La tammikuu 2016

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja SannaM
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Enni, mä pitkään noita Manducoita kärkyin käytettynä. Yleisin hinta käytetylle näytti olevan n. 60e mutta oon nähnyt todella hyväkuntoisia myös 40e. Tosin nää 40e olivat vanhaa mallia. Itse ostin käytettynä just sen hiekanvaalean 50e plus postarit. Mikä ero on uudella ja vanhalla mallilla?

Jotain blogeja kurkkinut missä vertailtu uutta ja vanhaa mallia niin vauvan asento on parempi uudessa mallissa> peppupussi syventynyt, hihnoissa paremmat pehmusteet, säätövaroja muokattu ja pitäisi pysyä entistä tukevammin paikoillaan. Verkkokaupassa tais olla vähän reilu 90 euroa tuo Manduca.

Mulle tuli viikossa päätös äitiyspakkauksesta ja nyt oottelen, koska saapumisilmotus pärähtää kännykkään. :)
Ens viikko on syyslomaa ja maanantaiaamuksi varasin sokerirasituksen niin päästään siitäkin. Lomasuunnitelmana on nukkua aina ku voin. :D Nyt onnistuu rentoutuminenkin, kun töissä on mun äitiyslomalle löytynyt sijainen.
Muuten raskaus on ollu varmasti yleisesti ottaen tosi helppo, mutta nyt alkaa väsy painaa pitkin päivää riippumatta siitä, montako kertaa on heränny yöllä vessaan ja kuinka paljo on nukkunu. Yli kolme kuukautta on kuitenkin vielä laskettuun. Saas nähä kuinka väsyny sitä sit vuodenvaihtees on..
Tänään otin kotoa lainaan äitini neuvolakortin (kun hän on mua odottanut). On mielenkiintoista verrata oman mahan kasvua ja oloa siihen. Ainakin tähän asti on edennyt melko samalla lailla.

Eiköhän se pakkaus tuu ensi viikolla sinne! :)

alinah miten ihmeessä tuo katto oli noin kellertävä valmiiksi :eek:, onko edellinen sen keksinyt maalata vai.. huh.

Se on tupakoinnista mennyt tohon kuntoon, ovet on täällä vielä keltaiset. Pyyhin niitä fairy vedellä niin mustaa kakkaa vaa irtoo.. Ja edellinen asukas oli nainen! Mut vissiin täysi juoppo tms. En ymmärrä miten joku voi elää niin, ja miten voi olla niin vaikeeta mennä tupakoimaan parvekkeelle ja parvekkeen ovi kiinni! Mut nyt se alkaa näyttää paremmalta. Kyllä täällä vielä on maalaamista mut onneks meidän ei ite tarvi maaleja kustantaa! :)

Vissiin siis tupakoinnu sen 20 vuotta tässä mitä sanoi asuneensa.. -.- mut toi olohuoneen katto olikin sit pahin, seuraava katto olis eteisen katto. Makuuhuoneen katto on vissiin edellinen asukas maalannut kun on valkoinen. Myös keittiön katto, mut onse hyvä maalata koko kämppä vielä, onpahan sit kaikki paikat valkoisena paitsi ovet+oven karmit. Isännöitsijä kai selvittää josko ne voisi vaihtaa uusiin.. Kun maalatakaan niitä ei kannata..

alinah onko teillä kaupungin asunto? yleensä kustantavat maalit.. Mutta jos luukku on tossa kunnossa (ja jaksaa vaatia) niin seuraavan ei kuuluisi joutua itse maalaamaan seiniä vaikka välineet ja maalit saisi ilmaiseksi. Takuuvuokra on totakin varten, että edellisen jälkiä paikkaillaan ja se on vuokranantajan vastuulla. Toki jos nyt alkaisitte asiasta vääntämään niin menisi varmaan reippaasti ensi vuoden puolelle ja ehkä helpompi on itse maalata.

Ja ovet ja kaikki, voimia jynssäämiseen!! Ja hyvä nyt ennenkun vauva on mukana kuvioissa..

Joo kaupungin kämppä on, sitä se isännöitsijä nyt vissiin yrittää kysellä josko voisi uusia noi ovet jsekä karmit täysin, lattiaremontti on tulossa tänne isännöitsijän mukaan (toivottavasti tulee ennen tammikuuta) ja uusi jääkaappi. Ja joo, kyllä me taistellaan viimiseen asti ton miehen kanssa et saadaan tää asunto parempaan kuntoon. Oli keskinäinen vaihto, käytiin sillon kattoo tätä kämppää eikä kyllä näin järkyttävältä näyttänyt mut ehkä ne kaikki huonekalut jne hämäsi sitten vähän ympäristöä.. Huoh! No kunhan on tosiaan valmista ennen muksua niin oon tyytyväinen.

