkovaatteet täytyy ostaa uutena ainakin kengät...

Meil on kaikki vaatteet ostettu joko kirpparilt tai saatuja.. Paitsi nyt ristiäisiin kävin ostamas mekon ja sukkahousut.. :) Eikä edes nyt harmita et jos tullu niskakakat ja hieman keren pinttyy tekstiiliin kun sen voinu nakata roskiin, onhan noita bodeja ostettu 0,50-2€.. :) Näin on kahdelle bodylle käynyt..

Voi miten ihana herätä ku vieressä oleva pikkuinen väläyttää leveääkin leveämmän hymyn heti kun silmät aukee <3
Muutoin olotila aika jyrän alle jäänyt kun aikamoinen flunssa tullut mulle. Toivottavasti pikkuinen siltä välttyy!

Mää oon tosi tarkka vaatteiden ulkonäön suhteen mitä lapselle puen ja suosikkeina onkin KappAhlin, Lindexin ja H&M:n vaatteet :) lähes kaikki olen ostanut käytettynä vaikka käynkin kuolaamassa usein noita uusia kun ovat niin mielettömän söpöjä eikä käytettyinä tahdo niin söpöjä löytyä :) nyt täytyisi mekko ostaa ristiäispäivälle tytölle.
Meillä käytetään 56 vaatteita. Olen yllättynyt että samat vaatteet edelleen mahtuu kun jotenkin oletin että vaatteet jäävät ihan heti pieniksi :)

Minä kanssa olen suosinut käytettyä. Paljon ollaan saatu sukulaisten lapsilta ja kirppiksiltä myös. Ihan muutamia vaatteita olen ostanut uutena ja nekin lähinnä siksi, kun on olleet tosi söpöjä tms. Isompana voi ollakin jo haasteellisempaa löytää käytettyä, kun ei nuo tämän päivän kankaat kestä niin kulutusta ja pesua ja isompia kokoja käytetään pidempiä aikoja.
Sukulaiset ja ystävät kun kyselee mitä vaatetta tarvittais (naisilla tuntuu olevan kova vietti vauvanvaateostoksille :D ), niin olen sanonut että mieluusti alkaen kokoa 74 ja niissä kokoluokissa käy mikä vaan ns. käyttövaate (bodyt, potkarit jne.). Harmittais jos vielä joku tois pienempää kokoa, kun jää niin lyhyelle käytölle ja pieniä jo on ihan tarpeeksi.

Meillä on paljoa saatuja vaatteita, hukutaan näihin, sit ostelinkin ite joitain vaatteita viime syksynä. Koska oli vaan pakko! :D <3

Enni, mä kans tykkään just noiden liikkeiden vaatteista ja tilaan paljon alesta ;) nyt ostin just p.o.p:n t-paitoja kesäks 3€/kpl..edullisemmin ku hennesiltä :D oon huono ostamaan käytettynä kun harvoin kirppareilla liikun. Tänään kylläkin menossa käymään Ipanaisessa hakemaan Tula-kantoreppua ja siinä samassa kirppis niin voisin jotain söpöä katsella :)

Mä taas oon kieltäny ostamasta vaatteita :) vaikka sukulaiset onkin kyselly... oon niin tarkka minkälaisia vaatteita haluan :) esim yökkörit pitää olla tutan missa on kahteen suuntaan vetskari, jalkaterät ja ylös tuleva vetskari pitää olla pyöreä ettei paina kaulaa, housut pitää olla joko potkari mallisia tai sit puolipotkarit missä on leveä vyötärö että ei purista! Ja inhoon sukkien käyttöä kun ne joko painaa kauheet kuviot jalkoihin tai sit tippuu jalasta.. ja sit mä en vaan käytä "rumia" vaatteita :P eli ne pitää miellyttää mun silmää

FF mistä olet löytänyt noita Tutan yökkäreitä? Ja Happymom missä oli p.o.p:t noin halvalla? :D

Edit;
Ostettiin vk-loppuna Manducan kantoreppu ja katsotaan miten se otetaan vastaan :). Ainakin muutaman kerran kokeiltuna se on rauhoittanut tytön nopeasti kun on saanut kyydissä olla ja itsekin saa jotain tehtyä samalla. Päädyttiin liinan sijaan kantoreppuun, sillä meillä ei taida malttia löytyä neidiltä eikä minulta kovin monivaiheiseen kiinnitykseen. Liina varmaan olisi ollut parempi, mutta kyllä tälläkin kyydissä pysyy :D

Muokattu viimeksi:
Uutena niitä löytyy melkein mistä vaan Citymarket, Tarjoustalo yms mutta netti kirppareilta oon bongannu ja kun sain kasan vauvan vaatteita syksyllä niin siinä oli muutama mukana :) äippäpakkauksessa tuli se yks iso mut siin on kauheen terävä se ylös tuleva vetskari!

Se äippäpakkauksen ei oo kyl tutan mutta saman tyylinen... tosin mä jo hajotin sen joten se ehkä kertoo jotain siitä laadusta kun ei oo merkki tuote :D

Sinnna: meillä Manduca on ollut oikein tykätty! Vauva viihtyy siellä hyvin > nukkuu :) Tänään Manduca oli taas pelastus kun lunta tullut yöllä niin paljon että koiranulkoilutus olisi ollut ihan tuskaa vaunujen kanssa! Ei muuta ku vauva reppuun ja lenkille :)

Vauvan täti ostelee paljon vaatteita meille ja niistä ei varmaan kuin pari ole sellaisia mitä voisin käyttää :( Harmittaa kun eivät miellytä mun silmää ollenkaan ja olen kautta rantain vihjaillutkin mutta ei auta.. Tottakai odottaa näkevänsä vauvalla päällä niitä tuomiaan vaatteita :(
Mää en taas itse käytä lainkaan vauvalla potkareita/puoli potkareita ja niitähän tietty meille tuodaan :D

Sinnna, viikonloppuna oli Hyvinkään myymälän loppuunmyynti tammistossa.. Oli kylläkin hajakokoja vaatteista ja pääosin kesävaatetta. Muuta en sieltä löytänyt sit..

Takaisin