La tammikuu 2016

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja SannaM
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Tuli sitten ihanasti aamupalat ylös, voi itkut. :depressed::dead:

Mitä nyt näitä teijän muitten pahoinvointi juttuja on lukenu ni oo kyllä ilonen että itellä ei oo ollu ku vähän etovaa oloa ja nyt ei enää edes sitä! Ainoot oireet edelleen on vessassa ravaaminen ja välillä alavatsa kipuja. Nyt 10+0 ja ens viikon tiistaina ois ultra <3

Tänään oli eka neuvola :) harmi vaan että
"oma" neuvolatäti oli sairaana, joten ei tavattu tällä kertaa.
Nyt joutuu sitten vaan jännään kuukauden päivät, että pääsee näkeen onko tuolla masussa oikeasti elämää :) neuvolasta kyllä sanoi että jos liikaa rupeaa mieltä asia vaivaan niin soitella ja pyytää sydänäänien kuuntelua. Ne ilmeisesti kuuluu joskus kymppi viikon tietämillä.
Mää oon ihan tajuttoman väsynyt kans. Tää väsy on jotenkin niin kokonaisvaltaista, et sohvalle istuessa ei meinaa jaksaa nousta enää..
Ajattelin kertoa tänään äidilleni raskaudesta, vaikka aikomus oli sanoa vasta viikon 12. jälkeen. Ei malttaisi olla kertomatta ja toisaalta luultavasti kertoisin jos keskenmeno tulisi.
Äiti on varmaan ihan innossaan, voin kuvitella et lähtee lähes samantien ettiin vauvan vaatteita :)
Nyt 8+3 meneillään :Heartred

1978, mä täytän kans sen 37 juhannuksena. Kiva, että mukana on samaa ikäluokkaa :)

Tänään tuli postissa aika ultraan, joka on 29.6. Pitkä aika on vielä odotella! Varsinkin kun pahoinvointi on loppunut ja oireet muutenkin aika vähissä. Tulee tietty mieleen, että onks kaikki ok. Rinnat on kyllä edelleen kipeet ja kasvu suunnassa :) ehkä siihen on vaan luotettava, että kaikki menee hyvin ja jättää turha murehtiminen.

Me lähetään tänään miehen ja ystäväpariskunnan kanssa vaellusreissuun. Rinkat selkään ja teltassa nukutaan. Saa nähdä kuinka jo ennestään väljä SI-nivel kestää, kun se on nyt löystynyt lisää ja aiheuttaa jo selkävaivaa. Onneks mulla on jo tukivyö olemassa, joka toivottavasti sitoo lantiorenkaan riittävän tiukkaan, että jaksaa rinkkaa kantaa! Mutta joka tapauksessa hauska viikonloppu tulossa! :D

Muistanko oikein, mut oliko täällä joku muukin, jolla on APC-resistenssi? FV Leiden?:anyone Mulla on, mutta en usko että vaikuttaa raskauteen mitenkään. Se siis lisää tulppariskiä huomattavasti. Mulla ei vaan ole koskaan aiheuttanut mitään oireita, ei edes aiemmissa synnytyksissä. Eikä sitä ole myöskään koskaan mitenkään lääkitty. Mutta mielenkiintoista kuulla, mitä tänä päivänä lääkärit ovat siitä mieltä. 15-vuotta sitten ei vaikuttanut hoitoon, koska taustalla ei ole keskenmenoja. Mutta 29.pv kuulen tästäkin sitten lisää.

Tänään 8+1

Nöyrin kiitos kaikille tsempanneille! :) aika vuoristorataa ajatukset menee, päällimmäisenä huoli että kaikki olisi kunnossa ja menisi hyvin, sitten innostus että wau mitä kaikkea kokeekaan ja sitten se esiin tuleva PANIIKKI. Yksi kolmevuotias on jo ja on aika harppaus jos onkin kohta neljä, kuinka kerkeää pyörittää kaikkea, entä jos jollain on esim koliikki tai jokin erikoishoitoa vaativa sairaus, miten taloudellisesti pärjätään jne jne jne... Kysymyksiä pyörii kymmeniä yritän ajatustasolla jo miettiä että "yhdessä selvitään ja pitää vaan sopeutua kaikessa". Mies ansaitsee kymppiplussan kaikesta tällä hetkellä <3 vuotoa on vieläkin joten ensi viikolla taas ultra. Olo on ihan jees, kipuja on tullut jonkin verran mutta oksetusta ei ole ja etominen pysyy poissa liikunnan avulla. Tissit on ihan kivikovat.
Joku kysyi alulle panemisesta, ei ole hoitoja saatu eli arpapelillä. Kummallakin puolella sukua on yhdet kaksoset, miehen tädit ja omat serkkuni.
Pitäsköhän lyödä lotto viikonlopuksi

