La tammikuu 2016

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja SannaM
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
vilma-Sofia: Älä nyt vaan mene irtisanomaan itseäsi. Kyllä ne vapaat järjestyy, taitaa olla että 2kk ennen vanhempainvapaan päättymistä pitää ilmoittaa pomolle, että jää kotiin hoitamaan lasta... Ja mammalomalta kertyy vuosilomat, nekin voi pitää pois, kun vapaa päättyy tai ottaa rahana...

Noista lomista. Se riippuu ihan alasta, voiko kertyneitä lomia pitää vanhempainvapaan jälkeen vai ei. Esim. meillä opetusalalla tuollaista käytäntöä ei ole. Lomia ei voi siirtää, ja siksi virassa olevat opettajat palaavat "kesäksi töihin" kesken vapaiden, mitä moni alaa tuntematon paheksuu. Itse vielä pähkäilen, miten toimin, kun haluaisin kuitenkin olla reilu myös sijaista kohtaan.

Joo, se käytäntö on varmasti alakohtaista...
Multa ei esikoisen kohdalla edes kysytty, oli vaan maksettu rahana... Ärsytti kyllä suunnattomasti, kun muilta vastaavassa tilanteessa oli kysytty miten haluaa tehdä :(
Kannattaa selvittää oman työpaikan käytäntö, niin ei tule yllätyksiä. Pointti oli kuitenkin se ettei kannata lopputiliä ottaa :)

Ei todellakaan kannata ottaa lopareita raskauden takia, ja omista oikeuksistaan kyllä kannattaa pitää kiinni. Ikävästi tehty kyllä Susa sun työnantajalta, jos ei viitsitty sulta itseltäsi kysyä asiasta ollenkaan.

Hei asiasta tuhanteen.. Täällä oli reissuun lähtijöitä syksyn aikana. Oletteko katselleet vakuutuksia sillä silmällä et mistä kannattaisi ottaa? Itse tulen oleen kyllä tosi tarkka tän tapahtuneen jäljiltä, että vakuutus olisi varmasti kunnossa! If:llä ilmeisesti tuo 29 raskausviikon raja. LähiTapiolassa ei ilmeisesti rajoja ole mut kaikki on tietenkin myös vakuutusyhtiön tulkinnoista kiinni mikä kuuluu korvauksen piiriin ja mikä ei. Ovat hyviä välttelemään vastuuta kun jotain tapahtuu ja varsinkin jos korvausmäärät kymmeniätuhansia..

Harmittaa ihan vietävästi miksi tapauksesta ei ole kerrottu enempää! Puhutaan jostain bakteerista mut mikä bakteeri tuollasta aiheuttaa. Toisaalta ihmetyttää että on saanut heti sitten kyseisen bakteerin jos tapahtumat sellaisesta johtuneet, kun eikö tämä äiti joutunut heti ekana yönä sairaalaan..

Uskomattoman huono onni ollut ainakin matkassa kun kyllähän nykyään raskaana olevat reissaa todella paljon ja vaikka missä kohteissa. Ei noita tapauksia varmaan kovin montaa ole ollut kun Suomessakin varmasti nousevat otsikoihin jos tuollasta tapahtuu..

Me lähetään sillai että oon viikoilla 25-26.. Mää otin itelleni ifiltä vakuutuksen. Meillä on siellä muutki enkä sen enempää miettiny mistä kannattais ottaa.

Ok. Mää haluan varmistaa että saan apua raskaudesta johtuviin juttuihin/komplikaatioihin kun mulla kans on nuo viikot tuossa 25-26 paikkeilla reissua tehdessä. Tai apua varmaan saa jos on vara maksaa monien tuhansien eurojen kulut mitä laskuttavat ilman vakuutusta :) Hankalia nää vakuutuskiemurat, joudun varmaan ensin netistä kaiveleen tiedot ja sen jälkeen joko soittaan/käydä paikanpäällä, että ei jää mitään epäselväksi.

