La tammikuu 2016

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja SannaM
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Mulla iski muutama päivä ennen kuin kuukautisten olisi pitänyt alkaa niin ihan kamala flunssa. Jouduin oleen töistäki pois pari päivää, kun oli niin kertakaikkisen tukala olo. Silloin en sitä yhdistänyt raskauteen, aattelin että olin vilustuttanu itteni pihalla. Tiedä sit... Mutta se tukkoisuus ja nenän kuivuus jatkui vissiin viikon vielä kuumeen ja kurkkukivun lähdettyä.

Mutta voi nyt tätä vollotuksen määrää. Miehelle ihmettelin (pillitin) selkeiden raskausoireiden (pahoinvoinnin) puuttumista, niin tää sanoi että kyllä tässä on ihan lasin kirkkaat raskausoireet: herkkyys ja mielialan seilailu. Ja äsken katoin Juno-leffan ja pillitin sen koko ajan ihan hölmönä. On hivenen herkkis-olo, mitenköhän tämä tästä laantuu vai paheneeko.

Ja tuosta pahoinvoinnin puuttumisesta: toisaalta oksennuskammoisena tahtoisin olla tyytyväinen jos ei tarvi pönttöön tutustua tarkemmin, mutta kun... On vaan niin semmoinen olo että ei tuolla masussa vaan taida asiat edetä oikein, ehkei sitä hormoonia riitä ollenkaan kun ei omassa olossa tunnu mitenkään. Yritin miehelle puhua että mentäis varhaisultraan varmistamaan että jotain tapahtuu, mutta tää oli sitä mieltä että liian kallis hinta malttamattomuudesta :(

Bambu, hyvä jossei enempää tuu :) ei kannata siis vielä panikoida, varsinkaan jos vuoto on vähäistä. Soittele vaikka maanantaina neuvolaan ja kysy pääsiskö tarkistuttamaan tilanteen pian? :)

Mä tein kolme testiä, yhen liuskatestin ja kaksi digitaalista. Neuvolassa ei nyt testiä tarttenu enää tehdäkään, mikä oli mulle ylläri, vielä 2010 tehtiin neuvolassakin testi...
Vuodoista sen verran, mites valkovuoto? Ihan järkyttävä valkovuoto:dead: Taitaa olla ihan normaalia mutta sitä tulee paljon..
Tänään alkoikin ihan kunnon yrjöily, eli ei auttanu ku käydä työterveyshuollosta hakemassa viikonlopulle ja maanantaille saikkua:depressed:

Minulla edellinen raskaus meni 6:lla viikolla kesken, oli kohdunulkoinen munasarjassa, vuotoa taisi olla parisen viikkoa eikä minkäänlaisia kipuja.

Kaikki sitä kovasti väittivät, neuvoloita myöten että vuoto ihan normaalia jos ei kipuja, tämä ei todellakaan päde kaikkiin.

Ääää! Pahoinvointi on nostanut päätään tällä viikolla! Norjaakin tullut haasteltua vessapöntölle! Taidan hakea ne pahoinvointirannekkeet! :hungover:

Miten muilla 6+ viikoilla olijoilla tuo ripulin laita?
Mulla ei minkäänlaista mutta viime yönä herätti kesken yön ja olihan tuo mielenkiintoinen juosta...
Sit se meni yhtänopeasti ohi kun oli alkanutkin :wideyed:
Kiva olis tietää että onko muillakin ja että kuuluuko asiaan..
Kiva lähtee nyt reissuun.. :shifty:

ekaan neuvolaan kesäkuun vaihteessa. Totesin myös eilen ettei kannata mennä autolla mihinkään heti sen jälkeen kun on syönyt. Se kuvotuksen määrä. D:

Kääk..! Kai se täytyy alkaa vaa uskoo et raskaana ollaa.. Tuntuu vaa ni hassult ku ei noit oireit ol viä kauheesti.. Pieniä menkkamaisia kipuja alavattas, rinnat vähä jomottaa mut ei oo kosketusarat.. Mut mua on kyl närästäny iha törkeesti.. Mitä ei tapahdu yleensä.. Vähäinen oireilu saattaa varmaa johtua siitäki ku laskurin mukaa nyt oli 3+5 (LA 25.1.)

Tein siis aamusti uuden testin ja tässä tulos:
ImageUploadedByVau Foorumi1431751487.032569.jpg

Ääää! Pahoinvointi on nostanut päätään tällä viikolla! Norjaakin tullut haasteltua vessapöntölle! Taidan hakea ne pahoinvointirannekkeet! :hungover:
Mulla nää rannekkeet ainakin auttaa. Heti huomasin tarkistaa oikean paikan kun oli torstaina aivan jäätävän huono olo. Ei ne kokonaan oloa pois vie, mutta terävimmän kärjen kyllä. Suosittelen! Jokseenkin helpompi olla ja hengittää vaikka paha olo seuraa mukana. Viime yönä pidin käsissä eikä aamulla olo iskenyt niin kovana kuin ilman rannekkeita.

Ärsyttää, kun mulla ne ei auta! :( Illalla viimesenä taas pää pöntössä ja ekana aamulla tänään. Itku tulee silmään, kun tää on niin raskasta tää pahoinvointi. Ja sit ku joutuu käydä kyökkimässä ja oikeen mahan pohjasta asti lähtee ja silti ei mitään tavaraa tuu ulos asti. Tyhjän kyökkiminen on kans tosi kurjaa :( Voi tuska tätä. Kunpa keksisin jonkun itelle toimivan avun tähän.

