La tammikuu 2016

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja SannaM
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Tammivauva, voi kurja :( inhottavaa kun pitää tuollaisella stressata. Tsempit ja kuten naiset jo edellisissä kommenteissa totes että herkästi yhteyttä sairaalaan vaan jos siltä tuntuu (:

Täällä on jo ihan joulu. Kaikki on valmista ja luntakin tullut koko päivän ♡

Tammivauva, Harmi kyllä kun tuli tuollainen huolen aihe. Hyvä asia kuitenkin on, että viikkojen puolesta ei ole huolta. Ja käynnistystapojakin on monia ja toki ihmiset kokevatkin synnytyksen (käynnistettynä tai ilman) tosi eri tavalla. Yritähän nauttia kaikesta huolimatta joulustakin!

Voi kun tulisikin edes pari milliä lunta. Ei vaan ole luvassakaan ennen sunnuntaita ainakaan. Toisaalta onpa luvattu edes aurinkoista eli hyvä sekin paremman puutteessa ;)

Meidän perhe siirtyi tänne anoppilaan puolilta päivin joulun viettoon. Joulufiilis on edelleen hukassa, mutta ehkä se huomenna löytyy joulupuurosta ja nuorimmaisen jouluintoilusta :)

Rauhaisaa joulun aikaa kaikille!

Mulla takana kaks käynnistettyä synnytystä, eka lääkkeillä ja toinen ballongilla ja jälkimmäisestä tosi hyvä kokemus! Oli paljon luonnollisemmat supistukset ja suht nopeakin, mutta ehdin saamaan helpotusta kipuun ja kaikin puolin jäi hyvä mieli :) nyt jännään et lähteekö millon itekseen kun ei tarvitse pelätä että vauva ehtis liian isoksi.

Mekin ollaan jo mun kotona ja siskon perhe (1lapsi) myös tuli jo tänään. Viimeisiä valmisteluja tehty ja huomenna alkaa joulun vietto! :)

Mulla on olo että vauva ois vajonnut taas alemmaksi kun painaa niin paljon ja myös supistuksia tullut enemmän tällä viikolla. Ei oo kuitenkaan kovin kipeitä ollut vielä. Nyt 35+1 :)

Tänään vietettiin jo joulua mun äitini luona, huomenna mennään sitten miehen mamman luokse (miehen äidin äiti) oon ihan ähky! :D lahjoja saatiin aika paljon yhteistä, avataan ne sitten huomenna. :)

Mulla käynnistettiin esikoinen, saa nähä miten tämän kohalla. Mieki kuullu et käynnistetty ois kipeempi. Mutta en tiiä, voiko sitä eroa niin tuntea ees.. kipee ku kipee? :D

Mulla vauva päätti käännähtää mun kiusaks ympäri eli ei ookaa enää rt:ssä. Tonne salasii siitä kirjotinkii jo tänää. Seuraava neuvola vasta tiistaina. Onpahan supistelukin sitten vähentyny ton käänähdyksen myötä. Mä niin toivon et ehtis heittää ittesä vielä oikeesee tarjontaan, tää ei oo kivaa. Ja tosiaa tätä mä oon jännänny tapahtuvaks jo rakenneultrasta asti, kun oli jo silloin rt:ssä. Välis on ollu muissaki asennoissa mut neuvolassa aina oikein päin. Tytöt taas oli poikittain sinne rv 30-32 tietämille asti ja sit vasta rt:ssä.

Voi ei Bettie! :( hän nyt pistää jännäksi.. Mutta jos kääntyilee niin toivottavasti vielä kääntyy myös oikein päin tai saadaan ensi viikolla käännettyä..

Kiitos tsempeistä ♡ jospa tää menis loppuun asti silti hyvin! Ja jos joutuu käynnistykseen niin eiköhän siitä aina selviä pääasia että saa vauvan syliin. :) Ihanasti vauva on liikkunut koko päivän normaalia enemmän aivan kuin viestisi mulle että täällä on kaikki hyvin :) ihanaa Joulua mammat, tänä jouluna voidaan paksusti mutta jospa silti mahtuu joulun herkkuja mahaan, ens jouluna meillä on sitten omat ihanat pikkutontut ♡

Ja taaskaan ei nukkumatti tule!
Kaikki pohdituttaa... varsinki kun on tää perätila. Että mitäs jos tää lähtee supistelemaan hulluna tai vedet menee?
Tähän mennessä ollu noita harkkasupistuksia vain ja joka iivanan päivä kivoja tuntemuksia kohdunsuulla.
Kaipa se menee hätäsektioon, jos alkaa tulla ennen tota mun sektioaikaa...

Mulle ei nim mitään neuvottu siellä tyksissä, et mitä sitten. Kait se selviää, kun sinne sitten soittaa. Nää on vaan nää yöt kun alkaa pohtimaan. Ja kun tää vauva painaa niin alhaalla. Välillä tosiaan paohdin et päästäänkö sinne puolentoistaviikon päähän sektioon asti.

Plaah ja nyt ulkona sataa kaatamalla vettä. Etelän joulu, voihan kettu :( ihan kuin leikittäis joulua syksyllä ;)
No kait se totuus löytyy aamulla riisipuurosta ja joulutraditioista...