Nythän if oli päätynyt kuitenkin korvaamaan kulut perheelle, onneksi!!

Kannattaa tosiaan muistaa, että tuo on yksittäistapaus ja suhteessa raskaanaolevia nykyään matkustaa aivan valtavasti ja aika harvoin onneksi tällaisia uutisia on. Joten ei pidä hysterisoitua, joskin asioista pitää ja kannattaa toki ottaa selvää.

Sinänsä järjellä toki ajattelen tapausta mutta tuohan se hieman inhottavia fiiliksiä kun juuri tuollainen tapahtui ja itsellä viikot ja matkustus maa luultavasti aikalailla samat :) Mut äärettömän huono tuuri ollut kyllä että tuollainen sattuu kun ajattelee miten paljon raskaana olevat tosiaan matkustaa. If korvasi median painostuksesta perheelle, vaikka kyse oli perheen erehdyksestä ottaa vakuutus minkä kattavuutta eivät tarkistaneet. Hieno ele heiltä.
En kuitenkaan itse uskaltaisi kokeilla onneani kun kuitenkin raskauteen liittyviä terveysjuttuja voi tapahtua ihan mitä vain ja missä vain. Tämän vuoksi haluan, että vakuutuksessa ei olisi mitään raskausviikko rajoja :)

Niin ja itse ajattelin että jos syy oikeasti on bakteerissa niin olisiko sitten uimavedestä saanut jotain joka aiheuttanut alaosastoon tulehdusta?? Aika nopsaan tosiaan vaikuttanut jos siitä kyse on. Kamala tapaus kaiken kaikkiaan :(

Ja jos Enni löydät vakuutuksen joka rajoituksetta kattaa raskausajanongelmat niin kerrohan, itselläkin reissua suunnitteilla. Eu maahan kylläkin, mutta siitä huolimatta lisäturva tervetullutta.

Tuttuni on Lähitapiolassa töissä ja aikoi selvittää ensi viikolla heidän korvauspuolen työntekijältä mitä heidän vakuutus kattaa. Ehtona heillä oli kuitenkin sopimuksessa näin mitä ei korvata: "raskauden ehkäisystä, raskaudentilasta, synnytyksestä, raskauden keskeyttämisestä, keskenmenosta taikka lapsettomuuden tutkimuksesta tai hoidosta tai näihin liittyvistä komplikaatioista aiheutuvia kustannuksia ellei kyseessä ole äkillinen, odottamaton ja välitöntä hoitoa vaativa raskaudentilan muutos matkan aikana."

Tämän mukaan ymmärtäisi että jos raskaudentilaan tulee äkillinen muutos niin ne kuuluu korvauksen piikkiin. Heillä ei ollut myöskään mitään raskausviikkoihin liittyviä rajoituksia. Luulisi nyt kaiken olevan äkillistä/ennalta odottamatonta mitä tulee kun ei nyt tulisi matkaan lähdettyä jos olo tuntuisi siltä että jotain siellä tapahtuu..
Mut vakuutusyhtiöt on aina vakuutusyhtiöitä. Jos niitä ei kiinnosta maksaa niin kyllä ne perusteet löytää miksi eivät myöskään maksa..

Täytynee viel oman vakuutusyhtiön kanta selvittää kans asiaan ku mukavin ehkä sieltä olisi vakuutus ottaa.

