Toi kotihoidontuki on silleen vähän erikoinen että koen yksinhuoltajana pärjänneen sillä oikein hyvin.. :D se on yksinhuoltajalle n. 500€ kuussa, miinus verot tietysti. Edellisessä kunnassa oli vielä 100€ kuntalisä. Yksinhuoltajana kyllä pärjäsi, mutta sitten kun mies muuttaa virallisesti saman katon alle tammikuussa kun lapsi syntyy niin eletäänkin hänen rahoilla.. Itse koen tästä jo huonoa omatuntoa, tarkoitus kun olisi olla kotona siihen asti että lapsi on kolme, ja todennäköisesti vielä tehdään niiden kolmen vuoden aikana vielä yksi lapsi, eli olenkin kotona paljon pidempään lasten kanssa.. Silti koen että minunkin tulisi kantaa oma korteni ketoon talouden suhteen.. Ja kun minulla on jo yksi lapsi edellisestä suhteesta kenet elätän yksin, niin en haluaisi että mieheni joutuu hänen elätykseen osallistumaan, kun on sovittu että itse kannan yksin vastuun hänestä.. Kotiäitinä ainoa tuloni on tuet, eli esikoisen elätykseen jää silloin vain hänen lapsilisä ja elatustuki, eli n.300€ kuussa.
Mutta.. Eiköhän me pärjätä :) miehen tulot on sen verran hyvät että pärjätään vaikka kotona olenkin muutaman vuoden, ja jos hyvin käy niin voin itse tehdä töitä äidin yrityksessä kotoa käsin :) kyllä asioilla on tapana järjestyä :)