Heippa kaikille! Vihdoin sain rekisteröityä itseni tänne ja liityttyä joukkoonne oon seurannut ketjua alusta asti, joten jo oli aikakin :)

Täällä mennään nyt tasan 6+0 ja la olis viimisten menkkojen mukaan 9.1. Kierto on ollut aina 32 päivää ja ensimmäisen haamun sain kp 28. Siitä se sit lähti vahvistumaan ja kp32 digiin tuli 1-2koa. Vajaa vko sit(vko ekan digin jälkeen) tein uuden ja se näytti 3+. Nyt nappasi 5 kierrossa pikkuinen matkaan. Yk2 varhainen keskenmeno. Nyt täytyy toivoa että pikkuinen oysyy matkassa mukana!

Oireina ennen plussaa oli järkyttävä pahoinvointi, mutta nyt hellittänyt kun syön jotain 2-3h välein. Rinnat todella arat ja usein paleltaa. Ja mielialat kyllä vaihtelee aika kunnialla... :) vko sitten oli todella kova turvotus, nyt toistaiseksi jelpottamut. Maitotuotteet itsellä ainakin aiheuttaa turvotusta, vaikka aikaisemmin en ole sitä huomannut.

Menemme tässä ihan pian naimisiin ja stressi hääpukuun mahtumisesta on aikamoinen. Olen kyllä syönnyt edelleen todella terveellisesti eikä mitään herkkuhimoja ole tullut. Pitkät kävelylenkit puolestaan on väsymyksen vuoksi jäänyt pois. Pitää ottaa itseään niskasta kiinni :D

Eka neuvola on 1,5vkon kuluttua, jeeee!!
Ihanaa lauantaita kaikille ja kiva vihdoinkin olla liittyneenä täällä. :)

Varovaisen onnellisena liityn mukaan. Tein glear blue digital testin viimeviikolla ja se näytti 2-3, tällähetkellä viikkoja on 5+6, vähän ihmettelen kun eilen tein uudelleen saman testin ja edelleen näytti 2-3...enää en kuitenkaan meinaa testailla sillä varhaisultra on varattu viikolle 8 eli enköhän sinne saakka malta odotella. Niin ja la on 10.1.2016.
Kotona touhuaa myös 10kk tyttö jota vielä imetän :dummy1: Onnea kaikille odotukseen.

Hei Kata88, kiva että täälä on joku toinenkin samassa tilanteessa :) Imetys on itsellä sujunut edelleenkin ihan hyvin kunhan muistaa syödä ja juoda riittävästi ettei pääse huono olo yllättämään, maitoa on myös riittänyt eikä tyttö ole ainakaan vielä alkanu rintaa hylkimään.

Oloja on ollut jo jonkinverran mutta aika lievästi kuitenkin, välillä pahoinvointi tulee aaltoilemalla varsinkin jos syömisväli on päässyt venymään. Tyttöä kun odotin niin huono olo alkoi joskus 8 viikolla ja kestikin aina sinne 16-17 viikolle saakka. Rintoja välillä vihloilee mutta ei ne varsinaisesti kipeät ole. Pissalla saa rampata vähän väliä ja viluttaa toisinaan ihan mahottomasti. Aika helpolla siis toistaiseksi olen päässyt :)

Tänään aamulla iski aivan jäätävä pahoinvointi, monesti yrittänyt jo syödä jotain mutta kaikki etoo ja tuntuu että kohta lentää laatta..

Onko teillä muilla jotain ruokia/välipaloja mitkä menee helposti alas?

Tervetuloa uusille :)

Miur, appelsiinituoremehu on hyvä. Ei oo liian makea eikä hapan. Just bueno, varsinkin kylmänä :D muutenkin kaikki kylmä ja raikas auttaa mulla pahoinvointiin.

Kävin aamulla suihkussa ja mua paleli siellä. Ihan hirveetä olla kuumassa suihkussa ja samalla on kylmä :/
Iski myös järkyttävä pahoinvointi ja ajattelin syödä, koska se on menny aina sillä ohi. No ei auttanu tällä kertaa :o toisaalta kiva että on oireita, luulis että joku pieni tuolla kyydissä pysyy <3

Ihaanaa, kun uusia odottajia on liittynyt mukaan! :happy:
Kohta alkaa olla kuukausi takana omaa odotusta (vielä pari viikkoa jäljellä) ja sitten enää toinen kuukausi odottaa, niin ollaan rv12 asti :joyful: Yrittää tälleen ajatella asiaa, niin jospa se aika tuntuisi menevän nopeammin :wink
Törkeän kylmä itsellään ja välillä tuntuu närävesi kurkussa käyvän. Onneksi ei vielä pahoinvointia ole näkynyt, mutta sitä odotellessa, kun verenpaineet joku päivä ottaa ja romahtaa taas pohjamutiin, niin sitten tietää ettei aamulla tarvii olla kiire minnekkään, kun on niin kamala olo.. Maanantaina tulee rv 6+0 täyteen :cat:

En ymmärrä.. aamun digi näytti 2-3 vaikka tänään viikot 6+0.. ja nyt sit ahdistaa...

Takaisin