La marraskuu 2016

maje, onnea onnea onnea <3
Ja hitsi, millanen synnytys! Toivottavasti saat levätä ja toipua mahdollisimman rauhassa ilman mitään jälkivaikeuksia.

Tsemppiä Mileim, wuhuuuu! :)

Mulla täällä semmonen olo, et mieliala on korkealla ja energiaa aivan hirveästi. Oon kolmatta päivää touhunnut ja rakentanut pesää... aivan samanlainen olo ku viimeksi ennen synnytystä. Joko? Joko? ;) jaksan kyllä oottaa vielä, koska oma olo on niin kohentunut. Mutta tosiaan, silti jänskättää, että joko sitä huomenna pääsis synnyttämään!

Rv 37+5

Pakko vielä lisätä tuohon yltiöpositiiviseen viestiini, että olen tänään myös pari kertaa itkenyt. Mulla menee tosi syvälle ärsytyksen ja loukkaantumisen tunne nyt ja itku vaan tulee. Ja tuntuu et mun mieli välillä aina tilttaa ja en saa ilmaistua itseäni niin hyvin kuin haluaisin tai että se mun korkea mieliala on jotenkin ristiriidassa olosuhteiden kanssa. Saatan vaikuttaa siis iloiselta ja ollakin ja sitten yhtäkkiä tajuan et mua ärsyttää ja sit mieliala humpsahtaakin yhtäkkiä alas. Mut nousee näköjään nopeaa. Hormonit hormonit.

Pakko vielä lisätä tuohon yltiöpositiiviseen viestiini, että olen tänään myös pari kertaa itkenyt. Mulla menee tosi syvälle ärsytyksen ja loukkaantumisen tunne nyt ja itku vaan tulee. Ja tuntuu et mun mieli välillä aina tilttaa ja en saa ilmaistua itseäni niin hyvin kuin haluaisin tai että se mun korkea mieliala on jotenkin ristiriidassa olosuhteiden kanssa. Saatan vaikuttaa siis iloiselta ja ollakin ja sitten yhtäkkiä tajuan et mua ärsyttää ja sit mieliala humpsahtaakin yhtäkkiä alas. Mut nousee näköjään nopeaa. Hormonit hormonit.
No kyllä! Hormonit hormonit.. Minäkin oon tänään ollut todella hyvällä tuulella, kun vauva olikin kääntynyt raivotarjontaan. Pariin kertaan olen itkenyt ja nyt illalla heitin meidän kaukosäätimen raivopäissäni seinään. No sehän meni ihan päreiksi. :oops: Meillä ei siis telkkaria katsella ennenkuin ostan uuden.. Eipä tuo minulle niin tärkeä olekaan, kun harvoin kerkeää tv:n ääreen, joten saattaa hieman kestää uuden säätimen hankinta.

Rv 36+5

Muruliini, on tää kyl aikamoista..

Nytki vois olla parasta mennä nukkumaan. Pelkään, et kohta alkaa iltavillit :D tulee semmonen energiatason lasku ja sit sen jälkee alkaa nousu ja huimasti ideoita, et mitä kaikkee haluaakaan tehdä!

Mut juttelen vielä miehen kans hetken ja sit jos ei energiapiikkiä enää tule ni meen äkkiä peiton alle..

Tulipa tuossa mieleen et onko kukaan kokeillu piikkimattoa näi loppuajasta? Ku ohjeissahan lukee että ei saa käyttää raskausaikana ku voi aiheuttaa supistuksia.. itellä alkaa usko loppua tän selkäsäryn kanssa ku nyt se kipu alko leviämää alaselästä kohti lapaluuta... uskaltaiskoha sitä koittaa,toki synnytyshä on joka tapauksessa edessä... ehkä koitan huomen ja katon kui käy :D

Rv 37+6

Majelle ihan hirveästi onnea ja voimia palautumiseen :Heartred

Mileimille ja mmmarialle ihan tosi tosi paljon tsemppiä huomisiin (Mileim?) koitoksiinne :signs003

Rv 40+2

Nempsu: mä oon ollu pari kertaa, mietin et saako vai ei, mut tulin siihen tulokseen et tuun pois jos ei tunnu hyvälle. En kauaa pystyny olee mutta rauhotti oloa ja kroppaa! :)

Täälläki hormoonit jyllää... aamulla olin tosi ilonen kunnes mies rupes laittaa aamupalaa ja "käski" mun alottaa syömisen ku oli paistanu munat, niin rupesin sit itkee ku ei syödä yhtäaikaa... tarkotti hyvää, kun mun piti olla pari tuntii syömättä ja juomatta nieluviljelykokeen takia, mut mä olisin halunnu syödä samaan aikaan:hilarious: mulle jääny joku "trauma" nuoruudesta ku ei oikeen koskaan syöty samaan aikaan vaa kaikki otti ruokaa ku kerkes ja oli nälkä, vaikka sillon se oli ihan ok mulle... sit heitti perään lauseen et "kannattaa vähä miettiä että mistä itkee":shifty::grin mut ymmärsi kun selitin et hormoonit ne vaan:hilarious:

Neuvolassa kaikki oli hyvin ja vauvan peppu keskellä mahaa, mikä usein tarkottaa kuulemma että synnytys voi pian käynnistyä( ei tietenkää voi takuuta antaa mut usein on kuulemma viitannu siihen):) painoa tullu reilu 600g/vko mut en yhtään ihmettele ku ei hirveesti oo kattonu mitä suuhun laittaa ku kipeenä ollaan oltu!! Parin viikon päästä uus käynti jos vauva vielä masussa :)

Rv 37+2

Onko kukaan enää hereillä?