Kaikille plussanneille tervetuloa!!! <3

Iitu mulla on juurikin tuo fv leiden. Mulle tulee lähete äitiyspolille sairaalaan ja siellä sit jossain välissä päättävät hoidetaanko, mutta suurella todennäköisyydellä eivät nykyään enää ota mitään riskejä..

Lauruskaah, seurataanpa kuinka erilailla/samanlailla meitä hoidetaan. Kerro sitten, mitä sulle on sanottu :wink Itse menen kuun lopulla KSKS:aan, joten eri sairaanhoitopiireissä ollaan. Mielenkiintoista! Neuvolan tätikin oli sitä mieltä, ettei välttämättä vaikuta mitenkään mun raskauteen.

Mä en oo oikein varma kun neuvolassa täti oli et jää sairaalan päätettäväksi, mut suurella todennäköisyydellä joudun piikittää. Pillereitä kun ei oo raskaana olevilla tutkittu.. :/ mut mielenkiinnosta kyllä voitais seurailla kuinka eri tavalla tosiaan TYKS hoitaa asiaa :)

Täällä kanssa ollut viikon verran melko oireetonta. Ainoat selkeät oireet ovat väsymys (sekin on hieman helpottanut muutaman viikon takaisesta koomasta) ja vessassa ravaamiset. Vatsassa tuntemuksia on silloin tällöin, ei päivitäin, samoin rinnat eivät ole enää kipeät kuin satunnaisesti. Yhden kuppikoon isommat kylläkin ja pinkeet kuin mitkä.

Tänään kävinkin labrassa, missä ottivat verikokeet niskaturvotus seulaa varten, hemoglobiilin, veriryhmän ym.. En tiedä johtuko aamun pahoinvointi labran jännittämisestä mutta oli ihan voittajaolo kun jotakin oireita oli. Lisäksi tänään on myös vihlannut useamman kerran mahaa ja rinnat ovat olleet enemmän kipeänä. Joten olen taas hieman toivekkaampi siitä, että pieni olisi vielä mukana. :)

Ja enkä yhtään jännittänyt turhaan labraa. Ekan kerran pisti ohi suonen, toisella kerralla sai yhden putken täytettyä kun suoni karkas pois ja vasta sitten kun siirty toiseen käteen sai kaikki 6 putkiloa täytettyä. Nyt vain näytän ihan nistiltä ja käsissä hirveet mustelmat. :BangHead

Neuvolan mukaan menossa rv 10+2, ar-ultran mukan rv 9+1, 24.6 pääsee kurkkaamaan onko kaikki hyvin ja toivottavasti vihdoin tarkentamaa laskettua aikaa.

6 putkiloa?!? :nailbiting: :nailbiting: :nailbiting:
Ja mähä vihaan neuloja ja verikokeita... Olis pitänyt vaan ne housut pitää jalassa sillon pari kk sitten :banghead:

Täällä flunssa vaan jatkuu, vielä oli niin heikko hetki että lupauduin viikonlopuks ylitöihin.. Jaksaa jaksaa..painaa painaa.. Saa ainaki rahaa jos ei muuta :)
Tänään taas pitkästä aikaa menkkajuilintaa, mietin jo että liekkö siellä ketään kun ei ole moneen päivään...
Etovat olot hävinnyt, onneks. Tissikipua... Ehkä ihan vähän enää, saa mahallaan taas nukkua :joyful:
Onko muilla kun sitä menkkamaista juilintaa ilmenee niin tuleeko myös valkovuotoa, siis enemmän siihen juilinnan aikaan kun muulloin.. o_O

Mut tämä väsymys........ :sad001

Ei paljoo naurata et neuvolaa varten 6 putkee verta, nt ultras verta, ja sokerirasitukses 3 eri krt yht. 6 putkee verta.... en nauti. Tai ei mua haittaa vaikka ottaisivat kerral paljon, mut vihaan neuloja..

