La tammikuu 2016

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja SannaM
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Viime viikko oli todella kiireinen töissä ja nukuin huonosti. Paljon kokouksia, seminaareja ja istumista. Työasunnon patteri hohkasi ja unet olivat tosi köpösiä. Niinpä torstain ja perjantain välisenä yönä heräsin siihen että hikeä puski, pulssi oli ehkä kaksisataa, nenä tukossa ja happea ei saanut ja ahdisti... Vähän pelästytti. Ja viikonloppuna tietysti migreeni. Nyt väsyttää... Otetaanpa rennosti että selvitään hengissä. Mutta kun olisi niin kiva saada työt hyvään malliin ennen äitiysloman alkua.... ...johon on alle kuusi viikkoa enää! Hui! :arghh:

Keskiviikkona olis perhevalmennusta, sinne vissii pitää varata aikaa 2 tuntia. :o näin lapussa lukee..

Tekis mieli aloittaa vauvan vaatteiden pesu, mutta ei voi kun ei oo vielä lipastoa tullu hankittua niille.. :/

Mulla se poksu vasta rv 25+0 loppukuun muksu. Menee varmaa helmikuulle, toki toivotaan miehen kanssa että tulis tammikuun puolella mutta epäilen. :D

Tänään neuvolakuulumisia. Pissasta löytyi valkuaista -> pääsen juomaan litkua. Hemoglobiini ei ole noussut, vaikka lisärautaa olen ottanut -> annos tuplataan. Painoa oli tullut liikaa, vaikkei niin sanonutkaan aivan suoraan. Pikkumiehellä sen sijaan kaikki oli ok. ❤ Ei ihan paras maanantai ja keskiviikkona rasitukseen.

Hassua Zuikkeli et joudut litkun juontiin ko valkuaista löytyi? Ko yleensä jos sokereira pissasta löytyy joutuu rasitukseen.

Muokattu viimeksi:
Jep, siis tarkennuksena, että juurikin sokerirasitukseen joudun litkua juomaan. Mutta ei se litkua juominen se pahin juttu ole, vaan paastoominen. .. Oon aamupalaihmisiä.

Mutta silti ihmettelen että jos valkuaista löytyy pissasta niin sokerirasitukseen joutuu? kun eikö valkuainen pissassa oo sama asia kuin proteiinit pissassa eli ei sen takia pitäs kyllä sokerirasitukseen joutua o_O vai oonko mää ihan pihalla....

Taitaa olla niin, että terkka on puhunu väärästä asiasta. Kun neuvolakortissa on U-Gluk kohdassa plussa. Mun terkka on juuri palannut vuorotteluvapaalta ja taitaa vielä hakea työrytmiä. Mutta sekoittaa nyt nuo kaksi keskenään...

Zuikkeli: no se on kyl sit puhunu ihan höpöjä kun kerta tossa kohtaa on plussa, silloin se on merkannu että pissassa on sokeria eikä valkuaista

Neuvolakuulumisia täältäkin:
Rasitukseen joudun koska olen niin vanha...(?) :D Sinne pitäisi mennä tällä viikolla. Äh. Käyrien mukaan mennään mutta painoa ilmeisesti liikaa - nyt kertynyt vajaat 10kg. Hemoglobiini alhainen (107) mutta se kuulemma voi vielä kääntyä nousuun loppua kohti. Mulla on siis aina ollut muutenkin melko matala hemoglobiini. Sydänäänet oli yllättäen paljon hitaammat kuin ennen mutta en ainakaan saanut mitään ohjausta kontrolliin. Itse siitä toki huolestuin mutta melko vilkkaasti tuntuu vauva jumppailevan. Vaikuttaisi olevan ihan kunnossa :)

Mulla on ensi viikolla sokerirasitus. Olisin halunnu sen tälle viikolle mutta ei ollu aikoja kun 1,5viikon välein. -.-

Takaisin