La tammikuu 2016

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja SannaM
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Täälläkin mies edelleen ottaa välillä olutta, mutta tässä vaiheessa menee enää tölkki tai kaks, kun tiedostaa että pitää pystyä olemaan ajokunnossa tarvittaessa. Luottaa kuitenkin siihen, että ihan minuuttiaikataululla se lähtö ei varmaankaan tule. Toivottavasti on oikeassa :D Kyllä tuokin kopan kaljaa osti eilen, mutta toisin kuin ennen, ei ainakaan omien sanojensa mukaan aio juoda "kaikkea kerralla" tai parissa päivässä. Piti mun silti vähän nurista että pakkoko sitä kaljaa on taas ostaa.
Muoks. Tsemppiä Alinah, jospa ne perheen miehet saa järkeiltyä asian myös sun miehelle. Tuolla marraskuisissa (?) taisi olla joku jonka mies tuli kännissä synnytykseen eikä hlökunta huomannut (mitä kyllä ihmettelen), olisin siinä vaiheessa kyllä sanonut itse miehelle että ole hyvä ja painu kotiin.

:D

1978 mulla kanssa oli yks yö kk sitten maha kipeä ja todella paha olo. Kävin yöllä parit löysemmät vetämässä ja mietin et pitääkö oksentaa. Seur päivä menikin puuroa syödessä, mut ei muita seuraamuksia.
En tiedä söinkö jotain sopimatonta vai mylläskö vauva vaan sopivasti ja pisti mahan kuralle... kääntyi esim.. silloin pthen.

Meillä mies on siirtynyt perinnekaljaan. Osti kyllä nyt joulun pyhiks 8-backin tölkkiolutta ja punaviiniä sekä valkoviiniä. Mulle on light jaffaa jouluksi. Olen kyllä sanonut nyt pitäisi alkaa olla aina ajokunnossa, kun synnärille on 40 km matkaa.

Munkin mies on kiltisti ollut juomatta :) on niinkuin hengessä mukana! Just kateltiin viikolla kun autotallissa on kasa syyskuussa vanhaksi menneitä siidereitä jäi meijän häistä :) me ollaan kyll semmonen yksikkö :Heartred joka ilta pitää miehen olla selvinpäin pistämään inskaa joten senkin takia ei oo ottanut ja nii ei se vaan halua kun en mäkään saa :)

Tsemppiä Alinah, ei oo kivaa kyllä tuollaisesta joutua stressaamaan.

Meillä meistä kumpikaan ei juo juuri koskaan. Mulle ei oo tehnyt tiukkaa olla juomatta itse nyt raskausaikana vaikka on ollut juhannukset yms että ihmiset on ympärillä ryypänneet.

Voisin jatkaa absolutistina raskauden jälkeenkin. Mies saattaa joskus kesällä yhden lonkeron saunaan ottaa, siinä oikeastaan hänen juomiset. Ja valkkaria joskus kyllä yhdessä tulee lasilliset otettua juustojen seuraksi.

Jouluksi on alkoholitonta kuoharia varattuna meille yhteiseksi, mies ei halunnut alkoholillista vaikka sanoin että ei haittaa mua, kun tiedän että hän ei lasillista enempää saa edes alas.

Viikko olis tätä vuotta jäljellä! Jännä nähdä syntyykö vauva vielä tänä vuonna :)

Ihanaa joulua jokaiselle!

Joo ei minuakaan haittaa vaikka mies ei ole siirtynyt alkoholittomaan tai olemaan juomatta. Olin itsekin ennen raskautta täysin juomatta reilun vuoden ja sitä ennenkin juon harvakseltaan. Siis joskus enemmän ja joskus vähemmän. Enemmän tarkoittaa lasillista punaviiniä harvoin ruuan kanssa, että... Surkea ryyppääjä täällä. =D Paitsi kyllä nyt kerran vuodessa "pitää" olla kunnon humalassa =D Nyt vain ei ole lähivuosina tehnyt mieli..

Tosin mieheni ei juo paljoa ja sen verran kosteaa meininkiä saanut vuosien saatossa (eri ihmissuhteiden saralla) katsoa, että pistäisin ukon pihalle jos kovin änkyrässä olisi useasti. Ei vaan käy, valintojen maailma.

HYVÄÄ JOULUA KAIKILLE !!
Ja jännitystä vielä, että saadaanko lisää tammivauvoja vielä tämän viikon sisään.

Hyvää joulua mammat :)

Meillä mies ottaa saunakaljan tai kaks mut siihen se jää, yli kuukausi sitten kävi ottaan isommasti kun kaveri järjesti saunaillan. Täksi illaksi on mulle Lehtikuohu pullo ja miehelle pari olutta.