Itekin väsy ja nukkumaan menossa. Tänään oli rankempi päivä töissä ja se tuntu menkkajuilintana illalla :( viimeksi multa lypsettiin esikoista odottaessa 5 putkea verta.. Olisi varmana 6 otettu, mutta sit sanoivat että kyllä se 5 riittää :) Keskiviikkona olisi verikokeet itellä edessä :/ Onneksi pystyy sietämään neuloja melko hyvin. Pitää vaan katsoa muualle..

Multakin olis otettu se 5 putkiloo, mutta yks jäi vajaaksi kun se suoni karkas kesken kaiken. Labratäti mietti että riittääköhän se vai pitäiskö ottaa vähän lisää, niin sanoin että mieluummin ottaa lisää kuin et pitäisi tulla uudemman kerran labraan sen takia et veri ei riitäny.

Ja tossa olin se nt-ultraa varten seula mukana, eli ultrassa/tai sen jälkeen ei taida täällä tarvitse käydä labrassa. :)

Ja mä en onneksi pelkää neuloja, mut verikokeissa tekee aina pikkasen pahaa et saatan kesken kaiken valahtaa kalpeeksi vaikka kattelisinkin muualle.

Ite oon kanssa nuorimmasta päästä, tänä vuonna tulee 21 täyteen ja vähän tosiaan jännittää minkäälaisia kommentteja saa lähipiiriltä kuulla...

Nyt on ruvennut iltaisin olemaan paha olo, kuvottaa ajatskin syömisestä, mikä on hankalaa iltavuorossa:yuck: Onneksi vielä ei ole tarvinnut laatata.

Neuloja jännitän minäkin, vaikkei mitään varsinaista kammoa ole:rolleyes:

Mua kiinnostaisi vähän et mistäpäin kaikki on ? Varmaan olette saattanu aikasemminki käydä läpi näitä, mut ite tullu sen verta myöhemmin mukaan ni ei tietoa.. Olis kiva vähän lukasta jatkossa et miten neuvolat, ultrat ymsyms. muilla paikkakunnilla toimii et onko paljon eroja käytännöissä ja muissa jutuissa :) ei varmaankaa itseasiassa voikkaan olla paljon eroja :D ite siis olen helsingistä.

Tuohon edelliseen kirjoitukseen voin hyvin samaistua sillä itse olen saman ikäinen ja lähipiirini ja sukuni mielipide tulee varmasti olemaan ei niin mukava kuin haluaisin sen olevan..

Yyyh. mulla on iltapäivästä asti ollut maha ihan sekasin ja äsken hammaspesun jälkeen joutu rynniin pytylle yökkään ku tuntu et just oksu lentää. Ei ny ihan vatsataudiltakaan tunnu, et meneeköhän tän raskauden piikkiin sitte.. Mää oon ollut niin tyytyväinen ettei ole mitään pahoinvointia ollut jos hetkelliset etomiset jää luvusta pois. Äääk, en halua pahoinvointia/sekavaa pötsiä :)

Heippa!
Uutena ilmoittaudun mukaan.
En ole koskaan missään keskustelu palstoilla kirjoitellut, lukenut kyllä sitäkin enemmän muiden kommentteja.
Sain pari viikkoa sitten plussan (tai neljä) mutta edelleen tosi epätodellinen olo... ensi viikolla neuvola, ehkä se sitten muuttuu todelliseksi Olen 33-vuotias ja tämä olisi toinen lapsi (ja viimeinen), esikoinen 2-vuotta. Oireita ei paljon ole ollut, hieman kipuilua mahassa, lamaannuttava väsymys ja lievä ummetus, toivottavasti meni ohi... Nettilaskurin mukaan olisi viikot 8+5, mutta kierto on niin säännöllisen epäsäännöllinen, ettei yhtään tiedä missä oikeesti mennään... Ensi viikolla ollaan ehkä viisaampia

Huh, jonnekin 18 asti oli huono olo. Mua pelottaa jo valmiiks aamulla herääminen. Ei tämmöstä pahoinvointia pliis mitä tänään oli...

Eilen ei oo mikään ruoka pysyny sisällä koko päivän aikana, onneks nesteet jotenkuten ja nyt kamalan heikko ja paha olo. Pakko se on kohta taas koittaa syödä jotain kun tää tyhjän yökkiminen sattuu jo ihan hirveesti. :( tänään 7+4

Takaisin