Kannattaa selvittää matkustuskohteesta/lentoyhtiöstä vaativatko lääkärintodistuksen, että SAA lentää noilla viikoilla. Usein nimittään ainakin lentoyhtiöt vaativat lääkärintodistuksen sekä reissuun lähtiessä että sitten vielä sieltä palatessa ja sama todistus ei siis riitä, vaan matkakohteessa pitää hommata uusi tuore todistus, että pääsee takas Suomeen. Mulla yks kaveri ei päässyt muistaakseni Kreikassa koneeseen (en muista lentoyhtiötä) enää rv 26 vaan vaativat ensin lääkärintodistuksen, että saa lentää. Lentäminen nostaa veritulpan riskiä ja ilmeisesti jos se suositusraja (viikkojen suhteen) alkaa olla lähellä voi lentoyhtiö edellyttää lääkärintarkastusta, ennen kuin huolivar kyytiin. Näin välttävät vastuuta jos jotain tapahtuu lentojen aikana.

Niimpä, vastahan sitä joo itsekin plussasi.. Huhhuh! :D

Vietimme viikonlopun vanhempieni luona valmistelemassa pappani 80-vuotisjuhlia. Paikalla olivat myös serkkuni 6-, 8- ja 10-vuotiaat lapsukaiset. He ovat miettineet lapsemme sukulaissuhdetta heihin nähden. Samoiten ovat miettineet sukupuolta, nimeä ja kaikkea mahdollista. :Heartpink Ovat he ihania.
Näytin kahdelle nuorimmalle ultraäänikuvaa. He ihastuivat täysin siihen. Nuorin serkuistani rupesi matkimaan sikiön asentoa (vilkuttaa toisella kädellä ja toinen käsi nyrkissä). Kyllä hän monen monta kertaa otti kyseisen asennon - hyvä ettei perhepotretissakin.

Äitiyslomasta sen verran, että itse en ollut paneutunut asiaan juurikaan, kunhan vain ajattelin, että joulun jälkeen jään äippälomalle. Mutta minähän taidankin jäädä "jo" 17.12. :) Ajattelin olla töissä mahdollisimman pitkään. Syyskuussa on vielä viikko kesälomaa, mutta loput lomat jätän jonnekin tulevaisuuteen roikkumaan, jos vain on mahdollista. Jos en pysty olemaan loppuun asti töissä, niin sitten vaan sairaslomalle - niin ne kaikki muutkin tekevät, eikö totta.

Mutta jos sitä taas lähtisi töihin... :depressed: Olisin voinut mielelläni jäädä kotiin lepäämään "rankan juhlaviikonlopun" jälkeen. Tänään työpäivä on 7.30-16.30 ja huomenna 7.30-17. :dead: Keskiviikkona on sitten ensimmäisen kerran sokerirasitus ja vapaapäivä.

Paniikkia töissä kertomisesta... Tällä viikolla se pitäisi saada sanottua... :sorry:

Ai luoja mä vihaan tällähetkellä mun työtä ja pomoja....
Sama kakka homma jatkuu MUTTA ainoana että pomo sanoi että en saa nostella mitään... Just, sehän onnistuu! Hän kuulema kyttää ja seuraa etten nostele!
Läheppä ettimään porukkaa että tuo pitäs nostaa tuolta ja tuo tuolta.. Ja vielä kaikenlisäks pistää tuuraamaan lomalaisia tuonne linjalle (olen tehdastyössä), sinulle tulee sitten joku aina nostamaan lavoja ym ym kun tarvitsee.... Varttitunnin välein..hah!
Sanon ihan suoraan että V*tut! :mad:

Sitten vaan että ainahan sitä voi sitten sairaslomalle jäädä, vauva on nyt tärkeintä sekä minun hyvinvointi.

Jep, vessassa kaksinkerroin istunut kun jomottelee issiakseen ja massuun ja itkee vollottanut!
Ihana ensimmäinen loman jälkeinen työpäivä! :sad001

Anteeksi avautumiseni, en kehtaa kiljua täälläkään kahvihuoneessa :grin

Voi ei!! :( varmasti hankalaa kun tekee fyysistä työtä... Luulisi että saisi vaihtaa tehtäviä raskauden vuoksi johonkin kevyempään koska eihän tuossa ole mitään järkeä että hyppyyttäisit muita sitten nostamaan jne..

Takaisin