Ihan helvetin hyvää joulumieltä mullekin, toi mies vetelee kaljaa ja sille oon sanonu että onko pakko vetää nyt että on joulu. Ja haluan sen tänne nukkumaan mun kanssa et kun meidän pitää olla klo 14 muualla, mua alkaa huolestuttaa tää et mitä jos se on kännissä vaikka jos tuleekin lähtö vaikka synnärille?! Se ei sinne pääse, tolle pitää uudestaan sen veli ja isä takoo päähän et tajuuko se et meille on tulos vauva.. Arvatkaa vaa kuinka ittee tekis mieli maistaa lasi punaviini ku toinen osti itelleen joulupöytään pullon punkkuu! Sanoin sille tänään et mieti ku itte olisit 8kk juomatta, tai siis et pysty juomaan.. Miehet! Ei varmasti ymmärrä miltä musta tuntuu... Nyt on joulu joten eikö tuo apina ymmärrä rauhottua mun kanssa........

Inhottava tilanne alinah :( ite kärsin pitkään tuosta samasta oman miehen kohalla. Nyt sillä on aivan nollalinja vaikka laskettuun on vielä aikaa mut koskaan ei tiedä.

Ja just tuo että niiden on hyvin vaikea ymmärtää se että me ollaan se vähintään 9kk juomatta ja sillon ei oo helppoa kattoa vierestä ku toinen juo :/

Aamulla revit sen aikasin ylös ja kunnon saarna päälle :)

Meillä mies saa kyllä halutessaan juoda. Tosin juo 90%:sti maltilla ja ainakin ennen nuorimmaisen syntymää joi harvemmin ja sittenkin kysyi multa ensin et onko tuntemuksia :D Mä siis juon normaalistikin toooosi harvoin niin mulle ei aiheuta harmia vaikka muut joisi ja mä en.

Jadeiitti, Parilla kaverilla oli suunnitellut sektiot tulossa tarjonnan vuoksi aikoinaan ja kummallakin käynnistyi synnytys aiemmin. Soittivat heti synnytysvastaanotolle saamansa ohjeen mukaan ja saivat ohjeet saapua sairaalaan kiireellistä sektiota varten. Hätäsektioon mennään vaan jos lapsella tai äidillä on oikeasti hätä. Ja kiireellinen sektio tehdään yksilöllisesti määritellyn kiireellisyysluokan mukaan eli esim pt-vauvan kanssa tuskin kovalla kiireellä ellei ole kiilautumassa jo synnytyskanavaan tms. Äiti puudutetaan ja valmistellaan kuten suunniteltuun sektioon. Hätäsektioon yleensä nukutetaan koska se on nopeinta.

Aphrael kiitos tiedosta :)
Hyvä kuulla, kun näistä ei siellä mitään puhuttu.

Alinah inhottava tilanne.
Muistan esikoisen kohdalla, että ketutti kun muiden muehet oli täysin juomatta LAn aikoihin ja mun saattoi lähteä poikien kans ulos. Että ymmärtääkö, et ei pääse saliin jos on ottanut... eikä pääse sairaalaan ku pitäs pystyä ajamaan... Miehelläkin juominen väheni paljon kun lapsi kasvoi. Vaikka ei juomisen kanssa ongelmaa muutenkaan ollut.

Jadeiitti, juuri noin kuten Aphrael hienosti kirjoitti. Pohdin samaa tiistaina neuvolassa! Hätäsektio on se kun vauva pitää saada minuutissa ulos, kiireellinen sektio vastaa suunniteltua sektiota ja siinä ehditään antaa puudutteet ja saa olla hereillä.
Itse pohdin samaa, että pysytäänkö kasassa vielä kaks viikkoa! Iltaisin ja öisin supistelee, painetta tuntuu takapuolessa ja kalvot napsuu jo päivittäin. Eilen tuli keltaista valkovuotoa, olisko ollut osa limatulpaa? Reilu viikko sitten oli paikat pehmenneet.

Se mitä jäi mieleen, et kun itekseen käynnistyy perätilassa, niin nopeasti vaan synnärille! Herkemmin lähdetään, kuin muut!

Ihanaa joulua kaikille!

Tsemppiä, Alinah.
Meillä mies on siirtynyt jo alkoholittoman oluen käyttäjäksi. Meillä kun on matkaa sairaalaan sen verran paljon, että varautuu kuskiksi.
Heräsin ihan hirmu huonoon oloon. Nyt pähkäilen diagnoosini kanssa; todennäköisempiä skenaarioita voisivat olla joko tuo poskiontelotulehdus tai siihen saatu antibioottikuuri (olo parani hieman kun kävi vessassa räjäyttämässä pakin), tai sitten se että vauva painanee jo tehokkaasti sisäelimiä. Mutta olihan ne raskausmyrkytysoireetkin pakko sitten lukaista muistin virkistykseksi ja nyt ainakin verenpaine nousi kun alkoi myös sitä pohtia...

Meillä mies osti kopan kaljaa pyhiksi, mut juo tosiaan vaan yhden-kaks iltaan. Aika hyvin se on tajunnut, et lähtö voi olla koska vaan. Varsinkin sen jälkeen kun kuuli miten mun kalvot poksui! Ostettiin myös juhlapöytään miehelle punaviiniä ja mulle holitonta punkkua, mut tiedän et mies ei sitä lasia enempää juo. Saunassa sit saunakaljat.. Mut täytyy olla ajokunnossa koko ajan, se on ihan ehdoton täällä!! Muuten en kattelis hetkeäkään.
Tsemppiä Alinah!!

Takaisin