La tammikuu 2016

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja SannaM
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Appelsiinimehu ja pakastemansikat on mun pelastus kun tulee iltaäklötys, niillä pääsen aamuun saakkaa. Appelsiinimehu ja banaani/omena on muutenkin pitkin päivää noussut suosioon kun kahden tunnin välein pitää jotain saada mahaan, mut ei niin usein oo nälkä! Onneks on ruualla pysynyt kurissa pahaolo, vielä toistaiseks ainakin.

Huomenta, lukuunottamatta vatsakumpua ja ajoittaista alavatsan juilintaa ja vatsanahan kutinaa - nyt on muut raskausoireet melko kurissa. Oksukaan ei oo lentäny pariin päivään, jee!
Joku tossa mainitsi että pystyy nukkumaan vielä mahallaan, mulla on kumpu jo suorastaan järkyn kokoinen (viikkoihin 10+0 nähden), että mahallaan ei yhtään enää pysty olemaan. Meinasinkin tänään aloittaa ekasta raskaudesta missatut masukuvat, eli jos sais otettua itelle muistoks, jos ei ny joka vko niin tietyiltä raskausviikoilta valokuvia. Harmittaa kun esikoista odottaessa ei tullu otettua kuon puolivahingossa tasan yksi valokuva ja sekin jostain sukujuhlista jotain rv 30 - ja pari viikkoa siitä tyttö syntyikin. No josko tästä raskaudesta ottais enemmän irti :glasses9
Millä mallilla teillä muilla on masut, joko raskaus näkyy?
Äitiyshousut on kova sana :happy7 Onneksi olin jemmannut vanhat, kukapa ois arvannu niille löytyvän vielä käyttöä :hello2
Aurinkoista päivää kaikille!

Täällä 9+3 ja normi röllykkä näkyvillä, ei sen kummempia :grin
Turvotuksetkin aavistuksen ehkä helpottanut ja unelma on koisia mahallaan, ah se tunne.. Varsinkin sellainen puoli mahakylki asento :)

Minulla nousi paino pillereiden lopettamisen jälkeen 7kg.. Neuvolatäti sano että raskausaikana sais painoa tulla max 8kg.. :facepalm:
Jospa se vekkuli pysys piilossa tuolla vatsamakkaran sisällä mahd.pitkään :grin
Ei tarviis töissäkään huudella ja näytellä kun kesälomien jälkeen elokuun alussa :)

Viime yönä heräsin siihen hervottomaan tissien kutinaan ja ku raavin niitä kaksin käsin... Ihanaa...

Huomenta! Täällä starttaa tänään uus viikko, 7+0! Keskiviikkona ultraan tarkistamaan pitääkö tuo paikkansa vai ollaanko jo pidemmällä :D itellä tänä aamuna ekaa kertaa kahvi tökki! Voi sitä päänsärkyä jos tästä pitää kokonaan luopua :P

Ainiin! Mulla on alkanu tulee uniin nää raskausjutut ja -pelot! Viime yönä olin yksin stadionin kokosessa gynen huoneessa tutkittavana yleisön edessä :D

Mä vertailin just edellisen raskauden mahakuvia pikavilasulla ja aika lähellä tätä nykystä meneillään olevaa 9+viikkoa oltiin sillon rv17/18. Että sellasta.. Kyllä tää pömpötys jo epäilyksen herättää, mikä kiukuttaa, koska ei pitäny kertoa tästä enemmille ennen ku 12 vkoa täynnä ja seuraava ultra käyty, mut hemmetti ku kiinni jään sitä mukaa, kun näen ihmisiä. Ihan jo tän pahoinvointini kanssa, kun se näkyy naamasta ja sit toi pömpötys.. Ei viitti valehdellakaan.

Onneksi olen muutenkin hieman pyöreä juurikin mahan kohdilta niin ei herätä niin äkkiä huomiota. Itse huomaan iltaisin että turvotusta on melkoisesti. Viikkoja nyt 7+6. Varsinkin kun ehdin tuossa laihtua 10kiloa ennen raskautta.

No mä en kyllä hehku... hahahha! :D kaikkea muuta, en uskalla nousta sängystä ylös jos iskee sama pahoinvointi kun eilen! Alkaa jo pelottaa myös maanantai kun lähdetään perheen kanssa (äiti ja pikkuveljet) tallinnaan niin aamustahan se eckerö lähtee... Et iskeekö sillonkin aamupahoinvoinnit.. En toisaalta haluis vielä maanantaina kertoa, mut kai se on pakko! :D toivon etten pilaa meidän reissua. En tiedä yhtään millä asenteella mun äiti ottaa asian vastaan...