Hyvää Joulua kaikille! Nyt on maha täynnä kinkkua ja suklaata :)

Meillä ei kanssa juuri usein juoda. Ei olla koskaan oltu saunakalja-immeisiä, mielummin maistuu kylmä vishy saunassa :) mies kävi marraskuussa yksissä pikkujouluissa ja sanoikin että ei enää juo ennen kuin vauva tulee. Itse ennen raskautta join aika harvoin, vaan jos lähdin ulos. Käydään ehkä 5kertaa vuodessa kumpikin tahollaan ulkona, ollaan vanhoja ja väsyneitä ilmeisesti kun coca cola zero maistuu siidereitä/kaljoja paremmin :D :D

Täälläkin on joskus mennyt lavallinen siideriä roskiin kun ei vaan uppoa. Saatiin se lahjaksi ja sit se vaan unohtui kaappiin. Häistä jääneet juomat annettiin suosiolla pois, nekin olis vaan vanhenutut nurkissa :) :)

Meillä mies meinas jäädä mun vanhemmille saunomaan ja kaljaa juomaan, taisi kuitenkin tajuta, et mun joulu menee pilalle, jos jään yksin vahtimaan esikoista. Ei ois ollu kiva näin jouluaattona.. Mut nythän tuo tuolla tuutuulauluja laulelee pojalle :)

Nyt ÄRSYTTÄÄ. Mulla on äitipolilla aiks uudenvuodenaattona kun tulee 36 viikkoa täyteen. Sen piti olla klo 9.00. No problem, lähdetään uuden vuoden viettoon sen jälkeen. Pari viikkoa sitten tuli kirje, että hei, siirrettiin sun aikaa, se onkin klo 11.30. Ok, lähdetään siis vähän myöhemmin. Nyt aloin katsoa eilisiä posteja. Jahas, nyt aikaa on siirretty, se on vasta 14.30! Siis mitä helvettiä? Miksi minun aikaa siirrellään?

Seuraava arkipäivä onkin vasta maanantai 28.12. ja tuon mammapolin soittoaikaan olen neuvolassa, eli pääsen vasta 29. päivä soittelemaan että hei, en pääse, antakaa mulle joku aamuaika... Paljostako vetoa että seuraava vapaa aamuaika on jossain vaiheessa sitten kun mulla on viikkoja kasassa jo yli 40???

Kyllä tuola miehen mummon luona kun oltiin niin miehen mummo sanoi tolle mun ukolle just että nyt täytyy oikeesti alkaa kattoo mua ja olla valmis lähtee synnärille kun ei sitä koskaan tiiä, huomenna kuukausi laskettuun niin vaikka nyt oliskin paikat mulla kiinni niin voi ihan hyvin muuttua sekin parissa viikossa. Koskaan ei tiiä ;)

Ei muakaan muiden juomiset haittaa ja jos homma pysyis miehellä hanskassa niin mikäs siinä mutta aina se on yli ampunut ja aina jotain ikävää seurannut niin parempi olla ilman, kaikille se ei sovi :)

Täällä vietettiin ihana joulu, anoppilassa ensin syötiin itsemme ähkyyn ja nukahettiin
niiden sohvalle :D siitä jatkettiin isälleni ja sama homma, ruoka vei unten maille hetkeksi. Äidillä ei käyty tänäkään vuonna mutta kortin laitoin veljen matkassa, jos se äiti vielä joskus muistais että hänellä on tytär :)

Me juotiin Ikean puolukka-omena "kuoharia". Yllättävän hyvää oli. "Vanhukset" eli appivanhemmat ja miehen mummu joi ruoan kanssa lasilliset viiniä ja mun mies joi sit myöhemmin pikkuveljensä kanssa pari olutta. Koko porukka oli nukkumassa ennen klo 23 :D

Meillä joulunviettoa varjostaa miehen papan tilanne. Hän siis ei oletettavasti enää elä kuin päiviä korkeintaan. Miehen perhe onkin käynyt häntä katsomassa vähintään kerran päivässä ja toki kaikkia asia mietityttää koko ajan.

Ja mun esikoinen (15v) kuumeili ja oksenteli viime yön. Toivottavasti oksentelu johtui vaan kovasta kuumeesta tai kohta täällä on kymmenen vatsatautista..

Mies lähti töihin ja minä se ajattelin jatkaa unia, oon taas koko viikonlopun yksin. No mutta, hyvät rahat se saa tästä päivästä sekä sunnuntaista.. :)

Ärsyttää ku on pakko ottaa aina pari huikkaa kun tulee vessasta ja sit menee taas hetki kun saa olla uudestaan menossa vessaan. No ek onneks tarvi näitä pitkään enään kestää! :)

Täälläkin meni joulu mukavasti,skinka maistui. Pukinkin tapasin taas sitten vuoden 2011. Melkoisen määrän se sai lahjoja kiikuttaa kun sisaruksillani on kuusi lasta ja lisää on tulossa :)
Jäätävät turvotukset! Jalat on ku röllintöpökät.
Mulla on toi sama alinah, että kun yöllä herää vessaan niin suu on kun saharan aavikko ja täytyy käydä vessassa ja juomassa ja etsiä hyvä asento uudelleen rauhoittuakseen. Mutta toivottavasti ei pitkään! Täällä ollaan tänään täysiaikainen :)

Mut kyl se jano saattaa hyvinki jatkua synnytyksenki jälkeen, varsinkii jos imettää niin yölläkin on hyvä juoda vettä. Se nesteensaanti on niin tärkeää silloinkin :)

Takaisin