Huoltomies tulee tekee jotain korjailuja ensi viikolla tänne. Kävi jo perjantaina uuniin asentamassa uuden lampun. Mut oli jättänyt viestii että jatkaa ensi viikolla. :D

Mä en pystyisi ikinä muuttamaan asuntoon jossa on tupakoitu sisällä. Tai no ehkä jos joku peruskorjaus tehtäis ennen sitä niin että kaikki materiaali joka on ollut savun kanssa on poistettu.. Mut mulla onkin sellainen supernenä, että haistan usein ulkonakin jos joku on kävellyt hetkeä aiemmin tupakoiden ohi :D Ja naapurit kun käy pihassaan (rivitalo) tupakoimassa niin mä huomaan aina vaikka ei olisi ikkunatkaan auki. Miestä jaksaakin aina naurattaa jos on ollut viihteellä kun mä osaan seuraavana aamuna kertoa polttiko tupakan/sikarin/piippua illan aikana vaikka olisi ennen mun näkemistä pessyt hampaat ja naaman kahdesti, syönyt ruokaa ja se vanha alkoholinhajukin puskisi läpi. Sanoo aina, ettei kukaan voi polttaa multa salaa ;)

Me täällä taas kuolataan yhtä taloa miehen kanssa.. Nyt pitäis vaan ehtiä käydä katsomassa ja sit toivoa, että olisi luonnossakin yhtä hyvä ja vielä saataisiin ostettuakin se. Niin paljon ahdistaa tänne nykyiseen asuntoon ahtautuminen.. Ja olis tietysti tosi kiva päästä myös muuttamaan ennen kun vauva syntyy ja mieluusti hyvissä ajoin ennen sitä että mustakin olisi vielä jotain iloa muuttovalmisteluissa.

Alinah, jos se ovet ei vaihdu ja ne on ihan perus tasaiset ovet.. mä maalasin ne entisessä asunnossa, olikohan puolihimmeä Helmi kalustemaali tai vastaava.. *dementtia* ja niistä tuli hyvät vaikka itse sanonkin :)
Pienellä kapealla telalla ja hyvä valaistus :)
Ovet tais olla suoraan 70-luvulta :)

Olihan tuo katto hieman keltainen... kerran asunu kaupungin vuokrakämpässä ja siellä oli sellainen setä se entinen asukas että huh huijaa..
Se meni parvekkeelle tupakoimaan.. joo siis toinen jalka oli parvekkeen puolella mut ukko ja se tupakko oli sisäpuolella kämppää :D
Pösilö ukkeli :D

Kiitos vinkistä hemmutar, pistetään korvan taakse jos ei ovet lähde vaihtoon. :)

Minullakin on hyvin herkkä hajuaisti, haistan myös jos hetkeä aiemmin ulkona on joku polttanut tupakkaa siinä kohti mistä kävelen ja haistoin kyllä tässäkin kämpässä silloin kun muutettiin tänne että haisee vielä röökin haju. Mutta nyt oikeestaan ei enään haise, eikä meidän tuloilla oo varaa hakea pankista lainaa että voitais muuttaa omistusasuntoon. Joten on vähän pakko näissä kaupungin asunnoissa asustella, tämäkin oli keskinäinen vaihto, tämä nainen halusi vaihtaa tästä kaksiosta yksiöön ja onneksemme ei edes tarvinnu kovin kauas muuttaa. Melkein naapuri taloyhtiö! :)

P.S ehkä me joskus sitten eläkepäivillä päästään asumaan omistusasuntoon! :D tässä on muutenkin niin paljon kaikkea mitä pitöis hankkia, säästää rahaa kunnon autoon kun nytkin ajellaan 500€ peltipurkilla.

Alinah, Joo eikä se omistusasunto välttämättä ole yhtään sen kummempi kuin vuokra-asunto. Me ollaan n. 35v ja etsitty omaa yli 8v ajan ;) Olen nauranutkin et pitäiskö alkaa jo katselemaan kaksioita kun ei meillä varmaan asu enää lapset kotona kun vihdoin löydetään sopiva ;D

Heheh, niin on näin ihan hyvä. :D ainakin pari vuotta.. ;) sit jos esikoisen jälkeen tulee toista niin varmaan haetaan tästä isoon kolmioon, sen näkee sitten mitä tulevaisuus tuo tullessaan! :P

Meillä isännöitsijä/vuokrafirma (siis kuopion kaupungin KYS-asuntoja) niin sinne raahasivat jonkun laitteen pariks päivää mikä imi sitä tupakan hajua.. maaleille ja tapeteille antoivat ostolähetteen kauppaan..
Vaikka se laite oli siellä ja kaikki pinnat maalattiin kahteen kertaan niin kyl mun nenä vaan haistoi sen tupakan aina kun tuli ovesta sisään, hyi..

Se on tupakoinnista mennyt tohon kuntoon, ovet on täällä vielä keltaiset. Pyyhin niitä fairy vedellä niin mustaa kakkaa vaa irtoo.. Ja edellinen asukas oli nainen! Mut vissiin täysi juoppo tms. En ymmärrä miten joku voi elää niin, ja miten voi olla niin vaikeeta mennä tupakoimaan parvekkeelle ja parvekkeen ovi kiinni! Mut nyt se alkaa näyttää paremmalta. Kyllä täällä vielä on maalaamista mut onneks meidän ei ite tarvi maaleja kustantaa! :)
Mun appivanhemmat röyhytteli kans sisällä, vasta muutama vuos sitten lopettivat. Ja sisällä polttaminen nyt vaan oli sallittua niitten lapsuudessa ja nuoruudessa, kun jokapaikassa sai polttaa jne, että ei ne vaan ymmärtäny, mikä siinä sisällä polttamisessa oli kauheeta :D

Niin totta, olihan noita huoltoasemia missä oli joka pöydässä tuhkakuppi kun sai vetää just siinä mihin istuit niin tupakkaa. Ennen ei ollut vissiin niinkään väliä missä sauhutteli.. Mutta joo, just laskin tässä että huomenna olis 9viikkoa mammalomaan! :D

Alinah täällä on vähän pääl 6 viikkoo mammalomaan :) mut ei tuu silleen laskettuun ku työttömänä oon kuitenkin :/

Takaisin