Mullaki vatsa jo pömpöttää vähäsen, toki edellinen raskaus loppunut vuosi sitten niin kohtukin pullahtaa yleensä sillon aiemmin. Nyt ollut alusta asti turvotusta, mutta minäkään en mitenkään timmi kyllä ole että tämä tästä silmille rävähtäisi, vaikkakin laihdutin edellisestä raskaudesta :)

Mulla ei vielä vatsa näy, huomenna tulee 10 viikkoa täyteen. Painokin on jostain syystä pudonnut alkuraskauden aikana hiukan. Ei mulla varsinaisesti oo mitään sitä vastaan, mutta tietysti TAAS alkaa miettiä, onko kaikki varmasti hyvin. Tosin tämä koko viikon jatkunut tautinen väsymys puhuisi kyllä sen puolesta, että pieni kulkee mukana ja kasvaa tuolla jossain.

Mulla ei tullut eilen ollenkaan huonoa oloa! :) johtu kai siitä että söin vähän useemmin :) toivottavasti ei tuu tänäänkään ! Aattelin myös tänään mennä koneelle ja kirjottaa kaikki odottajat listalle mitä on jäänyt lisäämättä :)

Tervetuloa uusille ja onnea ultrassa käyneille!

Itse kävin gynellä viime torstaina tarkastuksessa ja hän ultrasi samalla, - pikkuinen siellä olla möllötti (vastasi kokoa 8+6, menkoista laskettuna 9+0). Syke niinkin hurja kuin 166 ja kokoa 2,24cm. Gyne kysyi ultratessa että olenko stressaantunut? Vastasin, että olen ja hän sanoi että se näkyy kohdussa. Määräsi ottamaan iisisti ja lisämagnesiumia ja -kalsumia.

Olo on muutoin hyvä, mutta mieli yhä maassa... en ymmärrä, jotenkin kaikki tuntuu hankalalta ja vaikealta (stressaan ihan kaikkea). Edes aurinkoinen ilma ei minua piristä... Johtuukohan vain hormooneista nämä fiilikset? Ajatukset karkaa ihan tyhmiin asioihin, kuten siihen etten saa juhllia juhannuksena vaan katson kun mut juhlii (siis juhlia alkoholin kera) vaikka paljon mieluummin olen raskaana ja saan ihanan uuden lapsen. Esikoinen käy hermoille ja leikkiminen ei huvita. Huoh. Ehkäpä tämä tästä, vinkkejä mielialan nostamiseen?

Tammimamma: kyllähän nuo ajatukset taitaa ihan raskauden piikkiin mennä :)

Tänään tuli aamulla sitte ekaa kertaa oksennettua eli aamuinen pahoinvointi rantautui tännekin..
Ei onneksi ollut pitkää etovaa oloa vaan istumasta noustua tuntui että oksettaa ja samantien veskiin oksentaan :hungover:

Mulla tuli kyllä maha nopeammin esiin toisessa raskaudessa kuin ensimmäisessä. Ekassa kaipasin äitiyshousuja joskus rakenneultran jälkeen vasta ja silloinkin vain sen takia kun piti pystyä istumaan hautajaisissa siistemmissä housuissa niin oli fiksuinta ostaa äitiyshousut. Sen jälkeen vasta alkoi maha kasvamaan. Toisessa raskaudessa naapuri kysyi 4kk ennen laskettua aikaa, että jokos se kohta syntyy eli kertonee jotain mahan koosta ;) Nyt on kyllä lähtökohtaisesti jo niin iso maha, että pitkään aikaan ei varmaan paljasta muuten kuin tarkkaan katsoessa että mahan malli muuttuu..

Oksentaminen on kyllä ollut lähellä nyt monen monta kertaa kun tuo nuorimmainen on vuorokauden oksennellut kaiken mitä on suuhunsa laittanut. Provosoi kivasti mun 24/7 pahoinvointia.. Yhdessä syötiin aamulla sängyssä keksejä ennen kun noustiin ylös ;)

Minäpä varovasti ilmoittaudun kans mukaan tähän ketjuun. Ennen en ole tällaiseen kuulunutkaan. Yksi lapsi on ennestään ja nyt toista odotellaan. La 21.1, aamupahoinvointi jotain ihmeellistä ja uutta, hyvin kuitenkin olen
sen kanssa pärjännyt. Ensi viikolla ensimmäinen neuvolakäynti.

Täällä on massua valmiiksi sen verran ettei ala niin helposti näkymään ;) mut kyllä turvottaa kiitettävästi ettei haluaisi mutään farkkuja tai työhousuja käyttää :(

Takaisin