Täällä meni reilu tunti sitten lapsivesi.

Kävin illalla kävelyllä ja oli todella tukalaa. Vatsa oli myös tosi sekaisin.
Sitten tuossa puoliltaöin makoilin sohvalla ja tunsin, että hetkonen, nyt tulee jotain emättimestä.
Nousin ylös ja ei aikaakaan kun alkoi valumaan.
Pääsin vähillä sotkuilla kylppäriin seisomaan.
Samalla taisi tulla limatulppa.

Jos ei ihmeitä niin aamulla puoli kahdeksalta pitää olla synnärillä :)

Kyllä jännittää. Mies meni nukkumaan ja itse jäin siivoilemaan. En kyllä ainakaan vielä saa nukuttua (vaikka pitäisi, tiedän!).

Pientä menkkajomotusta alakerrassa.

Hui, miten jännittävää.

Päivä vaihtunut, joten 39+6

Täällä yksi stressaava on koko päivän miettinyt vauvan liikkeitä! Viime yönä vauva möngersi paljonkin ja tuli taas niitä kivuliaita vihlaisuja alapäähän. Tänään on taas ollut koko päivän vähän vaisuhkoa.. Liikkeitä kyllä tuntuu, mutta välillä ovat todella pieniä töytäisyjä, muutamia isompiakin tullut mutta silti jotenkin huoli painaa. Tein liikelaskentaa ja dopplerillakin kuuntelin, mutta silti edelleen on jotenkin outo fiilis. :( Voiko vauvan liikkeet vaimentua näin paljon jos on vaikka viimeyönä juntannut itseään alaspäin? Tai kääntynyt johonkin hieman eri asentoon?

Tsemppiä Liinutiinu! Ja Mileim :) onpa monella lähtenyt synnytys käyntiin lapsivesien menolla.

Orchid, soittaisin synnärille, jos on epäilevä olo. Kyllä kai se liikkeiden vaimeneminen on mahdollista, mut kuuntelisin itseäni!

Menen varmaan kohta makuulle niin voisin tehdä taas tuota liikelaskentaa, tein sitä päivälläkin ja kyllä sen puolesta ainakin oli ihan ok.. Mutta soittelen synnärille/neuvolaan huomenissa jos huoli jatkuu :) Pelkään vaan jotenkin niin kamalasti että mitä kauemmin vauva masussa viihtyy niin sitä varmemmin jotain saattaisi tapahtua..

Menen varmaan kohta makuulle niin voisin tehdä taas tuota liikelaskentaa, tein sitä päivälläkin ja kyllä sen puolesta ainakin oli ihan ok.. Mutta soittelen synnärille/neuvolaan huomenissa jos huoli jatkuu :) Pelkään vaan jotenkin niin kamalasti että mitä kauemmin vauva masussa viihtyy niin sitä varmemmin jotain saattaisi tapahtua..

Mä kans säikähdin yks päivä tosi kovasti , mutta seuraavana päivänä sain jo reippaasti enemmän liikettä.. pari päivää meni aktiivisesti ja sit taas toi pieni on ihan hiljainen :( illasta kyllä saatiin liikkeitä kun tuleva isi tuli juttelemaan ja kiusaamaan, tänään neuvola lääkäri , pitää kysyä tätä :)

Lakritsi 36+0

Meidän tyttö syntyi eilen lopulta sektiolla,kun avautumisvaihe pysähtyi 6 tunniksi,vaikka supistuksia tuli.Joutui nyt ekaksi yöksi lapsivuodeosastolle,kun nielaisi maitoa "väärään kurkkuun" ja väri muuttui,mutta siellä ollut kaikki hyvin ❤️ Voin tulla jossain vaiheessa kirjoittelemaan lisää,kun päästään alkuun

Huomenta! Onpa taas paljon tapahtunut ja tapahtumassa. :) Tsempit synnyttäville ja onnittelut Ompulle!

Mä aloin miettimään neuvolasta saamaani puolikasta neuvoa. Koska vauva ei ainakaan vielä ole kiinnittynyt, täytyy mennä makuulle jos lapsivedet menee. Tähän asti on selvää, mutta mitäs sen jälkeen? Kuinka kauan makaan? Kuinka pääsen sairaalaan? Täytyykö maata läpi koko synnytyksen, mikä olisi kaikkea muuta kuin se kuinka toivoisin synnyttäväni?

Takaisin