La tammikuu 2016

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja SannaM
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Mulla ei oo tommosta, mutta vatsaa alkaa sattua semmosta pistävää kipua.. Eikä meinaa mennä ohi vaikka olis syöny vatsan täyteen..

Minulle ei ehi tulla kun syön 3 tunnin välein, tottunut kun tullut traanattua ennen raskautta niin se on tapa, eipähän ehi nälkä tulla koskaan.
Ja jos ehtisi tulla niin olisin todella todella kiukkunen nälkäsenä! :D

Hemmutar: oisit vaan lappanu niitä koriisi, nehän säilyy kaapissa pitkäänkin ja tuut takuulla tarvimaan monta pakettia siteitä synnytyksen jälkeen jälkivuodon kanssa.

Tänää kattelin netistä ihania vaatteita mut en raaskinu tilata tässä vaiheessa kun säästän keittiöremonttiin ja ikea reissuun mutta oli kyllä niin ihania että ei kaukaa hakenut painaa tilausta tulemaan :)

Tommonen yhteenveto käynneistä olis kyllä ollut ihan järkevä joka kunnassa. Mulle vaan aina ilmoitetaan seuraavan kerran ajankohta eikä mitään tietoa tulevasta...

Maajo, oi oi.. Mistä harmaa-valkoisia löysit.. Mäki olen niiiiiiiin heikkona siihen väriin :)

Niinhän tuota olis pitänyt niitä vaippoja ostaa mut kai sitä meni niin hämilleen että mitä ihmettä mä touhua.. :)

Meillä on raskausaikana kaksi lääkärikäyntiä jos ei ole mitään erityistä. Aiemmin oli kolme ja silloin oli yksi ihan aluksi, yksi puolivälissä ja yksi sit loppuvaiheessa. Nyt ne on muutettu niin, että eka käynti on vasta rv 15 kieppeillä ettei tule "liian pitkää" väliä. Mä olen kyllä aiemmissa raskauksissa ravannut lääkärillä vähintään kerran kuukaudessa ja nytkin jo melkein sovittiin treffit tuonne kuukauden päähän ;) Mulla kun on ollut tuota supisteluongelmaa aiempien kanssa ja työ on kiireistä ja rankkaa niin melko varmasti menee taas saikkuiluksi puolen välin jälkeen. Tosin voihan olla niinkin että haikara on lukenut vaan osan tilauksesta ja pshoinvoinnittomuus vaan oli jäänyt lukematta ;) Vitsailtiin siis kierukkaa poistaessa että tilattiin raskaus jossa mä voin hyvin ja vain hehkun ja lapsikin on allergiaton ja mahavaivaton ja nukkuu yönsä :D

Mulla oli siis eilen (15+4) lääkäri ja seuraavaksi on 20+3 rakenneultra ja 22+ neuvola jossa saa ne Kelan paperit. Edellinen neuvola oli joskus silloin 7+ eli pitkä väli varsinaisilla neuvolakäynneillä.

Kertokaapa viisaammat mitä tuolla oma kanta jutussa tarkoittaa....
Nyt näkyy vasta ne seulajutut..
Kun siellä on se että ultrattu sillon ja sillon ja Nt 1,1mm.
Sit siinä on ne down riskit ja se toinen..
Sit on se pappa-arvot ym...
Sit lukee että korjattu NT MoM 0,89.
Mitä se tuo oikein tarkoittaa?

Hemmutar: "Korjattu MoM-arvo tarkoittaa, että saatu tulos on jaettu laskentaohjelmassa käytössä olevalla kyseisen tutkimuksen mediaanilla ja se on korjattu eri riskiin vaikuttavien, lisätiedoissa kysyttyjen tekijöiden (kuten paino, tupakointi ym.) osalta" löysin huslabin ohjeista.

Tämmöinen tarttui lindexin verkkokaupasta ja samaan sarjaan oleva pipo, kun tilasin esikoiselle muutaman uuden t-paidan.
Mä kahtelin kans tuota kangasta, mut bodynä..enkä kyl raaskinut tilata...

Mulla lääkäri 18.8 eli rv 19, ru (kutsu tuli vihdoinkin) 2.9 rv 21 ja 9.9 rv 22 saa kelan anomuksiin paperit terkalta :)

Täällä turvottaa. Varsinkin iltaa kohti. Huomenna pitäisi olla korkkarit jalassa ilta. Miehen siskon häihin mennään. Ja häntäluukipu muistuttaa olemassaolostaan. .. Ihan kuin ei tuossa si-nivelessä olisi jo tarpeeksi. Mut työterveyslääkäri laittoi 2,5viikon saikulle. En siis nyt elokuusta mene ollenkaan töihin, aloitan opiskelut puolen välin jälkeen elokuussa. Saa nähdä mitä perse tykkää penkillä istumisesta. Tuskin tykkää. Ru 17.8. En malttaisi millään enää odottaa ☺

Meillä on zuikkelin kanssa ru samana päivänä. Ja sama olo tila, ei jaksais oottaa...
Tosi rankka työviikko vielä edessä,
jaksaa jaksaa..
Sitten ois kaks viikkoa lomaa :)

Millä viikoilla+ päivillä teillä muilla on ru:t. Mulla olis 19+6 mutta joudun sitä siirtämään ja malttamaton kun olen niin mieluusti en siirtäisi eteenpäin... Vaan mietin että meneekö turhan aikaiseksi sitten.

Takaisin